Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Παρουσία του υπουργού συνεδρίασε η Συντονιστική Επιτροπή Καλλιτεχνικών Αγώνων

Δημοσίευση: 03/03/2009


Ρεπορτάζ:esos.grgetimage31getimage32-kallitexn-epitr
Παρουσία του υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων  Άρη Σπηλιωτόπουλου συνεδρίασε σήμερα, Τρίτη 3 Μαρτίου , στο υουργείο  η Συντονιστική Επιτροπή Καλλιτεχνικών Αγώνων υπό την νέα Πρόεδρο  Μαρίνα Λαμπράκη - Πλάκα, Ομότιμη Καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης στη Σχολή Καλών Τεχνών και Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
 Αμέσως μετρά ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε πως με τους καλλιτεχνικούς αγώνες εξαιρετικά σημαντικούς γιατί δίδεται η δυνατότητα σε περίπου 35.000 μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να αναδείξουν τις όποιες δεξιότητες ή τα όποια ταλέντα μπορεί να έχουν.
Δημοσιογράφος: Είναι η πρώτη σας φορά που συμμετέχετε σε αυτήν την εκδήλωση, σε αυτήν την συνεδρίαση. Τι ακριβώς γίνεται?
Υπουργός: Καταρχάς, θεωρούμε τους καλλιτεχνικούς αγώνες εξαιρετικά σημαντικούς γιατί δίδεται η δυνατότητα σε περίπου 35.000 μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να αναδείξουν τις όποιες δεξιότητες ή τα όποια ταλέντα μπορεί να έχουν. Πολύ περισσότερο όταν στο διάλογο για την αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ένα από τα σημείο αιχμής είναι η εδραίωση μιας ζώνης πολιτισμού μέσα στα σχολεία. Εμάς μας ενδιαφέρει, εκ των πραγμάτων, εκεί όπου υπάρχουν ταλέντα, εκεί που υπάρχουν δεξιότητες να τις κινητροδοτήσουμε και να δώσουμε την δυνατότητα στην Ελλάδα να παρουσιάσει τη σύγχρονη πολιτισμική παραγωγή. Διότι, η χώρα μας δεν είναι μόνο η πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, δεν είναι μόνο η παράδοση, είναι και η σύγχρονη πολιτισμική παραγωγή, είναι και η σύγχρονη κουλτούρα, είναι και η συνέχεια που μπορούμε να έχουμε σε αυτήν την πολύ μεγάλη ιστορία του πολιτισμού. Για αυτό και εγώ παρακάλεσα την κα. Πλάκα, που κάνει μια εξαιρετική δουλειά, δουλειά την οποία εμπιστεύομαι, να προεδρεύσει αυτής της επιτροπής πιστεύοντας ότι, οι αγώνες δεν είναι μόνο μουσική, δεν είναι μόνο χορός αλλά παράλληλα είναι και θέατρο και ζωγραφική. Είναι όλες οι τέχνες εκείνες με τις οποίες έγιναν γνωστοί πάρα πολλοί Έλληνες και Ελληνίδες, σε όλα τα πέρατα του κόσμου.
Δημοσιογράφος: Ένα άλλο κ. Υπουργέ. Η οικονομία μας βαθμολογείται αρνητικά  γενικώς. Ο Πρωθυπουργός ετοιμάζεται να δει τους πολιτικούς αρχηγούς σε ένα πλαίσιο συναίνεσης. Είναι όμως πράγματι συναίνεση ή μήπως είναι κίνηση επικοινωνιακού τύπου; Εσείς, ως ειδικός της επικοινωνίας, θα ξέρετε καλύτερα από όλους μας.
Υπουργός: Υπάρχει ένα ζήτημα το οποίο, δυστυχώς, δεν έχουμε αντιληφθεί. Πρέπει να ξεφύγουμε από την δική μας εσωστρέφεια , από την ελλαδική εσωστρέφεια. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι η κατάσταση είναι σημαντικά κρίσιμη σε όλη την Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή οικονομία  αντιμετωπίζει βαθιά δομικά προβλήματα. Αντιμετωπίζει μια κρίση η οποία καθημερινώς γίνεται και πιο πρωτοφανής, γίνεται και πιο μεγάλη. Ακόμη και σήμερα, η Ευρώπη δεν μπορεί να δει ούτε την ένταση, ούτε την έκταση της κρίσεως αυτής και, για αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να δούμε ότι η ελληνική οικονομία, με τα όποια δομικά της προβλήματα , δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα μικρό κομμάτι της ευρωπαϊκής οικονομίας. Σε αυτό το πρόβλημα της ευρωπαϊκής οικονομίας, απαιτείται από όλους μας να αφήσουμε την  εσωστρέφειά μας και να κοιτάξουμε, μέσα στο πλαίσιο της Ευρώπης, τι πρέπει να κάνουμε πώς να αντιμετωπίσουμε την κρίση, πώς να απορροφήσουμε όλες τις αρνητικές συνέπειες. Και για αυτό ακριβώς, επειδή αυτό είναι κρίσιμο ζήτημα, απαιτείται από όλους να εγκαταλείψουμε το λαϊκισμό και τις ανέξοδες υποσχέσεις και ζητείται συναίνεση, συναίνεση ουσίας.  
Δημοσιογράφος: Κα Πλάκα, θέλετε να μας πείτε δύο κουβέντες για τους καλλιτεχνικούς αγώνες; Έχετε την εμπειρία, γνωρίζετε ότι γίνονταν και τα προηγούμενα χρόνια, ποια είναι η γνώμη σας;
Μ. Λαμπράκη-Πλάκα: Καταρχήν, θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο που μου ανέθεσε αυτόν τον ρόλο, το θεωρώ πολύ τιμητικό. Κατάγομαι από εκπαιδευτική οικογένεια, ο άντρας μου ήταν ένας λαμπρός φιλόλογος, πιστεύω πάρα πολύ στον ουσιαστικό ρόλο της Τέχνης στο σχολείο και, ίσως, αυτό με φέρει περισσότερο σε επαφή με τον Υπουργό για να του εκφράσω τις απόψεις μου για τον ρόλο που θα πρέπει να έχει η Τέχνη γενικότερα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Γιατί πιστεύω ότι αυτό λείπει και θα ανακουφίσει ενδεχομένως τους μαθητές από το βάρος που αισθάνονται από πάρα πολλά ανώφελα πράγματα με τα οποία τους φορτώνουμε και από τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα διαφυγής, αναψυχής και ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Πιστεύω ότι αυτοί οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Διαγωνισμοί δίνουν την ευκαιρία να υπάρξει αυτή η διέξοδος, να αναδείξουν τις δημιουργικές δυνάμεις τους και να έρθουν σε πανελλήνιο επίπεδο εδώ, στην Αθήνα, για να κάνουν επαφές μεταξύ τους και να δείξουν, σε επίπεδο ευγενούς άμιλλας, τις δυνατότητές τους. Νομίζω ότι είναι ένας πάρα πολύ ωραίος θεσμός και χαίρομαι πολύ που με τις μικρές δυνάμεις μου θα τον υπηρετήσω και εγώ.
 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.