Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών Π. Ε.-Προτάσεις για την αναμόρφωση του συστήματος

Δημοσίευση: 14/09/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Δ. Μπράτη   
    Μετά την ολοκλήρωση του α’ κύκλου των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της Π.Ε. (μεταθέσεις-αποσπάσεις-προσλήψεις αναπληρωτών), σας ενημερώνω για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν  και καταθέτω ορισμένες σκέψεις- προτάσεις για την αναμόρφωση του συστήματος και την έγκαιρη ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών. Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη η επαναλειτουργία της επιτροπής, που εξέτασε και καθιέρωσε τη μοριοδότηση των αποσπάσεων από το 2011 και μετά, προκειμένου να αναθεωρηθεί  το υπάρχον και να θεσμοθετηθεί νέο πλαίσιο για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.
1. Μεταθέσεις
    Οι μεταθέσεις εξετάστηκαν φέτος από το ΚΥΣΠΕ με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, στις 10 Ιουλίου, εξαιτίας της πρωτοφανούς καθυστέρησης της έκδοσης της εγκυκλίου από τον πρώην Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο. Σύμφωνα με τα Π.Δ. 50/96 και 100/97 η εγκύκλιος έπρεπε να εκδοθεί το Νοέμβριο του ’13 και εκδόθηκε το Μάιο του ’14, χωρίς καμιά αιτιολογία γι’ αυτό. Παρά το γεγονός, όμως, της μεγάλης καθυστέρησης, οι αιτήσεις που ικανοποιήθηκαν φέτος ήταν πολύ περισσότερες, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα από τις 6.747 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν οι 2.802, ποσοστό 41,53% ενώ πέρσι ικανοποιήθηκε το 24,58% των αιτήσεων.
Η ικανοποίηση μεγαλύτερου ποσοστού αιτήσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια,  οφείλεται  αφενός μεν στις πολλές συνταξιοδοτήσεις στην Π.Ε. και στη μη κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς, αφετέρου δε στο γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε παρεμβάσεις στα κενά που απέστειλαν οι Δ/νσεις Π.Ε.
Σας παραθέτω τα ποσοστά των μεταθέσεων των ετών 2013-2014.
 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
•    Να γίνει  αναμοριοδότηση, εξαρχής, όλων των σχολικών μονάδων.
•    Να καταργηθεί η υποχρέωση υπηρέτησης της οργανικής θέσης για ένα χρόνο, προκειμένου, ο εκπαιδευτικός ,  να έχει το δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετάθεση. Δηλαδή, να μπορεί να υποβάλει κάθε χρόνο αίτηση, και ανάλογα με τον αριθμό των μορίων του να μετατίθεται ή όχι.
•    Να γίνει αλλαγή στη μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, μονογονεϊκές οικογένειες, συνυπηρέτηση, σύμφωνο συμβίωσης, κλπ).
•    Να αναπροσαρμοσθεί το άρθρο 13 του Π.Δ. 50/96 για τις ειδικές κατηγορίες και να ενταχθούν σ΄αυτό κι άλλες ασθένειες
•    Να καταργηθεί  η διάταξη Θ2, εδάφιο 2 του Ν.4093/12 με την οποία δίνεται η δυνατότητα στον Υπουργό Παιδείας να μεταθέτει υποχρεωτικά τους εκπαιδευτικούς.
2. Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
    Εξαιτίας της καθυστέρησης των μεταθέσεων ο α’ κύκλος των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ καθυστέρησε κι αυτός και έγινε στις 26 Αυγούστου. Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν συνολικά 4104 και ικανοποιήθηκαν 2671 ποσοστό 65,08%. Θυμίζω ότι την περσινή χρονιά στον α’ κύκλο των αποσπάσεων εγκρίθηκαν μόνο οι κατά προτεραιότητα αιτήσεις. 778 από τις 6500 που είχαν υποβληθεί. Φέτος οι αποσπάσεις έγιναν με μετρήσιμα – αντικειμενικά και μοριοδοτούμενα κριτήρια και ικανοποιήθηκε μεγάλος αριθμός ιδιαίτερα ΠΕ06 – ποσοστό 96,33% και ΠΕ11 ποσοστό 70% - και δεν έγιναν τα περσινά παρατράγουδα, όπου στην α’, β’, γ και τη δ’ φάση των αποσπάσεων δεν είχαν εξεταστεί καθόλου οι αιτήσεις των ειδικοτήτων, ύστερα από εντολή του κ. Αρβανιτόπουλου.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΠΥΣΠΕ ΣΕ ΠΥΣΠΕ 2014-15-ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ
•    Η μοριοδότηση των αποσπάσεων από το 2011 και μετά αποτέλεσε μεγάλη τομή στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Το σύστημα έγινε αντικειμενικό και έχει την αποδοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών. Μεγάλη πληγή, όμως,  παραμένουν οι αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία. Χρειάζεται πλήρης μοριοδότηση κι αυτών των αποσπάσεων, έτσι ώστε να μη γίνονται με ρουσφετολογικά, αλλά με διαφανή κριτήρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι ο κ. Αρβανιτόπουλος πραγματοποίησε 19 φορές αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία, τη στιγμή που περιέκοψε στο ελάχιστο τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ με μοριοδότηση.
•    Χρειάζεται επανεξέταση της μοριοδότησης των επιμέρους κριτηρίων, έτσι ώστε να διορθωθούν οι αδικίες που διαπιστώθηκαν κατά την τρίχρονη εφαρμογή του συστήματος μοριοδότησης.
•    Χρειάζεται η ένταξη στις ειδικές κατηγορίες – κατά προτεραιότητα αποσπάσεις- και άλλων κατηγοριών ασθενειών όπως π.χ. αναπηρίας πάνω από 80%, κλπ.
•    Πρέπει να καταργηθούν οι κατά προτεραιότητα αποσπάσεις συζύγων ενστόλων κλπ., που οι σύζυγοί τους έχουν το αμετάθετο. Οι μόνες κατά προτεραιότητα αυτών των κατηγοριών πρέπει να είναι των στρατιωτικών, οι οποίοι  μετακινούνται χωρίς αίτησή τους. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η κατά προτεραιότητα απόσπαση συζύγων εκπαιδευτικών και άλλων κατηγοριών.
3. Μόνιμοι διορισμοί – προσλήψεις αναπληρωτών
α. Μόνιμοι διορισμοί
    Μια ακόμη χρονιά ξεκινά στην εκπαίδευση, χωρίς να γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός τόσο στην Α/θμια, όσο και στη Β/θμια Εκπαίδευση.
    Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτήθηκαν 9000 περίπου εκπαιδευτικοί τα τελευταία 4 χρόνια και έγιναν 272!!! μόνιμοι διορισμοί. Τη χρονιά που μας πέρασε έγιναν 112 μόνιμοι διορισμοί στην Π.Ε., 95 δασκάλων και 17 νηπιαγωγών. Η ανυπαρξία μόνιμων διορισμών, λόγω των μνημονιακών πολιτικών, για την κάλυψη των οργανικών κενών έχει δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης. Τα κενά καλύπτονται, είτε με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, είτε με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και, φυσικά, με πρόσληψη αναπληρωτών, συνήθως μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και την πλήρη καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
β. πρόσληψη αναπληρωτών
    Την περσινή χρονιά 2013-14 ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων των αναπληρωτών έφτασε στους 10.229. Εξ αυτών οι 8.700 περίπου ήταν μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Φέτος οι προσλήψεις της α’ φάσης ξεκίνησαν στις 6 του Σεπτέμβρη και προσλήφθηκαν μέχρι στιγμής (11.9.2014)  στην Π.Ε.  1.555 δάσκαλοι και 942 νηπιαγωγοί για τη Γενική Αγωγή και 1200 δάσκαλοι και 18 νηπιαγωγοί για την Ειδική Αγωγή. Σύνολο στην Π.Ε. 3.615. Την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πριν την έναρξη των μαθημάτων είχε γίνει μια φάση με 741 νηπιαγωγούς και 516 δασκάλους. Σύνολο : 1257.
    Φυσικά οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν έως τώρα, σε καμιά περίπτωση, δεν επαρκούν για να καλύψουν τα χιλιάδες λειτουργικά και οργανικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία μας και τα οποία ξεπερνούν τις 9.000, για όλες τις ειδικότητες, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατατέθηκαν στο ΚΥΣΠΕ κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
•    Χρειάζεται να γίνουν μόνιμοι διορισμοί ΤΩΡΑ για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στην Π.Ε. Κανείς διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν απαιτείται γι’ αυτό. Το μεταβατικό στάδιο μόνιμων διορισμών έχει επεκταθεί και για το σχολικό έτος 2014-2015 (το 60% - 40% δηλαδή) και γι’ αυτό μπορούν να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί.
•    Το ξεκλείδωμα των πινάκων αναπληρωτών από τη 1/9/2012, αποτελεί μια πρώτη μικρή νίκη ύστερα από τέσσερα χρόνια αγώνα, είναι, όμως ημίμετρο και γι’ αυτό ο αγώνας πρέπει να συνεχισθεί μέχρι την αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας από 30/6/2010 και μετά.
•    Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πρέπει να γίνονται σε μια φάση για να μην δημιουργούνται αδικίες, αφού τα κενά είναι δεδομένα από την αρχή και τα λίγα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς μπορούν να καλύπτονται εύκολα  με ελάχιστες  πιστώσεις.
•    Να καταργηθεί η ποινή της δίχρονης διαγραφής απο τους πίνακες αναπληρωτών για όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
•    Να υπάρχει δυνατότητα συνυπηρέτησης αναπληρωτών και αμοιβαίας απόσπασής τους, όπως γίνεται και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
•    Να καταργηθεί η απαράδεκτη υπουργική απόφαση που δεν αναγνωρίζει τα μεταπτυχιακά για τη μισθολογική εξέλιξη των αναπληρωτών.
•    Τέλος, πρέπει να λυθεί, άμεσα, το θέμα που δημιουργήθηκε, φέτος, με τη διαφορετική ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας μεταξύ όσων προσλήφθηκαν μέσω κρατικού προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ. Να εκδοθεί υπουργική απόφαση η οποία να ορίζει την ίδια ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας για όλους.
    Τα όσα βιώνουμε και στο χώρο της εκπαίδευσης τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι φανερό ότι προέρχονται από τις σκληρές μνημονιακές πολιτικές που ασκούνται. Από αυτές τις πολιτικές περισσότερο, από όλους τους τομείς, πλήττεται η Παιδεία.. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δαπάνες για την παιδεία υποχώρησαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έφτασαν στο 2,47% του ΑΕΠ με πρόβλεψη να φτάσουν το 2,17% το 2016. Μ’ αυτές τις δαπάνες για την παιδεία τίποτε σχεδόν δεν μπορεί να αλλάξει, ουσιαστικά, στο χώρο μας. Παρά την υπάρχουσα, 'ομως,  κατάσταση, στο θέμα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών μπορούμε, τουλάχιστον, να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε  το αυτονόητο. Οι σχετικές διαδικασίες να  γίνονται και να ολοκληρώνονται έγκαιρα, από τον Ιούνιο,  όπως είναι και  η πρόταση της ΔΟΕ.  Γι΄ αυτό δεν απαιτούνται πόροι.  Το μόνο που απαιτείται είναι  πολιτική βούληση και η στοιχειώδης οργάνωση των Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ