Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ –ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ: Πρόταση για το σύγχρονο ρόλο των Διδασκαλείων

Δημοσίευση: 06/02/2011

 

Πριν την έναρξη της Συνόδου πραγματοποιήθηκε Ημερίδα κατά την οποία συζητήθηκαν τα θέματα: 1)  Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων και το ζήτημα των νέων ειδικοτήτων στο Δημοτικό Σχολείο και 2) Οι στόχοι, η στελέχωση και η λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων. Ακολούθησε διαβούλευση των προέδρων των Διδασκαλείων καθώς και των προέδρων και κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων.  Τέλος διεξήχθησαν εκλογές για την ανάδειξη του νέου Προεδρείου της Συνόδου. 

Από τις εργασίες της Συνόδου προέκυψαν τα ακόλουθα: 

1) Πρόταση για το σύγχρονο ρόλο των Διδασκαλείων ως φορέων μετεκπαίδευσης και Δια Βίου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών (βλ. συνοπτική περιγραφή της πρότασης στο συνημμένο σχετικό δελτίο τύπου).  Η ομόφωνη αυτή πρόταση θα σταλεί στο Υ.Π.ΔΒΜ.Θ. στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει αναπτύξει γύρω από το θέμα των Διδασκαλείων και της μετεξέλιξης του θεσμού αυτού.

 

Σχετικά με το θέμα αυτό η Σύνοδος ζητά από την Υπουργό ενημέρωση  για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα διεξαχθούν τη φετινή χρονιά οι εξετάσεις εισαγωγής των εκπαιδευτικών (προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) στα  Διδασκαλεία της χώρας καθώς μέχρι τώρα δεν έχουν προσδιορισθεί.

 

2) Θα ζητηθεί συνάντηση του νέου προεδρείου της Συνόδου με την πολιτική ηγεσία του Υ.Π.ΔΒΜ.Θ  για  ζητήματα των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

 

3) Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στο Υ.Π.ΔΒΜ.Θ και θα δημοσιοποιηθεί πρόταση της Συνόδου για τη λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων των Πανεπιστημίων. 

 

4) Το νέο Προεδρείο της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων είναι:

 

Πρόεδρος: Δήμητρα Κογκίδου, Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής,  ΑΠΘ

Αναπληρωτής Πρόεδρος: Κων/νος Τζανάκης, Πρόεδρος ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Γραμματέας: Έλενα Θεοδωροπούλου, Πρόεδρος ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

 

 

  • Επισυνάπτεται συνοπτική περιγραφή της πρότασης της Συνόδου για τα Διδασκαλεία.

 

 

Με εκτίμηση

                                           εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής της Συνόδου

 

Δήμητρα Κογκίδου,

 Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής,  ΑΠΘ

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ.

 

 

Στο πλαίσιο του διαλόγου που το Υ.Π.ΔΒΜ.Θ. έχει αναπτύξει γύρω από το θέμα των Διδασκαλείων και της μετεξέλιξης του θεσμού αυτού, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Προέδρων των Διδασκαλείων που συνήλθε στη  Θεσσαλονίκη στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2011 ενέκρινε πλαίσιο αρχών για τη φύση της μετεκπαίδευσης και το σύγχρονο ρόλο των Διδασκαλείων ως φορέων μετεκπαίδευσης και Δια Βίου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

 

Οι βασικές αρχές έχουν ως εξής: 

 

Ως προς το ρόλο της μετεκπαίδευσης

  • Εκκινώντας από τη θέση ότι κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του θεσμού της μετεκπαίδευσης συνδέεται άμεσα με την προάσπιση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου, η Σύνοδος των Προέδρων υποστηρίζει ότι η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου  του/της εκπαιδευτικού ως διανοούμενου και ως φορέα αλλαγής στη σχολική μονάδα και την κοινωνία. Αναγνωρίζει ότι τα Διδασκαλεία συνιστούν μια σημαντική δομή μέσω της οποίας μπορούμε να επιφέρουμε ουσιαστικές και μακροχρόνιες αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση.
  • Η Σύνοδος τονίζει την ανάγκη να διατηρηθεί ο δημόσιος ακαδημαϊκός χαρακτήρας της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Υποστηρίζει ότι κάθε προσπάθεια μετεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για να έχει εχέγγυα επιστημονικής εγκυρότητας δεν μπορεί να υλοποιείται από άλλο φορέα παρά μόνο από το Πανεπιστήμιο, το οποίο αποτελεί και τον κατ’ εξοχήν χώρο ανάπτυξης της έρευνας και της διδασκαλίας σε συνθήκες αυτοτέλειας και ελευθερίας.
  • Προτείνει να ιδρυθούν  Διδασκαλεία σε κάθε Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής  και Δημοτικής Εκπαίδευσης  έτσι ώστε να ισχυροποιηθούν οι δεσμοί των Παιδαγωγικών Τμημάτων με το τοπικό δίκτυο των σχολείων. Τα Διδασκαλεία με τον τρόπο αυτό μετεξελίσσονται σε χώρους κριτικού διαλόγου του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινότητα των εκπαιδευτικών. 

Ως προς τη μορφή της Μετεκπαίδευσης

  • Η Σύνοδος τάσσεται υπέρ της διατήρησης της μετεκπαίδευσης, η οποία μπορεί να συνυπάρχει με (αλλά όχι να αντικατασταθεί από) προγράμματα ευέλικτης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, προτείνει, μέσα από την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, να διευρυνθεί ο ρόλος των Διδασκαλείων έτσι ώστε τα Διδασκαλεία να καλύψουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. συμβάλλοντας στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών Β/Θμιας Εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή). 
  • Τονίζει, ωστόσο, ότι αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η προσέλκυση διδασκόντων υψηλού επιπέδου, πράγμα που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με τα τρέχοντα επίπεδα αμοιβής των διδασκόντων και την έλλειψη μόνιμης γραμματειακής υποστήριξης.

 

Τέλος, η Σύνοδος ζητά από την Υπουργό ενημέρωση  για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα διεξαχθούν τη φετινή χρονιά οι εξετάσεις εισαγωγής των εκπαιδευτικών (προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) στα  Διδασκαλεία της χώρας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ