Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση στη Βουλή για τα πτυχία των Κολλεγίων

Δημοσίευση: 02/07/2014
Ρεπούση βουλή
Alt Text: 
Ρεπούση βουλή
Title Text: 
Ρεπούση βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Μάιο του 2014  ψηφίστηκε από τη Βουλή η τροπολογία με αριθμό 1424 του Υπουργείου Παιδείας. Στο άρθρο 6 της  εν  θέματι τροπολογίας  προβλέπεται  πως το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) θα είναι αρμόδιο και για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης τρίτων χωρών από Κολλέγια που παρέχουν κατ’ αποκλειστικότητα σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης  (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν, οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, καθώς και από Κολλέγια, παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Τα προγράμματα σπουδών των κολλεγίων οδηγούν σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, εφόσον αυτά τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών έχουν πιστοποίηση (accreditation) από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης.
Με την αλλαγή όμως  που επέφερε η άνω τροπολογία στη νομοθεσία προκύπτουν ερωτηματικά όπως ποιοι απόφοιτοι κολλεγίων καλύπτονται από την ανωτέρω ρύθμιση, σε ποιο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων θα κατατάσσονται οι απόφοιτοι των κολλεγίων αλλά και κατά πόσον η  δημόσια διοίκηση είναι σε θέση να εφαρμόσει τις ανωτέρω αλλαγές.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
•    Η αναγνώριση  θα αφορά μόνο στους μελλοντικούς αποφοίτους ή θα έχει αναδρομική ισχύ και αν ναι από πότε;
•    Μέχρι σήμερα, πολίτης που αποφοιτεί από το Γενικό Λύκειο στην Ελλάδα, λαμβάνει στη συνέχεια bachelor degree από κολλέγιο στην  Ελλάδα και έπειτα αποφοιτεί από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο της Ευρώπης, από όπου και παίρνει Master’s degree, για το μεταπτυχιακό του λαμβάνει αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το ΣΑΕΠ αλλά όχι για το πρώτο πτυχίο (bachelor). Μέχρι την αναγνώριση του πρώτου πτυχίου του θα πρέπει να ενταχθεί σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο προσόντων που ισχύει   στο επίπεδο 4 (Γενικό Λύκειο) ή στο επίπεδο 7 (Μεταπτυχιακό); Ισχύει η αλυσίδα αναγνώρισης και στη διαδικασία  αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων;
•    Μέχρι στιγμής η δημόσια διοίκηση δεν έχει λάβει γνώση με ποιο τρόπο θα ενσωματώσει στο προσοντολόγιο, οπότε και στον προσωπικό φάκελο κάθε δημοσίου υπαλλήλου, τις αποφάσεις για την ισοδυναμία επαγγελματικών προσόντων σε μεταπτυχιακά ή πρώτα πτυχία που εκδίδει το ΣΑΕΠ.   Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε οι αποφάσεις του ΣΑΕΠ να έχουν αντίκρισμα στην υπηρεσιακή κατάσταση των δημοσίων υπαλλήλων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Μαρία Ρεπούση

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

Σχόλια (1)

 
kouskous
02 Ιουλ 2014 22:50

κυρία Ρεπούση αν και διαφωνώ μαζί σας γενικότερα και για τις θέσεις που πρεσβεύετε (συνωστισμός Σμύρνης, γενοκτονία Ποντίων κ.α) θα μπορούσατε η ίδια να προτείνετε τι θα θέλατε να γίνει με τα κολέγια;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean