Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Δημόσιος διάλογος για την αναμόρφωση του Λυκείου

Δημοσίευση: 02/01/2009

stilianidisΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Δημόσιο διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου προανήγγειλε σήμερα ο υπ. Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης , αμέσως μετά τη συνάντηηση με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή.

 

  Ο διάλογος θα είναι εξαντλητικός και  η θεσμική πρωτοβουλία θα εκδηλωθεί όταν δημιουργηθεί η συνθετική πρόταση σημείωσε ο υπ. Παιδείας.

 Ειδικότερα ο κ. Στυλιανίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 "Χρόνια πολλά σε όλους. Ενημέρωσα τον Πρωθυπουργό για την πορεία υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και, όπως άλλωστε και ο ίδιος έχει δεσμευθεί αρχές του έτους, ξεκινά ο δημόσιος διάλογος για την αναμόρφωση του Λυκείου. Για τη διαμόρφωση δηλαδή του νέου ποιοτικού λυκείου, που θα απαντά στις αγωνίες και τις προσδοκίες των γονιών, αλλά και των νέων παιδιών, των μαθητών μας, καθώς επίσης και για το νέο σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Ο διάλογος θα είναι εξαντλητικός. Η Κυβέρνηση δεν τον προκαταλαμβάνει, είναι ανοιχτή να ακούσει θέσεις και απόψεις απ΄ όλες τις πλευρές. Και βεβαίως η θεσμική πρωτοβουλία θα εκδηλωθεί όταν δημιουργηθεί η συνθετική πρόταση, μετά απ’ αυτό το διάλογο.

Καλή χρονιά σε όλους".

Οπως έχει επισημάνει ο υπ. Παιδείας , ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί:

α. Στα τεστ αυτογνωσίας. Δίνοντας δηλαδή στο παιδί τη δυνατότητα να καταλάβει απ’ όλους τους τομείς δράσης και διδασκαλίας, πού είναι οι κλίσεις του, οι ικανότητές του και το ενδιαφέρον του και στη συνέχεια να μετρήσουμε κατά την διάρκεια της λυκειακής περιόδου τις επιδόσεις του στον τομέα που του αρέσει, για να καταλάβουμε όχι απλά πού θέλει, αλλά και πού μπορεί να κάνει ένα βήμα παραπάνω.

  β.Το δεύτερο βήμα για το οποίο ήδη το επεξεργάζεται το υπ. Παιδείας είνα να δώσει περιεχόμενο ουσιαστικά στο μάθημα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Να μπορεί δηλαδή να δείξει στα παιδιά  στην κρίσιμη ηλικία που επιλέγουν, όταν ακόμα δεν έχουν ωριμάσει και ως άνθρωποι καλά - καλά, όταν βρίσκονται στην προεφηβεία ή στην εφηβεία, τι κρύβεται πίσω από την επιλογή του μηχανογραφικού δελτίου ή νωρίτερα πίσω από την επιλογή της κατεύθυνσης σπουδών που κάνουν στο Λύκειο.

  Για παράδειγμα όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης κρύβεται μια πανεπιστημιακή Σχολή με καλό όνομα και χωρίς περιεχόμενο; Ή κρύβεται μια ειδικότητα η οποία θα σε εξοπλίσει περαιτέρω και θα σου δώσει τα εφόδια με συγκεκριμένα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα να ενταχθείς στην αγορά εργασίας;

 

 Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπ. Παιδείας  «  Δεν έχει σημασία πόσο εύκολη ή δύσκολη θα είναι η πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, σημασία έχει αυτοί που την κατακτούν, να διασφαλίζουν μια πραγματική προοπτική και για τους ίδιους και για τις οικογένειές τους και για τη χώρα.

    Για να γίνει αυτό, πρόσθεσε,  θα πρέπει:

    1) Το σύνολο των παιδιών να υποβάλλονται σε τεστ αυτογνωσίας κατά την διάρκεια του Λυκείου, ώστε να προσπαθούν να συνδυάσουν το «μπορώ» με το «θέλω».

    2) Ν’ αναμορφωθεί πλήρως το περιεχόμενο του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε ο νέος να γνωρίζει ότι επιλέγοντας αυτή την κατεύθυνση ή αυτή την ειδικότητα, ότι συμπληρώνοντας το συγκεκριμένο μηχανογραφικό δελτίο αυτή την πανεπιστημιακή Σχολή ή την Σχολή ΤΕΙ, οδηγείται σ’ αυτές τις πραγματικές προοπτικές στην αγορά εργασίας και μετά ν’ αποφασίζει εάν θα επιλέξει ή όχι αυτό τον δρόμο.

  3.  Το μάθημα δε του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού δεν μπορεί να γίνεται μόνο θεωρητικά αλλά πρέπει να γίνεται και βιωματικά. Δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται επαγγέλματα όπως είναι τα τραπεζικά επαγγέλματα, όπως είναι τα επαγγέλματα της αγοράς, και δεν πρέπει να θεωρούμε επαγγέλματα μόνο τα δημόσια επαγγέλματα. Τι προτείνει η ΟΛΜΕ 

Το  Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την ηγεσία του να υλοποιήσει την κοινωνικά  αναγκαία πρόταση  της εκπαιδευτικής κοινότητας, που περιλαμβάνει τα εξής:

§   Κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10 ως ελάχιστου προαπαιτούμενου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αποκλείει από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χιλιάδες νέους που προέρχονται από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κολέγια  κ.λπ.).

 

§   Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Συνεχή  διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την  κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με  αντίστοιχη  γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.

§   Μέχρι την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης, η επιλογή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ