Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ποιοι καθηγητές διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας -Εισήγηση ΙΕΠ για τις ειδικότητες ξένων γλωσσών

Σχετικά με τον ισχυρισμό ότι το μάθημα της Ιστορίας θα πρέπει να διδάσκεται μόνο από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ2, ειδικότητας Φιλολόγων, ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, δήλωσε στη Βουλή:
Α. Γνωστοί πολιτικοί λόγοι επέβαλαν εδώ και δεκαετίες για την εύρυθμη εφαρμογή του προγράμματος-κυρίως όπου υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες-το μάθημα να διδάσκεται σε δεύτερη ανάθεση και από εκπαιδευτικούς συγγενών ειδικοτήτων, οι οποίοι στο πλαίσιο των σπουδών τους έχουν διδαχθεί είτε ελληνική , είτε ευρωπαϊκή Ιστορία, είτε και τα δύο, και επομένως κατέχουν σε σημαντικό βαθμό τις απαραίτητες γνώσεις και τη σχετική διδακτική μεθοδολογία.
Β. βεβαίως, ευκταίο θα ήταν να αρθούν τα πάσης φύσεως πρακτικά εμπόδια, ώστε το μάθημα να διδάσκεται αποκλειστικά από αποφοίτους των Ιστορικών Τμημάτων των Φιλοσοφικών σχολών και ήδη το ΙΕΠ έχει εισηγηθεί να μη διδάσκεται η Ιστορία ως Β ανάθεση από ειδικότητες ξένων γλωσσών εφόσον δεν έχουν διδαχθεί Ελληνική Ιστορία.
Γ.Η πολιτεία αναγνωρίζει τη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για την εθνική και πολιτιστική αυτογνωσία των νέων. Για το λόγο αυτό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του και του χρησιμοποιούμενου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και για την εισαγωγή καινοτομιών, που συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμισή του.
Δ.Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκόμενης ιστορικής ύλης, η μελέτη ιστορικών πηγών , οι ερευνητικές εργασίες ιστορικού ενδιαφέροντος, οι επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και τόπους ιστορικής μνήμης, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις με ιστορικά θέματα, η βιωματική ιστορική γνώση, οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες ιστορικού περιεχομένου στα σχολεία, η επίσκεψη ιστοσελίδων με σημαντικό ιστορικό οπτικοακουστικό υλικό είναι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια στο σχολείο και υπόσχονται ευοίωνες προοπτικές για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος και για την ποιοτική αναβάθμιση εν γένει των ιστορικών σπουδών στη χώρα μας.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Δωρεάν ευρωπαϊκό επιμορφωτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Νέος κύκλος εξ αποστάσεως επιμορφώσεις 400 ωρών για μοριοδότηση σε δομές εκπαίδευσης
- Συμμετοχή του ΑΠΘ στη συνάντηση στις Βρυξέλλες, για τον θεσμό των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων
- Μοριοδότοση Νέων Προσλήψεων με σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή
- Ν. Κεραμέως: Μην περιμένετε άμεσα ριζικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
- Τι απάντησε η υπ. Παιδείας για τις νέες “κρίσεις” στελεχών εκπαίδευσης
- Live/esos : Συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας
- Ν. Κεραμέως: Νομοπαρασκευαστικές Επιτροπές για τις αλλαγές στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο
- Πρόεδρος της ΑΔΙΠ: Η Ν. Κεραμέως “βαφτίζει” με νέο όνομα την ΑΔΙΠ για να φύγει η αφεντιά μου από την ανεξάρτητη αρχή
- Εντολή Ν. Κεραμέως να διερευνηθεί η καταγγελία μητέρας για ιδιωτικό σχολείο
Σχόλια (10)
Eπιτέλους, κι ένας Υπουργός (συνταγματολόγος και άρα κάτοχος ιστορικής παιδείας) ο οποίος λέει τ΄ α υ τ ο ν ό η τ α: να διδάσκεται (τουλάχιστον στην Α' ανάθεση) η Ιστορία μόνο από αποφοίτους των Ιστορικών τμημάτων των Πανεπιστημίων. Μπράβο στο Λοβέρδο!
Σε ποιούς ακριβώς φιλολόγους αναφέρετε ο υπουργός? Σε αυτούς που αποφοίτησαν απ'το Φ.Π.Ψ ή στους κλασσικούς φιλολόγους ? Δεν καταλαβαίνω σε τι ακριβώς χρειάζεται η εξειδίκευση τη στιγμή που απλά αναπαράγουν το κείμενο του μαθήματος? Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και ας αφήσουμε τα συντεχνιακά. Αυτό που απαιτείται είναι διάθεση για ανάπτυξη κριτικής σκέψης στα παιδιά και αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας της Ιστορίας. Σε πολλά σχολεία οι βιωματική μάθηση στα πλαίσια του μαθήματος αυτού γίνεται κατα κύριο λόγο απ'τους ξενόγλωσσους οι οποίοι ούτως ή άλλως εδώ και χρόνια δουλεύουν με projects και υλοποιώντας στην πράξη αυτό που λέμε βιωματική μάθηση. Αν δεν αρέσει σε κάποιους και τρέμουν για το ωράριό τους ας κοιτάξουν να αλλάξουν τρόπο διδασκαλίας.
Ως απόφοιτη ξένης φιλολογίας δεν επιθυμώ να διδάσκω ιστορία και δεν έχω διδάξει ποτέ. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν απόφοιτοι του Ιστορικού που επίσης την αποφεύγουν, ενώ θα έπρεπε να ξεκινούν με αυτή.
Οι απόφοιτοι του "Φ.Π.Ψ". ασφαλώς και ΔΕΝ είναι φιλόλογοι αλλ΄ εντάσσονται στον (λόγω ποικιλίας) κλάδο «ΠΕ – 02 Φιλολογίας», επειδή έτσι ήθελε κάποτε κάποιος άσχετος υπουργός. Φιλόλογοι και υπό τη στενή και την ευρεία - αληθή - έννοια είναι ασφαλώς μόνο οι απόφοιτοι των Τμημάτων Φιλολογίας. Διότι αν είναι Φιλόλογοι οι απόφοιτοι του ΦΠΨ, τότε οι απόφοιτοι της Φιλολογίας τι ακριβώς είναι;
Η διδασκαλία τής ιστορίας δεν είναι μία απλή αναπαραγωγή τού βιβλίου, όπως κάποιοι ολιγομαθείς και ανόητοι νομίζουν. Σαφώς και πρέπει να διδάσκεται από αποφοίτους τών ιστορικών τμημάτων, διότι η διδασκαλία τού αντικειμένου χρειάζεται σφαιρική και λεπτομερή γνώση, καθώς και γνώση ανάλυσης πηγών. Δυστυχώς δεν επικρατούν αυτά τα κριτήρια, αλλά τά εκείνα τής κάλυψης του διδακτικού ωραρίου, που φυσικά δεν εξετάζουν κατά πόσο ο εκπαιδευτικός έχει τις μαθησιακές ικανότητες να διδάξει το μάθημα. Γι' αυτό και διδάσκουν διάφοροι άσχετοι και ημιμαθείς, όπως η κυρία τής αγγλικής από πάνω που κατ'αρχάς δεν ξέρει ορθογραφία (ο υπουργός αναφέρεται, κυρία μου, και η λέξη κλασικός χρειάζεται ένα σ) και ασχολείται με αμερικανιές που παράγουν το απόλυτο μαθησιακό κενό.
Οι θεολόγοι πάντως σίγουρα δεν είναι φιλολογοι
Oi ξενόγλωσσοι καλό θα είναι να διεκδικήσουν περισσότερες ώρες στο μάθημά τους. Το αντικείμενό τους αποτελεί σημαντικό εφόδιο και είναι κρίμα να περιμένουν από την ανάθεση της Ιστορίας. Αίτημά τους έπρεπε να είναι η 4ωρη διδασκαλία του μαθήματός . Διαφορετικά δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικοί. Οι απόφοιτοι Φιλολογίας και ΦΠΨ αν και δεν είναι ιστορικοί ως επιστήμονες, θεραπεύουν ς συγγενικούς επιστημονικούς κλάδους και έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους μαθήματα ιστορίας και αντιστοιχες ειδικές διδακτικές. Επιπλέον έχουν εξεταστεί στο ΑΣΕΠ στο αντικείμενο της ιστορίας κάτι που δεν έχουν κάνει οι Θεολόγοι ή οι ξενόγλωσσοι. Τώρα για τον Teacher η εμμονή του με το ΦΠΨ " υπό την στενή και ταυτοχρόνως "ευρεία έννοια" (το ακούσαμε κι αυτό ) είναι όντως διασκεδαστική...
Κάτια, συμφωνούμε! Σίγουρα οι Θεολόγοι δεν είναι φιλόλογοι, ως προς το μάθημα της Μεσαιωνικής (Βυζαντινής) Ιστορίας όμως είναι σίγουρα περισσότερο σχετικοί απ΄ ότι κάτι απόφοιτοι Τμημάτων Φιλοσοφίας,Παιδαγωγικής,Ψυχολογίας, Εθνολογίας, κλπ.. Προσωπικά δεν έχω αντιληφθεί κάποιο Θεολόγο ( = απόφοιτο Τμήματος Θεολογίας) να υποδύεται τον Φιλόλογο (= απόφοιτο του Τμήματος Φιλολογίας). Εχω αντιληφθεί, όμως, ότι υπάρχουν δεκάδες - για να μη πω εκατοντάδες - αποφοίτους ΜΗ φιλολογικών Τμημάτων της Φιλοσοφικής να υποδύονται τους Φιλολόγους. (Εσύ;)
Teacher, μας διασκεδάζεις ολους αφάνταστα!!!
Κάτια, καλά...Τώρα μας έπεισες....