Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Οδηγίες υπ. Παιδείας με αιχμές για τους Σχολικούς Συμβούλους

Δημοσίευση: 30/12/2012
Οδηγίες-διευκρινίσεις για θέματα Ειδικής Αγωγής με πολλές αιχμές για τα στελέχη των ΚΕΔΔΥ και τους Σχολικούς Συμβούλους , εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, όπως:
Το ΥΠΑΙΘΠΑ σ αυτήν την α΄φάση διάθεσης αναπληρωτών καλεί τα στελέχη των ΚΕΔΔΥ και τους σχολικούς συμβούλους, κυρίως της ειδικής αγωγής, να συνεργαστούν- καθήκον που απορρέει από το καθηκοντολόγιό τους – με τις Δ/νσεις Εκπ/σης για την καλύτερη διάθεση του υπάρχοντος προσωπικού.
Η συνεργασία των στελεχών της εκπαίδευσης με το ΥΠΑΙΠΘΑ, καθώς και μεταξύ τους σε όλα τα επίπεδα δεν είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης αλλά αυτονόητη, αναγκαία και υποχρεωτική διαδικασία ακριβώς για την επίλυση των όποιων προβλημάτων ανακύπτουν κάθε φορά.
Ειδικότερα οι οδηγίες-διευκρινίσεις (ΔΕΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ) του υπουργείου Παιδείας , κατόπιν διαφόρων θεμάτων που τέθηκαν υπ' όψιν της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής, έχουν ως εξής:
1. Έργο των σχολικών συμβούλων είναι σύμφωνα με την Υ.Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1 άρθρο 11 § 1 και το να «...συνεργάζονται με τον Δ/ντή Εκπ/σης ή τον Προϊστάμενο του Γραφείου για κάθε θέμα που σχετίζεται με την βελτίωση της παρεχόμενης εκπ/σης, προκειμένου να υπάρξει παιδαγωγική, επιστημονική αλλά και διοικητική στήριξη της λειτουργίας του σχολείου...»
2. Το υπουργείο αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι σχολικοί σύμβουλοι φροντίζει είτε άμεσα, είτε μέσω των Δ/νσεων που εξυπηρετούν γραμματειακά, είτε με τηλεφωνική επικοινωνία να ενημερώνει πάντα τους σχολικούς συμβούλους για όλα τα θέματα που τους αφορούν.
3. Η παράλληλη στήριξη σύμφωνα με τον Ν.3699/2008 άρθρο 6 § Β «...παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο Ε.Α.Ε (ειδικό σχολείο) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη βάση της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ- εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Στην τελευταία περίπτωση η στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό μπορεί να γίνεται σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ το οποίο με γραπτή γνωμάτευσή του καθορίζει τις ώρες παράλληλης στήριξης κατά περίπτωση. Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη υποβάλλονται στη Δ/νση του σχολείου και μέσω της οικείας Δ/νσης Εκπ/σης διαβιβάζονται στη Διεύθυνση ΕΑΕ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για έγκριση και προγραμματισμό εκτέλεσης...»
4. Από τα παραπάνω συνάγεται πως, όπως για οποιαδήποτε άλλη γνωμάτευση δεν υπάρχει δια νόμου σαφής περιγραφή προϋποθέσεων αλλά κρίνεται κατά περίπτωση από την διεπιστημονική ομάδα των ΚΕΔΔΥ, έτσι και για τις παράλληλες στηρίξεις τα ΚΕΔΔΥ σαν αποκλειστικά υπεύθυνα θέτουν τις προϋποθέσεις. Όπως επίσης και για κάθε άλλη γνωμάτευση απαιτείται χρόνος επαναξιολόγησης, έτσι και για την παράλληλη στήριξη που αποτελεί μεταβατικό στάδιο για την προσαρμογή ενός μαθητή μέχρι την πλήρη μαθησιακή και κοινωνική αυτονόμηση εκτός συγκεκριμένων περιπτώσεων, το ΚΕΔΔΥ πρέπει να θέτει χρόνο επαναξιολόγησης.
5. Σε ότι δε αφορά τους αυτιστικούς μαθητές οι παράλληλες στηρίξεις τους ανανεώνονται αυτόματα, χωρίς καινούρια έγκριση από το Υπουργείο είτε υλοποιήθηκαν είτε όχι.
6. Σχετικά με την συμμετοχή σχολικών συμβούλων γενικής αγωγής στη διαδικασία τοποθέτησης των παράλληλων στηρίξεων επισημαίνουμε πως πολλοί σχολικοί σύμβουλοι γενικής αγωγής ζήτησαν μόνοι τους να εμπλακούν, εφόσον ειδικά στη περιφέρεια με την έλλειψη ικανού αριθμού συμβούλων ειδικής αγωγής και έχοντας πλήρη γνώση των σχολείων ευθύνης τους και των περιστατικών των μαθητών που αιτούνται παράλληλη στήριξη, μπορούσαν να βοηθήσουν αποτελεσματικά.
7.Το ΥΠΑΙΘΠΑ σ αυτήν την α΄φάση διάθεσης αναπληρωτών καλεί τα στελέχη των ΚΕΔΔΥ και τους σχολικούς συμβούλους, κυρίως της ειδικής αγωγής, να συνεργαστούν- καθήκον που απορρέει από το καθηκοντολόγιό τους – με τις Δ/νσεις Εκπ/σης για την καλύτερη διάθεση του υπάρχοντος προσωπικού.
8.Η συνεργασία των στελεχών της εκπαίδευσης με το ΥΠΑΙΠΘΑ, καθώς και μεταξύ τους σε όλα τα επίπεδα δεν είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης αλλά αυτονόητη, αναγκαία και υποχρεωτική διαδικασία ακριβώς για την επίλυση των όποιων προβλημάτων ανακύπτουν κάθε φορά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ