Δεν θα ενταχθεί η μελέτη στην πρωινή υποχρεωτική ζώνη των Δημοτικών Σχολείων

02/09/2014

Ενημερώθηκε: 23/09/2014, 14:33

Άκουσε το άρθρο

Αναστέλλεται,  προσωρινά το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας  να ενταχθεί η μελέτη στην πρωινή υποχρεωτική ζώνη των Δημοτικών Σχολείων και το θέμα θα «ανοίξει» από τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο του εξαγγελθέντος διαλόγου για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην απόφαση αυτή κατέληξε, σύμφωνα με πληροφορίες του esos  η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ύστερα από τις αντιδράσεις που διατυπώθηκαν μέσω του esos.
To esos δημοσίευσε κατ αποκλειστικότητα την πρόταση του υπουργείου Παιδείας για την ένταξη της  μελέτης των μαθητών του Ολοήμερου Σχολείου  με ΕΑΕΠ στην  υποχρεωτική πρωινή ζώνη.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ειδικότερα  ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ  στην  ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ  ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ   του Ολοήμερου Σχολείου  με ΕΑΕΠ:
1.    Στην   Α΄ και Β΄ τάξη :
•    Να διατεθούν  5  ώρες  ανά  τάξη  για « ΜΕΛΕΤΗ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ-ΕΜΠΕΔΩΣΗ  από το σύνολο των  35 ωρών
•    Οι  5 ώρες  δύναται  να  χρησιμοποιηθούν από τα εξής  μαθήματα:  1 της  ΓΛΩΣΣΑΣ- 1 ώρα των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – 1 της ΜτΠ  - 2  ώρες της  EYEΛΙΚΤΗΣ   ΖΩΝΗΣ
•    ΩΡΕΣ  ΔΑΣΚΑΛΩΝ = 23
2.    Στην   Γ΄ και Δ΄ τάξη :
•    Να διατεθούν  5  ώρες  ανά  τάξη  για « ΜΕΛΕΤΗ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ-ΕΜΠΕΔΩΣΗ  από το σύνολο των  35 ωρών
•    Οι  5 ώρες  δύναται  να  χρησιμοποιηθούν από τα εξής  μαθήματα: 1 ώρα της ΓΛΩΣΣΑΣ – 1 της  ΜτΠ   - 1 ώρα από τη ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -  2  ώρες  της  EYEΛΙΚΤΗΣ   ΖΩΝΗΣ
•    ΩΡΕΣ  ΔΑΣΚΑΛΩΝ = 23
•    ΩΡΕΣ  ΑΓΓΛΙΚΩΝ = 1 ώρα μελέτης/εμπέδωσης την εβδομάδα
Με βάση την παραπάνω πρόταση  στο διδακτικό χρόνο κάθε τάξης αφιερώνονται  5  ώρες την εβδομάδα  ΜΕΛΕΤΗΣ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ-ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ, το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στους  Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης της Χώρας, έγγραφο με το οποίο ζητά   τις απόψεις τους  στα παρακάτω ερωτήματα, με βάση τις εμπειρίες τους , τις σχετικές έρευνες αναγκών που έχετε στη διάθεσή σας, αλλά κυρίως τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ερώτηση 1ο:
Πιστεύετε ότι υπάρχει αναγκαιότητα ένταξης της μελέτης/προετοιμασίας των μαθητών στην πρωινή ζώνη του Προγράμματος ώστε οι μαθητές να είναι έτοιμοι για την άλλη ημέρα ή ικανοποιείται η ανάγκη αυτή επαρκώς;
Απάντηση:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ερώτηση 2η:
Πιστεύετε ότι θα βοηθήσει την ελληνική οικογένεια η ολοκλήρωση της προετοιμασίας των μαθητών στο σχολείο και ιδιαίτερα στην πρωινή ζώνη του Ολοήμερου δημ. σχολείου με Ε.Α.Ε.Π.; θα εξασφαλίσει επαρκή ελεύθερο χρόνο για τους μαθητές των μικρών τάξεων, που τους είναι αναγκαίος;
Απάντηση:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ερώτηση 3η:
Πιστεύετε ότι ενισχύει τον κοινωνικό χαρακτήρα του Ολοήμερου δημ. σχολείου με  Ε.Α.Ε.Π.; βοηθά στην ένταξη και των πιο αδύναμων μαθητών; Μπορεί να αντιμετωπίσει τη σχολική αποτυχία;
Απάντηση:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ερώτηση 4η:
Πιστεύετε ότι θα περιορίσει τις ανάγκες στη μεταμεσημβρινή ζώνη, αφού οι μαθητές θα ολοκληρώνουν τη μελέτη/προετοιμασία στην πρωινή ζώνη του Προγράμματος;
Απάντηση:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ερώτηση 5η:
Αναφέρετε πλεονεκτήματα, κατά τη γνώμη σας, της σχετικής πρότασης.
Απάντηση: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ερώτηση 6η:         
Αναφέρετε μειονεκτήματα, κατά τη γνώμη σας, της σχετικής πρότασης.
Απάντηση:……………………………………………………………………………………………………………………………………………..       Προτείνετε τυχόν αλλαγές και βελτιώσεις στη σχετική πρόταση.
……………………………………………………………………………………………………………..
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1.    Ορίζεται  1 ώρα κάθε μέρα για μελέτη.
2.    Οι ώρες των δασκάλων δεν αυξάνονται, σε καμία περίπτωση.
3.    Στις ώρες των ειδικοτήτων έχουμε μικρή μείωση (2 ωρών) στη Φυσική Αγωγή (Γ΄+ Δ΄ τάξεις).
4.    Οι ώρες μελέτης δύναται να  γίνονται κυρίως από το δάσκαλο της τάξης. Κάθε εκπαιδευτικός της τάξης γνωρίζει της ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή. Το αποτέλεσμα θα είναι σε κάθε περίπτωση  εποικοδομητικό, αφού οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σπίτι, στο μεγαλύτερο βαθμό διαβασμένοι.
5.    Η ώρα μελέτης που αντλείται από τα Αγγλικά προτείνεται να αφιερώνεται στην  μελέτη του ίδιου μαθήματος.
6.    Δεν αλλάζει η φυσιογνωμία του όλου Προγράμματος και δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του.
7.    Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια εκπ/ση που τοποθετήθηκαν στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, να καταβληθεί προσπάθεια να παραμείνουν στα σχολεία, με οργανική θέση.
8.    Να δοθεί η δυνατότητα στις Περιφερειακές Δ/νσεις, στους ΠΕΠΚ και στους Σχολικούς Συμβούλους να τροποποιούν το Πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες που αντιμετωπίζουν.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
1. ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ:Η πρόταση του υπουργείου αποκλειστικά στο esos –ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ
2.π. ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Βιαστικές, πρόχειρες και άκαιρες αλλαγές στο Δημοτικό-Έκκληση στον Α. Λοβέρδο να μην τις εφαρμόσει
3.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Αλλάζει το ωρολόγιο πρόγραμμα και τίθεται σε ισχύ απόφαση μετακίνησης δασκάλων
4.To esos ανοίγει διάλογο για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο: Προτάσεις και απόψεις
5. Ο Διευθυντής Σπουδών Π.Ε του υπ. Παιδείας απαντά στον Μ. Κοντογιάννη και Γ. Κουμέντο για τη μελέτη στα Δημοτικά
6.ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΑΕΠ: Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον
7.Σκέψεις για το Νέο Σχολειό και τα ΕΑΕΠ: ύλη ή δημιουργική, συνεργατική μάθηση;
8.Επανεξετάζει η Κύπρος την εισαγωγή του θεσμού της “Εμπέδωσης” (Μελέτης) μετά 3 χρόνια πλήρους εφαρμογής και αξιολόγηση / Επιχειρήματα κατά της εισαγωγής της “Μελέτης”
9. Η άποψη του Αντιπροέδρου της ΠΕΣΣ Γ. Κάππου για τη Μελέτη στο Δημοτικό σχολείο
 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ