Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Το χειρότερο της Ευρώπης το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση: 08/05/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Η συγκεκριμένη έρευνα, του εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων-από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων- πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα».
Αυτό, μεταξύ άλλων τονίζει το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας  στην έρευνα, του εκδοτικού οίκου Pearson, ο οποίος ανέθεσε στο περιοδικό Economist να εκπονήσει για λογαριασμό του μελέτη για τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο η οποία βασίστηκε στις επιδόσεις των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο ποσοστό των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,σε δύο Αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες καθώς και στα στοιχεία του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) που προκύπτουν από τα pisa tests (τεστ συνήθως σε μαθηματικά προβλήματα ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών χωρών).
Σύμφωνα με την έρευνα:
 Α. Η  Ελλάδα είναι ότι ανάμεσα στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες ήρθε τελευταία στην Ευρώπη, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο κατατάσσεται δίπλα σε χώρες αναπτυσσόμενες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Β.Ο διευθύνων σύμβουλος του εκδοτικού οίκου Pearsdon, John Fallon, τόνισε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν την στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην οικονομική κατάσταση μιας χώρας και στο εκπαιδευτικό της σύστημα.
Γ.Πρώτη στον κατάλογο των χωρών με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έρχεται η Νότια Κορέα, ενώ ακολουθούν η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με την έκθεση η μεγάλη άνοδος των Ασιατικών χωρών στον εκπαιδευτικό τομέα οφείλεται στην στενή συνεργασία οικογένειας, μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και στον σεβασμό που τρέφουν σε αυτές τις χώρες για τους εκπαιδευτικούς.
Δ.Η Βρετανία καταλαμβάνει την έκτη θέση ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Φινλανδία, που επί χρόνια είχε την πρωτιά, έχει εκτοπιστεί στην πέμπτη θέση διεθνώς.
Ε. Παρατηρείται  άνοδος της Πολωνίας που όπως δείχνει η κατάταξή της στην δέκατη θέση παγκοσμίως έχει παρουσιάσει σημαντική άνοδο στο εκπαιδευτικό της σύστημα μετά το τέλος του κομμουνισμού στη χώρα!
Ειδικότερα η  κατάταξη των 20 πρώτων χωρών με βάση το εκπαιδευτικό τους σύστημα, έχει ως εξής:
1. Νότια Κορέα
2.Ιαπωνία
3. Σιγκαπούρη
4. Χονγκ Κονγκ
5. Φινλανδία
6. Βρετανία
7. Καναδάς
8. Ολλανδία
9. Ιρλανδία
10. Πολωνία
11. Δανία
12. Γερμανία
13. Ρωσία
14. ΗΠΑ
15. Αυστραλία
16. Νέα Ζηλανδία
17. Ισραήλ
18. Βέλγιο
19. Δημοκρατία της Τσεχίας
20. Ελβετία

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε σχέση με την έρευνα εκδοτικού οίκου Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligence Unit, προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων-από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων- πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα.
Στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπως περιγράψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις τον Ιούλιο 2012, τα τελευταία δύο χρόνια επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες τομές, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις με στόχο μια Εθνική Παιδεία, που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή, και ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα, που παρέχει γνώση, δεξιότητες και ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα εφόδια στη ζωή του πολίτη.
Πιστεύοντας ότι όταν σχεδιάζεις την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μιας κοινωνίας, ενός λαού, σχεδιάζεις την εθνική οικονομία της επόμενης γενιάς υλοποιήσαμε ένα πλέγμα δράσεων και πολιτικών με στρατηγική επιλογή την ποιότητα και την υψηλή αποτελεσματικότητα και απόκριση της δημόσιας, δωρεάν παροχής παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας.  
Και Δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει ελεύθερη, ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά γνώσης, δεξιότητας και ευκαιριών σε όλους τους Έλληνες, προσανατολισμένης στις εθνικές στρατηγικές επιλογές.
Οι στρατηγικές, οι πολιτικές και οι δράσεις που αναφέρονται παρακάτω στόχευσαν την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.   
Βασικοί Στόχοι της πολιτικής μας που υλοποιήθηκαν και φέρνουν ήδη αποτελέσματα είναι οι κάτωθι:
•    Η  μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο,  με την ενίσχυση των προγραμμάτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο και με την ενίσχυση του διετούς υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου
•    Η δημιουργία «αταξικών» σχολείων αριστείας με το ανάπτυξη του δικτύου των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, την  αναβάθμιση των προγραμμάτων τους  και την ενίσχυση των διαδικασιών τους
•    Η αναβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  με στόχο την ποιότητα στην εκπαίδευση και την πληρότητα του γνωσιακού και αναπτυξιακού ρόλου της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με νέα ωρολόγια προγράμματα και το Νέο Λύκειο
•    Η αντιστοίχιση μαθησιακών αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος και απαιτήσεων της αγοράς εργασίας με ειδικότητες στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση σύμφωνες με την οικονομική γεωγραφία της χώρας σε περιφερειακό επίπεδο  και το νέο ΕΠΑΛ καθώς και η ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των ΙΕΚ ως φορείς Δημόσιας Δωρεάν Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
•    Ο εξορθολογισμός δομών και των υπηρεσιών καθώς και η μείωση των  λειτουργικών δαπανών, με μείωση δομών κατά 45% και μείωση ετήσιων λειτουργικών δαπανών κατά 35%
•     Η παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που διασφαλίζουν στη νέα γενιά υψηλή κινητικότητα και  προσαρμοστικότητα στον εργασιακό τους βίο, απαραίτητο στοιχείο για μείωση της ανεργίας
•    Η ενίσχυση του θεσμού της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και η παροχή  ευκαιριών στους νέους για ένταξη στην αγορά εργασίας και για εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία
•    Η εφαρμογή μετά από 32 χρόνια της Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών με στόχο την ποιότητα στο Σχολείο
•    Η ενίσχυση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μέσα από την ολοκλήρωση εντός του 2013 της Αξιολόγησης των Τμημάτων και την έναρξη της διαδικασίας Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης, που θα ολοκληρωθεί εντός του 2014
•    Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η καλύτερη σύνδεση μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, η υποστήριξη των φοιτητών για την έγκαιρη ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών
•    Η ενίσχυση της ερευνητικού δυναμικού της χώρας στο πλαίσιο της βασικής έρευνας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που περιλαμβάνονται και στο σχέδιο νόμου που κατατίθεται στη Βουλή εντός του Μαΐου
•    Η αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης –  βελτίωση της σύνδεσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας και ενδυνάμωση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ενήλικου με την θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και την Απόδοση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων

Σχόλια (13)

 
Παππούς
08 Μάιος 2014 22:37

Καλά, για ένα τέτοιο θέμα κανένα σχόλιο από κανένα; Πριν κρίσης τι θέση είχαμε, μήπως την ίδια;

 
κατάντια των ρουσφετιών
08 Μάιος 2014 22:38

Τα χάλια μας είναι κατάντια των ρουσφετιών και του λαϊκισμού αλλά ο υπουργός κάνει πως δεν τα βλέπει και σφυρίζει αδιάφορα το δικό του ελεεινό τροπάριο.Επί πόσα χρόνια υπουργέ το κόμμα σου επινοούσε ειδικές κατηγορίες για να βάλει μαθητές του με αισχρούς βαθμούς στο πανεπιστήμιο; Επί πόσα χρόνια υπουργέ το κόμμα σου επινοούσε ρουσφέτια για να διορίσει δασκάλους και καθηγητές μακριά από την όποια αξιοκρατική διαδικασία και μου θέλεις και αξιολόγηση;Mήπως την αξιολόγηση τη θέλετε για να δώσετε αριστεία με τους ημέτερους αξιολογητές στα ρουσφέτια σας;Θα πρέπει να γράφω ώρες για να τελειώσω με τα χάλια που η Νέα Αθλιοκρατία, το κόμμα σου, υπηρετεί...Συνεχίστε να δουλεύετε την κοινωνία υποκριτές λέγοντας τους μούφες για συνεχίσει να δουλεύει το μαγαζί της παρακμής μας!!!

 
Καραζήσης Ευστάθιος
08 Μάιος 2014 23:48

Σύμφωνα με την έκθεση η μεγάλη άνοδος των Ασιατικών χωρών στον εκπαιδευτικό τομέα οφείλεται στην στενή συνεργασία οικογένειας, μαθητών και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και στον σεβασμό που τρέφουν σε αυτές τις χώρες για τους εκπαιδευτικούς και τους δασκάλους. Εμάς όταν μας απαξιώνει πριν την πολιτεία, τι συνεργασία και σεβασμό να έχουν και οι γονείς προς εμάς...αλλά και οι κάποιοι που είναι φροντιστηριάκηδες με το πρόσχημα του χαμηλού μισθού.Σε ποια χώρα θα γίνονταν όλα αυτά που γίνονται και δεν θα έβγαινε η νομική υπηρεσία της αντίστοιχης ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να τους ταράξει στις αγωγές και τα εξώδικα όσους προσβάλουν την εικόνα και το έργο του δασκάλου; 'Ομως εδώ ας κάνουμε μερικές τρίωρες αποχές από το μάθημα για να λέμε πως κάτι κάνουμε.....

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
09 Μάιος 2014 00:21

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΓΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 
dk
09 Μάιος 2014 11:55

Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για τα χάλια της εκπαίδευσης μας. Θα σταθώ στο αποτέλεσμα της έρευνας που δείχνει την στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην οικονομική κατάσταση μιας χώρας και στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Είναι πράγματικά αλήθεια. Πρέπει όλοι να το καταλάβουν. Αυτά που πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα άμεσα είναι στροφή στις νέες τεχνολογίες, οζσιαστική ενίσχυση των σπουδών, αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και στροφή των σπουδαστών σε αυτήν. Στο εξωτερικό οι σπουδαστές πάνε 70% σε τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση/κατάρτιση και 30% σε Γενικές σπουδές. Θα πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά ...

 
Ν. Η.
09 Μάιος 2014 12:55

Ναι αλλά έχουμε τον καλύτερο υπουργό.

 
Προβληματισμένος
10 Μάιος 2014 00:25

κ, Καραζήση Ευστάθιε, η καταξίωση του εκπαιδευτικού στη συνείδηση μαθητών και εκπαιδευτικών γίνεται με την εργασία του και το ήθος του και όχι με εγκυκλίους και σχόλια του Υπουργείου ή του τύπου. Το ίδιο και η απαξίωσή του. Σκεφτείτε τους σημαντικού ς δασκάλους που εκτιμήσαμε στη ζωή μας, και ήταν τόσοι πολλοί, μας τους επέβαλαν οι Υπουργοί ή τους ξεχωρίσαμε εμείς μ τη δουλειά τους;

 
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
10 Μάιος 2014 08:46

Είχατε την ευκαιρία τόσα χρόνια να κάνετε τα σχολεία να λειτουργούν άψογα με τους ΑΣΕΠΙΤΕΣ εκπαιδευτικούς που αξιολογήθηκαν. Αντ' αυτού εσείς υπουργέ και οι προκάτοχοί σας διορίζατε όλα τα βύσματα ,που δεν είχαν καμιά αξιολόγηση, με κριτήρια λαϊκιστικά.

 
Νίκος
10 Μάιος 2014 12:25

@ ΦΙΛΟΛΟΓΟ: Δηλαδή η αδυναμία αποτελεσματικής λειτουργίας των σχολείων οφείλεται στο γεγονός πως οι υπηρετούντες σε αυτά δεν είναι διορισμένοι μέσω ΑΣΕΠ; Δηλαδή εσύ τι προτείνεις; Να απολυθούν όλοι οι προηγούμενοι και να στελεχωθεί η εκπαίδευση με νέους διορισθέντες μέσω ΑΣΕΠ; Προφανώς οι δομικές δυσλειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος δεν έχουν για σένα καμιά σημασία. Ούτε επίσης το γεγονός πως οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί δεν έχουν κανενός είδους επιστημονική υποστήριξη, υποχρεωτική επιμόρφωση κ.λπ. Τα Α.Π που γράφονται και σβήνονται κατά το δοκούν, ο τρόπος επιλογής των υποψηφίων για ΑΕΙ που αναδεικνύεται ως το μέγιστο των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας των περισσότερων γνωστικών αντικειμένων και τη μεγέθυνση της ύλης, θα εξαλείφονταν μεμιάς όταν η εκπαίδευση στελεχωνόταν από τους άξιους; Σοβαρευτείτε επιτέλους! Και εμείς από το ΑΣΕΠ είμαστε, δεν το βάζουμε όμως ως προμετωπίδα της επάρκειάς μας (ή της ανεπάρκειάς μας κατά περίπτωση).

 
xristiana sophia
10 Μάιος 2014 23:44

Δεν εκπλήσσομαι και ούτε μ' ενδιαφέρουν οι οποιεσδήποτε δικαιολογίες εξηγήσεις. Μ' ενδιαφέρουν τα παιδιά... η παιδεία είναι απλά ανύπαρκτη. Ευθνόμαστε ΟΛΟΙ, μηδενώς εξαιρουμένου!Άρα, μόνο για λύσεις αξίζει να σκεφτόμαστε και να συζητάμε. Σήμερα, όχι αύριο!

 
Φώτης
11 Μάιος 2014 14:30

Χαίρομαι.Χαίρομαι γιατί ανάμεσα σε όλα τα σχόλια δεν βλέπω κάποιο που να αμφισβητεί την ίδια τη μελέτη.Θυμάστε τι λέγαμε εμείς πριν μερικά χρόνια; Όλα τα αρνητικά συμπεράσματα κάθε μελέτης ήταν εκ του πονηρού και είχαν σκοπό την υποδούλωση του ελεύθερου έλληνα, που ως γνωστόν είναι ο καλύτερος.Η τωρινή μας αντιμετώπιση δείχνει ότι τουλάχιστον τώρα υπάρχει ελπίδα.

 
Με παρελθόν μόνο στην Εκπαίδευση
11 Μάιος 2014 16:51

Κύριε Προβληματισμένε, προβληματιστείτε και εσείς με το πόσους σημαντικούς καθηγητές ΔΕΝ θα γνωρίσουν και θα καταξιώσουν οι μαθητές που οδηγούνται σε άλλες ειδικότητες ή συχνότερα στη διακοπή της μαθητικής διαδρομής σε ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ επειδή ο τωρινός υπουργός το επέβαλε με τις "εγκυκλίους" του. Το ρομαντικό μοντέλο στο οποίο αναφέρεστε δούλευε πιθανόν πριν 30 χρόνια όταν δεν υπήρχε η συντονισμένη δυσφημιστική εκστρατεία του τύπου και του Υπουργείου εναντίον των εργαζομένων στην Παιδεία. Εκτός αν βέβαια εσείς είσαστε εκτός της εκπαίδευσης ή σε κάποιο σημείο της ζωής σας πέρασαν την ψευδαίσθηση πως δεν θα σας αγγίξει η κατηφόρα που έχει πάρει η Παιδεία μας. Με τον κο Καραζήση συμφωνώ σε όλα εκτός της απόρριψης που εκφράζει συνολικά στο συνδικαλιστικό κίνημα.

 
Αμαθείς
12 Μάιος 2014 15:16

Έχει κανείς σκεφτεί γιατί είμαστε τόσο χαμηλά στο σύστημα; Μήπως γιατί αυτοί του υπουργείου δεν σέβονται τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και κοιτάζουν μόνο το τομάρι τους. Ακόμα τα θέματα των πανελλαδικών και όχι μόνο είναι κατά πολύ δυσκολότερα από αυτά των χωρών που υποτίθεται έχουν τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα!!! Ξυπνήστε !!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean