Κατανομή τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία

Σύμφωνα με εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας:
Α.Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους, η κατανομή των τμημάτων των τάξεων για το επόμενο διδακτικό έτος γίνεται κατά κύριο λόγο, όπου είναι δυνατόν και εφόσον δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Β.Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό προβλέπεται στις Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006,(ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών-Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.12/622/129803/Γ1/16-9-2013 (ΦΕΚ 2451,τ.Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση δύναται, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και των νηπίων στα νηπιαγωγεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό, όπως αυτή ορίζεται στις με αριθμ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507, τ.Β΄/13-10-2006) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Γ.Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τάξης από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας συνεχόμενης ή μη.
Δ.Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, δύναται ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, να αποφασίζει διαφορετικά, λαμβάνοντας υπόψη περιπτώσεις ιδιαίτερα ευαίσθητες, με γνώμονα πάντα τις ανάγκες των μαθητών, όχι όμως πέραν της διετίας, συνεχόμενης ή μη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση του οικείου Σχολικού Συμβούλου.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Αναρτήθηκε η φωτό της Ν. Κεραμέως στον πίνακα με τους διατελέσαντες υπουργούς Παιδείας, στην αίθουσα "Γ. Παντής...
- Πρόσκληση για αποσπάσεις στην Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
- Πρόσκληση για αποσπάσεις στον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων
- Άλλαξε ο Αντιπρόεδρος στο ΚΥΣΔΕ
- Ανακοινοποίηση στο ορθό του πίνακα διορισμών γενικής κλάδου ΠΕ60-Νηπιαγωγών
- Καθηγήτρια του ΠΑΔΑ τοποθετήθηκε Γενική Γραμματέας του υπηρεσιακού πρωθυπουργού
- (Βίντεο/esos) Συγκινημένη με δάκρυα στα μάτια αποχώρησε από το υπ. Παιδείας η Ν. Κεραμέως
- Μπλε φάκελο με τις τρέχουσες εκκρεμότητες παρέδωσε η Ν. Κεραμέως στον Χρ. Κίττα
- Νίκη Κεραμέως: Αν κάποιοι λένε ότι το υπ. Παιδείας είναι «ηλεκτρική καρέκλα», για μένα είναι η μεγαλύτερη τιμή να έχω...
- Στην είσοδο του υπ. Παιδείας υποδέχθηκε η Ν. Κεραμέως τον υπηρεσιακό υπ. Παιδείας Χρ. Κίττα (Φωτό)
Σχόλια (3)
Αλφαβητικα χωριζονται. Το πρωτο θα ειναι με παιδια που το επιθετο τους ειναι μεχρι το Μ.
@ ΤΑΝΙΑ- Δεν υπάρχει διάταξη σχετικά με την κατανομή των μαθητών, παρά μόνο αναφορά στην κατά το δυνατόν ισομερή κατανομή τους ώστε τα δύο τμήματα να είναι ισοδύναμα.
Στο σχολείο μας χωρίζουμε τους μαθητές της Α ανάλογα με το φύλο και στη συνέχεια τους κατατάσσουμε αλφαβητικά προσπαθώντας να ισομοιράσουμε αγόρια και κορίτσια σε κάθε τμήμα, διότι η απλή αλφαβητική μερικές φορές οδηγεί σε άνιση εκπροσώπηση των φύλων σε ένα τμήμα. Επίσης φροντίζουμε να μοιράσουμε τις όποιες διαπιστωμένε εκ των προτέρων "δύσκολες" περιπτώσεις μαθητών.
ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ?ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ Η ΟΧΙ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ?