Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Στα ύψη των Ιατρικών Σχολών στέλνει η Ιστορία τις βάσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων

Δημοσίευση: 22/05/2009


esos_1Ρεπορτάζ:esos.gr

Πιο εύκολα από πέρσι ήταν τα θέματα της Ιστορίας που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν και στα Αρχαία και τα Λατινικά το επίπεδο ευκολίας είναι το ίδιο , οι βάσεις θα πάρουν το «ασανσέρ» της ανόδου και κυρίως στις παιδαγωγικές θα εκτιναχθούν στα ύψη των ιατρικών σχολών


  Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων στο σχόλιό τους τονίζει πως τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και, σ’ ένα βαθμό, απαιτητικά.

 Ειδικότερα


ΟΜΑΔΑ Α΄


·      Στο θέμα Α. 1.1. η αντιστοίχιση των ονομάτων είναι 1.ε., 2.στ., 3.α., 4.ζ., 5.γ.

·      Στο θέμα Α. 1.2. το περιεχόμενο των ιστορικών όρων βρίσκεται σε συγκεκριμένες σελίδες του διδακτικού βιβλίου: Στο α. Φεντερασιόν η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 46, στο β. Πεδινοί στη σελίδα 77 και στο γ. Εθνικό Κόμμα (Κ. Μαυρομιχάλη) στη σελίδα 92.

·      Στο θέμα Α.2.1. η απάντηση βρίσκεται στη σελίδα 213.

·      Στο θέμα Α.2.2. η απάντηση βρίσκεται στις σελίδες 249-251.

 


ΟΜΑΔΑ Β΄

Τα θέματα της Ομάδας Β΄, που έχουν στόχο τη συνθετική προσέγγιση με την αξιοποίηση των πηγών, δεν προωθούν την κριτική δημιουργική ικανότητα των μαθητών, αφού απαιτείται η απομνημόνευση μίας συγκεκριμένης ενότητας του διδακτικού βιβλίου, προκειμένου να απαντηθούν ικανοποιητικά.

·      Το θέμα Β1 μπορεί να δίνει αφορμή για συνθετική προσέγγιση, αλλά αποτελεί περισσότερο ένα γενικό σχολιασμό της ιστορικής κατάστασης. Οι συγκεκριμένες ιστορικές πληροφορίες, που δίνουν μια σαφέστερη εικόνα, βρίσκονται στη σελίδα 49 του βιβλίου.

·      Στο θέμα Β2 ο κριτικός σχολιασμός έχει μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας και δεν εναρμονίζεται επαρκώς με τις ιστορικές πληροφορίες που παρατίθενται στην αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει κάποια προβλήματα στους μαθητές, οι οποίοι οδηγούνται σε μονόπλευρη και αυτούσια μεταφορά του αντίστοιχου κειμένου της διδακτικής ενότητας (σελίδες 165-166).

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.