Κονδύλι 4,5 εκ ευρώ για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών-ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ

24/07/2011

Ενημερώθηκε: 20/01/2014, 14:19

Άκουσε το άρθρο

Βασικός σκοπός του  Προγράμματος της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης είναι να διευκολύνει την ομαλή ένταξη των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, προσφέροντάς τους απαραίτητα εφόδια που αφορούν το επιστημονικό μέρος και τη διδακτική μεθοδολογία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τις οργανωτικές δομές του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν την εκπαίδευση έχοντας κατά νου ως βασικούς άξονες την ανθρωποκεντρική θεώρηση της παιδείας,  την ψηφιακή σύγκλιση, τη διασύνδεση παιδείας και πολιτισμού, τη συσχέτιση παιδείας και περιβαλλοντικών δράσεων (αειφόρος ανάπτυξη), καθώς και τη δημιουργική αξιοποίηση της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας.

 

ΝΕΟΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΟΙ

Το πρόγραμμα της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς του σχολικού έτους 2011-2012 απευθύνεται και στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη και δεν τους έχει χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης.

Η επιμορφωτική διαδικασία του Προγράμματος στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.) για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς θα ολοκληρωθεί σε 100 επιμορφωτικές ώρες, οι οποίες θα διαμοιραστούν σε 3 φάσεις κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

Η επιμορφωτική διαδικασία του Προγράμματος στα Π.Ε.Κ. για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα ολοκληρωθεί σε 30 επιμορφωτικές ώρες, όλες της Α΄ φάσης. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν προβλέπεται, σύμφωνα με το Π._. 45/99, υποχρέωση παρακολούθησης των Β΄, Γ΄ φάσεων.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Στους συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Α ΦΑΣΗ

Η Α΄ φάση αποβλέπει στην ενημέρωση των επιμορφουμένων σε θέματα που έχουν σχέση με το σχολείο, τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα.

Β ΚΑΙ Γ ΦΑΣΗ

Οι φάσεις Β΄ και Γ΄ προβλέπουν: άσκηση των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία, παρουσίαση και συζήτηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση των διδακτικών τους καθηκόντων στα σχολεία καθώς και τρόπους επίλυσης αυτών των προβλημάτων.

ΠΕΚ

Για την υλοποίηση του Προγράμματος της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης ο Ο.ΕΠ.ΕΚ θα αξιοποιήσει τα 16 Π.Ε.Κ. της επικράτειας, ώστε να συντελεστεί το Πρόγραμμα ανά περιοχή ευθύνης καθενός από αυτά τα Π.Ε.Κ..

Την ευθύνη για την ομαλή υλοποίηση του Προγράμματος και την επίτευξη των στόχων του σε κάθε Π.Ε.Κ. την έχει το _ιοικητικό Συμβούλιο του Ο.ΕΠ.ΕΚ. Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν το πρόγραμμα στο αντίστοιχο Π.Ε.Κ. που στην περιοχή ευθύνης του, ανήκει η σχολική μονάδα διορισμού τους ή τοποθέτησής τους.

ΚΟΣΤΟΣ

Η συνολική δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση ανέρχεται ενδεικτικά στα € 4.500.000,00 και κατανέμεται ενδεικτικά κατά άξονα προτεραιότητας και κατηγορία πράξεων ως ακολούθως:

-Εισαγωγική επιμόρφωση για νεοδιόριστους και προσλαμβανόμενους ως αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σχολικού έτους 2011-2012 ΚΟΝΔΥΛΙ  2.450.460,00€

-«Εισαγωγική επιμόρφωση για νεοδιόριστους και προσλαμβανόμενους ως αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σχολικού έτους 2011-2012» ΚΟΝΔΥΛΙ  1.801.730,00€

Εισαγωγική Επιμόρφωση Νεοδιοριζόμενων Εκπαιδευτικών έτους 2011-2012 ΚΟΝΔΥΛΙ    247.810,00 €

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

(i) Ενίσχυση και βελτίωση της ποιότητας της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με έμφαση στην καινοτομία και στην χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών

Η καθιέρωση προγραμμάτων εισαγωγικής επιμόρφωσης ετήσιας διάρκειας, με έμφαση στο διδακτικό, παιδαγωγικό και ψυχοπαιδαγωγικό περιεχόμενο, που να οδηγεί σε πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας ως προϋπόθεση για την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου.

(β) Νομικό και Θεσμικό πλαίσιο

Οι προτάσεις που θα υποβληθούν θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους το νομικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο διεξάγεται η εισαγωγική επιμόρφωση.

Η εισαγωγική επιμόρφωση διεξάγεται σύμφωνα με το Π_ 45/1999 «Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών» (ΦΕΚ 46 τ. Α’ /11-3-99) όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ122/2002 «Τροποποίηση του Π._. 45/1999 (ΦΕΚ 105 τ. Α’/110-5-2002).

Το Π_ 45/1999 ρητά αναφέρεται στον τρόπο οργάνωσης της εισαγωγικής επιμόρφωσης όπου και προσδιορίζονται:

o η ομάδα στόχος της επιμόρφωσης είναι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και οι προσλαμβανόμενοι ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2010-2011

o οι θεματικές προτεραιότητες του επιμορφωτικού προγράμματος, η διάρκειά του και οι φάσεις του

o Ο πανελλαδικός τρόπος πραγματοποίησης του προγράμματος, με αποκεντρωμένες διαδικασίες υλοποίησης ανά Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο (Π.Ε.Κ), με προκαθορισμένες περιοχές ευθύνης σε νομαρχιακό επίπεδο.

o Η κατανομή των νεοδιόριστων και των προσλαμβανομένων ως αναπληρωτών εκπαιδευτικών για συμμετοχή στο πρόγραμμα που υλοποιείται στο αντίστοιχο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο, που ανήκει η σχολική μονάδα διορισμού τους ή τοποθέτησής τους.

o Το πρόγραμμα σπουδών της εισαγωγικής που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνωμοδότηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και εκτείνεται έως 100 διδακτικές ώρες.

o Το υποχρεωτικό της παρακολούθησης του προγράμματος που πιστοποιείται με Βεβαίωση παρακολούθησης η οποία για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας είναι απαιτητό για την μονιμοποίησή τους (βάσει του Νόμου 2683/09-02-99).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ