Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Επέκριναν την απουσία του υπ. Παιδείας απο τη συζήτηση επί του ν/σ για τα ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 05/02/2009


Ρεπορτάζ:esos.gr

spil8Εντονα σχολιάστηκε στη Βουλή από τους Βουλευτές της diamantopαντιπολίτευσης η απουσία του υπουργού Παιδείας Αρη Σπηλιωτόπουλου από τη συζήτηση για ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο που αφορά την πρόσβαση των αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων στα ΑΕΙ.

Το βάρος της συζήτησης από πλευράς του υπ. Παιδείας ανέλαβε χθες και σήμερα ο υφυπουργός Ανδρέας Λυκουρέντζος.

Χαρακτηριστικός είναι ο σχετικός σχολιασμός της Αννας Διαμαντοπούλου η οποία στην ομιλία που ακολουθεί παρουσιάζει τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ επί του σχεδίου νόμου.

Κυρία Πρόεδρε,

επειδή σχολιάστηκε ιδιαίτερα από πολλούς συναδέλφους η έλλειψη της παρουσίας του Υπουργού, θα έλεγα ότι η φυσική παρουσία του Υπουργού και μάλιστα στο πρώτο νομοσχέδιο που συζητείται επί της θητείας του, αποτυπώνει πράγματι, τον απαιτούμενο σεβασμό προς τη Βουλή. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνούμε όλοι ότι η φυσική παρουσία πρέπει να συνοδεύεται –και προϋποθέτει- περιεχόμενο, γνώση και κατάθεση απόψεων. Και αυτά μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν τα έχουμε δει, αλλά έχουμε δει ακριβώς το αντίθετο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην πολιτική υπάρχουν Αρχές οι οποίες ακολουθούνται από τα κόμματα, υπάρχουν και τακτικισμοί οι οποίοι οδηγούν σε «σωστούς» χειρισμούς, για να διαχειριστούμε κάθε φορά καλά την πολιτική κατάσταση.
Η Παιδεία δεν μπορεί να είναι ούτε χώρος τακτικισμών ούτε χώρος ενός φτηνού αντιπολιτευτικού λόγου. Η Παιδεία είναι ο χώρος που το Έθνος πρέπει να συναινέσει. Και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. υπηρετεί αυτή την αντίληψη περισσότερο από είκοσι χρόνια.
Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ως Υπουργός Παιδείας σε δύο θητείες, ήταν αυτός ο οποίος ίδρυσε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκε να συμμετάσχει . Ήταν αυτός ο οποίος θεσμοθέτησε στη Βουλή τη Διακομματική Επιτροπή Παιδείας, στην οποία η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκε να συμμετάσχει.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό και ότι είναι παρακαταθήκη για το μέλλον, αυτό που θα συμβεί μετά τις εκλογές για τη Νέα Δημοκρατία, το ότι ο Πρωθυπουργός ουσιαστικά ζήτησε συγνώμη στην ομιλία του και αναγνώρισε το λάθος, να μην συμμετέχει στη δημιουργία πολιτικών συναινέσεων στην Παιδεία.
Θυμίζω ότι το 2004 και πάλι, σε μία πολύ δύσκολη περίοδο, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν παρόν στην προσπάθεια για τη συζήτηση για την Παιδεία.
Το ίδιο κάνει και σήμερα. Είναι μία θέση αρχής. Η Παιδεία για τη χώρα, ιδιαίτερα σήμερα και με τις τεράστιες αλλαγές που γίνονται, είναι ο χώρος που απαιτεί κοινωνικές συναινέσεις, πολιτικές και εθνικές συναινέσεις.
Και να πούμε και κάτι άλλο: Δεν έχουμε καθόλου χρόνο να περιμένουμε. Η διαμόρφωση των συνθηκών σήμερα, θα πρέπει να συνδέεται με αυτό που θα γίνει και την επόμενη περίοδο, μετά τις εκλογές. Δηλαδή, θεωρούμε αυτονόητο ότι η Νέα Δημοκρατία θα πρέπει να συμμετέχει στη διαμόρφωση πολιτικών και κοινωνικών συναινέσεων, όποια θέση κι αν έχει.
Η οργάνωση του διαλόγου, το πώς αντιλαμβάνεται η Νέα Δημοκρατία το διάλογο, νομίζω ότι συμπίπτει με τη συνολική αντίληψή της για την πολιτική.
Περιγράψατε χθες, ή, για την ακρίβεια, δώσατε μία ηθικοπλαστικού τύπου αφήγηση για το τι πράγμα είναι ο διάλογος. Είναι έντιμος. Είναι καλός. Είναι καθαρός. Είναι τίμιος. Είναι όμορφος. Όλοι αυτοί οι επιθετικοί προσδιορισμοί που επί χρόνια στολίζουν τους λόγους του Πρωθυπουργού, χωρίς όμως κανένα περιεχόμενο.
Τα πολιτικά κόμματα οφείλουν να πάρουν την ευθύνη της πρότασής τους και να την καταθέσουν στο σύνολό της. Και η πρόταση αυτή δεν αφορά την πρόσβαση απλά. Η πρόσβαση είναι ένας κρίκος του συστήματος.
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχει καταθέσει προτάσεις λαμβάνοντας την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων, τα συστήματα σε όλο τον κόσμο. Έχει ενσωματώσει προτάσεις εξαιρετικά σημαντικών στελεχών του με γνώσεις στο θέμα της Παιδείας. Θέλω να σας πω ότι τέσσερις καθηγητές, συνεργάτες του ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχουν διατυπώσει δημοσίως προτάσεις, αντιλήψεις. Όλα αυτά τα λάβαμε υπόψη μας. Δουλέψαμε επί μήνες. Κατανοήσαμε το τι συμβαίνει στον κόσμο ξανά, γιατί αλλάζουν απίστευτα γρήγορα τα πράγματα. Κι έχουμε μία συγκροτημένη πρόταση, η οποία ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές. Είναι δογματική; Όχι. Όλα πρέπει να μπουν στο βάσανο της συζήτησης και των συναινέσεων. Ως κόμμα, όμως, παίρνουμε την ευθύνη της πρότασής μας και με αυτή μπαίνουμε σε οποιαδήποτε προσέγγιση και κοινωνική αλλά και πολιτική.
Γι’ αυτό, όπως ξέρετε, έχουμε ανοίξει διάλογο στο διαδίκτυο, (wikipolitics.gr), έχουμε διάλογο για την Τεχνική Εκπαίδευση, είμαστε σε διάλογο με τη ΓΣΕΕ και με μια σειρά από φορείς.

Ποια είναι η προσέγγιση της Νέας Δημοκρατίας;

Σας άκουσα, κύριε Υφυπουργέ και ακούω και τον Υπουργό. Επισκέπτεστε την ΟΛΜΕ. Συμφωνείτε απολύτως. Και θα παλέψετε με την ΟΛΜΕ για να εξυπηρετηθούν και να υπηρετηθούν τα δίκαια αιτήματά της. Συναντάστε με τη ΔΟΕ. Συμφωνείτε απόλυτα. Ακούτε το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Θεωρείτε πάρα πολύ καλές τις προτάσεις του. Θα τις ενσωματώσετε. Ακούτε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. εξαιρετικές οι προτάσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Θα τις λάβετε υπόψη σας.
Επίσης, σας άκουσα χθες να συμφωνείτε με το Κ.Κ.Ε. και μία επίκαιρη ερώτηση, που έχουν υποβάλει. Φαντάζομαι ότι θα συμφωνείτε και με την πρόταση του ΛΑ.Ο.Σ.
Επίσης, είστε όλο αυτιά. Ακούτε! Ο κύριος Υπουργός είπε, «είμαστε εδώ για να ακούσουμε». Πάρα πολύ ωραία. Φανταστείτε, λοιπόν, ένα διάλογο –και θα παρακαλούσα για την απάντησή σας- όπου έρχεται ο Υπουργός και δηλώνει ότι ακούει. Κι εμείς ως ΠΑ.ΣΟ.Κ. είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε. Και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ακούει και το Κομμουνιστικό Κόμμα και το ΛΑ.Ο.Σ. και όλοι είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε. Είναι ένα τραπέζι όλο αυτιά, που κανένας δεν μιλάει και κανένας δεν παίρνει την ευθύνη των προτάσεών του. Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν δεν μιλάει η πολιτική; Μιλούν άλλοι. Στην οικονομία, οι επιχειρηματίες. Στην Παιδεία, οι καθηγητές.
Ακούσαμε, λοιπόν, τις απόψεις σπουδαίων καθηγητών στα κανάλια, του κ. Μπαμπινιώτη, του κ. Βερέμη. Εξαιρετικά σημαντικοί άνθρωποι. Μόνο που δεν είναι η πολιτική. Εκφράζουν τον εαυτό τους, την εμπειρία τους. Δεν είναι αυτοί που θα καθοδηγήσουν έναν πολιτικό διάλογο.
Αυτό δεν μας προκαλεί καμία έκπληξη. Και ξέρετε γιατί; Διότι η αποτύπωση του Υπουργού την πρώτη ημέρα της ανάληψης, ήταν μία πολύ ειλικρινής αποτύπωση της πραγματικότητας. Υπάρχει λευκό χαρτί. Και αυτό το λευκό χαρτί επί πέντε χρόνια τώρα, επειδή δεν υπάρχει ούτε αντίληψη, ούτε πρόταση, ούτε πρόθεση, οδηγεί σε αποσπασματικές επιλογές και νομοθετήσεις με εγκληματικά αποτελέσματα.
Τεχνική εκπαίδευση: Κάνατε τη μεταρρύθμιση το 2006, μία από τις πολλές μεταρρυθμίσεις. Επί τρία χρόνια δεν λύσατε το θέμα της πρόσβασης αυτών των παιδιών. Κι έρχεστε σήμερα με ένα νόμο να αντιμετωπίσετε αυτά που δεν λύσατε πριν από τρία χρόνια. Είναι δυνατόν να είναι σοβαρή η αντιμετώπιση της Κυβέρνησης με αυτό τον τρόπο;
Είπατε ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. δίνει λάθος στοιχεία. Λοιπόν: 2004, 112.921 μαθητές στην Τεχνική Εκπαίδευση. 2008, 77.500 μαθητές στην Τεχνική Εκπαίδευση.
Χθες ανακοινώσατε -για να πάω στην αποσπασματικότητα και τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τα πράγματα, έχουμε ακούσει κι έχουμε ακούσει κριτική για το πώς το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επέλεξε την τακτική και την πολιτική των περιφερειακών Πανεπιστημίων- ότι μπαίνουν στο μηχανογραφικό τρεις πανεπιστημιακές σχολές -τυχαία οι δύο από αυτές είναι στην πατρίδα του πρώην Υπουργού, του κ. Στυλιανίδη!- και δεκατρείς σχολές ΤΕΙ. Πολύ ωραία! Ξέρουμε όλοι ότι έχουμε μείωση των δαπανών για την Παιδεία; Πώς θα πάμε σε δεκαέξι νέες σχολές χωρίς ούτε μία δραχμή επιπλέον; Τα παιδιά φέτος θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό για δεκαέξι σχολές κι ας ξέρουν οι γονείς ότι δεν υπάρχουν καθηγητές, δεν υπάρχουν κτίρια, δεν υπάρχει ένα ευρώ στον Προϋπολογισμό για τις νέες σχολές.
Χθες παραιτήθηκε ο Πρύτανης του Αιγαίου. Κλείνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Και μπορείτε να δείτε τι γίνεται με τα συγγράμματα και το νέο νόμο σας, όπου οι φοιτητές σήμερα στις μισές σχολές της χώρας, στην εξεταστική περίοδο η οποία άρχισε, δεν έχουν συγγράμματα.

Κύριε Υπουργέ, τα αποτελέσματα της πολιτικής σας δείχνουν όχι μόνο τη διαχειριστική ανικανότητα, όχι μόνο την αδυναμία του να υπηρετήσετε προτεραιότητες. Και αυτό το συνδέω με τη χρηματοδότηση. Διότι βεβαίως υπάρχει κρίση, βεβαίως η κατάσταση στη χώρα είναι πάρα πολύ δύσκολη, αλλά μία πολιτική επιλογή σημαίνει ότι βάζω προτεραιότητα και κόβω από παντού και δίνω στην Παιδεία.
Σας είπαμε στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό: Κόψτε από παντού 0,1% -από όλους τους επί μέρους Προϋπολογισμούς- και δώστε προτεραιότητα στην Παιδεία, για να δείξουμε ως χώρα, ως Έθνος, ως πολιτικό σύστημα ότι πάνω από όλα πια και για όλους μας είναι η Παιδεία. Όχι μόνο δεν το κάνατε, αλλά το μειώσατε ως ποσοστό του ΑΕΠ. Και είναι πρωτοφανές να μιλάτε για απόλυτους αριθμούς. Δεν μελετώνται τα πράγματα με απόλυτους αριθμούς στην πολιτική. Μελετώνται ως ποσοστό του ΑΕΠ, γιατί υπάρχει μία συνολική ανάπτυξη της χώρας. Έτσι γίνεται σε όλες τις χώρες.
Έχουμε λοιπόν μία περίοδο καταστροφική για την παιδεία δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι και εμείς ως δύναμη ευθύνης καταθέτουμε στον ελληνικό λαό το πρόγραμμά μας προς συζήτηση το οποίο θα γίνεται για κάθε επιμέρους θέμα, βεβαίως ως κρίκος ενός συνολικού προγράμματος.
Καταθέτω στα Πρακτικά την πρόταση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την τεχνική εκπαίδευση η οποία έχει μπει σε διαβούλευση με όλους τους τεχνικούς εκπαιδευτικούς και έχει ανέβει στο διαδίκτυο. Έχουμε δεκάδες συμμετοχές απ’ όλη τη χώρα και προχωράμε σε ένα chart με τους μαθητές των τεχνικών λυκείων.

Τελειώνοντας η παροιμιώδης έκφραση η οποία έμεινε και θα μείνει, «η λευκή χάρτα» αποτυπώνει το κενό της πολιτικής σας σε όλα τα επίπεδα. Κενό πολιτικής στην οικονομία, ο προϋπολογισμός μέσα σε είκοσι πέντε μέρες ανατράπηκε.

Κενό στην αγροτική πολιτική με πλήρη αποτυχία διαχείρισης της νέας αγροτικής πολιτικής. Κενό στην ασφάλεια του πολίτη. Κάθε μέρα στη χώρα υπάρχει και ένας πυροβολισμός που κανένας δεν ξέρει από πού έρχεται. Κενό στην παιδεία όπου είναι πραγματικά η πιο δραματική σας αποτυχία.
Ευχαριστώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.