Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Aυτοδύναμα διδακτορικά από τα ΤΕΙ

Δημοσίευση: 04/07/2009


spil-kav3Ρεπορτάζ:esos.gr

Το πρωινό της τελευταίας ημέρας της 3ης Συνόδου Προέδρων-Αντιπροέδρων ΤΕΙ στην Καβάλα κυριάρχησε η παρουσία του υφυπουργού Παιδείας Σ. Ταλιαδούρου, ο οποίος, κατά κοινή ομολογία προέδρων και αντιπροέδρων, έχει δώσει λύσεις σε πολλά εκκρεμούντα ζητήματα των ΤΕΙ. Για το λόγο αυτό, όπως επίσης για το ενδιαφέρον του και για τη διαρκή και συστηματική παρουσία του σε όλες τις συνόδους των ΤΕΙ ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας Α. Μητρόπουλος ευχαρίστησε θερμά τον υφυπουργό. Ο κ. Μητρόπουλος αναφέρθηκε στη συνέχεια στα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ, πολλά από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί, ενώ ένας μικρός μόνο αριθμός βρίσκεται ακόμη για έγκριση στα συναρμόδια υπουργεία. Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας διατύπωσε, εξ άλλου, το αίτημα των ΤΕΙ για αυτοδύναμα διδακτορικά, εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του για τον 4ετή στρατηγικό σχεδιασμό που πρόκειται να υποβάλλουν από δω και πέρα όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης με στόχο περισσότερη αυτονομία. «Η αυτονομία αποτελεί αγαθό άξιο περιφρούρησης εκ μέρους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων», είπε.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Ταλιαδούρος ο οποίος πιστεύει, όπως είπε, ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα που βρίσκονται προς υπογραφή σε συναρμόδια υπουργεία θα ξεμπλοκάρουν όλα πολύ σύντομα. Ως πλέον σημαντικό γεγονός για την ουσιαστική ενίσχυση-ανωτατοποίηση των ΤΕΙ ο κ. Ταλιαδούρος ανέφερε το συνδυασμό αξιολόγησης Τμημάτων-Αυτοδύναμων Μεταπτυχιακών και νέου νομοθετικού πλαισίου για τα ΤΕΙ, η επεξεργασία του οποίου προωθείται άμεσα.

Το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, και τη δημιουργία ερευνητικών εργαστηρίων, στοιχείο που θα λύσει τα χέρια των ΤΕΙ σε ό,τι αφορά το ερευνητικό τους έργο, μια και ανωτατοποίηση χωρίς έρευνα δεν νοείται. Οι αξιολογήσεις, από την άλλη πλευρά, καταδεικνύουν τη σοβαρότητα του εκπαιδευτικού έργου που επιτελούν τα ΤΕΙ, έτσι, μετά τα αυτοδύναμα μεταπτυχιακά και την αξιολόγησή τους θα ακολουθήσουν σύντομα και τα διδακτορικά. Επίσης, σύμφωνα με τον υφυπουργό, έχει βελτιωθεί η κατάσταση στον τομέα των προσλήψεων του Εκπαιδευτικού και Διοικητικού προσωπικού των ΤΕΙ, όπως επίσης και στον τομέα της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων. «Όταν αναλάβαμε, το κράτος διέθετε 75 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των ΤΕΙ, ενώ σήμερα διαθέτει 166 εκατ. ευρώ. Αν προσθέσουμε και τα χρήματα που προέρχονται από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για την έρευνα (π.χ. Αρχιμήδης), τις Βιβλιοθήκες, την Πρακτική Άσκηση, τα Γραφεία Διασύνδεσης, την Επιχειρηματικότητα κλπ. όλα αυτά ενισχύουν την αυτοδιοίκηση, αφού το Ίδρυμα μπορεί να κάνει πλέον το δικό του προγραμματισμό». Ο κ. Ταλιαδούρος αναφέρθηκε, επίσης, στη συνάντηση Πανεπιστημίων-ΤΕΙ της 9ης Ιουλίου 2009 στο Ζάππειο με στόχο τον κοινό χωροταξικό σχεδιασμό, κάτι που πριν από μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητο και τέλος αναφέρθηκε στο ΣΔΙΠ (μέσα από το οποίο τα ΤΕΙ αποκτούν τη δυνατότητα ανέγερσης φοιτητικών εστιών, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών και λοιπών κοινωφελών έργων. Τα κτίσματα αυτά θα χτίσει και θα συντηρεί το κράτος για μια 25ετία, φτάνει το ΤΕΙ να διαθέτει το απαραίτητο οικόπεδο)! «Νομίζω, ότι έτσι μπορούμε να αλλάξουμε το τοπίο», είπε, να διεισδύσουμε ακόμη και στα Βαλκάνια μέσω της ανάπτυξης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όραμά μας είναι η καταξίωση των ΤΕΙ στην ανώτατη βαθμίδα της Εκπαίδευσης». Στη συνέχεια ο κ. Ταλιαδούρος μαζί με τους Ειδικούς και Γενικούς Γραμματείς (Α. Κυριαζή, Ε. Κοντογιάννη, Φ. Τσαλίδη) και τους Αξιωματούχους της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου Παιδείας απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του ετέθησαν εκ μέρους των προέδρων και των αντιπροέδρων των ΤΕΙ της χώρας.

Την 3η Σύνοδο των Προέδρων-Αντιπροέδρων ΤΕΙ έκλεισε με την ομιλία του ο υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος σε μια κατάμεστη αίθουσα παραγωγικών και εκπαιδευτικών φορέων ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι η άνοδος της ποιότητας για την κατοχύρωση του ρόλου των ΤΕΙ στο χώρο των εφαρμοσμένων επιστημών. Αναφερόμενος στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο ο υπουργός Παιδείας είπε ότι ενδυναμώνει τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα του ΤΕΙ, προωθεί την ουσιαστική ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, αντιμετωπίζει τις λειτουργικές τους ανάγκες, εισάγει το θεσμό των ερευνητικών εργαστηρίων κλπ. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η αξιολόγηση είναι μείζωνος σημασίας και ότι τα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ πέρασαν από αυτήν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. «Αυτό αποδεικνύει ωριμότητα. Ο δρόμος είναι στρωμένος με πολλές δυσκολίες, χρόνιες παθήσεις και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Η Παιδεία οφείλει, όμως, να είναι υπεράνω μικροκομματικών αντιλήψεων, να διαθέτει σταθερό σχέδιο ανάπτυξης και εξέλιξής και να μην ταλαντεύεται από Κυβέρνηση σε Κυβέρνηση, από υπουργό σε υπουργό. Η Παιδεία αποτελεί επένδυση για μια ολόκληρη κοινωνία. Εν μέσω δύσκολων προκλήσεων για το αύριο και εν μέσω μιας συγκυρίας που δεν είναι η καλύτερη για τα οικονομικά μας, οφείλουμε να προετοιμαστούμε ως κοινωνία για το μέλλον, οφείλουμε να επενδύσουμε σωστά. Και μία από τις σωστότερες επενδύσεις είναι η Παιδεία και η Μετεκπαίδευση. Χώρες σαν τη δική μας μπορούν να επιβιώσουν σήμερα και μάλιστα πολύ άνετα, αν επενδύσουν έγκαιρα στην Παιδεία και τον Πολιτισμό. Σε λίγο καιρό ο πλούτος μιας χώρας δεν θα προσμετριέται, πλέον, σύμφωνα με τους δείκτες της οικονομικής ευμάρειας, αλλά με τους δείκτες της Παιδείας, της εξειδίκευσης και της τεχνολογικής αρτιότητας».

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ