Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Οι νηπιαγωγοί καταγγέλλουν τον υφυπουργό Κ. Κουκοδήμο

Δημοσίευση: 03/08/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην  Εκπαίδευση» καταγγέλλουν τον υφυπουργό Παιδείας Κ. Κουκοδήμο για «απαξίωση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου», ύστερα από  από  τις δηλώσεις του στη Βουλή ότι «Τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δε μαθαίνουν κάτι. Βρίσκονται μέσα σε μια αίθουσα, παίζουν παιχνίδια, ζωγραφίζουν, κ.λπ.».
Με αυτές τις δηλώσεις σημειώνουν οι Νηπιαγωγοί ο υφυπουργός  απαξιώνει  και ευτελίζει  το ρόλο της Προσχολικής Αγωγής σε έσχατο βαθμό!!
Οι  Νηπιαγωγοί τονίζουν στην ανακοίνωση πως «Μπορούμε να σκεφτούμε, ότι δύο είναι οι λόγοι που οδήγησαν τον κ. Υφυπουργό να προβεί σε αυτές τις απαράδεκτες και προσβλητικές για τις/τους Νηπιαγωγούς δηλώσεις.
1ον Η ολοσχερής άγνοια για το αντικείμενο που έχει αναλάβει στο Υπουργείο Παιδείας και άγνοια και για τον παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του Νηπιαγωγείου.
 2ον Η ανευθυνότητα, η ελαφρότητα, η προχειρότητα, η αφέλεια.
Όπως και να έχει, σε καμία περίπτωση δε δεχόμαστε αυτές τις ανακρίβειες και αναλήθειες».
Παράλληλα οι Νηπιαγωγοί καλούν τον υφυπουργό Παιδείας   « να ενημερώνεται από τους επιστημονικούς συνεργάτες του και μετά να προβαίνει σε δηλώσεις» και διερωτώνται:
•    Γνωρίζει ότι τα Νηπιαγωγεία συνεχίζουν να μαραζώνουν από την ελλιπή χρηματοδότηση και από την ανικανότητα της κεντρικής εξουσίας να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα της σχολικής στέγης, την έλλειψη νηπιαγωγών, το στοίβαγμα 25 και πλέον νηπίων σε μια αίθουσα;
•    Γνωρίζει ότι χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του Δημόσιου Σχολείου γιατί δεν υπάρχει δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή;
•    Γνωρίζει ότι τα δημόσια Νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν με το μεράκι των Νηπιαγωγών;
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 Θύμα της αδιέξοδης και απαξιωτικής πολιτικής που ακολουθείται ανεύθυνα από την εκάστοτε  πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι για μια ακόμη φορά η Προσχολική Εκπαίδευση και το Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
 Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κουκοδήμος δήλωσε ότι στα Νηπιαγωγεία : «Τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δε μαθαίνουν κάτι. Βρίσκονται μέσα σε μια αίθουσα, παίζουν παιχνίδια, ζωγραφίζουν, κ.λπ.», απαξιώνοντας και ευτελίζοντας το ρόλο της Προσχολικής Αγωγής σε έσχατο βαθμό!!
 Μπορούμε να σκεφτούμε, ότι δύο είναι οι λόγοι που οδήγησαν τον κ. Υφυπουργό να προβεί σε αυτές τις απαράδεκτες και προσβλητικές για τις/τους Νηπιαγωγούς δηλώσεις.
1ον Η ολοσχερής άγνοια για το αντικείμενο που έχει αναλάβει στο Υπουργείο Παιδείας και άγνοια και για τον παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του Νηπιαγωγείου.
 2ον Η ανευθυνότητα, η ελαφρότητα, η προχειρότητα, η αφέλεια.
Όπως και να έχει, σε καμία περίπτωση δε δεχόμαστε αυτές τις ανακρίβειες και αναλήθειες.
Ο σημαντικός ρόλος του Δημόσιου Νηπιαγωγείου είναι αποδεδειγμένος και επιστημονικά τεκμηριωμένος εδώ και πολλά χρόνια!
Καλό θα ήταν ο κ. Υφυπουργός πρώτα να ενημερώνεται από τους επιστημονικούς συνεργάτες του και μετά να προβαίνει σε δηλώσεις.
•    Γνωρίζει ότι τα Νηπιαγωγεία συνεχίζουν να μαραζώνουν από την ελλιπή χρηματοδότηση και από την ανικανότητα της κεντρικής εξουσίας να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα της σχολικής στέγης, την έλλειψη νηπιαγωγών, το στοίβαγμα 25 και πλέον νηπίων σε μια αίθουσα;
•    Γνωρίζει ότι χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του Δημόσιου Σχολείου γιατί δεν υπάρχει δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή;
•    Γνωρίζει ότι τα δημόσια Νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν με το μεράκι των Νηπιαγωγών;
Οι Νηπιαγωγοί είναι σοβαροί επιστήμονες και υπεύθυνοι παιδαγωγοί που σέβονται το ρόλο τους και οραματίζονται ένα δημιουργικό, αναβαθμισμένο και σύγχρονο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά!
Η Παιδεία έχει ανάγκη από ανθρώπους με γνώσεις, που πραγματικά νοιάζονται για το μέλλον της Δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης και το μέλλον των παιδιών.
Καταγγέλλουμε την αδιαφορία, την ανευθυνότητα και την «άγνοια».
 Απαιτούμε σοβαρή και υπεύθυνη στάση απέναντι σε έναν κλάδο που απαξιώνεται εδώ και χρόνια!!
Θα συνεχίσουμε να είμαστε απέναντι σε όποια πολιτική υποβαθμίζει το ρόλο του Νηπιαγωγείου!!

Σχόλια (3)

 
athlisis
03 Αυγ 2014 15:35

Αγαπητοι νηπιαγωγοι. Ηρθε η στιγμή ενας υπουργός να βάλει ταξή στο κατατρεγμένο μάθημα της φ.αγωγης.Οι πρόταση είναι 3 ωρες στα νηπιαγωγεία την εβδομαδα με καθηγητες φ.αγωγης πρωτοβάθμιας .Στην πρωτοβάθμια 3 ωρες εβδομαδιαιος οπως και στο εξωτερικο και αναβαθμιση της φ.αγωγης σε γυμνασιο και γ λυκειου.Σχολικα πρωταθλήματα αθλητικα σχολεία επαναλειτουργία τους.Η παιδικη παχυσαρκία ειχε αντιμετωπιστει απο αρχαιοτατων χρονων με την αναβαθμιση της φ.αγωγης. Το παιδι πρεπει να γνωριζει τεχνικες όλων των ολ.αθληματων...η θεση του γυμναστη δεν ειναι μόνο η αυλη του σχόλειου αλλα και το κολυμβητηριο και ο στιβος και το γηπεδα βολλευ μπασκετ των δήμων που απλά τα εχουν κλειστα τα πρωινα τους.Πρεπει να γίνονται καθε ετος πολλαπλες αθλητικές επισκέψεις εντος ορολογιου προγραμματος και να πέσουν και οι τιμές απο τους αθλ.συλλογους .Η φ.αγωγη οσο και να μην το θελετε ειναι το νουμερο ενα μαθημα στα σχολεία.

 
Δημήτρης
04 Αυγ 2014 15:11

@athlisisΑγαπητέ κύριε Γυμναστά, παρόλο που θεωρώ θανάσιμη παγίδα το δέλεαρ του κοινωνικού αυτοματισμού, πολύ δύσκολα μπορεί κανείς ν' αντισταθεί στον κλαδικό ναρκισσισμό που διακατέχει πολλούς από την ειδικότητά σας! Αποκορύφωμα η αποστομωτική κορώνα του επιλόγου σας! Θα περίμενα μάλλον ν' αντιδράσετε κι εσείς, όπως τόσο σωστά έπραξαν οι νηπιαγωγοί, στα όσα φαιδρά καταλόγισε στον κλάδο σας ο θλιβερός υφυπουργός ισχυριζόμενος ελαφρά τη καρδία και διατελών εν πλήρη συγχύσει ότι δήθεν δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα για το μάθημά σας και ότι βολεύεστε απλώς δίνοντας μια μπάλα στα παιδιά! Λόγω θέσης γνωρίζω καλά ότι αυτή η γενίκευση (όπως και κάθε γενίκευση άλλωστε) είναι ανοησία, γιατί φυσικά ένας Γυμναστής έχει - αν τον διακρίνει ευσυνειδησία και φιλότιμο - πολύ σοβαρό έργο στο σχολείο, έστω κι αν είναι πολύ διαφορετικό από το επίσης σοβαρότατο έργο κάθε άλλης ειδικότητας. Το πρόβλημα, αγαπητέ μου, είναι ότι όλοι αυτοί οι μεγαλοσχήμονες της άγνοιας και της φιγούρας δε νοιάζονται ούτε στο ελάχιστο να εξασφαλίσουν στοιχειωδώς επαρκείς συνθήκες στο χώρο εργασίας των εκπαιδευτικών (παιδαγωγικά, τεχνολογικά, λειτουργικά), για να έχουν το ηθικό δικαίωμα να κουνάνε επιδεικτικά και επιτιμητικά το δάχτυλο ή να απαιτούν εφαρμογή κάποιας μορφής αξιολόγησης!

 
Καθηγητής Φ.Α
06 Αυγ 2014 10:15

@athlisisΣυνάδελφε, ο τρόπος γραφής σου δεν μου άρεσε καθόλου και θα ήθελα να στο επισημάνω.Δουλεύω 25 χρόνια στην εκπαίδευση και μπορώ να πιστεύω ότι όσα ειπώθηκαν δια στόματος Κ. Κουκοδήμου, είναι αέρας "κοπανιστός".- Για ποια νηπιαγωγεία μιλάμε, τα περισσότερα είναι 1 ή 2 αίθουσες 10Χ10 με ένα μικρό αύλειου χώρου με κούνιες. Υπάρχουν υποδομές για Φ.Α ή μήπως έχουν διαστρεβλώσει τις ανάγκες αυτής της προσχολικής ηλικίας με θεωρητικές προσεγγίσεις;- Γνώμη μου να αφήσουν ως έχει το νηπιαγωγείο...άλλωστε τα παιδιά είναι πολύ μικρά για πολλαπλούς δασκάλους και να ρίξουν το βάρος στην αμέσως επόμενη βαθμίδα του δημοτικού.- Δεν ξέρω που δουλεύεις, αλλά έλα να σε φέρω στα σχολεία της Δυτικής Αττικής να δεις σε τι κατάσταση και με τι μέσα δουλεύουν εδώ οι συνάδελφοι σου...αθλητικές εγκαταστάσεις ανύπαρκτές. Πάρτε μια αυλή, πάρτε μια μπάλα, βάλτε και 2 γυμναστές ταυτόχρονα την ίδια ώρα και κόψτε το κεφάλι σας να απασχολήσετε τα παιδιά στην διδακτική σας ώρα.Τέλος, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που τόσα της έσυρε ο Κ. Κουκοδήμος να ξεκαθαρίσουμε δύο πράγματα.Πρώτον άνοιξε το στόμα του δίχως να ενημερωθεί επαρκώς και έριξε "λάσπη" ως σύνηθες πρακτική των πολιτικών μας τα τελευταία χρόνια.Στο γυμνάσιο υπάρχει δεδομένο αναλυτικό πρόγραμμα, το οποίο στην πλειοψηφία του ακολουθείται από την πλειοψηφία των συναδέλφων και δομείται από τον εκπαιδευτικό Φ.Α αναλόγως των αθλητικών εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας (συνεπικουρείται και από σχολικό εγχειρίδιο).Στο λύκειο υπάρχει ένα θέμα, αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών Φ.Α, αλλά του ίδιου του υπουργείου που τόσα χρόνια ήθελε το μάθημα της Φ.Α για το λύκειο να είναι βιωματικής προσέγγισης. Στην ουσία δεν βάζει αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά αφήνει την υποτιθέμενη άσκηση μέσω ομάδων που δημιουργούνται ανά τετράμηνο και ο καθηγητής Φ.Α δρα συμβουλευτικά και μέσω της παρατήρησης.Σαφώς και δε με βρίσκει σύμφωνο αυτή η προσέγγιση, αλλά αυτό ήθελε το υπουργείο. Εάν τώρα το υπουργείο θέλει διαφορετικά να αρμενίσει, να αναφερθεί στην αλλαγή της ρότας του, ευκρινώς και συνειδητά και να αφήσει τις μεγαλόστομες φανφάρες ότι τώρα θα βάλει "τάξη στην ελευθερία των εκπαιδευτικών της Φ.Α".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean