Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Σε δυο βδομάδες διάλογος για τα οικονιμικά και θεσμικά των δασκάλων και καθηγητών

Δημοσίευση: 03/02/2009

spil-olme4.spil-doe3spil-doespil-doe2


Ρεπορτάζ:esos.gr

Στις 16 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει ο διάλογος μεταξύ του υφυπουργού Ανδρέα Λυκουρέντζου και καθηγτών-δασκάλων για τα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα των δύο κλάδων, ανακοίνωσε ο υπ. Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος , στη διάρκεια συνάντησης με το ΔΣ της ΔΟΕ , στα γραφεία της Ομοσπονδίας.

. Το ΔΣ της ΔΟΕ αποδέχθηκε την πρόσκληση να συμμετάσχει στο διάλογο που θα διεξάγει ο καθηγητής Γ. Μπσμπινιώτης για την αναμόρφωση του Λυκείου και η παραμονή της θα εξαρτηθεί από τις ουσιαστικές απαντήσεις που θα δοθούν.από το υπ. Παιδείας

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος είπε πως ο διάλογος για την αναμόρφωση του Λυκείου θα διαρκέσει πρισσότερο από 6 μήνες, κάτι που ζήτησε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Ο υπ. Παιδείας διέψευσε τις φήμες περ'ι παραίτησης του προέδρου του ΕΣΥΠ Θ. Βερέμη

                              
                                                                OΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Αμέσως μετά το πέρας της συνάντησης, οι κ.κ. Σπηλιωτόπουλος και Μπράτης προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:
 Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: H σημερινή μου παρουσία εδώ αποτυπώνει και τον πλήρη σεβασμό που έχω στο ρόλο του εκπαιδευτικού της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο εκπαιδευτικός όχι απλώς λειτουργεί, αλλά θα έλεγα, λειτουργεί και αποτελεσματικά. Κι αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει, βλέποντας πόσο σημαντική δουλειά γίνεται στα δημοτικά σχολειά όταν βλέπουμε παιδιά, τα οποία προκόβουν, προχωρούν μαθαίνουν γρήγορα γράμματα και στέκονται με υψηλό δείκτη ευφυΐας. Γι΄ αυτό και θα έλεγα ότι η παρουσία μας εδώ αποτυπώνει και τη βούληση μας να αγκαλιάσουμε το δάσκαλο και κυρίως να δώσουμε ξανά στο δάσκαλο την εμπιστοσύνη της κοινωνίας, το κοινωνικό κύρος και να τον κάνουμε πάλι πρωταγωνιστή των εκπαιδευτικών εξελίξεων.

Από κει και έπειτα, η συζήτηση έγινε σε ένα γόνιμο κλίμα, πραγματικά ουσιαστικής προθυμίας από τη δική μας πλευρά να αγκαλιάσουμε ζητήματα τα οποία μπορούμε να επιλύσουμε, να ακούσουμε, να αφουγκραστούμε και πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε έναν διάλογο διττό. Ο πρώτος αφορά στα κλαδικά ζητήματα, τα οποία απευθείας το Υπουργείο Παιδείας θα τα συζητά με τη ΔΟΕ και από την άλλη πλευρά ζητήσαμε από τη ΔΟΕ να συμμετέχει στον εθνικό διάλογο, που κύριο λόγο και ρόλο θα έχει έτσι ώστε να υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο για την αναβάθμιση, για την αναμόρφωση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έτσι ώστε να έχουμε καλύτερα σχολεία, πιο ποιοτικά και πιο ουσιαστικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πήρατε θετική απάντηση σε αυτό το κάλεσμα;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ξέρετε ότι δεν προεκλαμβάνω ποτέ τις αποφάσεις. Ξέρω όμως ότι το κλίμα ήταν αρκετά καλό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχατε μια συνάντηση εχθές με τον κ. Βερέμη, γράφονται πολλά ότι ο κ. Βερέμης σας υπέβαλε την παραίτηση του. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι παντελώς αναληθή, παντελώς ανακριβή, παντελώς ψευδή. Με τον κ. Βερέμη είχα μία ουσιαστική συνεργασία, όπως οφείλω να έχω με τον Πρόεδρο του ΕΣΥΠ, κι από κει κι έπειτα ξέρετε ότι τιμώ τους Ακαδημαϊκούς και πράγματι, το είπα από την πρώτη στιγμή και δεν θα κουραστώ πράγματι να το επαναλαμβάνω, ότι είμαι πάρα πολύ ανοιχτός, πάρα πολύ πρόθυμος να ακούω τις απόψεις που έχουν να κάνουν με τα ζητήματα που έχουν μπει στο διάλογο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξεκαθαρίστηκαν οι αρμοδιότητες; Γιατί υπάρχει μια σύγχυση.

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Για να ξεκαθαριστούν οι αρμοδιότητες θα έπρεπε να υπάρχει σύγχυση. Σύγχυση αρμοδιοτήτων δεν υπάρχει διότι ο Νόμος είναι σαφής. Ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει το ΕΣΥΠ, ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει το Συμβούλιο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ξέρουμε που είναι ο ρόλος της Πολιτικής Επιτροπής. Όλα αυτά είναι καθαρά και από ‘κει κι έπειτα, ο καθένας προσέρχεται σε αυτό το διάλογο με τις δικές του απόψεις. Από τη δική μας πλευρά, εμείς ακούμε, αφουγκραζόμαστε, είμαστε ανοιχτοί και άλλη μια φόρα θα πω, δεν υπάρχουν ούτε προειλημμένες αποφάσεις ούτε συγκεκριμένες δεσμεύσεις, οι οποίες πραγματικά να κάνουν αυτή τη συζήτηση να φαίνεται ότι είναι προκατευθυνόμενη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μία ερώτηση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπάρχει ένα θέμα διάλυσης ουσιαστικά του Πανεπιστημίου Αιγαίου με ένα Πρύτανη που παραιτείται…

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Θα μου επιτρέψετε να μην το σχολιάσω, να μείνουμε σε αυτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θα μας πείτε για την χθεσινή σας επιστολή προς την κ. Διαμαντοπούλου, που λέτε ότι ο διάλογος θα κρατήσει τουλάχιστον έξι μήνες. Μέχρι;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το μέχρι δεν το προσδιόρισα εγώ. Το προσδιορίζει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είναι αυτό που ζήτησε ο επικεφαλής του συμβουλίου, ο κ. Μπαμπινιώτης. Αν ζητούσε και άλλο χρόνο, αυτόν τον χρόνο θα έλεγα και εγώ. Σας είπα από την πρώτη στιγμή, ότι εγώ δεν θέλω να προσδιορίσω χρόνο, γιατί δεν θέλω να υποψιαστεί κάποιος, ότι αυτός ο χρόνος που θα προσδιοριζόταν από μένα μπορεί να είναι πολιτικά ή κομματικά φορτισμένος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει εκφραστεί ο κ. Μπαμπινιώτης σε πόσο χρόνο θα μπορούσε να κρατήσει;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι αυτό που είπα και εγώ ότι τουλάχιστον θα κρατήσει έξι μήνες, από κει και έπειτα, αυτό είπε αυτό λέω. Αν κάτι άλλο καινούργιο υπάρξει, αυτό το καινούργιο θα σας το πω και εγώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα προεδρεύσετε εσείς της πολιτικής επιτροπής, έχει αλλάξει κάτι σε αυτό;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα, είναι όλα όπως τα έχουμε πει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ η επόμενη επίσκεψη σας σε ποια ομοσπονδία θα είναι;

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Θα σας την ανακοινώσουμε όταν προγραμματιστεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τους πανεπιστημιακούς θα τους δείτε; Έχουν μία πικρία, που δεν τους είδατε ακόμα.

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όλα θα γίνουν με την σειρά τους, ξέρετε ακόμα και τα παιδιά ξεκινούν από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό και μετά ανεβαίνουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, πριν πάμε και στον κ. Μπράτη, ένα σχόλιο για τις κινητοποιήσεις των αγροτών στο λιμάνι . Είδαμε ότι υπήρχε μία ένταση κατά την υποδοχή τους εκεί.

Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κάντε μου την χάρη, μην με ανακατέψετε με άλλα θέματα σήμερα και ειδικά εδώ που είμαι στην ΔΟΕ. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Υποδεχτήκαμε σήμερα τον κ. Σπηλιωτόπουλο, τον νέο Υπουργό Παιδείας στα γραφεία της Ομοσπονδίας. Θέλω να πω εξ αρχής, ότι ο κύριος Σπηλιωτόπουλος δεν είναι Υπουργός μιας άλλης κυβέρνησης είναι Υπουργός μιας Κυβέρνησης, που κυβερνά την χώρα τα τελευταία πέντε χρόνια. Είναι Υπουργός μιας Κυβέρνησης η οποία ψήφισε πριν ένα μήνα δαπάνες για την Παιδεία στο χαμηλότερο ποσοστό τα τελευταία πενήντα χρόνια. Αυτό επισημάναμε εμείς από την αρχή και είπαμε ότι σε αυτό το πολιτικό πλαίσιο που υπάρχει , στο πλαίσιο του προϋπολογισμού δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις δυστυχώς για τα αιτήματα μας. Εμείς από αυτό ξεκινήσαμε και υποβάλαμε την περασμένη εβδομάδα, συγκεκριμένο υπόμνημα που το πήρατε, με βάση τα αιτήματα που είχαμε και στην μεγάλη απεργία του κλάδου. Τα οποία δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν βρει λύσει. Ο Υπουργός μας δήλωσε ανέτοιμος, σήμερα, να απαντήσει. Και παρέπεμψε την απάντηση σε αυτά τα αιτήματα, σε διμερή διάλογο, ο οποίος θα γίνει μετά τις δεκαπέντε Φεβρουαρίου. Εδώ είμαστε για να δούμε τις συγκεκριμένες απαντήσεις που θα έχουμε σε αυτά τα αιτήματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο διάλογο θα πάτε;

Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Πρέπει να σας πω ότι η Ομοσπονδία μας κλήθηκε να συμμετάσχει σε διάλογο πάντα ήταν παρούσα. Στο διάλογο που θα γίνει εμείς θα πάμε, αλλά η συμμέτοχη μας θα εξαρτηθεί από τις ουσιαστικές απαντήσεις που θα πάρουμε σε αυτά τα αιτήματα που έχουμε θέσει.


H ΔΟΕ


Σχετικά με τη συνάντηση με τον υπουργό το ΔΣ της ΔΟΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει:

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε θέσει από την περασμένη βδομάδα με γραπτό υπόμνημα στον Υπουργό Παιδείας όλα τα αιτήματα του κλάδου.

Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν είναι έτοιμος να δώσει απαντήσεις σήμερα και δεσμεύθηκε να υπάρξει διμερής διάλογος (ΔΟΕ – ΥΠΕΠΘ) μετά τις 16 Φλεβάρη για τα αιτήματα του υπομνήματος».


ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΔΟΕ

Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί,

Το ΔΣ της ΔΟΕ, με αφορμή τη συνάντησή μας, που θα γίνει την Τρίτη 3 Φλεβάρη 2009, σας αποστέλλει τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά καταγράφονται στις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, αιτήματα που έχουν κατατεθεί και στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και, δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχουν επιλυθεί.Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί,


Ζούμε σε μια πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από :

Την παρατεταμένη πολιτική λιτότητας, την αποδόμηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με τη σταθερή και βίαιη πολιτική της υποχρηματοδότησης, την προώθηση της επιχειρηματικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, τη συντηρητική επίθεση στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, την απαξίωση της 2χρονης προσχολικής Αγωγής και την απουσία δεκάδων χιλιάδων προνηπίων από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο, την προσπάθεια να επιβληθούν λογικές αξιολόγησης – χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων, τη διεύρυνση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, τις ιδιωτικοποιήσεις, την επέκταση των αντιασφαλιστικών μέτρων και την ένταση του αυταρχισμού σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας.

Πιστεύουμε, πραγματικά, ότι τα πολλά και οξυμμένα προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών που την υπηρετούν, αντιμετωπίζονται:

· Με μια πολιτική που στο επίκεντρό της έχει την υπεράσπιση, διεύρυνση και κατοχύρωση της Δημόσιας Παιδείας, έναντι των επιχειρηματικών και ιδιωτικών συμφερόντων,

· Με μια πολιτική που ικανοποιεί τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας και δεν αντιπαρατίθεται σε αυτά με τις δυνάμεις καταστολής και την απαξίωσή τους, γεγονότα που ζήσαμε στην απεργία του 2006 αλλά και πρόσφατα, από το Δεκέμβρη του 2008 και μετά,

· Με μια πολιτική που θεωρεί τα αιτήματα της κοινωνίας και τους αγώνες της, τις αγωνίες και τις ανάγκες της, ως προτάσεις που πρέπει να ικανοποιηθούν, χωρίς να καταφεύγει σε προσχηματικούς διαλόγους και προειλημμένες αποφάσεις.

Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι, καμιά αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να προχωρήσει, εάν δεν έχει ως φυσικούς συμμάχους και αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς.

Η άμεση επίλυση των προβλημάτων έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο μας και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην διεύρυνση της δημοκρατίας και των κοινωνικών λειτουργιών της Δημόσιας εκπαίδευσης.

Σας καλούμε να προχωρήσετε στα αναγκαία μέτρα για την επίλυσή τους.


Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών – επιμόρφωση

α. Οικονομική ΑναβάθμισηΓνωρίζετε, ασφαλώς, κύριοι Υπουργοί, ότι το αίτημά μας για οικονομική αναβάθμιση, έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να ζει με αξιοπρέπεια από το μισθό του και μόνο, ήταν και είναι από τους βασικούς άξονες στις κινητοποιήσεις και τις διεκδικήσεις μας.Ζητούμε έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς και του ρόλου μας.


Τα βασικά οικονομικά αιτήματά μας είναι :


· Οι καθαρές αποδοχές νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, να διαμορφωθούν στα 1.400€.

· Να χορηγηθεί άμεσα και αναδρομικά, από το 2002, το επίδομα των 176€ για το οποίο υπάρχει αμετάκλητη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης.

· Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό.

· Καμία σύνδεση «μισθού – απόδοσης».

· Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

· Αφορολόγητο ίσο με το μισθό του πρωτοδιόριστου.

β. Επιμόρφωση· Ουσιαστική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και του Δημόσιου Σχολείου


Υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης


Διεκδικούμε:

· Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο 5% του Α.Ε.Π. ή στο 15% του Γ.Κ.Π.

Το αίτημα για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο ύψος του 5% επί του Α.Ε.Π. ή στο 15% του Γ.Κ.Π., ως πρώτο βήμα προσέγγισης του Ευρωπαϊκού Μέσου Όρου, ιεραρχείται ως πρώτο στις διεκδικήσεις μας. Κι αυτό γιατί πιστεύουμε ότι οι δαπάνες που διατίθενται από τον προϋπολογισμό για την Παιδεία έχουν άμεση σχέση με την ποιότητά της. Χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια δεν μπορούν να ικανοποιηθούν μια σειρά από αιτήματα που συντελούν στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης

· Άμεσο διπλασιασμό των χρηματοδοτήσεων των σχολείων για τις λειτουργικές τους ανάγκες και για τη διαμόρφωση των υποδομών τους

· Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο - δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Ενιαία Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες χωρίς αποκλεισμούς. Άμεση κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς.

· Αύξηση της οργανικότητας των σχολείων με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα και 15 στο νηπιαγωγείο.

· Όχι στην ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Κατάργηση των ΣΔΙΤ. Όχι στην εισβολή των επιχειρήσεων, των χορηγών και των εταιρειών στο σχολείο.

· Κατάργηση του άρθρου 32 στο Νόμο 3577/2007. Κανένα Νηπιαγωγείο στους Δήμους και στους Ιδιώτες Μαζικοί διορισμοί  νηπιαγωγών, για να καλυφθούν οι ανάγκες για  τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Διορισμοί 2500 επιπλέον μόνιμων νηπιαγωγών τώρα, και άμεση ίδρυση 1000 νέων Δημόσιων Νηπιαγωγείων.Κανένα νήπιο 4-6 ετών εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου. Όχι στην ιδιωτικοποίηση. Όχι στην αποκέντρωση και συγκεκριμένα στην υπαγωγή νηπιαγωγείων, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών λειτουργιών στους Δήμους που προωθούνται και με τα νέα σχέδια του Υπουργείου Εσωτερικών και της Κυβέρνησης.

· Κατάργηση του νόμου πλαίσιου για τα ΑΕΙ. Όχι στην αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.

· Να σταματήσουν άμεσα όλα τα σεμινάρια ειδίκευσης 400 ωρών που ιδιωτικοποιούν την Ειδική Αγωγή.


Ασφαλιστικά – Συνταξιοδοτικά

Διεκδικούμε:

· Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων όλων των κυβερνήσεων από το 1990 μέχρι σήμερα. (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά).

· Ακύρωση όλων των αντιασφαλιστικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Ενιαία δημόσια καθολική κοινωνική ασφάλιση.

· Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.

· Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας (30/30) στο 80% του καταληκτικού μισθού.

· Κατάργηση της διάταξης για εξαγορά της στρατιωτικής θητείας.

· Δικαίωμα παραίτησης κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

· Ενιαία ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους, χωρίς διαχωρισμούς σε νέους - παλιούς ασφαλισμένους.

· ‘Όχι στη διάθεση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων στο χρηματιστήριο. Επιστροφή όλων των κλεμμένων αποθεματικών στα ασφαλιστικά ταμεία. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων. Εργατικός έλεγχος και άσκηση βέτο των εργαζομένων  στη λειτουργία των ταμείων.

· Όχι στην εισφοροαπαλλαγή-εισφοροδιαφυγή των εργοδοτών.


Διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων


Διεκδικούμε:

· Κατάργηση της ωρομισθίας. Να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις για κάθε αναγκαίο εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία και να καλυφθούν με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

· Να μειωθεί το διδακτικό ωράριο στα επίπεδα της δευτεροβάθμιας.

· Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου της 20ης Ιουλίου 2007, που αυξάνει το ωράριο και καταστρατηγεί τα εργασιακά δικαιώματα των Νηπιαγωγών. Θεσμοθέτηση διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών στα πλαίσια ενιαίου ωραρίου των εκπαιδευτικών της Γενικής εκπαίδευσης.

· Ο κλάδος διεκδικεί ενιαίο εκπαιδευτικό ωράριο. Το ωράριο των εκπαιδευτικών καθορίζεται ενιαία για όλους με βάση τα χρόνια υπηρεσίας και όχι από τον τύπο του σχολείου στο οποίο υπηρετεί ο εκπαιδευτικός.

Διεκδικούμε επίσης :

· Συνεχές και μη ελαστικό ωράριο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

· Εκπαιδευτικός που συμπληρώνει τουλάχιστον 18 ώρες εβδομαδιαίως στο ίδιο σχολείο να μη μετακινείται για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλο σχολείο. Τις υπόλοιπες ώρες μέχρι την πλήρη συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου να τις διαθέτει για την ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων στο ίδιο σχολείο.

· Ο χρόνος επίβλεψης κατά τη διάρκεια του φαγητού των μαθητών στα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία θεωρείται ως χρόνος διδακτικού ωραρίου. Αυτονόητο είναι ότι το μέτρο αυτό πρέπει να επεκταθεί και στα σχολεία που λειτουργούν με ολοήμερα τμήματα.

· Αποζημίωση των ολιγοθεσιτών συναδέλφων μας για τις περισσότερες ώρες που εργάζονται.

· Θέσπιση και στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία γραμματειακής υποστήριξης.


Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.


Διεκδικούμε:

· Ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.

· Κατάργηση του καθηκοντολογίου.

· Κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης για την υποχρεωτική εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης.

· Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση.

· Όχι στην αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολείων.

· Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης.

· Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να προωθούν την ολόπλευρη γνώση, την κριτική σκέψη και να υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών ενάντια στην εντατικοποίηση και την αύξηση της ύλης, στον κατακερματισμό της γνώσης, την αποθέωση της πληροφορίας, την ένταση της απόρριψης και της ταξικότητας και το αντιδραστικό ιδεολογικό περιεχόμενο. Ενάντια στους εξατομικευμένους φακέλους που κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν και απορρίπτουν τους μαθητές μας, ενάντια στην επαναφορά των εξετάσεων σε Ε' και Στ' Δημοτικού.

· Διδακτική στήριξη στους αλλόγλωσσους μαθητές μας.


Μεταθέσεις - Αποσπάσεις

Διεκδικούμε:· Μεταθέσεις: Να τεθεί σε ισχύ νέο Προεδρικό Διάταγμα για τις μεταθέσεις και να γίνει αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις απόψεις που θα καταθέσει το εκπαιδευτικό κίνημα.

· Αποσπάσεις: Να αντικειμενικοποιηθεί και να μοριοδοτηθεί το σύστημα αποσπάσεων με έμφαση στους κοινωνικούς λόγους και στους λόγους υγείας. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε οποιαδήποτε υπηρεσία να γίνονται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των Εκπαιδευτικών.

· Στα πενταμελή Υπηρεσιακά Συμβούλια ο κλάδος ( ΚΥΣΠΕ - ΑΠΥΣΠΕ- ΠΥΣΠΕ) των εκπαιδευτικών να εκπροσωπείται από τρία αιρετά μέλη.


Ενισχυτική διδασκαλία.

Ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας δεν εφαρμόζεται ουσιαστικά στο δημοτικό σχολείο παρά μόνο ευκαιριακά όταν υπάρχουν κενές ώρες εκπαιδευτικών προς κάλυψη του υποχρεωτικού τους ωραρίου.Διεκδικούμε:

Διορισμό ενός επιπλέον δασκάλου στα πολυθεσία σχολεία, ο οποίος θα αναλάβει τη συστηματική εφαρμογή της ενισχυτικής διδασκαλίας και θα καλύπτει και τις ολιγοήμερες άδειες του διδακτικού προσωπικού.


Υγιεινή - Ασφάλεια

Διεκδικούμε:1. Να γίνει λεπτομερής έλεγχος όλων των διδακτηρίων και να εκδοθούν πιστοποιητικά περί τήρησης των όρων υγιεινής και ασφάλειας.

2. Να υπάρχει υπεύθυνος σχολίατρος για όλα τα σχολεία, ο οποίος θα τα επισκέπτεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα.

3. Να υπάρχουν φύλακες σε όλα τα σχολεία της χώρας.


Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί


Καταθέτουμε, για άλλη μια φορά, γραπτά τις προτάσεις μας για τα σημαντικότερα ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αναμένουμε τις δικές σας συγκεκριμένες απαντήσεις στα θέματα που θέσαμε.


 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.