«Όταν μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ (8) σε έναν ή δυο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες», ο μαθητής δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται ή παραπέμπτεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.».
Η παραπάνω διάταξη προστέθηκε στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την Προαγωγή και απόρριψη των μαθητών της Α'τάξης Ημερήσιου και των Α' και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου, που σήμερα έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία από το θερινό τμήμα της Βουλής.
Με την Τροπολογία που ψηφίστηκε αίρονται οι στρεβλώσεις που είχαν παρατηρηθεί από την αρχική διατύπωση του κειμένου του Νόμου αναφορικά με την προαγωγή των μαθητών. Το ποσοστό της επιτυχίας των μαθητών βελτιώνεται και οι μαθητές που παραπέμπονται τον Σεπτέμβριο είναι λιγότεροι.
Παρουσιάζοντας την τροπολογία με τις αλλαγές στη Βουλή, ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, είπε τα εξής:
Α.Καταρχάς, αυτό που διαφαίνεται είναι δύο παρεξηγήσεις που υπάρχουν. Η πρώτη αφορά το ότι νομοθετούμε σήμερα εδώ, για να περάσουν τα παιδιά τις τάξεις τους. Νομίζω ότι και στη διάρκεια της προηγούμενης συζήτησης που είχαμε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια επίκαιρης ερώτησης, κατέστησα σαφές ότι δεν νομοθετούμε γι’ αυτό το λόγο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Νομοθετούμε για να βελτιώσουμε ένα νόμο. Γιατί οι νόμοι δεν είναι γραμμένοι πάνω σε πέτρα, οι νόμοι πρέπει να βελτιώνονται. Στη διάρκεια δε που εφαρμόζονται, διαπιστώνουμε τις αδυναμίες τους και προσπαθούμε να τις βελτιώσουμε. Αυτή είναι η πρώτη παρεξήγηση, την οποία, αν θέλετε, δικαιολογημένα μπορεί να την έχετε στο μυαλό σας.
Β.Μία άλλη παρεξήγηση, την οποία πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει, είναι το πώς συγχέετε την τράπεζα θεμάτων με το βαθμό προαγωγής. Εδώ και μία εβδομάδα πραγματικά προβληματίζομαι, γιατί έχω ακούσει πολλούς από εσάς, αν πρόκειται για μία αθέλητη μη κατανόηση του νόμου ή ηθελημένη διαστρέβλωσή του. Η συνεχής επιμονή σας μάλλον λέει ότι θέλετε να διαστρεβλώσετε το νόμο, ένα νόμο ο οποίος είναι σε πολύ σωστή κατεύθυνση.
Γ.Θέλω να γίνω, λοιπόν, πιο σαφής. Θα επαναλάβω για άλλη μία φορά και σήμερα ότι είναι άλλο η τράπεζα θεμάτων και άλλο ο τρόπος προαγωγής. Σας είχα δώσει στοιχεία την προηγούμενη εβδομάδα, που έδειχναν τι; Ότι την περασμένη σχολική χρονιά, χωρίς την τράπεζα θεμάτων, τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών ήταν μεγαλύτερα, ενώ φέτος με την τράπεζα θεμάτων τα ποσοστά αποτυχίας ήταν μικρότερα.
Δ.Θα μου πείτε τι έφταιξε και κόβονται οι μαθητές; Πάμε, λοιπόν, στο δεύτερο ανεξάρτητο σκέλος που λέει πώς προάγονται οι μαθητές. Πώς προαγόντουσαν και πώς προάγονται.
Ε.Προαγόντουσαν και με 3 και με 4 βαθμολογική βάση. Τώρα έχει μπει μία βαθμολογική βάση, η οποία μπορεί να μην σας αρέσει, αλλά αυτή είναι. Η βάση, λοιπόν, είναι το 10. Τι ερχόμαστε και κάνουμε σήμερα με αυτήν την τροπολογία. Κάποιες στρεβλώσεις που είχε ο νόμος που έλεγε ότι θα πρέπει στα κλαδικά μαθήματα των μαθημάτων να υπάρχει το minimum του 10, εμείς το πάμε στο μέσο όρο. Γιατί; Ήταν λάθος αυτό και το διορθώνουμε. Όπως είναι και λάθος, το να μην υπολογίζεται το σύνολο των οκτώ κλαδικών μαθημάτων. Με τη βελτίωση έρχεται αυτό. Αυτά, λοιπόν, προτείνουμε. Προτείνουμε βελτίωση του νόμου. Δεν προτείνουμε ευνοϊκές ρυθμίσεις οι οποίες ad hoc έρχονται που θα μπορούσαν με αυτή τη λογική τη δική σας να έλθουν και του χρόνου και του παραχρόνου. Απλώς, βελτιώνουμε το νόμο.
Ζ.Πάμε λίγο στην τράπεζα θεμάτων, γιατί πολύ εστιάζεστε εκεί και δεν καταλαβαίνω γιατί εστιάζεστε. Λέτε ότι είναι πανελλαδικές εξετάσεις. Δεν το κατάλαβα αυτό. Το να υπάρχουν θέματα, τα οποία έρχονται κεντρικά από το Υπουργείο και εξετάζονται σε κάθε σχολείο αποτελεί πανελλαδική εξέταση; Ειλικρινά, προσπαθώ με όλο το μυαλό το μέσο που έχω να το καταλάβω.
Η.Πάμε παραπέρα. Είπατε «να αποστηθίζουν εξακόσια-επτακόσια θέματα». Ποιος από εσάς έχει την εντύπωση ότι μπορεί ένα παιδί να αποστηθίζει εξακόσια θέματα από κάθε μάθημα;
Θ.Τέλος, είπατε για άσχετο νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο μπορεί να μην έχει καμία σχέση, αλλά θα σας πω ότι και εσείς καταθέσατε τροπολογία. Και το Κομμουνιστικό Κόμμα κατέθεσε τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, αλλά θα μου πείτε την καταθέσαμε γιατί την καταθέσατε εσείς. Σας απαντώ, λοιπόν, εμείς την καταθέσαμε γιατί θέλουμε να είμαστε εντάξει απέναντι στις οικογένειες και στα παιδιά, να μη ζουν κάτω από ένα καθεστώς ανασφάλειας, γιατί αυτή η τροπολογία έχει αναδρομική ισχύ εδώ και ένα χρόνο.
Ι.Οσον αφορά τις τροπολογίες που κατέθεσε και το ΚΚΕ και εσείς, διαπιστώνω ότι είναι ένα copy paste μιας τροπολογίας της ΟΛΜΕ. Ακριβώς, δεν διαφέρει.
Τι λέτε, όμως, σε αυτές τις τροπολογίες; Λέτε να γυρίσουμε στο παρελθόν. Σε ένα παρελθόν που και εγώ και πολλοί από εμάς το ζήσαμε σε σχολεία, τα οποία, πραγματικά, δεν θέλουμε να έχουμε. Εμείς κοιτάμε στο μέλλον. Αν εσείς ζητάτε να γυρίσουμε πίσω, είναι επιλογή σας, την οποία εμείς, λυπούμαι πάρα πολύ, δεν θα ακολουθήσουμε.
Κ.Τέλος, θέλω να αναφερθώ σε κάτι που είπατε για κάποια «καλά σχολεία». Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ούτε εγώ, ούτε η γυναίκα μου, ούτε τα παιδιά μου έχουμε πάει στα περίφημα –δεν ξέρω πώς το εννοείτε- «καλά σχολεία» και δεν έχω γνώση για το πώς είναι τα «καλά σχολεία». Στόχος μας, όμως, εμάς στο Υπουργείο, είναι τα δημόσια σχολεία να είναι καλά σχολεία. Και αυτό πετυχαίνουμε με αυτό το νομοσχέδιο. Λυπάμαι πολύ που οι δικές σας προτάσεις δεν είναι στην ίδια κατεύθυνση.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.