Κανένα εκπαιδευτικό Ίδρυμα δεν πρέπει να είναι κλειστό

25/06/2014

Άκουσε το άρθρο

Κανένα εκπαιδευτικό Ίδρυμα δεν πρέπει να είναι κλειστό. Μα κανένα. Τα νοσοκομεία, τα σχολεία, τα Πανεπιστήμια, τα κλείνουν μόνο οι πόλεμοι. Άντε για τα Πανεπιστήμιο και οι αργίες. Τα νοσοκομεία δεν κλείνουν ποτέ.
Τα παραπάνω είπε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, σχετικά με το κλείσιμο σχολών , λόγω της διαθεσιμότητας διοικητικών υπαλλήλων.        
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:   Σε σχέση με τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων στα Πανεπιστήμια κι όλα αυτά   τα προβλήματα που έχουν προκύψει, ποιες θα είναι οι κινήσεις σας από δω και πέρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι μια απόφαση Πρωθυπουργού – Αντιπροέδρου της κυβέρνησης που πάει πάρα πολύ καλά στην εφαρμογή της. ΄Eχει προκηρυχθεί το σύνολο των 600 θέσεων, μάλιστα την Τρίτη μετά την Κυριακή της απόφασης και έχει δημοσιοποιηθεί από τον κ. Κυριαζή η προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από εταιρείες που θέλουν να κάνουν την αξιολόγηση.
        Έχουν ορισθεί οι ημερομηνίες για τον αξιολογητή ακριβέστατες, δηλαδή ένα μήνα από την υπογραφή για την εκπόνηση της αξιολόγησης των 8 οργανογραμμάτων, όχι Οργανισμών, που αφορούν τα Πανεπιστήμια που έχουν διαθεσίμους και υπολογίζει ο κ. Κυριαζής ότι από σήμερα, τότε λέγαμε σε 20 μέρες, από σήμερα σε 13, 12, 11, θα έχουμε   τον αξιολογητή. Άρα αρχές Αυγούστου θα έχει τελειώσει και η αξιολόγηση.
        Καμία απόλυση, 600 που ήδη έχουν δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήσεις, όλοι έχουν υποβάλλει αιτήσεις μαθαίνω, οι πιο πολλοί δηλαδή και νέα προκήρυξη μέσα στον Αύγουστο αφού οι ημερομηνίες είναι αυτές, για τους ανθρώπους, για τις θέσεις δηλαδή που παραπάνω θα χρειαστούν για να βγει πέρα η ολοκλήρωση της διαθεσιμότητας προς την κινητικότητα και τη μετάταξη και όχι την απόλυση.
        Αυτό πάει εξαιρετικά καλά και νομίζω ότι κάναμε την καλύτερη δυνατή επιλογή η οποία πέρασε και στον κόσμο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο γιατί στηριχθήκαμε στην έννοια της αξιολόγησης. Αυτή είναι η έννοια που πρέπει να συνδεθεί απόλυτα, καθολικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
        Δε γίνεται χωρίς αξιολόγηση. Ειδικά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας όπου οι εργαζόμενοι βαθμολογούν, δηλαδή αξιολογούν και πρέπει ν’ αξιολογούνται. Χαίρομαι που άκουσα, δεν το ήξερα, ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θέλουν να πάνε ν’ αξιολογηθούν πρώτοι.
        Σε ό,τι αφορά την προκείμενη ερώτηση, δεν είναι αξιολόγηση ανθρώπων, είναι αξιολόγηση αναγκών. Μα κι αυτή αξιολόγηση είναι. Και ειδικά τα μεγάλα ιδρύματα που έχουν το μεγάλο πρόβλημα, αντιλαμβάνεστε και με το φόρτο εργασιών που θα έχουν με τις μετεγγραφές, οι οποίες ψηφίστηκαν το Μάιο, δεν ήμαστε εμείς εδώ, ήταν άλλοι εδώ,   οι μετεγγραφές λοιπόν που θα δώσουν στα μεγάλα Πανεπιστήμια περισσότερους φοιτητές και φοιτήτριες, και αυτά τα Πανεπιστήμιο χρειάζονται κάποιους ανθρώπους να διεκπεραιώσουν τις συγκεκριμένες εργασίες.
        Χθες μου παραπονούνταν από την Ιατρική Σχολή, ένας νέος πτυχιούχος, γιατρός, μου παραπονείτο ότι δε μπορεί να εγγραφεί για το διδακτορικό του διότι δεν υπάρχει άνθρωπος να το κάνει. Άρα, πρέπει να ολοκληρωθούν γρήγορα αυτές οι διαδικασίες, νομίζω ότι οι ημερομηνίες Κυριαζή είναι πάρα πολύ καλές, θα το σεβαστούμε και θα μας βοηθήσει κι εμάς και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αυτό και την κυβέρνηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το ίδιο θέμα κ. Υπουργέ: Είναι σε 3η εβδομάδα οι Διοικητικοί, οι καθηγητές τους λένε ότι και στο Πολυτεχνείο ότι κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα πάλι το εξάμηνο και είναι χιλιάδες φοιτητές που μένουν στην Αθήνα, είναι από επαρχία και περιμένουν να δώσουν εξετάσεις, έχουν μαθήματα, από την   προηγούμενη απεργία. Μ’ αυτό το θέμα τι γίνεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μη με ρωτάτε γι’ αυτό, η δική μας θέση καθολικά δική μας, είναι ότι κανένα εκπαιδευτικό Ίδρυμα δεν πρέπει να είναι κλειστό. Μα κανένα. Τα νοσοκομεία, τα σχολεία, τα Πανεπιστήμια, τα κλείνουν μόνο οι πόλεμοι. Άντε για τα Πανεπιστήμιο και οι αργίες. Τα νοσοκομεία δεν κλείνουν ποτέ.
        Δεν τα κλείνει κανένας επειδή έχει ένα σοβαρό θέμα κι αυτό πρέπει να είναι   μια θέση αρχής για κάθε πολιτικό και για κάθε συνδικαλιστή και για κάθε εργαζόμενο. Επειδή υπάρχουν βέβαια ιδιαιτερότητες που κατά κάποιον τρόπο δικαιολογούν τη δυσπιστία ορισμένων διοικητικών υπαλλήλων, συναντηθήκαμε με τους εργαζομένους   και τη συνδικαλιστική τους ηγεσία στο Πολυτεχνείο και προχθές Δευτέρα, μιάμιση ώρα συνάντησης, παρ’ ότι είχαμε δει την Ομοσπονδία και εκπροσώπους τους, τους είδαμε, είδαμε όλη τη Διοίκηση. Γιατί σεβαστήκαμε ιδιαιτερότητες.
        Καλώ την εκπαιδευτική κοινότητα του Πολυτεχνείου να διευκολύνει τον κόσμο της και μου είπαν οι άνθρωποι, δηλαδή έχουν συνείδηση αυτού που λέτε και ελπίζω έτσι όπως τους άκουσα, να βοηθήσουν να μη συντελεστεί κάτι τέτοιο, που θα ήταν πάρα πολύ κακό για τους ανθρώπους, τους φοιτητές του Ιδρύματος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωστόσο μέχρι τη Δευτέρα τουλάχιστον, το Πολυτεχνείο θα είναι κλειστό κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μη με ρωτάτε εμένα, δε μπορώ να κάνω κάτι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή είχατε την τελευταία επαφή μαζί τους..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είχα επαφή μαζί τους τη Δευτέρα, αυτά που σας λέω τους τα είπα, μου τα είπαν και οι άνθρωποι αυτοί, μη με ρωτάτε. Εμείς ζητάμε   όλες οι εκπαιδευτικές λειτουργίες να συνεχιστούν. Ο κ. Κυριαζής μετέπεισε τον Πρύτανη του Πολυτεχνείου   που ήθελε γι’ αυτό το λόγο να παραιτηθεί, όχι εναντίον μας, αλλά λέγοντας «τι να κάνω;». Και τον έπεισε ο άνθρωπος να μην το κάνει. Ό,τι περνάει από το χέρι μας εμείς το παλεύουμε με όρους σαφείς και γνωστούς σ’ εσάς. Διαφανείς δηλαδή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε κ. Υπουργέ ότι δε θέλετε κανένα Ίδρυμα κλειστό. Γιατί εφ' όσον δε θέλετε κανένα Ίδρυμα κλειστό, δεν υιοθετήθηκε από τη δική σας πλευρά και από την κυβέρνηση η συμφωνία των Διοικητικών με τον πρώην Υπουργό Παιδείας, τον Κωνσταντίνο   Αρβανιτόπουλο για 883 θέσεις, η οποία συμφωνία κρατούσε στην ουσία ανοιχτά τα Ιδρύματα και είχε σταματήσει η απεργία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν τη δέχτηκε η κυβέρνηση αυτή τη συμφωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς δηλαδή την είχατε υιοθετήσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ την είχα υιοθετήσει γιατί ήταν η μόνη σαφής εκείνη τη στιγμή, αλλά στη συνέχεια προβλήθηκαν ισχυρισμοί αμφισβήτησης των αριθμών και δεχτήκαμε ως κοινή συνισταμένη, την αξιολόγηση τρίτου. Ο τρίτος αξιολογητής είναι μια δίκαιη λύση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα στοιχεία του θα δημοσιοποιηθούν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Και μάλιστα θα μας ενημερώσει για τους δείκτες του και θα συνεργαστεί και με τα Πανεπιστήμια και με τους φορείς και με την κυβέρνηση και με όλους. Θα τους ακούσει δηλαδή. Εμείς δεν έχουμε άποψη πόσοι πρέπει να είναι. Ό,τι μας πει. Και υπάρχουν δείκτες που περιορίζουν και εξαλείφουν την αυθαιρεσία.
        Οι δείκτες των σχετικών αξιολογήσεων σε όλο το πλανήτη, ειδικά στο δυτικό του ημισφαίριο. Έχω εμπιστοσύνη στην αξιολόγηση. Πρέπει να εμπιστευθούμε την αξιολόγηση. Καθολικά. Και για τα Πανεπιστήμια τα οποία, και τα ΤΕΙ, αξιολογήθηκαν. Αυτά είναι πράγματα που έγιναν και οφείλονται στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία, τον περασμένο Φεβρουάριο. Δηλαδή προχωρά η ελληνική κοινωνία. Και η οργανωμένη της μορφή.   
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η έκθεση της αξιολόγησης σας παραδόθηκε, αυτή που έλεγαν, νομίζω, οι Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Αθηνών ότι είχαν στη διάθεσή τους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Την αναζήτησα από τον Υπουργό που είχε αποχωρήσει. Μου είπε ότι υπάρχει αλλά δεν την εντόπιζα. Μου την έδωσε ο κ. Κυριαζής αφού σε συνάντηση με το Πολυτεχνείο μου επέμεναν οι άνθρωποι ότι υπάρχει. Και αυτή η έκθεση που δεν την έχω στα χέριά μου τώρα, θα παραδοθεί στους αξιολογητές. Θα είναι ένα στοιχείο. Θα είναι μια αντικειμενική διαδικασία. Όλα τα στοιχεία θα τα έχετε.
        Όσο είμαστε εμείς εδώ, δε θα υπάρχει κρυφή πολιτική. Γι’ αυτό σας καλούμε να είστε παρόντες και παρούσες σε όλες τις συζητήσεις με τους φορείς. Δεν έρχεστε σε όλες όμως. Γιατί έχετε το πρόγραμμά σας κι εσείς και είναι και μακριά εδώ για ορισμένους από τις εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά μέσα. Αλλά εμείς πάντως έχουμε ανοιχτές τις πόρτες, όποιος θέλει μπαίνει και ακούει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ