ΜΑΘΗΤΕΣ

Τι απάντησε ο υφ. Παιδείας στην αποπομπή εισαχθέντος στη Σχολή

Δημοσίευση: 15/02/2009


Μετά την αποπομπή εισαχθέντος με Πανελλήνιες Εξετάσεις στη Σχολή

Υπαξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας, επειδή ήταν δυσλεξικός, ο βουλευτής κ.

Κ. Μητσοτάκης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τα συναρμόδιαΥπουργεία Παιδείας και Άμυνας, ενώ οι βουλευτές κ.κ. Γ. Σκουλάς και Π. Λαφαζάνης

ερώτησαν σχετικώς και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για τις σχολές πλοιάρχων

και μηχανικών και το Υπουργείο Εσωτερικών για τις σχολές της Αστυνομίας

, όπου

επίσης δεν επιτρέπουν προφορικές εξετάσεις και άλλες διευκολύνσεις προς

δυσλεξικούς σπουδαστές.

Η απάντηση του υφυπουργού Παιδείας ήταν απάντηση ...Πόντιου Πιλάτου: "Ο καθορισμός των παθήσεων που συνιστούν λόγο διαγραφής των σπουδαστών ... και η

διαγραφή τους ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθν. Άμυνας".

Οπως καταγγέλλει η Εταιρεία Δυσλεξίας το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αγνοεί (!!) τον νέο νόμο 3699/2008, στον

οποίο ρητώς αναφέρεται ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση παρέχεται και στην

τριτοβάθμια

, τη μη τυπική και τη δια βίου εκπαίδευση (άρθρο 2, εδ.4). Αναφέρεται σε

επαγγελματικές ικανότητες των ναυτικών που περιλαμβάνουν "ικανότητα χρήσηςηλεκτρονικών οργάνων

, ικανότητα στο γραπτό λόγο (και στην αγγλική γλώσσα) για

την εν γένει επικοινωνία, τη συνομολόγηση συμβάσεων, την τήρηση χειρογράφουημερολογίου γεφύρας

/μηχανής κλπ". Προεξοφλεί, δηλαδή, (πράγμα ψευδέστατο) ότι

οι δυσλεξικοί δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά όργανα, δεν επικοινωνούνμε γραπτό λόγο

(λες και είναι αναλφάβητοι) ή δεν είναι σε θέση να τηρούν

ημερολόγιο ή να υπογράφουν τυποποιημένες συμβάσεις!

Είναι τραγικό το γεγονός ότι η ναυτοσύνη για τους υπεύθυνους της ναυτικής

εκπαίδευσης περιορίζεται σε ικανότητες γραφείου

, ενώ πουθενά δεν προβάλλονται

αρετές όπως η ευστροφία, η ικανότητα λήψης αποφάσεων, η επίλυση προβλημάτωνμε ευφάνταστους τρόπους

, η ευχέρεια στις πατέντες και τις μηχανές, η επιμονή και

υπομονή, η παρατηρητικότητα, η αλληλεγγύη, η ικανότητα συνεργασίας καισυμβίωσης με άλλους

, αρετές που συνήθως διακρίνουν τους ανθρώπους με

δυσλεξία, για να μείνουμε μόνο στα βασικά.

Αλλά και το Υπουργείο Εσωτερικών είναι τραγικό πώς αντιλαμβάνεται τα

καθήκοντα των αστυνομικών

: "ως ανακριτικοί υπάλληλοι αναλαμβάνουν καθήκοντα

σύνταξης διοικητικών εγγράφων και ανακριτικών εκθέσεων, ...για τα οποία είναιαπαραίτητηη ευχέρεια στη διατύπωση του γραπτού λόγου

". Αλλοίμονο στη χώρα που αντιλαμβάνεται το αστυνομικό έργο ως έργο γραφιάδων (μήπως αστυνομικών

μυθιστορημάτων;)!

Η απάντηση του υφυπουργού Άμυνας κ. Τασούλα όμως ξεπέρασε κάθε όριο

επιτρεπτής σε επίσημο φορέα άγνοιας στοιχειωδών επιστημονικών δεδομένων,

αλλά και κάθε όριο απόκλισης από την κοινή λογική, με την επίκληση αποφάσεων

μιας στρατιωτικής Επιτροπής. Συγκεκριμένα, στην απάντηση του υφυπουργούαναφέρεται απόφαση

(θαυμάστε βαρύγδουπο τίτλο) της Μόνιμης Ανώτατης

Διακλαδικής Υγειονομικής Επιτροπής των Ε.Δ. (ΜΑΔΥΕ) που εξέτασε το θέματης δυσλεξίας στις

08-05-07 και απεφάνθη ότι "οι υποψήφιοι με προβλήματα

δυσλεξίας δε δύνανται να παρακολουθούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των

στρατιωτικών σχολών ... ως έχοντες παρεκκλίσεις του φυσιολογικού"!!!

Τρεις παραγράφους παρακάτω, ο ίδιος υφυπουργός αποφαίνεται: "Τέλος, και

κατόπιν των ανωτέρω" (Σ.Σ. του "επιστημονικού" πορίσματος της...έγκυρης ΜΑΔΥΕπου εύκολα παραπέμπει στη

"γη Μαδιάμ"!) "καθίσταται σαφές ότι οι δυσλεξικοί δενμπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των Σχολών". Αν δεν ήταν τόσο

σοβαρό θέμα για το μέλλον και την επαγγελματική αποκατάσταση χιλιάδων

ελληνόπουλων με δυσλεξία, θα γελούσαμε και θα χλευάζαμε την καραβαναδίστικηεξαγωγή συμπερασμάτων που υιοθετεί ο κ

. υφυπουργός. Λοιπόν, επειδή δεν

κατέστη σαφές ούτε μπορούμε να δεχτούμε τις παιδαριώδεις δικαιολογίες, με τιςοποίες συνεχίζει την απάντησή του ο κ

. υφυπουργός, υποστηρίζοντας ότι ούτε σε θέσεις μαχίμων ούτε σε θέσεις "ειδικοτήτων υποστήριξης" μπορούν να τοποθετούνται

οι δυσλεξικοί, επειδή στις θέσεις αυτές είναι "αναγκαία η χρήση γραπτού λόγου

(σύνταξη σχεδίων, σχεδίαση αποστολών, διαταγών, κλπ)...", τον πληροφορούμε ότι:

α) βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και οι άνθρωποι με δυσλεξία χειρίζονται με

ιδιαίτερη ευκολία τους υπολογιστές και εντρυφούν στην τεχνολογία, όπως π.χ.

οι ιδρυτές της Apple

β) οι άνθρωποι με δυσλεξία, μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση, χειρίζονται και

τον παραδοσιακό γραπτό λόγο, απλώς έχουν ελλείμματα στην ορθογραφία,

την καλλιγραφία και τις συμβάσεις του γραπτού λόγου, οπότε σε συνθήκες

γραπτών εξετάσεων εκδηλώνουν άγχος και δεν αποδίδουν πλήρως και ισάξια

των γνώσεων και των ικανοτήτων τους

γ

) τα ελληνόπουλα με δυσλεξία υπηρετούν κανονικά τη θητεία τους, πολλοί

γίνονται έφεδροι αξιωματικοί, δεν λαμβάνουν (ούτε διεκδικούν, φυσικά)

επίδομα αναπηρίας ή ανικανότητας

δ

) πάρα πολλοί άνθρωποι με δυσλεξία διαπρέπουν στην επαγγελματική και

προσωπική τους ζωή, αρκεί να μην υποστούν άδικη ψυχολογική κακοποίησηαπό ανίδεους εκπαιδευτικούς

, γονείς ή άλλους ανευθυνο-υπεύθυνουςε) η Ελληνική Εταιρία Δυσλεξίας θα προσφύγει σε κάθε νόμιμο μέσο εντός και

εκτός Επικράτειας για να διεκδικήσει ίση μεταχείριση κατά τη συνταγματική

επιταγή για τους πολίτες με δυσλεξία

στ

) αν το υπουργείο Άμυνας εμμείνει στις αβάσιμες και αντεπιστημονικές θέσεις του, η Εταιρίαμας θα καλέσει τους νέους με δυσλεξία να ζητήσουν μαζικά

απαλλαγή από τη στρατιωτική τους θητεία

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ