Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Ανοιχτή Επιστολή Διευθυντή ΓΕΛ στον Α. Λοβέρδο για την Τράπεζα Θεμάτων

Δημοσίευση: 18/06/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Με αφορμή τη σημερινή σας δήλωση για την ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ (Τ.Θ) και θεωρώντας ότι σε ένα δημόσιο κύκλο συζητήσεων μέσα από ένα φιλόξενο εκπαιδευτικό site δε γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας, σας απευθύνω αυτή την ανοιχτή επιστολή.
Προκαταβολικά οφείλω να δηλώσω τα ακόλουθα:
1.    Τη μόνη σχέση (με ότι εμπεριέχει η έννοια της λέξης) που έχω με τον προκάτοχό σας είναι ότι είχαμε σε διαφορετικό χρόνο τον ίδιο ΔΑΣΚΑΛΟ στην Έκθεση.
2.    Με αρθρογραφία μου στον τοπικό τύπο είχα πάρει δημόσια θέση υπέρ της θεσμοθέτησης της Τ.Θ πολύ πριν την ανακαλύψουν κάποιοι προκάτοχοί σας, στις αρχές της 10ετίας του 2000.
3.    Δεν έχω προτείνει ούτε ένα θέμα στην Τ.Θ της Χημείας.
Κύριε Υπουργέ
Η Τ.Θ της Α’ Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), που με υπερβολική και αδικαιολόγητη καθυστέρηση δημοσιοποιήθηκε λίγο πριν από τις προαγωγικές εξετάσεις, δεν ευθύνεται για την «αυστηροποίηση» της προαγωγής κάποιων μαθητών. Γι’ αυτό ευθύνεται η πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας στο σημείο αυτό, που αν δε στοχεύει ευθέως στην εύνοια κάποιων σχολαρχών είναι τουλάχιστον άστοχη και έχει τρομοκρατήσει γονείς και μαθητές.
Η Τ.Θ και η προφορική βαθμολογία μέσα στο Λύκειο θα διαμορφώνουν μετά από το 2016 σε πολύ μικρότερη κλίμακα τον Τελικό Βαθμό Πρόσβασης στα ΑΕΙ, απ’ όσο τον διαμορφώνει η σημερινή προφορική βαθμολογία!!! Καλέστε έναν οποιοδήποτε σύμβουλό σας που αντιδρά στην Τ.Θ και δώστε του δικά σας απλά αριθμητικά παραδείγματα. Θα αντιληφθείτε εμπράκτως την ΑΛΗΘΕΙΑ των λεγομένων μου.
Η Τ.Θ, εφ’ όσον είναι δημοσιοποιημένη απ’ τις αρχές του Σχολικού Έτους, είναι η πεμπτουσία της ΙΣΟΤΗΤΑΣ, της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ για όλη τη μαθητική κοινότητα. Ευνοεί και ενισχύει τους μελετηρούς μαθητές, που δεν έχουν εξωσχολική βοήθεια και στηρίζονται στις προσωπικές τους δυνάμεις.
Αλήθεια, γιατί μας αφήνει αδιάφορους η κυκλοφορία δεκάδων βοηθημάτων σε όλα σχεδόν τα μαθήματα και είναι εγκληματική η ύπαρξη και λειτουργία της Τ.Θ;;; Όλοι όσοι σεβόμαστε τους μαθητές μας και τον εαυτό μας για να επιλέξουμε θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων συμβουλευόμαστε τα σχολικά βιβλία, τα εξωσχολικά βοηθήματα και τις προτάσεις του ΚΕΕ. Γιατί είναι αμαρτία η Τ.Θ;;;
Ένας καλός και μελετηρός μαθητής, που δεν έχει κατ’ ανάγκη εξωσχολική βοήθεια, μπορεί να ξεκινά με το 10 από το σπίτι του και να παλεύει για το 20 στο πλαίσιο της γραπτής εξέτασης. ΑΥΤΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ και στις ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!!! Αλήθεια, γιατί είναι κακό;
Κύριε Υπουργέ, διανύοντας τα τελευταία χρόνια της εκπαιδευτικής μου υπηρεσίας δηλώνω ότι δε διεκδικώ επαγγελματικές δάφνες και κυρίως δεν επιζητώ προβολή. Γνωρίζω τα όριά μου.
Δεν αναφέρομαι σε συμφέροντα (πολιτικά, συγγραφικά, εκδοτικά κ.α.) αν και αυτή η φρασεολογία-συνομωσιολογία έχει κυριαρχήσει στη ζωή μας. Παραβλέπω τις φωνασκίες ολίγων (ευτυχώς!) άσχετων και θορυβοποιών δημοσιογραφούντων.
Ταυτόχρονα όμως επειδή:
1.    «Κατεβάζω» στο σχολείο μου, όπως οφείλω, τα θέματα της Α’ Λυκείου και τα διαμορφώνω σε ενιαίο διαγώνισμα-κείμενο του Word για όλα τα μαθήματα.
2.    Ρωτώ πάντα τους συναδέλφους μου για τη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων που κληρώθηκαν.
3.    Ρωτώ πάντα τους μαθητές για τη δυσκολία των θεμάτων κατά την έξοδό τους από την αίθουσα εξετάσεων.
4.    Ρωτώ πάντα τους συναδέλφους μου, αν η βαθμολόγηση των γραπτών απέχει πολύ απ’ την αναμενόμενη γι’ αυτούς βαθμολογία.
Έχω διαμορφώσει προσωπική άποψη, που είναι απόρροια βιωματικής εμπειρίας, και οφείλω να την κοινοποιώ. Άλλωστε γιατί κάποιοι σύμβουλοι ή κάποιοι πολιτικοί έχουν για την Εκπαίδευση πληρέστερη και πιο τεκμηριωμένη άποψη από όσους εργαζόμαστε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Κύριε Υπουργέ
Για την Τ.Θ όλοι μας έχουμε φωνή και άποψη. Δεν είναι ανάγκη να κραυγάζουμε για να ακουστούμε, όπως κάνουν κάποιοι πολύ πριν βγει η Τ.Θ στη δημοσιότητα. Ως πολιτικός μας προϊστάμενος οφείλετε να μας ακούσετε ΟΛΟΥΣ.

Με εκτίμηση στο πρόσωπό σας και με τον δέοντα σεβασμό στο αξίωμά σας
Παναγιώτης Χατζηβασιλείου, Χημικός, Διευθυντής ΓΕΛ Παμφίλων Λέσβου

Σχόλια (11)

 
Μαχόμενος Εκπαιδευτικός
18 Ιουν 2014 16:52

Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο Χατζηβασιλείου. Σε πολλά σχολεία η διαδικασία των εξετάσεων είναι παρωδία με ευθύνη ημών των εκπαιδευτικών. Φτάνουν στη Γ΄ τάξη και τελικά αποφοιτούν μαθητές που δεν ξέρουν να διαβάζουν, ή να κάνουν μια απλή διαίρεση. Αυτό πρέπει να αλλάξει κατά τη γνώμη μου. Η Τ.Θ. είναι ένας τρόπος, μια αρχή για ουσιαστικές αλλαγές στο σύστημα εκπαίδευσης (διδασκαλίας και προαγωγής των μαθητών). Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί κάποιοι συνάδελφοι εναντιώνονται στη Τ.Θ. Τους χαλάει τη σούπα φαίνεται.

 
Ηλίας
18 Ιουν 2014 17:27

Επιτέλους και μια άποψη λογική και με επιχειρήματα. Συμφωνώ και εγώ με τα γραφόμενα. Η εσπευσμένη και χωρίς μελέτη δημιουργία της Τ.Θ ήταν που δημιούργησε το πρόβλημα. Ετσι ένα σωστό μέτρο κινδυνεύει να χρεοκοπήσει απο την αρχή της εφαρμογής του.Μεγαλονίδης ΗλίαςΧημικός

 
ασεπιτης
18 Ιουν 2014 22:43

Μπράβο στον Δ/ντη.Τέτοιες φωνές θα μας πάνε μπροστά και όχι κραυγλες δήθεν αγωνίας!Για να πάρει θέση και ας απαντήσει στα ερωτήματα του αξιόλογου συναδέλφου κάποιος από τους ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΑΡΑΔΕΣ της ΟΛΜΕ

 
ΜΗΤΕΡΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
19 Ιουν 2014 10:28

Κύριοι, λυπάμαι για την ελάχιστα μαθητοκεντρική σας προσέγγιση. Έχω δύο επιμελείς κόρες στην Α' Λυκείου που με χιλιάδες άλλους επιμελείς μαθητές προσπαθούν να αποδώσουν τα μέγιστα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που τους παρέχει κατ΄αναλογία ελάχιστα-συχνά ούτε καθηγητές. Ο τρόπος δημιουργίας και εφαρμογής της Τράπεζας ελάχιστο σεβασμό έδειξε στους εξεταζόμενους. Σε αυτό θα έπρεπε να είστε όλοι κάθετα αντίθετοι. Τι ακριβώς μάθανε τα παιδιά μας από αυτό το αλαλούμ; Τι είδους "εκπαιδευτική εμπειρία" τους προσφέρατε; Το να υπάρχει Τράπεζα θεμάτων όπως αποδείχτηκε είναι πανεύκολο. Το να είναι αξιόπιστη, δίκαιη προς τους μαθητές και να υποστηρίζεται επαρκώς από τη λειτουργία του σχολείου δεν είναι απλό. Όπως και να έχει, οι "φωστήρες" που με τόση άγνοια κινδύνου επέβαλλαν τόσες χιλιάδες παιδιά σε αυτή την εκτρωματική εφαρμογή θα πρέπει να έχουν την ευθιξία να αφήσουν τις καρέκλες τους και να επιστρέψουν στο σπίτι τους. (Ελπίζω εκεί να μην είναι τόσο επικίνδυνοι)

 
Αντώνης
19 Ιουν 2014 14:39

Μπράβο στη Μητέρα εκπαιδευτικό που λέει ακριβώς πως έχουν τα πράγματα με την περίφημη Τ.Θ της Α΄ Λυκείο, μακριά από σκοπιμότητες κάποιων συναδέλφων που περιμένοντας την αξιολόγηση των, θέλουν να κάνουν τους αρεστούς στους προϊσταμένους των. Είναι Ντροπή..Άποψη μπορεί να έχουν μόνο όσοι έχουμε παιδιά σε σχολική ζωή... Α. Νίκας

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
19 Ιουν 2014 14:45

Λέω ναι στην Τ.Θ. εφόσον : α) έχει δημοσιοποιηθεί από την αρχή του σχολικού έτους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και β) δίνονται οι απαντήσεις και διευκρινίσεις των θεμάτων. Έτσι νομίζω θα είμαστε όλοι ικανοποιημένοι.

 
Νίκος
19 Ιουν 2014 20:24

Συνάδελφε , πού είδατε την ισοτιμία και την ισότητα ; Ισονομία και ισότητα σημαίνει στο ένα σχολείο να κληρώνονται εύκολα θέματα και στο άλλο δύσκολα; Ισονομία και ισότητα σημαίνει στο ένα σχολείο ο καθηγητής και οι επιτηρητές να βοηθούν όσο μπορούν τα παιδιά ( πολλές φορές με παρότρυνση της διεύθυνσης του σχολείου , για να πάρουν τα εύσημα στην επικείμενη αξιολόγηση) , ενώ στο άλλο σχολείο που στεγάζεται στην ίδια αυλή εξεταστής και επιτηρητές να είναι αυστηρότατοι; Πού είδατε ότι ευνοεί και ενισχύει τους μελετηρούς μαθητές, που δεν έχουν εξωσχολική βοήθεια και στηρίζονται στις προσωπικές τους δυνάμεις; Όχι κύριε συνάδελφε , ευνοεί αυτούς που έχουν χρήματα και κάνουν μάθημα στους ίδιους καθηγητές που θα διορθώσουν τα γραπτά τους .Δεν είμαι κατά της τράπεζας . Ναι στη Τράπεζα αλλά με ίδια θέματα σε όλη την Ελλάδα . Αυτό κύριε συνάδελφε σημαίνει ισοτιμία και ισονομία .

 
Γεωργία
20 Ιουν 2014 03:22

Αλήθεια,ήταν ποτέ τα θέματα του εκπαιδευτικού του ενός σχολείου ίδια ,σε βαθμό δυσκολίας, με του άλλου ; ή μήπως η διδασκαλία επικεντρωνόταν πάντοτε και από όλους τους εκπαιδευτικούς στα ίδια ακριβώς σημεία ; Καιρός ορισμένοι να διδάξουν πιο σοβαρά και όχι επιλεκτικά .Μήπως είναι καιρός τα παιδιά μας να αρχίσουν να ενδιαφέρονται για τη γενικότερη παιδεία τους και όχι μόνο για τα μαθήματα που θα επιλέξουν την επόμενη σχολική χρονιά ; Στο κάτω κάτω ,τί το τρομερό ένας μαθητής να πιάσει το περίφημο 8 για να περάσει ; ή μήπως οι βαθμοί μας στα τρίμηνα δεν τους ενισχύουν γι' αυτό ; Οι ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας του α΄κύκλου βοηθούν αρκετά τους μαθητές να πάρουν μονάδες χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να μειωθεί η ύλη σε όλες τις τάξεις, ώστε πραγματικά να προλαβαίνουμε να δουλεύουμε θέματα κριτικής σκέψης και δημιουργικού διαλόγου με τους μαθητές μας.Επίσης να διορθωθούν λάθη ,ασάφειες και ότι άλλο προκαλεί σύγχυση όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους διορθωτές. Καλό και απαραίτητο να δοθούν από την αρχή φέτος για τη β΄τάξη τα προτεινόμενα θέματα, για να δουλευτούν και να γίνουν έγκαιρα παρατηρήσεις και αλλαγές,αλλά να δοθούν και ενδεικτικές απαντήσεις για το μαθητή που θα μπορεί να μελετάει εναλλακτικά και έτσι.Η τράπεζα όμως ανακινεί και ένα άλλο ζήτημα ,αυτό των διδακτικών βιβλίων που σε πολλές περιπτώσεις είναι ελλιπή π.χ. θρησκευτικά α΄λυκείου ,αναχρονιστικά, μερικά και εικοσαετίας όπως αυτό των θρησκευτικών β΄λυκείου και που χρειάζεται για ορισμένα μαθήματα και 3 συναντήσεις για να τα δουλέψεις καλά τα θέματα με τα παιδιά και ομαδοσυνεργατικά , εκτός και αν αυτή τη μέθοδο πρέπει να την ξεχάσουμε ή για άλλους να μην την δοκιμάσουν ποτέ!.

 
Ναι στην Τράπεζα
20 Ιουν 2014 09:53

Mπράβο στο συνάδελφο διευθυντή που είπε την αλήθεια. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι η καλύτερη μεταρύθμιση στην εκπαίδευση που έχει γίνει την τελευταία εικοσαετία. Πρέπει να παραμείνει και να βελτιωθεί με ενα σωστό φιλτράρισμα των θεμάτων και μείωση της εξεταστέας ύλης. Οι μόνοι μαθητές που γκρινιάζουν είναι αυτοί που δεν ανοίγουν βιβλίο όλη τη χρονιά. Εχουμε φτάσει στο σημείο να αποφοιτούν άτομα απο ΓΕΛ και να μην ξέρουν τα στοιχειώδη μαθηματικά, ιστορία. μια αίτηση δεν μπορούν να συμπληρώσουν, απαράδεκτο! Οι μελετηροί μαθητές επικροτούν και θέλουν την τράπεζα γιατι ουσιαστικά διορθώνει τις αδικίες που γίνονται εις βάρος τους με την βαθμολογική πριμοδότηση των μαθητών που δεν προσπαθούν.

 
nik21
20 Ιουν 2014 11:34

1ον: απαράδεκτη η χρονική στιγμή της ανακοίνωσης των θεμάτων με το άγχος που μετέφερε σε μαθητές και καθηγητές. Το αργότερο τον Σεπτέμβριο πρέπει να είναι γνωστά τα θέματα.2ον: τουλάχιστον στα μαθηματικά, δεν τίθεται θέμα ισονομίας. Υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα τέταρτα θέματα (αλλά και ανάμεσα σε δεύτερα). Και να μην ξεχνάμε ότι οι βαθμολογίες, έστω και στο ελάχιστο θα προσμετρηθούν στο βαθμό εισαγωγής των παιδιών στις σχολές σε 2 χρόνια.

 
υπατια
03 Ιουλ 2014 16:51

Ευτυχώς που υπαρχουν τέτοιοι διευθυντές, που ξερουν να μετρούν την αληθεια και την πραγματικότητα που εχει ανάγκη το Ελληνικό σχολείο σήμερα ,αυτά τα δύσκολα χρόνια . Ο διευθυντής περιγράφει την πραγματικότητα πέρα απο τις ιδεοληπτικες απόψεις καποιων συνδικαλιστων οι οποίοι στο βωμό της κομματικης γραμμης θυσιαζουν την αλήθεια και την ουσία που εχει αναγκη το Ελληνικό σχολείο, Για να μην μιλήσουμε για τους δημοσιογραφους που προβαλουν αποψη για θεματα πουν ουτε καν κατανοούν. Χειριζομαι το συστημα μηχανογραφησης του σχολείου μου και πραγματικά τα γραπτά της Α Λυκείου ήταν απείρως καλύτερα απο τα περσινά και οι αριστουχοι πολλοί περισσοτεροι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean