ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; ΠΟΣΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΧΟΥΜΕ;
ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ;
Ανοίγουμε σήμερα το διάλογο για τις αλλαγές που πρέπει να προωθηθούν στη βασική Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Διάλογο που όπως υποσχέθηκε ο υπουργός Παιδείας θα αρχίσει το επόμενο διάστημα ώστε μέσα απ’ αυτόν να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις, ιδέες, αλλά και καλές πρακτικές άλλων χωρών…
Το esos θα παρουσιάσει προτάσεις, θα πάρει συνεντεύξεις από διάφορα πρόσωπα της εκπαίδευσης που μπορούν να καταθέσουν συγκεκριμένες ιδέες…
Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος φαίνεται πως έχει καταλάβει ένα βασικό θέμα: Η εκπαίδευση και οι βάσεις που μπαίνουν στην εκπαίδευση αρχίζουν από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δηλ. το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο. Και έτσι είναι. Αν οι βάσεις στην πρώτη αυτή βαθμίδα δεν είναι στέρεες, αν οι μαθητές φεύγοντας από το Δημοτικό Σχολείο δεν έχουν όλα τα εφόδια που απαιτούνται, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Οι απαιτήσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι μεγάλες και η βασική σχολική διαρροή, σύμφωνα με τις έρευνες και του παιδαγωγικού Ινστιτούτου (σημερινού Ι.Ε.Π.), εστιάζονται στην Α΄ και Β΄ Γυμνασίου…
Ας δούμε όμως μερικά θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Δημοτικά Ολοήμερα Σχολεία:
1. Υπάρχουν τα τελευταία χρόνια έρευνες που να μας δείχνουν πώς η τελευταία μεταρρύθμιση (με την αλλαγή των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Βιβλίων 2002-2003), έχει συμβάλλει αποτελεσματικά όσον αφορά τους μαθητές; Τι γνώσεις παίρνουν; Πόσο αποτελεσματικές είναι για τη ζωή τους; Πόσο έχει συμβάλει η διαθεματική προσέγγιση και πόσο εφαρμόζεται στην Πρωτοβάθμια εκπ/ση;
2. Έχει το Ι.Ε.Π. τέτοιες έρευνες; (Πολλοί από τους πρωταγωνιστές των τότε μεταρρυθμίσεων που είχε δρομολογήσει το Π.Ι., είναι και σήμερα στην ηγεσία του Ι.Ε.Π.).
3. Ποιος ο μαθητής με τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα και βιβλία (δεκαετίας του 1980) και ποιος ο μαθητής σήμερα με το ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών) και τα Νέα βιβλία;
Βασικές απαντήσεις φαίνεται να μην υπάρχουν. Από το ρεπορτάζ του ΕΣΟΣ σε παιδαγωγούς και ερευνητές της εκπαίδευσης, οι απαντήσεις δεν είναι ενθαρρυντικές. Δεν υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία που να μας δείχνουν βελτιώσεις, που να μας δείχνουν ότι ο μαθητής του ΣΗΜΕΡΑ είναι «καλύτερος» από πριν.
► Αν υπάρχουν τέτοια στοιχεία, παρακαλούμε να μας κατατεθούν και θα τα δημοσιεύσουμε άμεσα.
ΠΟΣΩΝ ΤΥΠΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ;
Από την έρευνα του ESOS διαπιστώσαμε ότι έχουμε τρεις (3) τύπους σχολικών μονάδων:
1. Τα Ολοήμερα Δημ. Σχολεία, τα λεγόμενα κλασικά (2650 περίπου) (φοιτούν περίπου 200.000 μαθητές)
2. Τα Ολοήμερα Δημ. Σχολεία με Ε.Α.Ε. Π. (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) (1350 περίπου) (φοιτούν περίπου 315.000 μαθητές)
3. Τα Δημοτικά Σχολεία, χωρίς Ολοήμερο Πρόγραμμα (500 περίπου) (φοιτούν περίπου 50.000 μαθητές)
*Σ αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τα διαπολιτισμικά σχολεία, τα μειονοτικά, τα ειδικά, τα σχολεία ΖΕΠ (Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), τα Πειραματικά …κ.λ.π. (600 σχολεία περίπου).
ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΟΙ ΤΥΠΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ;
• Οι μαθητές παίρνουν τις ίδιες γνώσεις; Παίρνουν τις ίδιες δεξιότητες; Έχουν την ίδια σχολική ετοιμότητα;
• Οι τύποι αυτοί των σχολείων δημιουργούν και ενισχύουν τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών ή όχι;
• Γιατί οι μαθητές των δημοτικών σχολείων με Ε.Α.Ε.Π. έχουν οκτώ (8) ειδικότητες στην πρωινή ζώνη, εκτός του Δασκάλου (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Πληροφορικής, Γερμανικών & Γαλλικών) και οι μαθητές των άλλων σχολείων δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα από την Α΄ Τάξη;
Το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να αποφασίσει τον τύπο του σχολείου που επιθυμεί να έχει για όλους τους μαθητές και να προχωρήσει τάχιστα ώστε να σταματήσει αυτός ο κατακερματισμός και τα όποια προβλήματα συνεπάγεται.
To esos ανοίγει διάλογο για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο: Προτάσεις και απόψεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Ρύθμιση για προπτυχιακά με δίδακτρα για αλλοδαπούς
Σύγχυση επικρατεί στην αξιολόγηση στελεχών της εκπαίδευσης
Περισσότεροι από 20.000 οι υποψήφιοι αναπληρωτές δάσκαλοι και νηπιαγωγοί
Προβλήματα και προβληματισμοί γύρω από την εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση
Οι 4 κατηγορίες κριτηρίων αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης (Π.Δ.152-2013)
Δεσμεύτηκαν περιουσίες πανεπιστημιακών παρότι αθωώθηκαν στα δικαστήρια
Σε ηλικία 107 ετών «έφυγε» ο σπουδαίος καθηγητής Εμμανουήλ Κριαράς
Τοποθετήσεις νέων Σχολικών Συμβούλων
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ: Όλη η εκπαιδευτική ιεραρχία να μπει σε διαδικασία πανελλαδικών αδιάβλητων εξετάσεων
Κατάργηση ειδικοτήτων στη δημόσια εκπαίδευση
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ:Υπερβολικό το κόστος της αξιολόγησης στην εκπαίδευση
Διαδικασίες Αποσπάσεων Εκπαιδευτικών 2014
Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.-Πάνω από 12.000 τα λειτουργικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.