Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Οι απαντήσεις του υφ. Παιδείας για την Τράπεζα Θεμάτων στον προεδρεύοντα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

Δημοσίευση: 30/07/2014
Λοβέρδος Δερμεντζόπουλος
Alt Text: 
Λοβέρδος Δερμεντζόπουλος
Title Text: 
Λοβέρδος Δερμεντζόπουλος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο προεδρεύων της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Γ. Στύλιος, έθεσε προς τον αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλο σειρά ερωτήσεων και επισημάνσεων για την Τράπεζα Θεμάτων, που προέκυψαν κατά την ειδική  συνεδρίαση.
Διαβάστε παρακάτω τι είπε ο προεδρεύων και τι απάντησε ο υφυπουργός Παιδείας;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής):   Επιτροπής)
 Κατ’ αρχήν, θέλω να πω ότι -ακούστηκε και από πολλούς συναδέλφους- πρέπει να λάβουμε υπόψη την πραγματικότητα και τις προθέσεις. Όσον αφορά τις προθέσεις, θεωρώ ότι από όλους -και από εσάς και από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας- ήταν οι καλύτερες, όσον αφορά την πραγματική βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα και ειδικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυτό που λέμε «νέο λύκειο» και δεν το αμφισβητώ, το δέχομαι και το υποστηρίζω και είμαι μαζί με αυτήν την άποψη και στη θέλησή τους.
 Η πραγματικότητα, όμως, φέτος -το επισήμαναν και άλλοι συνάδελφοι- είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων καθυστέρησε πάρα πολύ να ανακοινωθεί. Ανακοινώθηκε τρεις-τέσσερις ημέρες στην κυριολεξία πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις. Ειπώθηκαν απόψεις και από τον κ. Κεδίκογλου και από τον κ. Κόνσολα τι θα μπορούσε να έχει συμβεί όσον αφορά τη συγκεκριμένη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων.
 Θέλω, λοιπόν, να επισημάνω, για να μην ξαναέχουμε και φέτος το ίδιο πρόβλημα, το εξής. Τι γίνεται με την Τράπεζα Θεμάτων για την Β΄ Λυκείου; Διότι, θα προκύψει, θα φτάσουμε πάλι παραμονές εξετάσεων να ανακοινωθεί. Θέλω, επίσης, να διευκρινισθεί κάτι που δεν ορίζεται στο νόμο. Πόσες θα είναι οι ερωτήσεις θεωρίας στην Τράπεζα Θεμάτων και πόσα θα είναι τα προβλήματα. και ένα άλλο θέμα που θεωρώ πολύ σημαντικό και νομίζω ότι βοηθάει στη φιλοσοφία του νόμου, έτσι όπως τον ψηφίσαμε πέρυσι το Σεπτέμβριο, είναι να δοθούν και να διατεθούν οι ενδεικτικές λύσεις και απαντήσεις των θεμάτων που θα υπάρχουν στην Τράπεζα Θεμάτων, ούτως ώστε να μπορεί ο μαθητής που δεν έχει τη δυνατότητα να πάει σε κάποιο φροντιστήριο ή ο μαθητής που ζει σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή, σε μια ορεινή περιοχή ή σε κάποια νησιωτική περιοχή, να διαβάσει τις απαντήσεις και να προχωρήσει και να υπάρχει ένας κανόνας που να βοηθάει τον εκπαιδευτικό πραγματικά στο σχολείο, στον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων.
 Επίσης, θέλω να σας ζητήσω τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων να δείτε από τους αρμόδιους στο Υπουργείο Παιδείας φορείς που συνεπικουρούν το έργο το δικό σας -Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή οτιδήποτε άλλο- να είναι διαβαθμισμένα, διότι υπήρξε το φαινόμενο ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος να υπάρχουν θέματα πάρα πολύ δύσκολα, πάρα πολύ υψηλών απαιτήσεων, που ίσως ξέφευγαν και από τα όρια της ύλης και που ζητούσαν και πολύ διαφορετικά πράγματα. Άρα, θα πρέπει να γίνει μια αξιολόγηση και στα ίδια τα θέματα, να είναι διαβαθμισμένα, ούτως ώστε με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίσουμε μια βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών, αλλά και οι ίδιοι να μπορούν να βελτιωθούν και να είναι καλύτεροι.
 Επίσης, θέλω να σας ρωτήσω αν έχει υπολογιστεί η σχέση ωρών διδασκαλίας μαθήματος με τη διδακτέα ύλη και αν -αν κατάλαβα καλά- προτίθεστε να προχωρήσετε σε κάποιες αλλαγές στο συγκεκριμένο τομέα.
 Τέλος θέλω να πω το εξής, ότι ο θεσμός του σχολικού συμβούλου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να αξιοποιηθεί πάρα πολύ, ούτως ώστε να βελτιώσει την Τράπεζα Θεμάτων και μιλώ ο σχολικός σύμβουλος να είναι πραγματικά ο σύμβουλος και του σχολείου, της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και των μαθητών, να τους υποστηρίξει, ούτως ώστε κριτικά να μπορούν να δίνουν απαντήσεις στα θέματα και στα ζητήματα που υπάρχουν στην Τράπεζα Θεμάτων.
 Όσον αφορά την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης του συστήματος από την Τράπεζα Θεμάτων, μια πρόταση θα ήταν τα γραπτά να βαθμολογούνται με κρυμμένο το όνομα. Ο νόμος προβλέπει ότι ο οικείος διδάσκων βαθμολογεί. Να είναι κρυμμένο το όνομα και να ανοίγονται από μια επιτροπή από το σχολείο, ούτως ώστε να μην υπεισέρχεται υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση και, επίσης, εάν είναι αληθή αυτά τα οποία έχω εισπράξει από την επικαιρότητα και τα δημοσιεύματα, υπήρξαν προβλήματα με το πρόγραμμα το επίσημο που ανακοινώθηκε και πότε πραγματικά έγιναν οι εξετάσεις συγκεκριμένου μαθήματος στην Α΄ Λυκείου, η δική μου η πρόταση, κύριε Υπουργέ, θα ήταν να είναι ενιαίο το πρόγραμμα εξετάσεων σε όλα τα σχολεία σε όλη τη χώρα, ούτως ώστε να είναι αντικειμενικό και με αυτό τον τρόπο να διασφαλίσουμε να μην έχουμε θέματα εύκολα σε ένα σχολείο της Άρτας και να έχουμε δύσκολα θέματα σε ένα σχολείο της Ορεστιάδας. Να μπορούν να είναι τα ίδια θέματα σε όλη την Ελλάδα, διότι ο βαθμός που παίρνουν τα παιδιά στις τάξεις του λυκείου παίζει ρόλο για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο και με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε καλύτερη αντικειμενικότητα.
 Ευχαριστώ πολύ.
Το λόγο έχει ο κ. Υπουργός.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, εάν γίνονταν ίδια ώρα, ίδια ημέρα με ίδια θέματα σε όλη την Ελλάδα, θα μιλάγαμε για πανελλαδικές εξετάσεις και τότε, ο κ. Αμμανατίδης δικαίως, θα έλεγε ότι βάζουμε σε μια εξεταστική μόνιμη γυμναστική όλη την Α΄ και την Β΄ λυκείου.
 Θα σας πω κάτι γενικά σε αυτά που είπατε. Θα διαβάσω το ενημερωτικό που έχω πάρει για τη σημερινή συνεδρίαση και θα πω το εξής. Χθες 28/7/2014 δημοσιεύτηκε πρόσκληση για εγγραφή σε μητρώο και επιλογή των εκπαιδευτικών που διαθέτοντας αυξημένα προσόντα και εμπειρία, θα απαρτίζουν τις ομάδες ανάπτυξης θεμάτων, που θα ενταχθούν στην Τράπεζα, κατά γνωστικό αντικείμενο της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Οι ομάδες αυτές είτε θα καταρτίζουν οι ίδιες τα θέματα είτε θα προτείνουν μετά από έλεγχο, θέματα που θα υποβάλουν ηλεκτρονικά εκπαιδευτικοί, καθώς και επιστημονικοί φορείς, αν θέλουν και αυτά θα ανέβουν στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων μετά από την έγκρισή τους από την Κεντρική Επιτροπή των Θεμάτων και το διοικητικό συμβούλιο του ΙΕΠ.
 Υπολογίζεται –γιατί με ρωτήσατε για τους χρόνους- ότι μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα όλα τα θέματα της Α΄ Λυκείου. Αυτά θα είναι τα παλιά, ηλεγμένα και βελτιωμένα, για να γίνει το ξεκαθάρισμα, καθώς και τα καινούργια. Επίσης, θέματα που θα καλύπτουν την ύλη του πρώτου τετραμήνου της Β΄ Τάξης του Λυκείου. Αυτά μέχρι τις 15 Οκτωβρίου. Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του 2014 θα έχουν καταρτισθεί και θα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα το σύνολο των θεμάτων της Τράπεζας για τη Β΄ Λυκείου, ενώ από τον Ιανουάριο 2015 και εξής θα καταρτίζονται τα θέματα της τράπεζας για την Γ΄ Τάξη Λυκείου, γιατί, όπως ξέρετε, αυτό πάει ένα χρόνο μετά. Αλλά αυτό θα το ξέρουμε από το 2015 για την Γ΄ Λυκείου. Η Τράπεζα αυτή της Γ΄ Λυκείου θα περιλαμβάνει δύο κατηγορίες θεμάτων. Θέματα για την ενδοσχολική εξέταση των μαθητών και θέματα που θα κληρωθούν κατά 50% στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2016. Στόχος είναι να έχουν δημοσιευθεί τα θέματα για τη Γ΄ Λυκείου, αμέσως μετά το πέρας των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2015.
Αυτός είναι ο προγραμματισμός που αφορά την Τράπεζα Θεμάτων και αφορά το χρονικό οδικό χάρτη που ζητήσατε. Επιμένω να λέω ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας θεσμός που τον ονομάζω «δημοκρατικό», γιατί εξομοιώνει πραγματικά το σχολείο της Ορεστιάδας, που είπατε και της Άρτας, το σχολείο του κέντρου της Αθήνας, με το σχολείο της περιφέρειας και πραγματικά όσο και εάν σε κάποιους ακούγεται άσχημα αυτό ότι η ύλη πρέπει να διδαχθεί, με την μείωση της ύλης, την οποία προτείνουμε και την οποία θα την κάνουμε, να είστε βέβαιοι ότι η Τράπεζα Θεμάτων μόνο θετικά θα λειτουργήσει, γιατί σε τελευταία ανάλυση, τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων εκπαιδευτικοί τα βάζουν, δεν τα βάζει ούτε ρομπότ ούτε Η/Υ.

Φωτό: eurokinissi

Σχόλια (1)

 
Ράνια
02 Αυγ 2014 20:01

Αλίμονο , αν ένας καθηγητής μετά από έναν ολόκληρο χρόνο δεν αναγνωρίζει το γραφικό χαρακτήρα των μαθητών του,οπότε το κλειστό όνομα δεν βοηθάει και πολύ.Από τη στιγμή που ο βαθμός του Λυκείου προσμετράται για την είσοδο στα ΑΕΙ,δεν πρόκειται να υπάρξει αντικειμενικότητα, ας είμαστε ρεαλιστές. Πραγματική αναβάθμιση του Λυκείου θα ήταν οι μαθητές να μην θεωρούν αυτονόητο ότι θα περάσουν την τάξη,αλλά να ξέρουν ότι θα αντιμετωπίσουν απαιτητικές εξετάσεις και αυστηρή βαθμολογία για την προαγωγή τους.Φαίνεται όμως ότι μόνο με την απειλή της σύνδεσης των βαθμών τους με τις επιδόσεις τους στις Πανελλήνιες μπορούμε να τους πείσουμε να διαβάζουν.Τουλάχιστον ας φροντίσουμε να μην τους τρελάνουμε,όπως είπε και ο κ.υπουργός.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean