Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Γνωμοδότηση για τα σεμινάρια των 400 ωρών

Δημοσίευση: 13/04/2009


likoyrentzos2Ρεπορτάζ:esos.gr

Mail:press@esos.gr

Γνωμοδότηση από το αρμόδιο τμήμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα επιστημονικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα σεμινάρια των 400 ωρών για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής έχει ζητήσει το υπ. Παιδείας , απάντησε ο υφ. Παιδείας Α. Λυκουρέντζος , σε ερώτηση στη Βουλή της Χρύσας Αράπογλου .

Στην ερώτησή της η κ. Αράπογλου ανέφερε τα ακόλουθα:

Ο Νόμος 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, προβλέπει ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός ως μόνιμος η ως αναπληρωτής στα σχολεία ειδικής αγωγής θα πρέπει υποχρεωτικά ( μεταξύ άλλων προσόντων) να παρακολουθήσει σεμινάριο ετήσιας επιμόρφωσης 400 ωρών σε θέματα ειδικής αγωγής. Με τον ίδιο Νόμο φορείς υλοποίησης των συγκεκριμένων σεμιναρίων ορίζονται τα Πανεπιστήμια και οι κρατικοί φορείς που είναι αναγνωρισμένοι από το Υπουργείο Παιδείας.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση που όπως ήταν αναμενόμενο κινητοποίησε περισσότερους από 150.000 αδιόριστούς εκπαιδευτικούς οδήγησε με ταχύτατους ρυθμούς Πανεπιστήμια και φορείς να «εκμεταλλευτούν» την δυνατότητα και με την μορφή επιχειρηματικής πρωτοβουλίας να οργανώσουν ταχύρυθμα προγράμματα επιμόρφωσης:

· Με υψηλότατα δίδακτρα για τους συμμετέχοντες που σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν τα 2.500

· Χωρίς εγκεκριμένο και σαφώς προσδιορισμένο από το Υπουργείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών

· Χωρίς σαφή και αδιάβλητα κριτήρια για την επιλογή αυτών που θα συμμετέχουν

· Με ανύπαρκτο δημόσιο έλεγχο παρότι ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι διαρκώς αυξανόμενος.

· Οργανωμένα με πρόχειρο και κάποιες φορές αντιεκπαιδευτικό τρόπο αφού σύμφωνα με καταγγελίες τα προγράμματα συχνά συρρικνώνονται στο εξάμηνο και η επιμόρφωση «στριμώχνεται σε «αγχωμένα» Σαββατοκύριακα με 9ωρα και 10ωρα μαθήματα από πόλη σε πόλη.

Με δεδομένη την προχειρότητα αλλά και την αδυναμία ελέγχου μιας ιδιαίτερα σημαντικής πρωτοβουλίας που θα έπρεπε να είναι εξ’ ολοκλήρου ευθύνη της Πολιτείας και να παρέχεται δωρεάν


ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1. Γιατί από την στιγμή που η κτήση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού αποτελεί τυπικό προσόν για τον διορισμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία ειδικής αγωγής, δεν παρέχεται δωρεάν

2. Πόσα προγράμματα, από ποιους φορείς και με ποιους επιστημονικούς υπεύθυνους υλοποιήθηκαν ανά έτος από το 2004 μέχρι σήμερα

3. Με ποια κριτήρια επέλεξε ο καθένας από τους φορείς που οργάνωσαν το πρόγραμμα τους συμμετέχοντες σε αυτά;

4. Υπάρχει εγκεκριμένο πλαίσιο από το Υπουργείο Παιδείας για το πρόγραμμα σπουδών των συγκεκριμένων σεμιναρίων, τις προδιαγραφές υλοποίησης τους, τον έλεγχο και την τελική αξιολόγηση τους;


Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ