Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ο διάλογος προέδρου της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας στη Βουλή

Δημοσίευση: 06/08/2014
Κοτσιφάκης
Alt Text: 
Κοτσιφάκης
Title Text: 
Κοτσιφάκης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

   Να ανοίξουν οι πίνακες, από το 2010 και μετά να υπολογίζεται όλη η προϋπηρεσία όπως ίσχυε, είπε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων) : (Ομιλεί εκτός μικροφώνου)
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ : Κοιτάξτε, οι εκπαιδευτικοί δεν χρωστάμε τίποτα στο σύστημα εξουσίας, γιατί πάντα είτε με την επετηρίδα είτε με τον ΑΣΕΠ είτε με τους Πίνακες, υπήρχε ένας τρόπος αξιοκρατικός. 
Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι όσο αφορά αυτό το σύστημα με την προϋπηρεσία, για να μπει στην προϋπηρεσία πρέπει να μπει μέσω επετηρίδας, δηλαδή μέσω της σειράς του πτυχίου και άρα δεν υπάρχει πελατειακό σύστημα. Λέμε, λοιπόν, ότι θα πρέπει να συνεχιστεί αυτό το σύστημα της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας, αλλιώς δεν θα πάει κανείς στη Χάλκη και στην Τήλο. Γιατί να πάνε; Δηλαδή, μισθό δεν παίρνει, ενίσχυση καμία δεν παίρνει και η προϋπηρεσία δεν μετράται, γιατί να πάει;
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αληθεύει η διαπίστωση ότι, αν μοριοδοτούμε με διπλάσια μόρια αλλά δεν ανοίξουμε τους πίνακες, η διπλάσια μοριοδότηση δεν χρησιμεύει.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της ΟΛΜΕ): Αυτό ακριβώς λέμε και στο έγγραφό μας. Λέμε μάλιστα ότι η μοριοδότηση χωρίς το άνοιγμα των πινάκων είναι κοροϊδία και γι' αυτό θα πρέπει να καταργηθεί ο σχετικός νόμος 3848.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Η θέση σας, λοιπόν, είναι, αν κατάλαβα καλά, να ξεκλειδώσουν οι πίνακες και, από εκεί και πέρα, απλά εσείς λέτε ότι θα πρέπει να υπολογιστεί και η μοριοδότηση της περιόδου 2010 - 2014;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της ΟΛΜΕ): Οι πίνακες μέχρι το 2009 ήταν συγκεκριμένοι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θέλω να καταγράψω την πρότασή σας η οποία είναι να ξεκλειδώσουν πίνακες. Απλά εσείς λέτε ότι θα πρέπει να υπολογιστεί και η μοριοδότηση της περιόδου 2010 - 2014.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της ΟΛΜΕ): Βέβαια. Αλλιώς για τι άνοιγμα πινάκων μιλάμε μετά;
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αυτό είναι εκ των υστέρων μεταβολή των κανόνων.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΚΟΤΣΥΦΑΚΗΣ (Πρόεδρος της ΟΛΜΕ): Δεν ευθυνόμαστε εμείς γι' αυτό. Το πολιτικό σύστημα της εξουσίας, οι υπουργοί παιδείας αυτή τη δουλειά κάνουν κάθε φορά. Παίρνουν έναν νόμο και τον αλλάζουν, ξαναπαίρνουν έναν άλλο νόμο και τον ξαναλλάζουν σε αντίθεση με την εκπαιδευτική κοινότητα και βλέπουν ότι δεν περπατάει. Σας θυμίζω εδώ πόσο αντίθετη ήταν η εκπαιδευτική κοινότητα στο νόμο 3848 και όμως ψηφίστηκε από τη Βουλή να σταματήσουν οι πίνακες, όταν ήταν δεδομένο ότι αυτό κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί. Εμείς το ξέραμε ότι θα ξεπεραστεί κάποια στιγμή. Δεν μπορεί να στέλνεις αναπληρωτές μέχρι και 10 χρόνια σε όλη την Ελλάδα και να μην μετράει αυτή η προϋπηρεσία. Ήταν δεδομένο ότι κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα και θα αλλάξει.
Υπάρχει, όμως, ένα σοβαρό ζήτημα, κύριε Υπουργέ. Τα κενά αυτήν τη στιγμή  είναι τεράστια και τα έχετε πει και εσείς. Διορισμοί δεν γίνονται. Έχουμε πάνω από 32% μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού στα 4 χρόνια του Μνημονίου, 2010 - 2014. Αυτήν τη στιγμή, δηλαδή, είναι 68.000 εκπαιδευτικοί από 102.000 μόνο στη δευτεροβάθμια. Αυτό είναι τεράστιο νούμερο. Εμείς είμαστε αντίθετοι με τους νόμους του Μνημονίου αλλά δεν εφαρμόζονται ούτε αυτοί. Εδώ έχουμε ένα έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας από το Μάρτιο του 2014 που μας λέει ότι ισχύει το 1 προς 5. Έχουν φύγει 8.000 εκπαιδευτικοί από τη δευτεροβάθμια και διορίστηκαν 92. Αυτό είναι 1 προς 5; Έτσι το ερμηνεύει ο Υπουργός Παιδείας και το Κοινοβούλιο; Αν δεν διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί να καλύψουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες, δεν μπορούν να καλυφθούν τα ζητήματα μόνο με τους αναπληρωτές και λέω ότι εδώ υπάρχει παράβαση του νόμου. Ο αναπληρωτής στον ν.1566 έλεγε για τις έκτακτες ανάγκες και όχι για τις πάγιες.
Κύριε Υπουργέ, θα περιμέναμε από ένα νομοσχέδιο, έστω και την τελευταία στιγμή, τον Αύγουστο, να ρυθμιστούν ζητήματα του Σεπτεμβρίου. Πήγαν 2.000 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα πέρυσι και ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί και απειλούνται με απόλυση. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν πληρώνονται και δεν ρυθμίζονται τα ζητήματα αυτά. Υπάρχουν τα ζητήματα των 14.000 περίπου μαθητών που θα δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις με το καινούργιο σύστημα του λυκείου της τράπεζας θεμάτων και το νέο σύστημα προαγωγής τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει σοβαρό ζήτημα. Εμείς επαναφέραμε και σε συνάντηση με τον κ. Υφυπουργό πριν λίγες μέρες ότι πρέπει να υπάρξει ρύθμιση σε αυτό το ζήτημα. Δεν φτάνει αυτή ρύθμιση που έκανε το Υπουργείο Παιδείας. Πρέπει να πάμε στο παλιό σύστημα και πρέπει να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.
Πρέπει να παγώσουν όποιοι νόμοι υπάρχουν σήμερα που δημιουργούν ανταγωνισμούς και κλίμα φόβου και τρομοκρατίας στην εκπαίδευση και μιλάω για τα νομοθετήματα για την αξιολόγηση και το πειθαρχικό δίκαιο, που φτάνουν σε ακραίες περιπτώσεις. Πριν λίγες μέρες εκπαιδευτικός συνδικαλίστρια, πρόεδρος ΕΛΜΕ και αιρετή σε εκπαιδευτικό συμβούλιο, επειδή ασκούσε συνδικαλιστικά δικαιώματα έχει τεθεί σε εξάμηνη αργία και εξάμηνη στέρηση μισθού. Βεβαίως, αν δεν λυθούν τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών, που αυτά τα χρόνια έχουν επιδεινωθεί, δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι για την εκπαίδευση. Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί στην Ευρώπη, οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών είναι και οι συνθήκες μάθησης των μαθητών. Θα πρέπει, λοιπόν, κ. Υπουργέ, να υπάρχουν άμεσες ρυθμίσεις, πρώτον, για τους αναπληρωτές να υπολογίζεται όλη η προϋπηρεσία. Αυτό μπορεί να γίνει με το σημερινό νομοσχέδιο, αλλά θα πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις για άμεσους μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
Θα πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις το επόμενο διάστημα για τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς για να μην απολυθεί κανείς. Θα πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις να επανέλθουν οι ειδικότητες και οι τομείς στο επαγγελματικό λύκειο. Αυτό το έκτρωμα που έγινε την περυσινή χρονιά πρέπει να σταματήσει και είμαι σίγουρος ότι κάποια μέρα θα σταματήσει. Είναι καλό να το κάνετε σήμερα και, βεβαίως, θα πρέπει, αν θέλει το Υπουργείο Παιδείας διάλογο και διαπραγμάτευση, να το κάνει με τις συνδικαλιστικές ομοσπονδίες και όχι να στήνει μια πολιτική που είναι αντίθετη με τις όλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, με τους εργαζόμενους, με όλους τους γονείς και τους μαθητές. Αν γίνει αυτό, θα είμαστε σε μια συνεχή αντιπαράθεση και η αντιπαράθεση δεν βοηθάει την εκπαίδευση.  

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ