Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η εισήγηση του ΙΕΠ για την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές ΜΟΝΟ ΣΤΟ ESOS

Δημοσίευση: 24/09/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, ύστερα από ερώτημα που υπέβαλε, έλαβε την ακόλουθη εισήγηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής:
Α.Η μόνη δυνατότητα που φαίνεται να υπάρχει για να προστεθεί η Πληροφορική στην  Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ως τέταρτο εξεταζόμενο μάθημα είναι να δοθεί στους ενδιαφερόμενους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Χημείας και Πληροφορικής, επιλογή που θα οδηγεί σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επισημαίνεται ότι η δυνατότητα επιλογής αυξάνει τον αριθμό των τμημάτων που θα λειτουργούν στα Λύκεια άρα και τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών.
Β.Στην περίπτωση που αποφασισθεί αυτή η λύση θα μπορούσε να καταργηθεί το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» (2 ώρες την εβδομάδα) που ορίσθηκε κατά την επεξεργασία του σχεδίου του νόμου 4186/201 στη Βουλή ως αντισταθμιστικό μέτρο για τη μη εξέταση της Πληροφορικής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι δύο ώρες να δοθούν για διδασκαλία του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου σε όσους μαθητές το επιθυμούν ή των ισπανικών ή των ιταλικών. Στην περίπτωση αυτή το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα της Γ΄ Τάξης Λυκείου θα διαμορφωθεί στις 33 ώρες (από 35) και το 35άωρο θα ισχύει μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν τη διδασκαλία του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου ή των ισπανικών ή των ιταλικών.
Το ΙΕΠ επισημαίνει στον υπουργό Παιδείας πως οι «Ομάδες Προσανατολισμού» οι οποίες περιλαμβάνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθορίστηκαν με τον ν. 4186/2013. Κάθε ομάδα: α) Ανθρωπιστικών Σπουδών, β) Θετικών Σπουδών, γ) Οικονομικών,  Πολιτικών, Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών, περιλαμβάνει τέσσερα (4) εξεταζόμενα μαθήματα (έναντι έξη που εξετάζονται με το ισχύον σήμερα σύστημα). Τα μαθήματα αυτά καθορίζονται αναλυτικά στον παραπάνω νόμο και μπορούν να αλλάζουν με Προεδρικό Διάταγμα. Στην  Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών εντάχθηκαν τα μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία. Δεν περιελήφθη η Πληροφορική για τους λόγους που αναφέρθηκαν ανωτέρω.
Το ΙΕΠ κάνει επίσης αναφορά προς τον υπουργό Παιδείας του ιστορικού της  διδασκαλίας μαθήματος Πληροφορικής, ως εξής:
1.   
   Η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής παρουσιάζει σε επίπεδο διάθεσης ωρών μια προϊούσα αύξηση την τελευταία δεκαετία. Ειδικότερα, εισήχθη στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο τέλος της δεκαετίας του '80, δημιουργήθηκε κλάδος πληροφορικής το 1991, ενώ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διδάσκεται από το 2006. Διδάσκεται συνολικά δέκα (10) ώρες (μία ώρα την εβδομάδα στις Α' και Β' τάξεις και δύο ώρες την εβδομάδα στις τάξεις Γ', Δ', Ε', Στ', σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ).  Στο γυμνάσιο διδάσκεται τρεις ώρες εβδομαδιαίως (μία ώρα σε κάθε τάξη). Εκτός από το δημοτικό και το γυμνάσιο, το μάθημα της Πληροφορικής αναβαθμίστηκε τόσο στο Γενικό όσο και στο Επαγγελματικό Λύκειο με τον ν. 4186/2013. Ειδικότερα, στο Γενικό Λύκειο το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται: στην Α΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής, δύο (2) ώρες («Εφαρμογές Πληροφορικής»),  στη Β΄ Λυκείου διδάσκεται ως μάθημα γενικής παιδείας μία (1) ώρα («Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ») και στη Γ΄ Λυκείου διδάσκεται ως μάθημα Γενικής Παιδείας δύο (2) ώρες («Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ»). Επίσης, στο Επαγγελματικό Λύκειο διδάσκεται ως μάθημα σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού στην Α΄ Λυκείου, αποτελεί βασικό μάθημα σε όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και καθιερώθηκε τομέας Πληροφορικής με τρεις επιμέρους ειδικότητες (1. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, 2. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ, 3. Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού).
2.      Επισημαίνεται ότι στο νέο Λύκειο που είχε προτείνει η κ. Α. Διαμαντοπούλου ως Υπουργός Παιδείας η Πληροφορική περιλαμβανόταν στα μαθήματα επιλογής της Β΄ και Γ΄ τάξης με βασικό επιχείρημα ότι το μάθημα διδάσκεται πολλές ώρες στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο ώστε όλοι οι μαθητές θα το έχουν κατακτήσει ως βασικό εργαλείο μάθησης και χρήσης με την ολοκλήρωση της Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Γι' αυτό και είχε νομοθετηθεί η πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες (μετά από σχετικές εξετάσεις) όλων των αποφοίτων Γυμνασίου.

Ετικέτες: 
ΠληροφορικήΙΕΠ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean