Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Κατανομή τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία

Δημοσίευση: 14/06/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με εγκύκλιο της Διεύθυνσης  Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας:
Α.Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την οργάνωση των μεθοδολογικών-παιδαγωγικών ενεργειών τους, η κατανομή των τμημάτων των τάξεων για το επόμενο διδακτικό έτος γίνεται κατά κύριο λόγο, όπου είναι δυνατόν και εφόσον δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου μετά από εισήγηση του Δ/ντή του σχολείου και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Β.Η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό προβλέπεται στις Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006,  (ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006,(ΦΕΚ 1507/2006, τ.Β΄) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών-Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.12/622/129803/Γ1/16-9-2013 (ΦΕΚ 2451,τ.Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση δύναται, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και των νηπίων στα νηπιαγωγεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό, όπως αυτή ορίζεται στις με αριθμ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507, τ.Β΄/13-10-2006) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Γ.Επισημαίνεται ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ιδίου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, ειδικά αιτιολογημένη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τάξης από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας συνεχόμενης ή μη.
Δ.Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, δύναται ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας,  να αποφασίζει διαφορετικά,  λαμβάνοντας υπόψη περιπτώσεις ιδιαίτερα ευαίσθητες,   με γνώμονα πάντα τις ανάγκες των μαθητών, όχι όμως πέραν της διετίας, συνεχόμενης ή μη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση του οικείου Σχολικού Συμβούλου.

Σχόλια (3)

 
Κατερινα
15 Ιουν 2018 07:45

Αλφαβητικα χωριζονται. Το πρωτο θα ειναι με παιδια που το επιθετο τους ειναι μεχρι το Μ.

 
Νίκος
11 Ιουλ 2016 18:34

@ ΤΑΝΙΑ- Δεν υπάρχει διάταξη σχετικά με την κατανομή των μαθητών, παρά μόνο αναφορά στην κατά το δυνατόν ισομερή κατανομή τους ώστε τα δύο τμήματα να είναι ισοδύναμα.
Στο σχολείο μας χωρίζουμε τους μαθητές της Α ανάλογα με το φύλο και στη συνέχεια τους κατατάσσουμε αλφαβητικά προσπαθώντας να ισομοιράσουμε αγόρια και κορίτσια σε κάθε τμήμα, διότι η απλή αλφαβητική μερικές φορές οδηγεί σε άνιση εκπροσώπηση των φύλων σε ένα τμήμα. Επίσης φροντίζουμε να μοιράσουμε τις όποιες διαπιστωμένε εκ των προτέρων "δύσκολες" περιπτώσεις μαθητών.

 
ΤΑΝΙΑ ΚΑΡΠΟΥΖΗ
10 Ιουλ 2016 00:36

ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ?ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ Η ΟΧΙ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.