Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Θα εφαρμοστεί ο νόμος για τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών

Δημοσίευση: 25/06/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θα εφαρμόσουμε το νόμο. Είναι ψηφισμένος. Είναι ο περίφημος νόμος Διαμαντοπούλου από το 2011.
Αυτό είπε σήμερα στους εκπαιδευτικούς συντάκτες ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος σχετικά με τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τελευταίο διάστημα είχε ανακινηθεί το ζήτημα της ανανέωσης των μητρώων των πανεπιστημίων και της διαγραφής των αιώνιων λεγόμενων φοιτητών από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Πώς σκέφτεστε να προχωρήσετε σε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα εφαρμόσουμε το νόμο. Είναι ψηφισμένος. Είναι ο περίφημος νόμος Διαμαντοπούλου από το 2011. Ο κ. Κυριαζής, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου με ενημέρωσε, δεν το ήξερα, ότι έχουν δοθεί επιπλέον εξεταστικές περίοδοι, μου το επιβεβαίωσαν αυτό οι Πρυτάνεις, και οι πρόεδροι των ΤΕΙ. Έχουν δοθεί οι ευκαιρίες και ο κατάλληλος χρόνος αυτό που λέτε εσείς για εφαρμογή από 14 – 15 είναι ένα από τα τρία μέτρα του προσδιορισμού του χρόνου φοίτησης και τον πιο μεγάλο σε ό,τι αφορά τον αριθμό απ’ ό,τι ενημερώνομαι. Δεν έχω σκέψεις. Θα εφαρμόσω το νόμο. Δεν έχω κάτι να προσθέσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κάποια εκτίμηση πόσους θα αφορά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δημοσιογραφική. Δηλαδή και οι ίδιοι δεν ξέρουν, θα το ζητήσω και θα μου το πούνε και οι ίδιοι βεβαίως οι άνθρωποι τις επόμενες μέρες, δηλαδή στη Σύνοδο, να μου δώσουν τάξη μεγέθους πριν μπούμε στο Σεπτέμβριο. Δε γνωρίζω, αν γνωρίζει ο κ. Κυριαζής κάτι περισσότερο να μας πει.
Α. ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας): Να πω κάτι σ’ αυτό: Επειδή είναι και η εξεταστική του Ιουνίου κι επειδή όπως είπε και ο κ. Υπουργός, δόθηκαν έξτρα εξεταστικές περίοδοι, το ξέρετε καλά, τα τελευταία δυο χρόνια, γι’ αυτό θα ξέρουμε τον αριθμό, θα μας πουν από τα Πανεπιστήμια μετά και την εξεταστική του Ιουνίου. Είναι και   ο Σεπτέμβριος, και η εξεταστική του Σεπτεμβρίου η οποία είναι επαναληπτική για όλα τα μαθήματα και για όλα τα έτη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από κάποια κυρία ακούστηκε η φράση για μια παράταση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, κάποια παράτασή γιατί ήταν ένα θέμα που το είχαν θέσει οι Πρυτάνεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα ήδη ο νόμος 4009/2011 έδωσε περίοδο εφαρμογής 3 χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, σίγουρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι παράταση μετά τα 3 χρόνια;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που έλεγαν οι Πρυτάνεις είναι ότι υπάρχουν παιδιά που έχουν προσπαθήσει αυτά τα τρία χρόνια, χρωστάει κάποιος ένα-δυο μαθήματα, αν δεν το πάρει το πτυχίο το Σεπτέμβρη..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε μου ειπώθηκε κάτι τέτοιο με ακρίβεια. Εμείς εφαρμόζουμε το νόμο. Δεν είναι αυτό εμμονή. Προχθές δώσαμε μια δυνατότητα να δώσουμε στα πειραματικά σχολεία 85 παιδάκια. Που αν υπήρχε λάθος, το λάθος το είχε η Οργάνωση της εκπαίδευσης ή οι γονείς τους. Δεν ξέρω. Ισχυρίζονται και οι μεν και οι δε ότι τα έχουν κάνει όλα καλά.
        Αυτό δε σημαίνει ότι όταν ορίζεται κάτι απαρέγκλιτα το τηρούμε.   Ακόμα και αν είναι άδικο και αν είναι κακό για ορισμένους ανθρώπους και ορισμένες παιδικές ψυχές. Προς θεού. Αλλά όταν ο νόμος δίνει τρία χρόνια διάρκεια προετοιμασίας, δε μπορείς να λες «δεν το ήξερα». Και δεν έχω ακούσει και προτάσεις. Άρα η δική μας γραμμή, η απόφασή μας,   η λογική μάς αν θέλετε, είναι ότι αφού δεν έχουν υπάρξει αιτιολογημένες περί του αντιθέτου σκέψεις και προτάσεις, πάμε στην εφαρμογή του νόμου 3 χρόνια μετά την πρώτη πληροφόρηση ότι   αυτό θα εφαρμοστεί. 2011-14, είναι πολλά.

Φωτό: (EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Σχόλια (9)

 
Δημήτρης
25 Ιουν 2014 18:40

Οι λεγόμενοι "αιώνιοι" φοιτητές έχουν τελειώσει τον κύκλο παρουσίας τους στο Πανεπιστήμιο και δεν επιβαρύνουν με αυξημένο αριθμό παρακολούθησης τα Τμήματα, άρα δεν απαιτούν και μεγαλύτερο αριθμό διδασκόντων ή λοιπών εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα δεν έχουν τα φοιτητικά προνόμια τύπου φοιτητικό πάσο, δωρεάν σίτιση και στεγαση κτλ.Μπορεί λοιπόν κανείς να αναφέρει ποιο είναι τελικά το πρόσθετο οικονομικό κόστος για το κράτος που έχουν αυτοί οι φοιτητές, πέρα από τα απλώς περισσότερα γραπτά που πρέπει να διορθώνει ο καθηγητής κατά την εξεταστική περίοδο;Είναι μήπως καλύτερα να υπάρχει μια αφόρητη χρονική πίεση που μεταφέρεται στους καθηγητές, η οποία εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε εκπτώσεις στην αξιολόγηση γραπτών όταν ο φοιτητής πλησιάζει στα όρια της προθεσμίας για ολοκλήρωση των σπουδών του;

 
ΙΩΑΝΝΗΣ
25 Ιουν 2014 18:41

ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΙΩΣ ΑΣ ΜΗ ΔΟΣΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ Σ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ . ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ .ΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΡΓΟΠΟΡΗΜΕΝΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΑΣΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕ ΖΟΥΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.

 
Θεόδωρος Νικηφορίδης
25 Ιουν 2014 20:43

Ο Υπουργός δεν χρειάζεται να εφαρμόσει κανένα νόμο για τις διαγραφές φοιτητών καθώς δεν απαιτείται παρέμβασή του και ας μάθει επιτέλους πια καλύτερα τις αρμοδιότητές του.Ο νόμος προβλέπει ότι ο Οργανισμός κάθε Πανεπιστημίου μπορεί να ορίσει άλλως, προφανώς θέτοντας κριτήρια, εξαιρέσεις και παρατάσεις.Παράλληλα είναι παράλογο για παράδειγμα στο ΕΚΠΑ να γίνουν διαγραφές από το Σεπτέμβριο καθώς το Πανεπιστήμιο φέτος παρέμεινε κλειστό για τουλάχιστον 4 μήνες, στη Νομική Αθηνών χάθηκε επίσημα το χειμερινό εξάμηνο ,ενώ ακόμη και σήμερα το Πανεπιστήμιο υπολειτουργεί.Μάλιστα, ο νόμος προέβλεπε και τη δυνατότητα προσωρινής διακοπής σπουδών για εύλογο λόγο,πχ στρατιωτική θητεία, αλλά το ΕΚΠΑ ουδέποτε έδωσε τη δυνατότητα αυτή στους υπο διαγραφή φοιτητές.Η παράταση και για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος είναι νομικά επιβεβλημένη , διαφορετικά ας ετοιμάζεται το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλλει στους άμεσα πληττόμενους υπέρογκες αποζημιώσεις συνάμα πάντα με την ανάληψη της υποχρέωσης επανεγγραφής των αδίκως διαγραφέντων φοιτητών.Μάλιστα στα συρτάρια του Υπουργού παραμένει το αίτημα της Νομικής Αθηνών του ΕΚΠΑ ήδη από την περίοδο του προκατόχου του, για παράταση ενός ακαδημαϊκού έτους σε όλους τους φοιτητές Νομικής Αθηνών καθώς για φέτος έγιναν μαθήματα μόνο επί 4,5 μήνες.Ας το υπογράψει επιτέλους να ηρεμήσουμε κι εμείς που χρωστάμε λίγα μαθήματα για τη λήψη του πτυχίου.

 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
25 Ιουν 2014 21:33

και προτάσεις έχουν γίνει και υπάρχουν φοιτητές οι οποιοι οφείλουν ένα μάθημα και θα το δώσουν σεπτέμβριο και μπορεί να διαγραφούν ,αλλά δεν βλέπω να αντιμετωπίζεται το θέμα με ανθρωπιά αλλά και αυτός ο νόμος και αυτός ο υπουργός τιμωρητικά βλέπει τους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές γιατί τόση εμμονή και εμπάθεια γιατί και άλλο αίμα στα χέρια τους δεν τους φθάνουν οι απολύσεις;Πως θα αντιμετωπίσουν φοιτητές εργαζόμενους που ένεκα της εργασίας τους χάνουν το πτυχίο για ένα μάθημα αυτό λέγεται δικαιοσύνη ή δημοκρατικός διάλογος;ένας που έχει περάσει 50 μαθήματα και δυσκολεύεται στο τελευταίο πως λέγεται αιώνιος ή άτυχος ;

 
Θάνος
25 Ιουν 2014 23:15

Το θέμα δεν είναι μόνο δημοσιονομικό όπως διαβάζω στα περισσότερα σχόλια.Όπως στις περισσότερες δοκιμασίες,εκπαιδευτικές ή μη στην ζωή υπάρχει ο παράγοντας "χρόνος".Είναι ένας από τους παράγοντες δυσκολίας.Πάρτε για παράδειγμα έναν αγώνα μπάσκετ.Το χρονόμετρο πιέζει ασφυκτικά τις ομάδες και τους παίκτες για να σκοράρουν,να αμυνθούν κ τελικά να κερδίσουν.Στα εκπαιδευτικά τώρα,θυμάμαι όταν έδινα πανελλήνιες είχα μόλις 3 ώρες για να λύσω μαθηματικά,φυσική,χημεία κλπ μαθήματα.Δεν είχα απεριόριστο χρόνο πχ 3 μέρες για να τα λύσω.Κάποιοι τα κατάφεραν κ συνέχισαν τις σπουδές τους,καποιοι άλλοι όχι.Έτσι λοιπόν κ στα ΑΕΙ.Δεν μπορείς να έχεις απεριόστιστο χρόνο να πάρεις πτυχίο πχ 10 χρόνια για ένα 4ετές πρόγραμμα.Θα πρέπει να υπάρχει ο παράγοντας δυσκολίας "χρόνος".Πως να το κάνουμε;Δεν μετράει μόνο αν πήρες πτυχίο,αλλά κ σε πόσο χρόνο το έλαβες;Σαν να λέμε δεν έχει σημασία αν έτρεξες μαραθώνιο κ τερμάτισες,έχει σημασία κ σε τι χρόνο τερμάτισες...

 
Μιχάλης
26 Ιουν 2014 02:11

Υπάρχουν άνθρωποι αδύναμοι ψυχολογικά που δεν θα αντέξουν την διαγραφή αυτή. Η οικονομική κρίση με συνδυασμό την διαγραφή είναι η καταστροφή αυτών των ανθρώπων 'ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ' γι αυτό κύριε Υπουργέ σκεφτείτε το καλά πριν το κάνετε. Δεν έτυχε να περάσω σε κάποιο ΤΕΙ ή ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ εγώ άρα προσωπικά δεν έχω να κερδίσω κάτι αλλά δείτε το με ανθρωπιά. Επίσης λογικά ένας αιώνιος φοιτητής όπως το αποκαλείτε δεν είναι έξοδο για την χώρα εφόσον ούτε πάσο έχει ούτε σίτιση ούτε στέγη. Βασικό και πολύτιμο αγαθό στην μόρφωση είναι η σωστή παιδεία και ο σωστός χειρισμός, όχι τελεσίδικες αποφάσεις που οδηγούν σε λάθος δρόμο! Προσωπικά γνωρίζω άτομο που είναι ικανό για όλα αν διαγραφή εφόσον ξέρει ότι δεν έχει μέλλον ακόμα και σαν εργάτης λόγω κρίσης, Τι κουράγιο να έχει τότε; Επίσης ΟΛΟΙ κάναμε λάθη, πχ φοιτητές έκαναν διακοπές αντί να διαβάζουν, είχαν παιδικά μυαλά, πολιτικοί επίσης λάθη που έμειναν ατιμώρητα. Άρα το σωστό πιο είναι για να πάμε μπροστά; Σταθερά με την βοήθεια ο ένας τον άλλο και όχι με τελεία και παύλα. Δεν είναι χούντα αλλά δημοκρατία. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

 
Δημήτρης
26 Ιουν 2014 11:58

Αγαπητέ Θάνο,Στην ουσία των όσων αναφέρεις έχεις δίκιο. Δεν λαμβάνεις όμως κάποιες ιδιαίτερες παραμέτρους που ισχύουν στο ελληνικό σύστημα και στα ελληνικά ΑΕΙ, οι οποίες απαιτούν ιδιαίτερη αντιμετώπιση. Για παράδειγμα:- Υπάρχουν σε πολλά Τμήματα οι λεγόμενοι "δύσκολοι" καθηγητές, που ακόμη και ένας επιμελής φοιτητής για να περάσει θα πρέπει να προσπαθήσει πολλές φορές. Ενώ στο εξωτερικό υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου και πρόληψης σχετικών φαινομένων, ιδίως όταν αυτά έχουν νοσηρά κίνητρα και σκοπούς εκ μέρους του καθηγητή, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αντίστοιχες διαδικασίες.- Δεν υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση των μαθημάτων από το νόμο, με αποτέλεσμα να "ωθούνται" οι φοιτητές προς μια επιλογή χαλαρής παρακολούθησης με τα αντίστοιχα δυσμενή αποτελέσματα στις επιδόσεις τους. Για να σε προλάβω, δεν φταίνε μόνο οι φοιτητές γι' αυτό, το ίδιο γίνεται σε οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινότητας μας όταν δεν υπάρχει σχετική αποτρεπτική νομοθεσία.- Δεν υπάρχει μια υποχρέωση επιτυχούς παρακολούθησης των μαθημάτων σε ετήσια βάση όπως γίνεται σε πολλά Ιδρύματα του εξωτερικού, όπου αν κανείς δεν περάσει πάνω από 2 μαθήματα δεν μπορεί να παρακολουθήσει επόμενο έτος σπουδών μέχρι να επιτύχει σε αυτά. Εδώ πολλοί χρωστούν μαθήματα από τα πρώτα εξάμηνα, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται εντελώς το πρόγραμμα μαθημάτων που παρακολουθούν και εξετάζονται στη συνέχεια. Για να επιβληθεί βεβαίως κάτι τέτοιο θα πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα στα ΑΕΙ μας.- Το βασικότερο: Το ελληνικό κράτος έχει αποφασίσει τον αριθμό των εισακτέων στα ΑΕΙ, που τα τελευταία χρόνια είναι περίπου 80000 στους 120000 που αποφοιτούν από το Λύκειο ετησίως. Αυτό δεν σημαίνει πως όλοι όσοι μπαίνουν στα ΑΕΙ πρέπει και να πάρουν πτυχίο. Σίγουρα όμως όταν η ελληνική Πολιτεία δίνει σε κάποιο Τμήμα ένα συγκεκριμένο επίπεδο εισακτέων, ως ένα βαθμό καθορίζει και τη λειτουργία του αλλά και το επίπεδο σπουδών που μπορεί να προσφέρει. Κάπου εκεί, μεταξύ του επιπέδου φοιτητών, των επιλογών που πρέπει να κάνουν οι διδάσκοντες κτλ αρχίζει να χάνεται η μπάλα...Δεν διαφωνώ με έναν περιορισμό στην διάρκεια σπουδών των αιώνιων φοιτητών. Θα μπορούσε όμως να δοθεί με κάποιους όρους που λαμβάνουν υπόψη τα παραπάνω, π.χ. να πρέπει ο φοιτητής να έχει ολοκληρώσει το 70-80% των μαθημάτων στα ν+2 έτη σπουδών ή κατι αντίστοιχο.

 
Θάνος
26 Ιουν 2014 15:29

Αγαπητέ ΔημήτρηΘα συμφωνήσω στα περισσότερα εξ' αυτών που αναφέρεις τα οποία είναι πράγματα τα οποία ασπάζομαι και θεωρώ πως έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν εφαρμοστεί στα ελληνικα ΑΕΙ.Συμφωνώ σε αυτό που λες σχετικά με την υποχρεωτική παρακολούθηση (τουλάχιστον ενός μέρους των σπουδών).Στο πρώτο που λες σχετικά με τους "δύσκολους" καθηγητές.Επειδή έχω περάσει από τα φοιτητικά έδρανα και πρόσφατα μάλιστα αντιλαμβάνομαι πλήρως το τι θες να πεις.Αντιμετώπισα κ εγώ πολλούς τέτοιους όντας φοιτητής.Ωστόσο,νομίζω πως με τον τελευταίο νόμο-πλαίσιο 4009/11 σου επιτρέπει να εξεταστείς από άλλον καθηγητή σε περίπτωση που κάποιος περίεργος καθηγητής σε κόβει ένω εσύ θεωρείς ότι πέρασες.Αν κάνω λάθος ας με διορθώσετε.Όσον αφορά το μεγάλο όγκο φοιτητών (80000 στους 120000) που αναφέρεις είναι νομίζω πρόβλημα πολλών ετών.Το λάθος αφορά το ελληνικό κράτος αλλά και την γενικότερη ελληνική νοοτροπία όπου η κάθε οικογένεια θέλει να στείλει το παιδί του για να σπουδάσει κ να γίνει "επιστήμονας" όπως λένε.Εξ' ου και ι ίδρυση πολλών παν/μιων και άλλων τόσων ΤΕΙ.Προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει μια στροφή πως την σοβαρή μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και όχι στην τριτοβάθμια.Αυτό που οι αγγλοσάξωνες ονομάζουν "higher non tertiary education".Αυτό χρειαζόμαστε.Κάτι αντίστοιχο με τα community και state colleges των Ηπα.Δηλαδή ιδρύματα που θα παρέχουν υψηλή κατάρτιση και 2ετή προγράμματα σπουδών άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας.Γι αυτό και μια τόσο μικρή χώρα σαν εμάς δεν πρέπει να έχει πάνω από 20-22 ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης δημόσια.Χρειαζόμαστε όμως αρκετά καλά μεταδευτεροβάθμια ιδρύματα κατάρτισης 2ετών σπουδών.

 
Κώστας
26 Ιουν 2014 20:20

Έχω κάνει ατέρμονες προσπάθειες, έχω στερήσει χρόνο από την οικογένειά μου, έχω επωμιστεί έξοδα για να παρακολουθήσω ως εργαζόμενος τα μαθήματα του πανεπιστημίου. Τώρα ο καθένας με χλευάζει με περισσή ευκολία χαρακτηρίζοντάς με "αιώνιο". Τις άδειές μου τις χρησιμοποιούσα για να συμμετέχω στα εργαστήρια και με δυσκολία σε κάποιες εξεταστικές. Ο προϊστάμενος πολλές φορές μου αρνήθηκε άδεια για συμμετοχή στις εξετάσεις με το πρόσχημα του φόρτου εργασίας. Ξέρετε πως νιώθω τώρα που βλέπω τις προσπάθειές μου μάταιες; Υπάρχει ή δεν υπάρχει δια βίου μάθηση; Υπάρχει πρόνοια για τους εργαζόμενους; Υπάρχουν απογευματινά εργαστήρια, μαθήματα ή εξεταστικές;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean