Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κανονισμός για τις υπεράριθμους και την πιστοποίηση της επαρκούς γνώσης της Ελληνικής στην Κύπρο

Δημοσίευση: 13/05/2009


esos_1Ρεπορτάζ:esos.gr
Σχέδιο Κανονισμών για τις Υπεράριθμες Θέσεις, σε Ειδικές Κατηγορίες στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου και Συμβιβαστική πρόταση αναφορικά με την πιστοποίηση της επαρκούς γνώσης της Ελληνικής γλώσσας των υποψηφίων  θα καταθέσει στη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, το υπ. Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, σύμφωνα με απόφαση που έλαβε σήμερα το υπουργικό Συμβούλιο.
 Ο κανονισμός προβλέπει τα εξλης
1. Στο εδάφιο (7) του άρθρου 13 των περί Διεξαγωγής των Παγκύπριων Εξετάσεων Νόμων του 2006 και 2007, αναφέρεται σχετικά με τις υπεράριθμες θέσεις ότι «Ανεξάρτητα από τις πρόνοιες του άρθρου 13 (πιο πάνω), άτομα που εντάσσονται σε ειδικές κατηγορίες μπορούν να διεκδικήσουν αριθμό θέσεων ως υπεράριθμες σε ποσοστό, με κριτήρια και με διαδικασίες που
καθορίζονται με κανονισμούς». Το ίδιο εδάφιο περιέχει ακολούθως την εξής επιφύλαξη: «Νοείτε ότι μέχρι την έκδοση των πιο πάνω κανονισμών, το ποσοστό, τα κριτήρια και οι διαδικασίες θα καθοριστούν με κανόνες των ΑΑΕΙ».
2. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού κατέθεσε Σχέδιο Κανονισμών για την νομοθετική ρύθμιση του θέματος των υπεράριθμων θέσεων που συζητήθηκε διεξοδικά τόσο στα Συμβούλια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης όσο και κατ’ ιδίαν με τους εμπλεκόμενους φορείς, με το οποίο η πιο πάνω διαδικασία περνά πλέον στα χέρια της πολιτείας, ένα αίτημα που έθεταν εδώ και καιρό όλοι οι εκπαιδευτικοί εταίροι.
3. Στα πλαίσια του Σχεδίου Κανονισμών, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού περιέλαβε συμβιβαστική πρόταση αναφορικά με την εισαγωγή υπεράριθμου αριθμού φοιτητών με βάση διεθνή προσόντα πρόσβασης ή προσόντα πρόσβασης άλλων χωρών που δεν διαφέρουν ουσιωδώς από τα εθνικά προσόντα πρόσβασης. Υπενθυμίζεται ότι, το Μάρτιο του 2008 η Σύγκλητος
του Πανεπιστημίου Κύπρου έλαβε απόφαση για την εισαγωγή υπεράριθμου αριθμού φοιτητών με βάση διεθνείς εξετάσεις σε ποσοστό 10%, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που του παρείχε, λόγω της έλλειψης σχετικών Κανονισμών, ο Νόμος των Παγκυπρίων Εξετάσεων.
4. Αναφορικά με το θέμα πιστοποίησης της επαρκούς κατοχής της ελληνικής γλώσσας από τους μαθητές που διεκδικούν πρόσβαση στα δημόσια Πανεπιστήμια με βάση διεθνή προσόντα πρόσβασης ή προσόντα πρόσβασης άλλων χωρών που δεν διαφέρουν ουσιωδώς από τα εθνικά προσόντα πρόσβασης, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κατέθεσε στα εμπλεκόμενα μέρη την ακόλουθη πρόταση:
α) Οι δικαιούχοι μαθητές που θα διεκδικήσουν πρόσβαση με βάση διεθνή προσόντα πρόσβασης ή με βάση προσόντα πρόσβασης άλλων χωρών που δεν διαφέρουν ουσιωδώς από τα εθνικά προσόντα πρόσβασης στα ακόλουθα τμήματα του Πανεπιστημίου Κύπρου (Τμήμα Επιστημών Αγωγής, Τμήμα
Νομικής, Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Τμήμα Κλασικών Σπουδών και Φιλοσοφίας), θα πρέπει να παρακάθονται με επιτυχία στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στις Παγκύπριες Εξετάσεις.
β) Όσον αφορά στην εισαγωγή μαθητών με βάση διεθνή προσόντα πρόσβασης ή προσόντα πρόσβασης άλλων χωρών που δεν διαφέρουν ουσιωδώς από τα εθνικά προσόντα πρόσβασης στα υπόλοιπα Τμήματα των δημόσιων Πανεπιστημίων, οι δικαιούχοι μαθητές θα πρέπει να έχουν
εξασφαλίσει πιστοποιητικό πολύ καλής γνώσης της Ελληνικής Γλώσσας με διαδικασίες που θα καθορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.
5. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού υπογραμμίζει την πρόθεσή του να ξεκινήσει άμεσα διάλογο για το ευρύτερο και μεγάλο ζήτημα του συστήματος πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, το οποίο θα πρέπει να συζητηθεί με βάση την προοπτική της περαιτέρω ανάπτυξης και συνακόλουθα της αριθμητικής διεύρυνσης της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ώστε να απαλλάξει πλήρως το δημόσιο σχολείο από το ρόλο του προθάλαμου των Πανεπιστημίων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ