Placeholder

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας: «Νέο Σχολείο με κάλυψη κενών λίγο πριν το τέλος…»

Δημοσίευση: 05/04/2011

 με άλλους τόσους να περιμένουν μήνες στο προαύλιο και με τόσες πιέσεις από μέρους των καθηγητών της Ιταλικής διεκδικώντας το αυτονόητο; Έχουμε χάσει κι εμείς το λογαριασμό!

 Και από την άλλη ένα Νέο Λύκειο με υποβάθμιση, έως κατάργηση, των ξένων γλωσσών και υποχρεωτικά μαθήματα που, για να χρησιμοποιήσουμε τους τεχνοκρατικούς όρους του μνημονίου, δεν συνδέονται καθόλου με την παραγωγικότητα. Αυτή είναι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με σύνθημα ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ; Ποιος ακριβώς είναι ο παιδαγωγικός χαρακτήρας της μεταρρύθμισης και πώς περιορίζεται η σπατάλη;

 Τη Δευτέρα 21/03, στην απογευματινή συνεδρίαση της Βουλής, εκπρόσωποι του Συλλόγου μας παρακολούθησαν μια αντιπαράθεση ανάμεσα στην κοινή λογική και το μνημονιακό παραλογισμό. Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, με το ιδιαίτερο και καταιγιστικό του ύφος, ρώτησε την κυρία Διαμαντοπούλου γιατί «πνίγει» τα Ιταλικά και τα Ισπανικά στα σχολεία προκαλώντας τόση αναστάτωση στην κοινωνία, στους μαθητές που επέλεξαν να διδαχθούν τη συγκεκριμένη γλώσσα και περιμένουν μήνες στο προαύλιο για να μπουν κατόπιν στο τμήμα κάποιας άλλης γλώσσας που δεν επέλεξαν, στους γονείς τους που ξέρουν ότι τα παιδιά είναι τόσο καιρό εκτός τάξης και ξαφνικά, προς το τέλος της χρονιάς, βολεύονται όπως όπως, αλλά και στους καθηγητές που περιμένουν το αυτονόητο. Η απάντηση ήταν ότι τελικά τα παιδιά δεν μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο σχολείο και πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Δηλαδή, αφού έτσι κι αλλιώς το δημόσιο σχολείο είναι μπάχαλο (και έτσι θα μείνει), ας μη βάλουμε κι άλλους μόνιμους καθηγητές και διογκωθεί περαιτέρω το δημόσιο έλλειμμα… Τα παιδιά; Ποια παιδιά; Τα παιδιά θα κάνουν ό,τι μας βολεύει, θα ενταχθούν και αυτά στη λογική του μνημονίου, αφού έτσι κι αλλιώς θα βγούνε αμόρφωτα ό,τι και να επιλέξουν στο σχολείο…

 Το θέμα μας έχει ξεφύγει πλέον από το κλαδικό και το αίτημά μας για πραγματική κάλυψη των κενών δεν είναι σε καμία περίπτωση συντεχνιακό, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση αποκλείεται με ημιπαράνομες διαδικασίες ένα μάθημα που συγκεκριμένες ανάγκες και πολιτικές το ενέταξαν στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα θίγεται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του μαθητή να διδαχθεί τη γλώσσα που επέλεξε, ταιριάζει στις ανάγκες του και πιστεύει ότι θα του φανεί χρήσιμη στο μέλλον.

 Το μήνυμά μας προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας είναι ότι, στο πλαίσιο της επανάστασης του αυτονόητου, θα αγωνιστούμε με όλα τα μέσα που διαθέτουμε για την προώθηση της πολυγλωσσίας και την επικράτηση της κοινής λογικής.

 

Ο Πρόεδρος                                                                                     Ο Γ. Γραμματέας

Γιώργος Ποπετσίδης                                                                      Βαγγέλης Κατσιφός

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.