Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ο υπουργός Παιδείας για τις Μετεγγραφές φοιτητών

Δημοσίευση: 18/09/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α.Δεν λέει ο νόμος πού δικαιούσαι να πας. Σαν να δίνει μετεγγραφή με κριτήριο το κέφι του καθενός. Δηλαδή λέει ότι εγώ μένω μεν στη Λάρισα, στην Πάτρα, δεν θέλω να μετεγγραφώ στην Πάτρα ή στη Λάρισα που είναι οι γονείς μου ή που σπουδάζει ο άλλος μου ο αδελφός, αλλά πάω στην Αθήνα για να περνάω καλύτερα. Μπήκα στην Ηγουμενίτσα –δεν το λέω τυχαία- και δεν θέλω στην Ηγουμενίτσα, εμένα μου αρέσει στη Θεσσαλονίκη. Αυτό δεν ήταν στην επιθυμία του νομοθέτη. Ο σκοπός του νομοθέτη δεν ήταν αυτός.
Β.Επίσης αν ο φοιτητής ή οι γονείς του είναι ανάπηροι, εγώ προσέθεσα, όπως πιστοποιεί το ΚΕΠΑ που κάνει αυστηρές πιστοποιήσεις, γιατί είχαμε το φαινόμενο να πιστοποιούν γιατροί έτσι με φιλία τους, με την καλή τους διάθεση. Αυτές είναι οι έντιμες λύσεις. Οι λύσεις που προκύπτουν από λογικούς συνειρμούς. Η φτώχια είναι που μας ενδιαφέρει, όχι το κέφι του κάθε φοιτητή.
Τα παραπάνω είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό STAR και στη δημοσιογράφο κα Πόπη Τσαπανίδη, και υπογράμμισε τα εξής:
ΟΙ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
1.Ξεπερνούν κάθε προηγούμενο τα αιτήματα για μετεγγραφές. Ο νόμος της 4ης Μαΐου είναι ένας νόμος  που ακούμπησε στην ανάγκη αντιμετώπισης της φτώχιας, της αδυναμίας των γονιών να έχουν δύο και τρία σπίτια, ή και τέσσερα ταυτοχρόνως και υπό την έννοια αυτή, δόθηκε όχι η δυνατότητα μετεγγραφής, δικαίωμα μετεγγραφής σε όλους.
    Οι υπολογισμοί μας βασίζονται και σε κάποια στατιστικά που μας δίνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Εγώ επικαλούμαι μια στατιστική που μου έδωσε ο πρώην Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης, ο κ. Ρέμελης. Εκτιμήσεις και στατιστικές μας δίνουν μεγάλο αριθμό. Περιμένουμε μεγάλο αριθμό και είπαμε τώρα που γίνονται οι εγγραφές και θα γίνονται μέχρι τις 26 του μηνός, κάθε εγγραφόμενος φοιτητής να λέει αν προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμά του περί μετεγγραφής.
    Και οι πρώτες εικόνες που έχουμε, επαληθεύουν εκτιμήσεις για μεγάλο αριθμό, αλλά χθες το βράδυ αργά εδώ στο Υπουργείο με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα τον κ. Κυριαζή, ψύχραιμα είπαμε ότι δεν θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την Παρασκευή ή την Δευτέρα, όπως υπολογίζαμε. Θα πάρουμε λίγες μέρες ακόμη, θα κερδίσουμε λίγο χρόνο, θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την άλλη εβδομάδα, προς το τέλος, αφού έχουμε δει όλες τις εγγραφές και πόσες από αυτές συνοδεύονται με δήλωση ότι θα ζητηθεί μετεγγραφή. Αυτό μας δημιουργεί τη δυνατότητα να πάρουμε σωστότερες αποφάσεις.
Ο ΝΟΜΟΣ
    2.Δεν τίθεται θέμα μη εφαρμογής του νόμου. Ο νόμος ορίζει ρητά ότι δικαιούνται μεν μετεγγραφής σχεδόν όλοι, όμως όλοι εκείνοι που πέτυχαν το 2014, που έδωσαν εξετάσεις και πέτυχαν το 2014. Άρα όχι εκείνοι που πέτυχαν το 2013 και μετέφεραν το δικαίωμά τους να ενταχθούν.
 ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΕΙΠΑΝ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ
3.Σε ό,τι αφορά τα θεωρητικά μαθήματα υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να αντιμετωπιστεί το θέμα. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα που έχουν εργαστήρια ή φροντιστήρια, πρακτικές ασκήσεις δηλαδή, το πρόβλημα εμφανίζει αξεπέραστες διαστάσεις. Από όσα είπαμε χθες το βράδυ με τους Πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ, κρατάω μια φράση που είπε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών που θα έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, όλοι αυτό θέλουν. Αυτό και το Μετσόβιο. Παρ’ όλα αυτά ο κ. Φορτσάκης και προς τιμήν του και ο κ. Γκόλιας, αλλά και ο κ. Μίτκας από το ΑΠΘ, περισσότερο οι δυο πρώτοι των Αθηνών  είπαν ότι εμείς θα εφαρμόσουμε το νόμο. Καταγράφουμε τις δυσκολίες, θα εφαρμόσουμε το νόμο. Θα βρούμε τρόπους να ξεπεράσουμε τα προβλήματα. Όπως λ.χ. είπε ο κ. Φορτσάκης έγινε η επέκταση του έτους πέρσι για δυο μήνες το καλοκαίρι, θα γίνει και φέτος. Θα τα λύσουμε. Αρκεί να είναι μόνο για φέτος.
ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ
4.  Όχι, δε θα χαθεί κανένα εξάμηνο και να μη φωνάζουν. Εδώ ο Νομοθέτης έδωσε δικαίωμα μετεγγραφής. Ο μεγάλος αριθμός προϋποθέτει και διοικητικές διευθετήσεις, τα πανεπιστήμια δεν είναι μηχανισμοί αυτόματοι που εξυπηρετούν ένα εκατομμύριο το καθένα πολίτες που κάτι τους ζητούν, έχουν κι αυτά διοικητικά προβλήματα, οι πρόσφατες αξιολογήσεις κατέδειξαν έλλειψη διοικητικού προσωπικού σε όλα και στην υπουργική απόφαση που θα πάρουμε, σας είπα αντί γι΄ αυτή την Παρασκευή την άλλη Παρασκευή ή τη μεθεπόμενη Δευτέρα θα λέμε και τις ημερομηνίες.
5.Το θέμα βέβαια δεν είναι η διάθεση η δική μας να δώσουμε γρήγορες ημερομηνίες, είναι τα τμήματα που εκδίδουν τις διαπιστωτικές πράξεις, πότε θα μπορέσουν να τις εκδώσουν, αν είναι ο αριθμός τόσο μεγάλος όσο εκτιμούμε. Μιλάμε για ένα νόμο που ψηφίστηκε το Μάιο και ισχύει για τις εξετάσεις του Ιουνίου, δεν ισχύει για τις εξετάσεις του περσινού Ιουνίου ή του προπερσινού Ιουνίου, ισχύει για τώρα. Και μάλιστα είναι τόσο ευρύς, που στην επόμενη εκπομπή σας που θα με καλέσετε μετά από δυο εβδομάδες δε θα συζητάμε αυτό, ποιος πρέπει και ποιος δεν πρέπει βάσει του νόμου να μπει, θα συζητάμε που θα τους βάλουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΥ ΒΝΘΑ ΠΟΥΝ ΔΕ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
 6.Θα έχουμε περιπτώσεις όπου θα δείτε τμήματα να λένε "δεν τους δεχόμαστε". Αυτά μου λέγανε χθες το βράδυ οι Πρυτάνεις και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ ότι  "θα παλέψουμε να τον εφαρμόσουμε, αλλά αν γίνει καμιά καταιγίδα και δεν μπορούμε να σηκώσουμε πάνω από έναν συγκεκριμένο  αριθμό φοιτητών, που θα τους βάλουμε";
7.Λοιπόν να μην κοιτάμε μόνο ποιος δικαιούται, να κοιτάμε κι από την άλλη πλευρά. Η βασική μας υποχρέωση είναι να αντιμετωπίσουμε τη φτώχια, δεν το συζητάω, αλλά κι από την άλλη πλευρά μπορεί ένα πανεπιστήμιο; Έστω το Πολυτεχνείο εδώ, τι θα γίνει αν αντί για 200 φοιτητές λόγου χάρη που επιπλέον μπορεί να αντέξει ένα τμήμα, του πάνε 1000; Τι θα γίνει;

Σχόλια (9)

 
ΕΦΗ
18 Σεπ 2014 22:37

Από αυτά που διαβάζω και ακούω οι πλειοψηφία των παιδιών, που κάνουν την εγγραφή τους στη περιφέρεια, δηλώνουν και την επιθυμία τους για μετεγγραφή, έστω και αν δεν εντάσσονται σαφώς σε καμία κατηγορία. Τι συμπεράσματα θα βγάλει το υπουργείο αφού στο έντυπο δεν υπάρχει ερώτηση για το σε ποια κατηγορία εντάσσεται ο καθένας; Τα στατιστικά που θα βγουν θα είναι εντελώς λανθασμένα και παραπλανητικά και το πιθανότερο θα οδηγήσουν σε λανθασμένες αποφάσεις. Ας ενημερώσει κάποιος το υπουργείο γι΄αυτό..

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΚΟΥΝΤΕΛΑΚΗΣ
19 Σεπ 2014 08:52

Και ο σκοπός του νομοθέτη (τον οποίο παραπάνω επικαλείσθε) κ.Λοβέρδο για τη χορήγηση των πολυτεκνικών επιδομάτων ήταν παλιά για την ενθάρρυνση των νέων ζευγαριών να κάνουν οικογένεια και να αποκτήσουν παιδιά με τη βοήθεια του Θεού.ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΥαλλά πάει και αυτό, το καταστρατηγήσατε και εσείς με την ψήφο σας..........ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΑΣ ΛΕΩ:ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΟΜΟΤΙΝΗ ΤΕΦΦΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΤΡΙΚΑΛΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ (ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ) ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΑΡΙΣΑ.ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΣΑΣ ΒΟΗΘΑΩ κ.ΛΟΒΕΡΔΟΓΡΑΜΜ.ΣΥΛΛ.ΠΟΛΥΤ.ΛΑΡΙΣΑΣ

 
Ένας Καθηγητής ΑΕΙ
19 Σεπ 2014 10:14

Κατα τά άλλα σε αυτή την χώρα υπάρχει Σύνταγμα που θεωρεί τους Έλληνες ίσους.1. Ο υποψήφιος που πέρασε στην π.χ. στην Ιατρική Αθηνών θα είναι συμφοιτητής με έναν υποψήφιο που πέρασε σε Ιατρική Σχολή της περιφέρειας. Αξιοκρατία (σύνθημα των καιρών) κατά την πολιτεία είναι ένας υποψήφιος (κατοικος Αθηνών) αποκτα το δικαίωμα να σπουδάσει σε ένα Ίδρυμα που από μια διαγωνιστική διαδικασία (Πανελλήνιες) απορρίφθηκε. Είναι δυνατόν να τιμωρούνται παιδιά για τις αποφάσεςι των γονιών τους (το μοναδικό τέκνο μιας οικογένειας). Είναι δυνατόν να ομολογείται απο το Υπουργό Παιδείας ότι φοιτητές μεταγράφονται στο Κέντρο για να πετύχουν καλύτερες απουδές.2. Γιατί λοιπόν χρειάζεται κάθε χρόνο τα τμήματα να στέλνουν αποφάσεις για το αριθμό των εισακτέων (δηλ. τον αριθμό των φοιτητών που είναι σε θέση να εκπαιδεύσουν) αφού ο αριθμός αυτός παραβιάζεται συστηματικά. Εαν τα τμήματα λένε την αλήθεια τότε αυτό δεν θα επηρεάσει την ποιότητα (άλλη λέξη πολυχρησιμοποιημένη) των σπουδών. 3. Γιατί η πολιτεία (αφού θέλει να είναι ειλικρινής) δεν κλείνει τα τμήματα στην Περιφέρεια ή δεν διατηρεί τόσα όσα προκύτπουν αναλογικά σύμφωνα με το πληθυσμό κάθε Περιφέρειας.4. Επειδή τελευταία για να πεισθούν οι Ιθαγενείς αυτής της χώρας ότι αυτό που τους συμβαίνει είναι μια Ευρωπαική ή διεθνή πρακτική μπορει να απαντήσει ο Υπουργός σε πόσες και ποιές χώρες συμβαίνουν αντίστοιχα φαινόμενα5. Γιατι επανήλθαν οι αμοιβαίες μεταγραφές. Καταργήθηκαν γιατί είχε διαπιστωθεί οικονομικό αλισβερίσι. Δεν θα ξανασυμβεί το ίδιο.6. Γιατί κόπηκε η επιδότηση ενοικίου.Θα μπορουσα να συνεχίσω με πολλά ακόμα ερωτήματα. Όμως τα παραπάνω είναι ενα ακόμα δείγμα ότι η κρίση δεν είναι ευκαιρία για αλλαγές προς το καλύτερο για τους πολίτες αλλά ευκαιρία για επικράτηση του παραλογισμού, της λαμογιάς, της αναξιοκρατίας αναζητώντας δήθεν λύσεις και όχι αξιοκρατικές λύσεις.Είμαι αηδιασμένος γαι την συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στους πολίτες.

 
Αλέκος
19 Σεπ 2014 10:47

Σχετικά με τις μετεγγραφές αυτών που πέτυχαν το 2014 με το ποσοστό του 10%.Αναφέρετε κ. Υπουργέ "Άρα όχι εκείνοι που πέτυχαν το 2013 και μετέφεραν το δικαίωμά τους να ενταχθούν". Οι φοιτητές στους οποίους αναφερόμαστε με το 10% πέτυχαν το 2014 και όχι το 2013. Η θέση που πέτυχαν το 2013 καταργείται αφού προϋπόθεση για να εγγραφούν στο νέο τμήμα επιτυχίας του 2014 είναι η διαγραφή τους από την θέση που πέτυχαν το 2013.Πρόκειται περί νέας θέσης του 2014. Από αυτή την κατηγορία του 10% μόνο ένα μικρό ποσοστό θα κάνει χρήση του δικαιώματος μετεγγραφής γιατί είτε δεν έχουν τις προϋποθέσεις (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κλπ) είτε γιατί δεν θέλουν να χάσουν τη χρονιά και τη σχολή που πέρασαν το 2013.Αναφερόμαστε σε επιτυχόντες του 2014 σε νέα θέση, που έχουν τις προϋποθέσεις μετεγγραφής και ταυτόχρονα διαγράφονται από την προηγούμενη θέση επιτυχίας τους.

 
Χαράλαμπος Καζαντζής
19 Σεπ 2014 11:09

Λυπάμαι γιατί για μια φορά ακόμη διαπιστώνεται ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση και γίνονται όλα στο πόδι.1.Κατ' αρχήν θα έπρεπε οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των φοιτητών να γίνουν πριν την ψήφιση του άρθρου 53, με στατιστικά δελτία α) στους μαθητές της Γ' Λυκείου, για να διαπιστωθεί πόσοι εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 53,οπότε θα υπήρχε εικόνα ποιός είναι ο μέγιστος αριθμός, που πιθανόν θα αιτηθεί μετεγγραφή( φυσικά κάποιοι θα περάσουν στον τόπο επιθυμίας τους ή δεν θα περάσουν καθόλου οπότε ,ο αριθμός θα ήταν μικρότερος) και β)στους εν ενεεργεία φοιτητές των Πανεπιστημίων ανά έτος σπουδών, οπότε θα είχε ένα σχετικά αξιόπιστο μέσο όρο για τον αριθμό , των φοιτητών ανά έτος, που εμπίπτουν στο άρθρο 53. Από τα δύο αυτά θα είχε μιά σχετικά αξιόπιστη εκτίμηση του αριθμού για τους φοιτητές του 2014-2015, που εμπίπτουν στο άρθρο 53. Στον αριθμό αυτό θα έπρεπε να προστεθεί το 10% των θέσεων για οικονομικά κριτήρια και το σύνολο,που προκύπτει θα έπρεπε να γίνει αντικείμενο συζήτησης με τους πρυτάνεις.Άν θέλετε και πιό εξειδικευμένα ,έπρεπε να υπάρχει εκτίμηση ξεχωριστή για την Θετική και τεχνολογική κατεύθυνση, διότι ο αριθμός των μετεγγραφών στις σχολές αυτών των κατευθύνσεων δημιουργεί μεγαλύτερο προβληματισμό , λόγω της αναγκαιότητας ύπαρξης υποδομών (εργαστήρια , κλινικές κλπ).2. Αφού δεν έγινε τότε η προηγούμενη διαδικασία , έπρεπε τουλάχιστον να γίνει ,πριν τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού από τους υποψηφίους, ώστε οποιαδήποτε αναγκαία αλλαγή στο νόμο,λόγω αδυναμίας εφαρμογής του , να γίνει πριν τα παιδιά δηλώσουν την προτίμησή τους Οι δηλώσεις πολλών υποψηφίων έγιναν με δεδομένο το κεκτημένο δικαίωμα της μετεγγραφής σύμφωνα με το αρθρο 53, και είναι και παράνομη και ανήθικη οποιαδήποτε τροποποίηση ή αλλαγή, εκ των υστέρων , διότι υπάρχουν παιδιά , που δεν θα μπορέσουν να φοιτήσουν στη σχολή που πέρασαν, και θα αναγκαστουν να ξαναδώσουν εξετάσεις , ενώ θα μπορούσαν να περάσουν σε κάποια άλλη σχολή, κοντά στον τόπο κατοικίας τους.Οποιαδήποτε τροποποίηση ή αλλαγή ,άν τυχόν γίνει θα πρέπει να συνοδεύεται, από το δικαίωμα υποβολής εκ νέου Μηχανογραφικού, κάτι που στην πράξη δεν είναι δυνατόν. Προσπάθησα επανειλλημένα να επικοινωνήσω με το Υπουργείο Παιδείας,πριν τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού για να διευκρινίσω , άν πραγματικά θα τηρηθεί ο Νόμος ,γιατί ήταν εμφανές ότι ο αριθμός των μετεγγραφών θα είναι τεράστιος, αλλά και για να διευκρινίσω , που έχει δικαίωμα να μεταφέρει τη θέση του ο φοιτητής που εμπίπτει στο άρθρο 53. Μετά από πολλές προσπάθειες, που τα τηλέφωνα δεν απαντούσαν, κάποια στιγμή εισέπραξα την ειρωνική απάντηση " Ακόμα δν περάσατε, μετεγγραφή θέλετε;"3 Αφού δεν έγινε ούτε τότε, θα έπρεπε κατά την συμπλήρωση του Μηχανογραφικού ,να δηλώνεται αν είναι διαιούχος μεταφοράς της θέσης του με το άρθρο 53 ή έχει δικαίωμα να αιτηθεί μετεγγραφή για οικονομικούς λόγους με το 10% ,οπότε τότε θα άνοιγε πεδίο ,δίπλα στην κάθε σχολή που δήλωνε ο υποψήφιος, όπου θα δήλωνε σε ποιά επιθυμεί μετεγγραφή, άν επιτύχει. Έτσι κατά την επεξεργασία από τον υπολογιστή θα ήξερε το Υπουργείο από το τέλος Αυγούστου τον ακριβή αριθμό ανά τμήμα, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για την προετοιμασία της αντιμετώπισης, όσων προβλημάτων , θα δημιουργηθούν από τον μεγάλο αριθμό. Απο την άλλη πλευρά , θα τελείωνε νωρίς το θέμα για τους φοιτητές, και είτε θα μπορούσαν να εγγραφούν κατευθείαν στο τμήμα υποδοχής,όπως αρχικά είχε πεί ο Υπουργός για τους πολύτεκνους, αλλά σε κάθε περίπτωση με την έναρξη του Ακαδημαικού έτους, τα παιδιά θα ήταν στην σχολή τους,χωρίς να χάνουν μαθήματα,εργαστήρια και χωρίς να χρειάζει να μπαίνουν σε έξοδα οι οικογένειές τους με ταξίδια, ξενοδοχεία, ενοίκια κλπ.4. Η δήλωση επιθυμίας μετεγγραφής ,που τελικά αποφασίστηκε και με τον τρόπο που υλοποιείται,επιβεβαιώνει την προχειρότητα και την έλλειψη σεβασμού στους επιτυχόντες και στις οικογένειες τους. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο έντυπο σταλμένο από το Υπουργείο στις Γραμματείες των Σχολών, αλλά η κάθε σχολή πράττει κατά το δοκούν. Η Γραμματεία του τμήματος Χημείας του Πανεπιστημιίου Ιωαννίνων,όπου πέτυχε η κόρη μου, δίνει στους επιτυχόντες έντυπη δήλωση ,για να τη συμπληρώσει ο φοιτητής που επιθυμεί μετεγγραφή, και να τσεκάρει δίπλα σε ποιό από τα αντίστοιχα σύμφωνα με το ΦΕΚ τμήματα ,επιθυμεί να μετεγγραφεί πλήν όμως πουθενά δεν ζητείται από το φοιτητή να δηλώσει άν εμπίπτει στο άρθρο 53, οπότε είναι αυτοδίκαιη η μεττεγραφή του,και απεριόριστος ο αριθμός θέσεων, ή για οικονομικούς λόγους,που αφορά συγκεκριμένο αριθμό θέσεων. Τί συμπέρασμα μπορεί να βγάλει το Υπουργείο για τον αριθμό των θέσεων, όταν ή δήλωση γίνεται με αυτόν τον τρόπο;Κανένα απολύτως, απλά χάνονται πολύτιμες ημέρες για τους φοιτητές και τις οικογένειές τους!!! Η Γραμματεία του τμήματος Μηχανολόγων Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, όπου πέρασε ο γιός μου, δεν δίνει κανένα έντυπο δήλωσης, και μόνο μετά την δική μας επιμονή σημειώθηκε η επιθυμία μετεγγραφής,(δεν ξέρω πού σημειώθηκε,είπαν το σημειώνουμε),καθώς και το τμήμα επιθυμίας αλλά ευτυχώς και ο λόγος της μετεγγραφής.5.Δήλωσε ο Υπουργός ότι "δεν λέει ο νόμος πού δικαιούσαι να πας. Σαν να δίνει μετεγγραφή με κριτήριο το κέφι του καθενός.. Αυτό δεν ήταν στην επιθυμία του νομοθέτη." Παρότι έχει δίκαιο , ως προς το γεγονός , ότι θα έπρεπε ο Νόμος να δίνει το δικαίωμα μεταφοράς της θέσης είτε στον τόπο κατοικίας της οικογένειας, είτε εκεί που σπουδάζει ο αδελφός,με δικαίωμα επιλογής του φοιτητή να διαλέξει σε ποιό από τα 2 επιθυμεί, θα έπρεπε να ξέρει ότι όταν υπάρχει αντιδικία και φθάσει στα Διοικητικά Δικαστήρια (ΣτΕ), εξετάζεται από τα Δικαστήρια η Αιτιολογική Έκθεση Στο σύνδεσμο αυτό είναι η τροπολογία για τα θέματα του Υπουργείου Παιδείας, που κατέληξε και στο άρθρο 53 (άρθρο 10 της τροπολογίας). Περιέχεται και η αιτιολογική έκθεση, η οποία πάντα είναι «οδηγός» για τη «βούληση του νομοθέτη»!!! Σε αυτήν αναφέρεται η μεταγραφή «όπου επιθυμεί ο φοιτητής» http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb...Μπορεί όντως ο Νομοθέτης, να εννοούσε είτε στον τόπο κατοικίας της οικογένειας, είτε εκεί που σπουδάζει ο αδελφός,με δικαίωμα επιλογής του φοιτητή να διαλέξει σε ποιό από τα 2 επιθυμεί, αλλά με το γράμμα του Νόμου ο κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να μεταφέρει τη θέση του όπου επιθυμεί!!!!6. Λέει ο Υπουργός , ότι δεν θα χαθεί το εξάμηνο. Ήδη μιλά για έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων ,που θα καθορίσουν τα διαδικαστικά των μετεγγραφών στις 26/9 ή 29/9, για να κερδίσουν λίγο χρόνο, αφού έχουν δει όλες τις εγγραφές και πόσες από αυτές συνοδεύονται με δήλωση ότι θα ζητηθεί μετεγγραφή, χωρίς φυσικά να βγάλουν σωστά συμπεράσματα για τους λόγους που προανέφερα. Με τις αποφάσεις αυτές θα ορίζεται μια πείοδος 1-2 εβδομάδων εκτιμώ, δηλαδή απο 29/9 ή 30/9 το νωρίτερο, μέχρι 3/10 ή6/10(άν είναι 1 εβδομάδα) ή και 10/10 ή 13/10,(αν είναι 2 εβδομάδες), που στην σελίδα του Υπουργείου, ή στα Τμήματα Υποδοχής θα υποβάλλονται οι αιτήσεις μετεγγραφής μαζί με τα απαιτούμενα συνοδευτικά δικαιολογητικά κατά περίπτωση. Οι φάκελοι αυτοί θα πρέπει να συγκεντρωθούν και να προωθηθούν στα τμήματα υποδοχής, των οποίων οι Γενικές Συνελεύσεις θα εξετάσουν και θα εγκρίνουν τις μετεγγραφές , όπως προβλέπει ο Νόμος.Δεδομένου ότι " τα πανεπιστήμια δεν είναι μηχανισμοί αυτόματοι που εξυπηρετούν ένα εκατομμύριο το καθένα πολίτες που κάτι τους ζητούν, έχουν κι αυτά διοικητικά προβλήματα, οι πρόσφατες αξιολογήσεις κατέδειξαν έλλειψη διοικητικού προσωπικού σε όλα ,και τα τμήματα που εκδίδουν τις διαπιστωτικές πράξεις, πότε θα μπορέσουν να τις εκδώσουν, αν είναι ο αριθμός τόσο μεγάλος όσο εκτιμούμε" ,και με το γεγονός ότι το Ακαδημαικό έτος αρχίζει την 1η Οκτωβρίου, είναι σχεδόν σίγουρο οτι ένα μεγάλο διάστημα (ενάμισυ μήνα στην καλύτερη περίπτωση ,μπορεί και πολύ περισσότερο,αφού πριν από τα μέσα Νοεμβρίου με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις) οι υπο μετεγγραφήν φοιτητές και οι οικογένειές τους, θα βρίσκονται στα αναμμένα κάρβουνα. Θα πρέπει να πάνε στην πολη που πέτυχαν, να παρακολουθούν τα μαθήματα και τα εργαστήριά τους, να διαμένουν σε ξενοδοχεία ή να αναγκαστούν να νοικιάσουν σπίτια για άγνωστο διάστημα και να τα εξοπλίσουν και φυσικά ο κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο είναι τεράστιος,χωρίς να συνυπολογίζεται ότι τα προγράμματα σπουδών των αντιστοίχων τμημάτων δεν είναι ίδια και τα παιδιά, μπορεί να μην μπορούν να αναγνωρίσουν εργαστήρια που εκαναν στη σχολή εισαγωγής τους.Όσον αφορά δε τις με οικονομικά κριτήρια μετεγγραφές , θα πρέπει να γίνει η σύγκριση των φακέλων και πάντα να υπολογίζεται και μια περίοδος για καταθέσεις ενστάσεων και εκδίκασής τους.Χαράλαμπος Καζαντζής

 
Γ.Κ.
19 Σεπ 2014 12:39

Ακόμη πεισματικά ο υπουργός δεν κάνει κανένα λόγο για αναδρομική ισχύ στις μετεγγραφές των πολυτέκνων. Δεν είναι παράλογο να δίνεται αναδρομική ισχύ σε έμμισθους δημοσίους υπαλλήλους και αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης και όχι στους πολύτεκνους!!! Νομίζω ότι κάτι δεν έχουν ιεραρχήσει σωστά στο υπουργείο.Με τις φετινές μετεγγραφές δίνεται δικαίωμα μετεγγραφής ομολογουμένως σε αρκετούς φοιτητές, και ορθά γίνεται εφόσον αντέχουν και τα πανεπιστήμια, συνεπώς δεν νομίζω ότι οι 723 (το πολύ) πολύτεκνοι φοιτητές θα δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στα ‘τμήματα υποδοχής’ τους μιας και είναι για 4 ακαδημαϊκά έτη. Η κοινή λογική λέει ότι ας πάρουν την μετεγγραφή αυτοί που την δικαιούνται και βάση συντάγματος και μετά ότι κενές θέσεις εννοείται και να συμπληρωθούν με τις υπόλοιπες κατηγορίες.Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει καταντήσει ένα μεγάλο παζάρι σε βάρος των φοιτητών και των οικογενειών τους. Η μεταφορά της θέσης επιτυχίας σου στο πιο κοντινό αντίστοιχο τμήμα σου τι παράλογο έχει; Ειδικά αυτή την περίοδο όπου ένα άλλο σπίτι είναι το λιγότερο απαγορευτικό στην μέση οικογένεια. Οι διαφορές στα μόρια εισαγωγής ανάμεσα στις αντίστοιχες σχολές δεν νομίζω να είναι τόσο μεγάλα ώστε να υπάρχει θέμα αναξιοκρατίας, αφού στην ουσία είναι 1-2 βαθμοί αθροιστικά σε κάποια μαθήματα κατεύθυνσης. Στις πανελλαδικές εξετάσεις μπορεί όλοι να διαγωνίζονται στα ίδια θέματα αλλά σίγουρα δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες για παραπάνω μαθήματα φροντιστήρια κλπ.

 
Χουρίδης
20 Σεπ 2014 11:10

Σε ''Αμφίπολη'' της παιδείας, μετέτρεψε το ΥΠ. Π & Θ, τις μετεγγραφές των φοιτητών, με την δαιμόνια υπουργική σκαπάνη και τα καθημερινά ''κικιρίκου'' στα ΜΜΕ, να αποκαλύπτουν οριόμενους Πρυτάνεις και Στατιστικά στοιχεία κόλαφος, για τον υψηλό αριθμό μετεγγραφών πρόβλημα εφαρμογής του νόμου και έπεται η συνέχεια, όπου θα αποκαλυπτεί και το ζητούμενο των προθέσεών τους.Άραγε δεν ήταν στην διάθεση, πριν την ψήφιση του νόμου ή ακόμη πριν την κατάθεση των μηχανογραφικών (14 Ιουλίου 2014) από τα παιδιά για τις σχολές προτιμήσεως, εκτός και αν το Υπουργείο Παιδείας διαχειρίζεται το όλο θέμα δίκην νεοσύστατου συλλόγου και δεν αντιλαμβάνεται την ζημιά (οικονομική και ηθική), που προκάλεσε σε οικογένειες και μαθητές, οι οποίες, ατυχώς βέβαια, σχεδίασαν με βάση τον επίμαχο νόμο περί μετεγγραφών.Αυτά συμβαίνουν στην Πατρίδα μας, όταν πολιτικοί, θεωρούν τον πολίτη δεδομένο και υποτακτικό.Επί του παρόντος ευχές για ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ !!!

 
Δ. ΜΑΥΡΙΔΗΣ
20 Σεπ 2014 11:11

Είμαι τρίτεκνος, και τα 3 παιδιά σπουδάζουν για φέτος σε διαφορετική πόλη. Ο μικρότερος, ενώ πέρυσι είχε περάσει Αθήνα, πέρασε τώρα με το 10% σε επαρχιακό Πανεπιστήμιο στην Νο 1 Σχολή επιλογής του. Άρα τώρα έχει 3 προυποθέσεις μετεγγραφής, α) ως μέλος τρίτεκνης οικογένειας και β) ως έχων αδελφό φοιτητή σε Πανεπιστήμιο της Αθήνας και γ) αντίστοιχο τμήμα υπάρχει μόνο στην Αθήνα. Πλην όμως του στερείτε το δικαίωμα μετεγγραφής, λόγω του ότι ανήκει στο 10%. Πρέπει να υπάρξει μέριμνα και γι αυτές τις περιπτώσεις.

 
Κώστας
20 Σεπ 2014 14:54

Όταν λαμβάνονται αποφάσεις χωρίς σχεδιασμό τα αποτελέσματα είναι συνήθως τραγικά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ