Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Προσχολική αγωγή μαθητών της μειονότητας της Θράκης

Δημοσίευση: 13/08/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατά το σχολικό έτος 2013-14 στο χώρο της Θράκης λειτούργησαν 187 νηπιαγωγεία, στα οποία φοίτησαν 5.593 μαθητές. Συγκεκριμένα (σε παρένθεση ο αριθμός των μαθητών):
Στον Εβρο λειτούργησαν 83 νηπιαγωγεία  (2.430)
Στη Ξάνθη 63 νηπιαγωγεία (1.965 μαθητές), και
Στη Ροδόπη 41 νηπιαγωγεία (1.198 μαθητές).
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Κ. Κουκοδήμος, ύστερα από σχετική ερώτηση  Βουλευτών.
Ο υφυπουργός Παιδείας τονίζει στην απάντησή του πως
Α. Η στελέχωση των νηπιαγωγείων με το κατάλληλο προσωπικό, εκτός από τη γνώση της γλώσσας επικοινωνίας, προϋποθέτει υψηλή επιστημονική επάρκεια, εξειδίκευση και εμπειρία στις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες  της συγκεκριμένης περιοχής, ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες  του μαθητικού πληθυσμού  και να επιδιώκονται η προώθηση της ποιοτικής εκπαίδευσης και η εξάλειψη των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
Β. Η ελληνική πολιτεία στο πλαίσιο της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, αλλά και της ισονομίας και ισοπολιτείας, ίδρυσε στους περισσότερους μειονοτικούς οικισμούς νέα  νηπιαγωγεία με σκοπό να εκπληρώσει έναν ευρύτερης σημασίας αντισταθμιστικό ρόλο-δεδομένου ότι τα παιδιά της μειονότητας έχουν περιορισμένα ελληνικά ακουστικά ερεθίσματα-προετοιμάζοντας τους μαθητές για τη σχολική τους σταδιοδρομία.
Γ. Η κείμενη νομοθεσία επιτάσσει στα δημόσια νηπιαγωγεία την εφαρμογή των σύγχρονων Προγραμμάτων Σπουδών (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Στο σχεδιασμό  και τη σύνταξη των συγκεκριμένων προγραμμάτων λήφθηκαν υπόψη τα πορίσματα ερευνών και μελετήθηκαν τα σχετικά προγράμματα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Δ. Προκειμένου να είναι αναπτυξιακά κατάλληλα και αποτελεσματικά για όλους τους μαθητές του νηπιαγωγείου, λαμβάνονται υπόψη  η ατομικότητα κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του, οι κοινωνικές αξίες και τα προϊόντα του πολιτισμού, οι προσδοκίες των γονέων και, κυρίως, η ανάγκη να αποκτήσουν οι μαθητές, βαθμιαία, τα απαραίτητα εφόδια, γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και στάσεις, ώστε να μπορέσουν να ζήσουν δημιουργικά και ευτυχισμένα στο σύγχρονο κόσμο.
Ε. Από εκπαιδευτική άποψη, η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων με δύο αναλυτικά προγράμματα- που αποτελούν λογική κατακερματισμένου σχολείου-αποτελεί παιδαγωγική αντίληψη και διδακτική πρόταση παρωχημένη, η οποία στην πράξη εναντιώνεται  στο δικαίωμα του μαθητή για εκπαίδευση ίσων ευκαιριών.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ