Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Στις 25/08/2014, με Υ.Σ./Γ1, η Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ζήτησε τις απόψεις των Προϊσταμένων Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης της χώρας σχετικά με την πρόταση αλλαγής της κατανομής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο 6/θεσίων και άνω Ολοήμερων σχολείων των Ε.Α.Ε.Π.
Με την ισχύουσα νομοθεσία ο χρόνος της Φυσικής Αγωγής στα Ολοήμερα σχολεία των Ε.Α.Ε.Π. είναι δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη και τρεις (3) ώρες ανά εβδομάδα στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη. Επιπροσθέτως, η Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη έχουν μια (1) ώρα ανά εβδομάδα το διδακτικό αντικείμενο του Χορού.
Δυστυχώς, όμως, η πρόταση της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβαθμίζει για μια ακόμη φορά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς εισηγείται οι τρεις (3) ώρες ανά εβδομάδα στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη να περικοπούν σε δύο (2), διατηρώντας, βέβαια, παράλληλα την μία (1) διδακτική ώρα του Χορού.
Δεδομένης της ανωτέρω πρότασης, μας γεννιούνται τα εξής ερωτήματα:
• Υπάρχει οιαδήποτε μορφή συνεργασίας μεταξύ της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και της πολιτικής ηγεσίας;
Γιατί, ενώ στις 25.8.2014 η Διεύθυνση Σπουδών κάνει πρόταση αλλαγής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, εισηγούμενη την ως άνω μείωση ωρών Φυσικής Αγωγής, στις 26.8.2014 (δηλαδή μόλις την επομένη), στο πλαίσιο της σύσκεψης που έλαβε χώρα για την καθιέρωση Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε για τη Φυσική Αγωγή τα εξής: "Εξετάζουμε το πιο καλό που μπορεί να γίνει, στο ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα, αλλά για φέτος δεν προλαβαίνουμε να αλλάξουμε τα αναλυτικά προγράμματα" (πηγή: Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία “esos.gr”).
• Ποιες είναι οι επιστημονικές μελέτες, βάσει των οποίων τεκμηριώνεται ότι το ισχύον μέχρι σήμερα πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής δεν ήταν επωφελές για τους μαθητές, συνεπώς είναι επιβεβλημένη η τροποποίησή του;
• Η Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. συνεργάστηκε με το Τμήμα Α' Προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και ποια είναι η πρόταση της τελευταίας επί του θέματος, εάν υπάρχει;
Η αδυναμία των Διευθύνσεων να επιδείξουν σοβαρότητα κατά τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής αποβαίνει εις βάρος της εργασίας των εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη, όμως, στάση συνιστά κίνδυνο που υποβαθμίζει συλλήβδην το διδακτικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής.
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
σας καλεί,
για μια ακόμα φορά,
στην αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής,
σταθμίζοντας την καθοριστική συμβολή της
στα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών μας.
Στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών υπάρχουν διδακτικά αντικείμενα και ώρες, τα οποία είναι ακατάλληλα για το ηλικιακό επίπεδο των μαθητών, σύμφωνα με τις νόρμες τις παιδαγωγικής και της εξελικτικής ψυχολογίας.
Ως εκ τούτου προτείνουμε:
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ
Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα εμπίπτει στις
αρμοδιότητές μας.
Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Για το Δ.Σ.
Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Νικόλαος Τριπόδης Ιωάννης Γρυπάρης
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.