Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ποιοι καθηγητές διδάσκουν το μάθημα της Ιστορίας -Εισήγηση ΙΕΠ για τις ειδικότητες ξένων γλωσσών

Δημοσίευση: 22/07/2014
Λοβέρδος βουλή
Alt Text: 
Λοβέρδος βουλή
Title Text: 
Λοβέρδος βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σχετικά με τον ισχυρισμό ότι το μάθημα της Ιστορίας θα πρέπει να διδάσκεται μόνο από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ2, ειδικότητας Φιλολόγων, ο υπουργός Παιδείας  Α. Λοβέρδος, δήλωσε στη Βουλή:
Α. Γνωστοί πολιτικοί λόγοι επέβαλαν εδώ και δεκαετίες για την εύρυθμη εφαρμογή του προγράμματος-κυρίως όπου υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες-το μάθημα να διδάσκεται σε δεύτερη ανάθεση και από εκπαιδευτικούς συγγενών ειδικοτήτων, οι οποίοι στο πλαίσιο των σπουδών τους έχουν διδαχθεί είτε ελληνική , είτε ευρωπαϊκή Ιστορία, είτε και τα δύο, και επομένως κατέχουν σε σημαντικό βαθμό τις απαραίτητες γνώσεις και τη σχετική διδακτική μεθοδολογία.
Β. βεβαίως, ευκταίο θα ήταν να αρθούν τα πάσης φύσεως πρακτικά εμπόδια, ώστε το μάθημα  να διδάσκεται αποκλειστικά από αποφοίτους των Ιστορικών  Τμημάτων  των Φιλοσοφικών σχολών  και ήδη το ΙΕΠ έχει εισηγηθεί να μη διδάσκεται η Ιστορία ως Β ανάθεση από ειδικότητες ξένων γλωσσών εφόσον δεν έχουν διδαχθεί Ελληνική Ιστορία.
Γ.Η πολιτεία αναγνωρίζει τη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για την εθνική και πολιτιστική αυτογνωσία των νέων. Για το λόγο αυτό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του και του χρησιμοποιούμενου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και για την εισαγωγή καινοτομιών, που συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμισή του.
Δ.Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκόμενης ιστορικής ύλης, η μελέτη ιστορικών πηγών , οι ερευνητικές εργασίες ιστορικού ενδιαφέροντος, οι επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και τόπους ιστορικής μνήμης, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις με ιστορικά θέματα, η βιωματική ιστορική γνώση, οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες ιστορικού περιεχομένου στα σχολεία, η επίσκεψη ιστοσελίδων με σημαντικό ιστορικό οπτικοακουστικό υλικό είναι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια  στο σχολείο και υπόσχονται ευοίωνες προοπτικές για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση  της διδασκαλίας του μαθήματος και για την ποιοτική αναβάθμιση εν γένει των ιστορικών σπουδών στη χώρα μας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.