ΜΕΛΕΤΗ: Επανάληψη της Τάξης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: νομοθεσία και στατιστικές

28/04/2014

Άκουσε το άρθρο

Το Δίκτυο «Ευρυδίκη» απέστειλε  προς τις Διευθύνσεις τη   μελέτη στην αγγλική γλώσσα: “Grade Retention during Compulsory Education in Europe: Regulations and Statistics” (2011).ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
 Η μελέτη εστιάζει στη συγκριτική ανάλυση της πρακτικής επανάληψης τάξης, όπως αυτή εφαρμόζεται στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, υπό το πρίσμα διαφορετικών κανονιστικών ρυθμίσεων και μεθόδων. Η συγκεκριμένη μελέτη εκπονήθηκε κατ’ εντολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και καλύπτει 31 χώρες (όλες τις χώρες της Ε.Ε., Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Τουρκία). Μεταξύ των κυριότερων ευρημάτων, αναφέρονται τα κάτωθι:
•    Οι μαθητές συνήθως χρειάζεται να επαναλάβουν την τάξη, σε χώρες όπου η βασική προϋπόθεση εισαγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί το επίπεδο ωριμότητας και ανάπτυξης του παιδιού
•    Η έλλειψη επαρκούς προόδου είναι η πιο συχνά αναφερόμενη αιτία στους κανονισμούς σε σχέση με τη λήψη απόφασης για επανάληψη τάξης
•    Στις περισσότερες χώρες, βαρύνουσα σημασία στη διαδικασία λήψης απόφασης έχει περισσότερο η γνώμη των εκπαιδευτικών. Η γνώμη των γονιών παίζει δευτερεύοντα ρόλο
•    Παρά την ύπαρξη παρεμφερών νομοθετικών ρυθμίσεων, τα ποσοστά επανάληψης της τάξης ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Σε χώρες με υψηλά ποσοστά, η άποψη ότι η επανάληψη της τάξης είναι ευεργετική για τους μαθητές εξακολουθεί να είναι διαδεδομένη στην εκπαιδευτική κοινότητα.
 

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ