Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Επιστολή αγωνίας και ανησυχίας Σχολικού Συμβούλου προς τον υφυπουργό Παιδείας

Δημοσίευση: 28/01/2013
κ. Υφυπουργέ,
 
    ως Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, επιθυμώ με την παρούσα επιστολή να σας επισημάνω ένα ζήτημα το οποίο θεωρώ ως ιδιαίτερης βαρύτητας στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα.
  Συγκεκριμένα, η εποπτεία και ο έλεγχος στα Μουσικά Σχολεία των οποίων έχω τη Γενική Παιδαγωγική Ευθύνη και σαφώς, λόγω του θεσμικού μου ρόλου, γνωρίζω τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας τους κατέδειξαν περικοπές στις διδακτικές ώρες που υπερβαίνουν τα θεμιτά όρια.
   Κατά τις επισκέψεις μου στις σχολικές μονάδες των περιοχών ευθύνης μου και στις άμεσες επαφές μου με τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες διαπιστώνω ότι υπάρχουν υπερβολικά κενά σε μαθήματα μουσικών ειδικοτήτων λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού(μονίμων και αναπληρωτών). Οι ελλείψεις δε και τα κενά στα Ωρολόγια Προγράμματα είναι τόσο σημαντικά, με συνέπεια την πλήρη αδυναμία διδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων. Ας σημειωθεί ότι οι σύλλογοι διδασκόντων κατά σχολείο καταβάλλουν υπέρμετρες προσπάθειες, για τις οποίες είναι αξιέπαινοι, καθώς επίσης έκδηλο είναι και το ενδιαφέρον της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου. 
 Αναμφίβολα, έχουμε όλοι μας επίγνωση των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το κράτος καθώς και του ότι οι διατιθέμενοι πόροι της κεντρικής κυβέρνησης  είναι δραστικά μειωμένοι. Αυτή όμως η οικονομική δυσπραγία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταλήξει στη διάλυση του κοινωνικού ιστού, θεμέλιο του οποίου αποτελεί η Παιδεία. Η Εκπαίδευση διασφαλίζει τη συνέχεια και πρόοδο της κοινωνίας και ειδικότερα η Μουσική Εκπαίδευση παρέχει εγγυήσεις για τη ηθική και ψυχική  θωράκιση των νέων σε μια περίοδο βαθύτατης και ποικίλης κρίσης, όπως είναι αυτή που διανύουμε.
  Με ανησυχητικό ενδιαφέρον παρακολουθούμε εκπαιδευτικοί και γονείς την αύξηση των περιστατικών ενδοσχολικής βίας και την έξαρση των φαινομένων νεανικής παραβατικότητας. Το αίσθημα οργής και η συγκρουσιακή διάθεση των νέων έχουν υπερβεί το φυσιολογικό λόγω ηλικίας όριο και εκδηλώνονται συχνά με τρόπο επικίνδυνο και ανεξέλεγκτο, με συμπεριφορές που κινούνται στο χώρο της ανομίας. Οι σταθερές παναθρώπινες αξίες δεν αρκούν, για να μεταστοιχειωθούν σε πρότυπα βίου και η νέα γενιά κινείται μετέωρη σε ένα ασταθές παρόν και θολό μέλλον.
  Αυτή ακριβώς η ζοφερή πραγματικότητα  επιβάλλει άμεσες, δραστικές πρακτικές σε όσους έχουν ως έργο τους τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τα στελέχη της εκπαίδευσης οφείλουν να μην επιτρέψουν στην οικονομική κρίση να στερήσει τη ζωή από τα παιδιά μας.
      Ειδικότερα, η Μουσική Εκπαίδευση διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στη σφυρηλάτηση της προσωπικότητας των νέων και στη θωράκιση της ψυχικής τους υγείας. Η μουσική αποτελεί μορφή τέχνης με εύρος αποδοχής, επιτρέπει στον ειδικό και γνώστη αλλά και στον αδαή να εκφραστεί μέσω αυτής. Γίνεται τρόπος έκφρασης  του ψυχικού κόσμου τόσο στην χαρά όσο και στον πόνο. Στις αντιξοότητες της εποχής μας επιτρέπει στους νέους να αποφορτίζουν το ψυχικό τους άχθος, να εκδηλώνουν δημιουργικά ενδιαφέροντα, να καλλιεργούν το πνεύμα τους.
  Τα μουσικά μαθήματα τόσο στα Γενικά όσο και στα Μουσικά Σχολεία βοηθούν τα παιδιά να αναπτύσσουν εσωτερικές αντιστάσεις, να  μην εκτρέπονται σε ατραπούς καταστροφικές για τα ίδια και την κοινωνία.
  Επιβάλλεται λοιπόν να αποφευχθεί η κατάργηση μουσικών μαθημάτων και οι όποιες περικοπές να περιοριστούν στο ελάχιστο. Ιδιαιτέρως δε να προσεχθούν οι περιπτώσεις έλλειψης καθηγητών μουσικής σε Δημοτικά Σχολεία, εφόσον στις πολύ μικρές ηλικίες τα οφέλη της μουσικής είναι μονιμότερα στη διάπλαση του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς.
   Θεωρούμε επομένως ότι παρά τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, είναι ανάγκη  η Πολιτεία να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία τόσο  των Μουσικών Σχολείων όσο και των Γενικών Σχολείων, ειδικά δε των Δημοτικών (π.χ. 12/θεσια χωρίς δάσκαλο Μουσικής), διαχειριζόμενη με σύνεση και οργανωτικότητα τα κονδύλια που της αναλογούν. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι βρισκόμαστε σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου, έτσι ώστε οι σχεδιασμοί και ο οικονομικός προγραμματισμός να είναι αποτελεσματικοί. Οι προτάσεις μας τίθενται πάντοτε στη διάθεση του Υπουργείου. 
   Ευελπιστώ  να ληφθούν σοβαρά υπ΄όψιν οι  ανωτέρω επισημάνσεις, που εκπηγάζουν από την αίσθηση ευθύνης της θέσης μου ως στελέχους της Εκπαίδευσης  και του συνακόλουθου κοινωνικού μου  ρόλου.

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ   ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  ΠΕ16
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΜΑΚΑΝΤΑΣΗΣ  ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean