Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

90 μαθητές από όλη την Ελλάδα στο Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια

Δημοσίευση: 10/07/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από την Κυριακή 29 Ιουνίου 2014, ξεκίνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Θερινό Σχολείο του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ Center for Talented Youth (CTY) Greece.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο Κολλέγιο Ανατόλια σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, το οποίο ίδρυσε, το 1979, το πρώτο Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά (Center for Τalented Youth-CTY) με απώτερο σκοπό να ενισχύσει την ακαδημαϊκή αριστεία, εντοπίζοντας χαρισματικούς και ταλαντούχους μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο και υποστηρίζοντας την εξέλιξη με μία σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ειδικά σχεδιασμένων ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
Με την υποστήριξη και τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος,  δημιουργήθηκε το CTY Greece at Anatolia College, ένα Κέντρο μοναδικό στην Ελλάδα και την Νοτιανατολική Ευρώπη.
Σκοπός του CTY Greece at Anatolia College είναι να ανακαλύπτει και να εκπαιδεύει παιδιά με ιδιαίτερα ταλέντα ή χαρίσματα, που διακρίνονται με τις επιδόσεις τους ή με τις ιδιαίτερες ικανότητές τους και που ξεχωρίζουν για την αγάπη τους στη μάθηση πέρα από τα στενά όρια του σχολικού προγράμματος.
Η επιλογή των μαθητών έγινε μέσα από εξετάσεις στη βάση ειδικού test ακαδημαϊκών δεξιοτήτων του πανεπιστημίου Johns Hopkins. Οι εξετάσεις έγιναν σε 12 διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας και θα επαναληφθούν στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Για φέτος, στις εξετάσεις αυτές πήραν μέρος 1.500 μαθητές και εξ αυτών επελέγησαν 90 μαθητές από όλα τα μέρη της Ελλάδας, οι οποίοι φοιτούσαν στο Γυμνάσιο ή στην Α΄ Λυκείου. Οι εξετάσεις θα επαναληφθούν και στο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές που επιλέχθηκαν να  παρακολουθήσουν μαθήματα πέρα και πάνω από το τυπικό σχολικό επίπεδο, όπως μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, με σκοπό να αναδειχθούν και να καλλιεργηθούν οι ακαδημαϊκές δεξιότητες του κάθε μαθητή.
Αξιοσημείωτη είναι η ανταπόκριση και το ενδιαφέρον που έχουν δείξει μέχρι σήμερα οι φοιτούντες μαθητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ως μία πρόκληση να διευρύνουν τους ορίζοντες τους, μαθαίνοντας καινούργια και εξαιρετικά πράγματα.
Οι νεαροί  Έλληνες μαθητές και μαθήτριες έχουν ήδη εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις τους Έλληνες και Αμερικανούς καθηγητές τους. Τέσσερις καθηγητές του Κολλεγίου Ανατόλια όπως και ο Διευθυντής του CTY Greece ταξίδεψαν πέρυσι το καλοκαίρι στην έδρα του πανεπιστημίου Johns Hopkins στη Βαλτιμόρη, όπου παρακολούθησαν εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο αφορούσε στη φιλοσοφία του προγράμματος CTY του πανεπιστημίου Johns Hokpins, στην αναγνώριση και διδασκαλία παιδιών με ιδιαίτερες δεξιότητες και ενδιαφέροντα, στην προσαρμογή και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για τους σκοπούς του προγράμματος και στην οργάνωση και καθημερινή λειτουργία των προσφερομένων προγραμμάτων του CTΥ. Επίσης, το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins υποστηρίζει το Θερινό Σχολείο του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια με τη διάθεση εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού.  

Δηλώσεις καθηγητών
Maya Caruso (Πανεπιστήμιο Johns Hopkins), καθηγήτρια του μαθήματος της Κρυπτολογίας «Έχοντας διδάξει στο CTY στις ΗΠΑ και στη Μαλαισία, και τώρα στην Ελλάδα, διαπιστώνω ότι οι ομοιότητες ανάμεσα στα προγράμματα του CTY ανά τον κόσμο είναι περισσότερες από τις διαφορές. Οι ακαδημαϊκές δεξιότητες των παιδιών και ο τρόπος με τον οποίο κινητοποιούνται ώστε να αναζητήσουν ακόμη περισσότερη γνώση είναι κάτι που συναντούμε σε κάθε πρόγραμμα CTY. Και αυτό είναι υπέροχο».
Δρ Χάιδω Σαμαρά, καθηγήτρια στο μάθημα της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών: «Το CTY είναι το ιδανικό μαθησιακό περιβάλλον τόσο για μαθητές όσο και για τους καθηγητές. Ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του μαθήματος και έχει μία ζωντανή σχέση αλληλεπίδρασης με τον καθηγητή του. Ο καθηγητής, από την άλλη, θέλει να ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο τον μαθητή και να του προσφέρει συνεχώς κίνητρα και ευκαιρίες να οδηγήσει τη σκέψη του πιο μακριά».      
Δηλώσεις Μαθητών
Σμαράγδα Χρυσουλάκη (παρακολουθεί το μάθημα της Θεωρίας των Παιγνίων)
«Μου αρέσει πάρα πολύ το πρόγραμμα, γιατί μας δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσουμε γνώσεις υψηλού επιπέδου και να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει. Περίμενα το μάθημα να είναι πιο κουραστικό αλλά τελικά είναι πολύ διασκεδαστικό».
 
Ανδρομάχη Κοσμάτου (παρακολουθεί το μάθημα των Βιοϊατρικών Επιστημών)
«Για μένα είναι μία πρωτόγνωρη εμπειρία. Ήθελα να έρθω από μόνη μου, χωρίς να με παροτρύνουν οι γονείς μου. Χαίρομαι πάρα πολύ γιατί, εκτός από τα μαθήματα που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, γνωρίζω συνομηλίκους μου και αναπτύσσω ουσιαστικές σχέσεις με τους καθηγητές μου».
 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ