Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Προεδρεύοντα της Συνόδου Πρυτάνεων Καθ. Δ. Αναγνωστόπουλου στο esos

Δημοσίευση: 07/02/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Ο σαφής καθορισμός ρόλων και αρμοδιοτήτων των πανεπιστημιακών οργάνων είναι θεμελιώδης για τη εύρυθμη λειτουργία των Ιδρυμάτων και την ενασχόληση τους με τα μείζονα ζητήματα της ανάπτυξης και εξωστρέφειας τους».
Αυτό τονίζει ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων, Πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, καθηγητής  Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, σε συνέντευξη που  παραχώρησε στο esos  και προτρέπει την  Πολιτεία  «να μεριμνήσει το συντομότερο δυνατό ώστε να μην εγείρονται ζητήματα αμφίσημης νομικής ερμηνείας».
Η εσωστρέφεια κάθε άλλο παρά υπηρετεί το στόχο της διεθνούς καταξίωσης, υπογραμμίζει ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων, ενώ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΤΞΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ  ΠΑΝΕΠΙΤΣΗΜΙΩΝ  την χαρακτηρίζει    υψηλή κι εξηγεί γιατί.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ESOS: Γιατί φαίνεται ότι παρουσιάζονται προβλήματα στη λειτουργία των Ιδρυμάτων με το νέο θεσμικό πλαίσιο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ: Κάθε νέο θεσμικό πλαίσιο εμφανίζει προβλήματα εφαρμογής και είναι λογικό να απαιτείται κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να αξιολογηθεί με πληρότητα. Η ακαδημαϊκή δεοντολογία επιβάλλει την προσπάθεια συνεννόησης για την  εξεύρεση λύσεων που υπηρετούν το συμφέρον του Πανεπιστημίου. Στην καθημερινή λειτουργία των ιδρυμάτων ήδη υφίστανται αρκετά γραφειοκρατικά ζητήματα. Είναι εύκολο να εντοπίζεις προβλήματα, το δύσκολο είναι τα επιλύσεις και, ιδιαίτερα, να δημιουργήσεις, να προσθέσεις το δικό σου λιθαράκι.  Τυπικότητα απαιτείται ιδιαίτερα σε θέματα αρχής. Στα άλλα απαιτείται πρωτίστως αμοιβαίος σεβασμός και εποικοδομητική διάθεση. Ο σαφής καθορισμός ρόλων και αρμοδιοτήτων των πανεπιστημιακών οργάνων είναι θεμελιώδης για τη εύρυθμη λειτουργία των Ιδρυμάτων και την ενασχόληση τους με τα μείζονα ζητήματα της ανάπτυξης και εξωστρέφειας τους. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει το συντομότερο δυνατό ώστε να μην εγείρονται ζητήματα αμφίσημης νομικής ερμηνείας. Η εσωστρέφεια κάθε άλλο παρά υπηρετεί το στόχο της διεθνούς καταξίωσης.
ESOS:Ποια η γνώμη σας για την διεθνή αξιολόγηση των Πανεπιστημίων μας
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ: Είναι ήδη υψηλή, σύμφωνα και με αξιολογήσεις των τελευταίων ετών, καθώς Ιδρύματα εμφανίζονται στις 100 πρώτες θέσεις διεθνών κατατάξεων, ενώ τείνει συνεχώς να βελτιώνεται. Πρέπει να σημειωθεί, όμως, ότι συχνά τα Ιδρύματα μας αδικούνται, διότι πέρα από τα ζητήματα που αφορούν στη ελληνική γλώσσα, οι αξιολογήσεις προκύπτουν βάσει συγκρίσεων σε απόλυτες τιμές με σαφώς μεγαλύτερα ιδρύματα, τόσο από πλευράς χρηματοδότησης όσο και προσωπικού. Κατά αντιστοιχία, δεν συγκρίνουμε ανομοιογενείς χώρες μόνο βάσει του ΑΕΠ τους σε απόλυτες τιμές, αλλά και του κατά κεφαλή εισοδήματος. Και, παρότι τα εισοδήματα στη χώρα μας κάθε άλλο παρά υψηλά είναι, εκτιμούμε ότι οι ανά ερευνητή επιδόσεις είναι σαφώς πολύ υψηλές. Προς την άποψη αυτή συνηγορεί και η ιδιαίτερα καλή επίδοση που σημειώνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια στην διεκδίκηση των ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
ESOS:Ποια θέματα θα μπορούσε να συζητήσει η Σύνοδος Πρυτάνεων στο προσεχές διάστημα
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ: Η Σύνοδος μεριμνά για την επίλυση των εντεινόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Πανεπιστήμια και, ταυτόχρονα, για την ανάδειξη της παιδείας, θεωρώντας ότι η επένδυση στην γνώση και στην καινοτομία είναι η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή, όταν μείζον διακύβευμα αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Πρέπει να προωθήσουμε άμεσα τις κατάλληλες δράσεις για την ενίσχυση της καινοτομίας και τη σύνδεση της με την οικονομία και την κοινωνία. Η ενίσχυση της χρηματοδότησης της έρευνας είναι συνεπώς απαραίτητη, ταυτόχρονα με την υιοθέτηση αρχών που διευκολύνουν τις συνθήκες λειτουργίας των ΕΛΚΕ και την εκπόνηση ερευνητικών έργων από τα Πανεπιστήμια. Προς την κατεύθυνση αυτή προσβλέπουμε ότι θα συμβάλει και το νέο νομοσχέδιο για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη.
ESOS:Ποιοι ενδεχόμενοι κίνδυνοι εκτιμάτε ότι υπάρχουν για τα Πανεπιστήμια?
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ: Της σημαντικής υποχρηματοδότησης, καθιστώντας ακόμα μεγαλύτερη την προσπάθεια που πρέπει να καταβάλουμε για να επιτύχουμε τους ακαδημαϊκούς μας στόχους και να σημειώσουμε καλύτερες επιδόσεις στο διεθνή ανταγωνισμό. Στρατηγικά, δε, της αυξανόμενης παροχής εξ' αποστάσεως, διαδικτυακών μαθημάτων, είτε ανοικτών (MOOCs) είτε πιστοποιημένων προγραμμάτων σπουδών, από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναγκαιότητα επανασχεδιασμού της εκπαιδευτικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.