Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τι είπε ο Κ. Μητσοτάκης στους Πανεπιστημιακούς για τη διαθεσιμότητα και τον διορισμό νέων μελών ΔΕΠ

Δημοσίευση: 26/08/2014
Κυριάκος Μητσοτάκης
Alt Text: 
Κυριάκος Μητσοτάκης
Title Text: 
Κυριάκος Μητσοτάκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν έχει ενημερωθεί για τα αποτελέσματα της   αξιολόγησης  των οργανισμών των 8 Πανεπιστημίων  κι ότι είναι πρόθυμος να συζητήσει ξανά το πρόβλημα αφού γίνει κοινωνός της, δήλωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης στη συνάντηση με τη  διοίκηση της ΠΟΣΔΕΠ, ενώ στο αίτημα για νέους διορισμούς πανεπιστημιακών δασκάλων τόνισε ότι ο αριθμός νέων θέσεων που αναλογεί στην παιδεία για το 2015 είναι 850, ο οποίος αφορά συνολικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και είναι θέμα του υπουργείου Παιδείας να προβεί στην κατανομή αυτών των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, άρα και να καθορίσει πόσες από αυτές τις θέσεις θα δοθούν στα ΑΕΙ.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε  η ΠΟΣΔΕΠ:
ΠΟΣΔΕΠ: Αναδείξαμε στον υπουργό το μέγεθος του προβλήματος για τα 8 Πανεπιστήμια που πλήττονται από τη διαδικασία αυτή επισημαίνοντας ότι καθώς τα Πανεπιστήμια αυτά είναι τα μεγαλύτερα της Χώρας δημιουργείται μείζον πρόβλημα λειτουργίας συνολικά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τονίσαμε στον υπουργό ότι ο πρώην υπουργός Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι είχε βρει λύση και είχε έρθει σε συμφωνία με τα Πανεπιστήμια ώστε να μη χαθούν οι θέσεις αυτές του προσωπικού και να μην υλοποιηθούν οι απολύσεις που είχαν εξαγγελθεί.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:Ο υπουργός δήλωσε ότι ο ρόλος του είναι να υλοποιήσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις στο δημόσιο τομέα και δεν είναι δική του αρμοδιότητα να καθορίζει για λογαριασμό του κάθε υπουργείου τις ειδικότητες του προσωπικού και τους Οργανισμούς από τους οποίους θα προέλθουν οι υπάλληλοι που θα ενταχθούν στη διαδικασία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό ήταν και είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας και όλα αυτά είχαν συμφωνηθεί εδώ και πολύ καιρό με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και έκτοτε ποτέ δεν είχαν μεταβληθεί. Τονίσαμε επιπλέον, ότι αν εφαρμοστεί, όπως έχει εξαγγελθεί, το μέτρο της διαθεσιμότητας με τις συνεπαγόμενες απολύσεις η λειτουργία των μεγάλων Πανεπιστημίων κινδυνεύει να καταρρεύσει. Συγχρόνως, πρέπει να συνυπολογιστεί από την πολιτική ηγεσία η αξιολόγηση των διοικητικών λειτουργιών των Πανεπιστημίων που ολοκληρώθηκε και κατατέθηκε στη Βουλή. Ο Υπουργός δήλωσε ότι δεν έχει ενημερωθεί για τα αποτελέσματα της εν λόγω αξιολόγησης κι ότι είναι πρόθυμος να συζητήσει ξανά το πρόβλημα αφού γίνει κοινωνός της. ΠΟΣΔΕΠ:Σε αυτό το σημείο θέσαμε και το μείζον θέμα της επιπλέον μείωσης της χρηματοδότησης προς τα Πανεπιστήμια η οποία φτάνει το 80% την τελευταία 5ετία.
Ελλείψεις διδασκόντων – Προκηρύξεις νέων θέσεων καθηγητών στα Πανεπιστήμια
ΠΟΣΔΕΠ:Τονίσαμε στον Υπουργό, ότι δεν έχει προκηρυχθεί καμία νέα θέση Καθηγητών στα Πανεπιστήμια τα τελευταία 5 χρόνια, με αποτέλεσμα τα προβλήματα και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί να είναι τεράστια και πολλά γνωστικά αντικείμενα να μην διδάσκονται. Ζητήσαμε να εγκρίνει 500 νέες θέσεις Καθηγητών στα ΑΕΙ για το 2015.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Ο υπουργός μας δήλωσε ότι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση και τον προγραμματισμό, η αναλογία νέων θέσεων προς συνταξιοδοτήσεις συνολικά στο Υπουργείο Παιδείας είναι 1 προς 10 και ο αριθμός νέων θέσεων που αναλογεί στο Υπουργείο Παιδείας για το 2015 είναι 850, ο οποίος αφορά συνολικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είναι θέμα του Υπουργείου Παιδείας να προβεί στην κατανομή αυτών των θέσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, άρα και να καθορίσει πόσες από αυτές τις θέσεις θα δοθούν στα ΑΕΙ. Μας πρότεινε να καταθέσουμε τεκμηριωμένη μελέτη η οποία να καταδεικνύει τους λόγους για τους οποίους πρέπει τα Πανεπιστήμια να εξαιρεθούν από τον κανόνα 1 προς 10 ή να ενταχθούν στον κανόνα 1 προς 5 και ότι είναι πρόθυμος εφόσον αυτό τεκμηριωθεί να το ζητήσει από την Κυβέρνηση.
Τέλος  η διοίκηση της ΠΟΣΔΕΠ, τόνισε στον υπουργό με έμφαση ότι «η Παιδεία και ιδιαίτερα η Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να είχε εξαιρεθεί από όλα τα μνημονιακά μέτρα καθώς αποτελεί και τον σημαντικότερο πυλώνα για την έξοδο της Χώρας από την κρίση. Παρόλα αυτά τα πανεπιστήμιά μας συνεχίζουν και παρέχουν εκπαίδευση υψηλότατου επιπέδου και τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας διακρίνονται και βραβεύονται για την έρευνα τους σε παγκόσμιο επίπεδο».

Σχόλια (3)

 
η χωρα της συντεχνιας
26 Αυγ 2014 15:22

Παρόλα αυτά τα πανεπιστήμιά μας συνεχίζουν και παρέχουν εκπαίδευση υψηλότατου επιπέδου και τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας διακρίνονται και βραβεύονται για την έρευνα τους σε παγκόσμιο επίπεδο»Αυτο το παραμυθάκι πρέπει να τελειώνει, να μας αναφερουνε τώρα βασει ποιών διεθνων μελετών τα ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΑΤΕΕ-ΚΑΤΕ παρέχουν εκπαίδευση υψηλότατου επιπέδου.

 
Κώστας
26 Αυγ 2014 16:31

Δηλαδή εσύ περιμένεις με προυπολογισμούς λίγων δεκάδων ( το πολύ ) εκατ. € να ανταγωνιστείς σε μελέτες (ή έρευνα αν θέλεις) mit,stanford,caltech,ucn,imperial,ucl κλπ με προυπολογισμούς δεκάδων ΔΙΣ € ή $;Κάνεις πλάκα φαντάζομαι;

 
ΑΔ
26 Αυγ 2014 22:30

Από την έρευνα της ΑΔΙΠ για το 2014 ( http://www.esos.gr/uploads/kcfinder/file/%CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%... )"Όπως αναφέρεται στη μελέτη της Eurydice (2013), «μετά από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, περίπου οι μισές Ευρωπαϊκές χώρες μείωσαν τον προϋπολογισμό τους που διατίθεται για την εκπαίδευση, κατά το 2011 και το 2012». Ειδικότερα για την Ελλάδα, η μείωση των δαπανών για την Ανώτατη Εκπαίδευση το 2012 φτάνει το 25% (σε σταθερές τιμές 2010).Στο Διάγραμμα 2 αποτυπώνεται ο φοιτητικός πληθυσμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης ως ποσοστό επί του πληθυσμού της ηλικιακής ομάδας 18‐39 ετών συνολικά και κατά φύλο, στις χώρες της ΕΕ-27. Όπως προκύπτει, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση, με τον φοιτητικό της πληθυσμό να αντιστοιχεί στο 19% των ατόμων ηλικίας από 18 ετών έως και 39 ετών, υπερέχοντας της αντίστοιχης μέσης τιμής της ΕΕ‐27 (13,4%). Αλλά εάν συνεχίσει η μεγάλη αύξηση των εισαγόμενων στα Τμήματα των ΑΕΙ, ιδιαίτερα με τις ελλείψεις προσωπικού και υποδομών, θα προκαλέσει υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών ή και αδυναμία διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Σύμφωνα με την Eurydice (2011), το 35% των θέσεων στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας το 2020 θα απαιτεί κατοχή πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης (σε σχέση με το 26% που ήταν το 2010). Στα πλαίσια της στρατηγικής για την Ευρώπη για το 2020, ο στόχος που έχει τεθεί είναι το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 30-34 ετών που θα έχουν ολοκληρώσει την ανώτατη εκπαίδευση να φθάσει τουλάχιστον στο 40%."Τα παραπάνω καλό είναι να τα διαβάσουν όσοι χαράζουν πολιτική για την επόμενη δεκαετία. Έχοντας σχεδόν καταστρέψει τα σχολεία μας με ανερμάτιστες αποφάσεις, τα τελευταία χρόνια μεταφέρουμε το πρόβλημα και στα ιδρύματα - απλά στοιβάζοντας τα παιδιά σε αίθουσες και αμφιθέατρα χωρίς να προσφέρουμε εκπαίδευση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.