Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Δεν ικανοποιεί, τις παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών το Ολοήμερο Σχολείο

Δημοσίευση: 02/01/2009

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ικανοποιεί, κατά προτεραιότητα, τις κοινωνικές ανάγκες των γονέων, δηλαδή επιτελεί κυρίως την κοινωνική του αποστολή, γιατί ουσιαστικά αποδεσμεύει τους γονείς από την επίβλεψη των παιδιών του σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ και του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ ΑΔΕΔΥ, που παρουσιάστηκε σήμερα σε ημερίδα της ΔΟΕ στα Γιάνννενα.

 Σύμφωνα με την έρευνα:

 Δεν ικανοποιεί, όμως, στον ίδιο βαθμό τις παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών τους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών, το ωράριο λειτουργίας του Ο.Δ.Σ. εξυπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους (ποσοστό 88,7% για τους εκπαιδευτικούς και 93,4% για τους γονείς.
 
Σχετικά με το προσφερόμενο πρόγραμμα μαθημάτων και δραστηριοτήτων, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς υποστηρίζουν ότι η 1η πιο σημαντική δραστηριότητα του Ο.Δ.Σ. είναι η προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας (ποσοστό 47,5% για τους εκπαιδευτικούς και 66,4% για τους γονείς) και ότι η 2η πιο σημαντική δραστηριότητα είναι το μάθημα της Πληροφορικής (ποσοστό 32,2% για τους εκπαιδευτικούς και 38,5% για τους γονείς).
 
Από την αξιολόγηση των ευρημάτων διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς διαφοροποιούνται ως ένα βαθμό σχετικά με την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τον τρόπο σίτισης των μαθητών στο Ο.Δ.Σ.. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί, σε ένα αθροιστικό ποσοστό 68,7%, χαρακτηρίζουν τον τρόπο σίτισης των μαθητών από μέτριο έως κακό, ενώ από την αντίθετη πλευρά οι γονείς, σε ένα αθροιστικό ποσοστό 66,7%, χαρακτηρίζουν τον τρόπο σίτισης των μαθητών από μέτριο έως καλό.

Υπάρχει έλλειψη και ανεπάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής, κυρίως ειδικών χώρων. Και στο σημείο αυτό συμφωνούν οι γνώμες των γονέων και των εκπαιδευτικών. Στο ίδιο θέμα οι εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν την ανεπαρκή επιμόρφωσή τους, τη μη έγκαιρη πρόσληψη διδακτικού προσωπικού και την έλλειψη κινήτρων γι’ αυτούς. Ακόμη, οι ίδιοι επισημαίνουν τις ελλειπείς και ανεπαρκείς προϋποθέσεις υλοποίησης του παιδαγωγικού τους ρόλου (βλ. γράφημα 5, 6).

Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται να είναι ικανοποιημένοι από τις παιδαγωγικές τους προσπάθειες (βαθμός ικανοποίησης: 7,75 με άριστα το 10). Αντιθέτως, οι γονείς εμφανίζονται να μην είναι ευχαριστημένοι με το σχολικό πρόγραμμα των παιδιών τους.

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο φοιτούν κυρίως μαθητές με μέτριες επιδόσεις και ότι το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αντί να ενισχύει, αποδυναμώνει το θεσμό. Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως τάση για απαξίωση του θεσμού.

Οι εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν, επίσης, τη θετική συνεργασία των μαθητών μεταξύ τους, παρότι προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Σχεδόν οι μισοί εκπαιδευτικοί προτείνουν να αλλάξει ο σημερινός τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Η συνολική αξιολόγηση της οργάνωσης και λειτουργίας του θεσμού του Ο.Δ.Σ. είναι θετική και αυτό αφορά σε μεγαλύτερο βαθμό τους γονείς απ’ ό,τι τους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς έχουν σχηματίσει πολύ θετική και θετική άποψη για τη λειτουργία του Ο.Δ.Σ. σε αθροιστικά ποσοστά 73,6% και 86,8% αντιστοίχως

 Τελικά, η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών και των γονέων, σε ποσοστό 98,5% και 99,3% αντιστοίχως, εκφράζουν την επιθυμία να συνεχιστεί και στο μέλλον η λειτουργία του Ο.Δ.Σ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.