Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι άλλαξε στην τροπολογία για τους μαθητές της Α Λυκείου λίγο πριν ψηφιστεί από τη Βουλή

Δημοσίευση: 11/07/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Όταν μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ (8) σε έναν ή δυο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές επιστήμες», ο μαθητής δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται ή παραπέμπτεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.».
Η παραπάνω διάταξη προστέθηκε στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την Προαγωγή και απόρριψη των μαθητών της Α'τάξης Ημερήσιου και των Α' και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου, που σήμερα έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία  από το θερινό τμήμα της Βουλής.
  Με την Τροπολογία που ψηφίστηκε αίρονται οι στρεβλώσεις που είχαν παρατηρηθεί από την αρχική διατύπωση του κειμένου του Νόμου αναφορικά με την προαγωγή των μαθητών. Το ποσοστό της επιτυχίας των μαθητών βελτιώνεται και οι μαθητές που παραπέμπονται τον Σεπτέμβριο είναι λιγότεροι.
Παρουσιάζοντας την τροπολογία με τις αλλαγές στη Βουλή, ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, είπε τα εξής:
 Α.Καταρχάς, αυτό που διαφαίνεται είναι δύο παρεξηγήσεις που υπάρχουν. Η πρώτη αφορά το ότι νομοθετούμε σήμερα εδώ, για να περάσουν τα παιδιά τις τάξεις τους. Νομίζω ότι και στη διάρκεια της προηγούμενης συζήτησης που είχαμε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια επίκαιρης ερώτησης, κατέστησα σαφές ότι δεν νομοθετούμε γι’ αυτό το λόγο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Νομοθετούμε για να βελτιώσουμε ένα νόμο. Γιατί οι νόμοι δεν είναι γραμμένοι πάνω σε πέτρα, οι νόμοι πρέπει να βελτιώνονται. Στη διάρκεια δε που εφαρμόζονται, διαπιστώνουμε τις αδυναμίες τους και προσπαθούμε να τις βελτιώσουμε. Αυτή είναι η πρώτη παρεξήγηση, την οποία, αν θέλετε, δικαιολογημένα μπορεί να την έχετε στο μυαλό σας.
Β.Μία άλλη παρεξήγηση, την οποία πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει, είναι το πώς συγχέετε την τράπεζα θεμάτων με το βαθμό προαγωγής. Εδώ και μία εβδομάδα πραγματικά προβληματίζομαι, γιατί έχω ακούσει πολλούς από εσάς, αν πρόκειται για μία αθέλητη μη κατανόηση του νόμου ή ηθελημένη διαστρέβλωσή του. Η συνεχής επιμονή σας μάλλον λέει ότι θέλετε να διαστρεβλώσετε το νόμο, ένα νόμο ο οποίος είναι σε πολύ σωστή κατεύθυνση.
Γ.Θέλω να γίνω, λοιπόν, πιο σαφής. Θα επαναλάβω για άλλη μία φορά και σήμερα ότι είναι άλλο η τράπεζα θεμάτων και άλλο ο τρόπος προαγωγής. Σας είχα δώσει στοιχεία την προηγούμενη εβδομάδα, που έδειχναν τι; Ότι την περασμένη σχολική χρονιά, χωρίς την τράπεζα θεμάτων, τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών ήταν μεγαλύτερα, ενώ φέτος με την τράπεζα θεμάτων τα ποσοστά αποτυχίας ήταν μικρότερα.
Δ.Θα μου πείτε τι έφταιξε και κόβονται οι μαθητές; Πάμε, λοιπόν, στο δεύτερο ανεξάρτητο σκέλος που λέει πώς προάγονται οι μαθητές. Πώς προαγόντουσαν και πώς προάγονται.
Ε.Προαγόντουσαν και με 3 και με 4 βαθμολογική βάση. Τώρα έχει μπει μία βαθμολογική βάση, η οποία μπορεί να μην σας αρέσει, αλλά αυτή είναι. Η βάση, λοιπόν, είναι το 10. Τι ερχόμαστε και κάνουμε σήμερα με αυτήν την τροπολογία. Κάποιες στρεβλώσεις που είχε ο νόμος που έλεγε ότι θα  πρέπει στα κλαδικά μαθήματα των μαθημάτων να υπάρχει το minimum του 10, εμείς το πάμε στο μέσο όρο. Γιατί; Ήταν λάθος αυτό και το διορθώνουμε. Όπως είναι και λάθος, το να μην υπολογίζεται το σύνολο των οκτώ κλαδικών μαθημάτων. Με τη βελτίωση έρχεται αυτό. Αυτά, λοιπόν, προτείνουμε. Προτείνουμε βελτίωση του νόμου. Δεν προτείνουμε ευνοϊκές ρυθμίσεις οι οποίες ad hoc έρχονται που θα μπορούσαν με αυτή τη λογική τη δική σας να έλθουν και του χρόνου και του παραχρόνου. Απλώς, βελτιώνουμε το νόμο.
Ζ.Πάμε λίγο στην τράπεζα θεμάτων, γιατί πολύ εστιάζεστε εκεί και δεν καταλαβαίνω γιατί εστιάζεστε. Λέτε ότι είναι πανελλαδικές εξετάσεις. Δεν το κατάλαβα αυτό. Το να υπάρχουν θέματα, τα οποία έρχονται κεντρικά από το Υπουργείο και εξετάζονται σε κάθε σχολείο αποτελεί πανελλαδική εξέταση; Ειλικρινά, προσπαθώ με όλο το μυαλό το μέσο που έχω να το καταλάβω.
Η.Πάμε παραπέρα. Είπατε «να αποστηθίζουν εξακόσια-επτακόσια θέματα». Ποιος από εσάς έχει την εντύπωση ότι μπορεί ένα παιδί να αποστηθίζει εξακόσια θέματα από κάθε μάθημα;
Θ.Τέλος, είπατε για άσχετο νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο μπορεί να μην έχει καμία σχέση, αλλά θα σας πω ότι και εσείς καταθέσατε τροπολογία. Και το Κομμουνιστικό Κόμμα κατέθεσε τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, αλλά θα μου πείτε την καταθέσαμε γιατί την καταθέσατε εσείς. Σας απαντώ, λοιπόν, εμείς την καταθέσαμε γιατί θέλουμε να είμαστε εντάξει απέναντι στις οικογένειες και στα παιδιά, να μη ζουν κάτω από ένα καθεστώς ανασφάλειας, γιατί αυτή η τροπολογία έχει αναδρομική ισχύ εδώ και ένα χρόνο.
 Ι.Οσον αφορά τις τροπολογίες που κατέθεσε και το ΚΚΕ και εσείς, διαπιστώνω ότι είναι ένα copy paste μιας τροπολογίας της ΟΛΜΕ. Ακριβώς, δεν διαφέρει.
Τι λέτε, όμως, σε αυτές τις τροπολογίες; Λέτε να γυρίσουμε στο παρελθόν. Σε ένα παρελθόν που και εγώ και πολλοί από εμάς το ζήσαμε σε σχολεία, τα οποία, πραγματικά, δεν θέλουμε να έχουμε. Εμείς κοιτάμε στο μέλλον. Αν εσείς ζητάτε να γυρίσουμε πίσω, είναι επιλογή σας, την οποία εμείς, λυπούμαι πάρα πολύ, δεν θα ακολουθήσουμε.
Κ.Τέλος, θέλω να αναφερθώ σε κάτι που είπατε για κάποια «καλά σχολεία». Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ούτε εγώ, ούτε η γυναίκα μου, ούτε τα παιδιά μου έχουμε πάει στα περίφημα –δεν ξέρω πώς το εννοείτε- «καλά σχολεία» και δεν έχω γνώση για το πώς είναι τα «καλά σχολεία». Στόχος μας, όμως, εμάς στο Υπουργείο, είναι τα δημόσια σχολεία να είναι καλά σχολεία. Και αυτό πετυχαίνουμε με αυτό το νομοσχέδιο. Λυπάμαι πολύ που οι δικές σας προτάσεις δεν είναι στην ίδια κατεύθυνση.

 

Σχόλια (11)

 
Bebis
11 Ιουλ 2014 22:50

Γιατι δεν περνατε και μια τροπολογια που να λει οτι οποιος καθηγητης αφησει μαθητη θα τιμωρειται με βουρδουλιες δημοσιως; προς τα εκει το πατε λαικιστες

 
Μπάτος Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός
11 Ιουλ 2014 23:39

Διαβάζοντας, τόσο το νόμο που ισχύει για την αξιολόγηση και προαγωγή των μαθητών του Λυκείου (που ίσχυσε από φέτος για την Α' τάξη με την τροποποίηση) όσο και την τελευταία τροπολογία, δημιουργείται το ερώτημα:Γιατί τόσο μπλέξιμο; Και μάλιστα πολλαπλό.1. Γιατί να έχουμε κλάδους μαθημάτων; Είναι αντιληπτή μια συνάφεια στους κλάδους Μαθηματικών και Γλώσσας, αλλά στις Φυσικές Επιστήμες γιατί να τσουβαλιάζονται Φυσική, Χημεία και Βιολογία μαζί; Τι πιο απλό, από το να έχουμε το κάθε μάθημα μόνο του; Μόνη της η Νεοελληνική Γλώσσα, η Νεοελληνική Λογοτεχνία, η Άλγεβρα, κτλ.2. Εντάξει. Ας έχουμε κλάδους. Γιατί να έχουν άλλη βάση τα Μαθηματικά και η Γλώσσα, από τα υπόλοιπα μαθήματα; Η υψηλότερη βάση (10) σημαίνει ότι: (α) είναι πιο εύκολα από τα άλλα, οπότε επιτυγχάνεται ευκολότερα ο βαθμός, άρα ανεβάζουμε την βάση; ή (β) είναι σημαντικότερα μαθήματα από τα υπόλοιπα, οπότε βάζουμε υψηλότερη βάση; ή (γ) Βέβαια, όλοι αντιλαμβάνονται ότι οι βάσεις (8 ή 10 ή άλλη), έχουν νόημα σε συνάρτηση με την προφορική και γραπτή βαθμολογία που βάζει ο/η εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα/μια τάξη/ένα σχολείο και μπορούν να "εξομαλυνθούν". (Αυτό ίσχυε ανέκαθεν και ανεξάρτητα του συγκεκριμένου νόμου.) Όμως η διαφοροποίηση των βάσεων, διαχωρίζει και τα μαθήματα σε σημαντικότερα και λιγότερο σημαντικά και αντίστοιχα τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν. Αυτό δεν είναι καλό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σωστό θα ήταν να έχουν όλα τα μαθήματα την ίδια βάση (όποια και αν είναι αυτή).3. Τελευταία τροπολογία με το 12,5. Είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτή η λογική της τροπολογίας. Άλλη βάση (8) αν ο ΜΟ των ...κτλ. Προφανώς, γίνεται μια προσπάθεια να βοηθηθούν κάποιοι μαθητές. Όμως το μπλέξιμο μεγαλώνει και άλλο. Πάλι διαχωρίζονται τα μαθήματα. Και τέλος πάντων, αφού μπορεί ένας μαθητής να καλύψει το ένα έλλειμμα σε μάθημα με το περίσσευμα των άλλων, γιατί να το περιορίσουμε στα Μαθηματικά, Γλώσσα και Φυσ.Επιστήμες; (Είναι βέβαια παρατηρήσιμο ότι τα φροντιστήρια λειτουργούν κυρίως σε αυτά τα αντικείμενα.)Αυτό που τελικά παρατηρούμε, είναι ένα περίπλοκο σύστημα προαγωγής που δεν είναι ξεκάθαρο τι πετυχαίνει παιδαγωγικά. Υπάρχουν όμως μερικά θέματα που πρέπει να τα δούμε.Όσοι διδάσκουν πολλά χρόνια στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διαπιστώνουν ότι οι περισσότεροι παραπεμπόμενοι μαθητές ΔΕΝ είναι δυνατόν να καλύψουν πραγματικά το γνωστικό έλλειμμα που τους οδήγησε στη παραπομπή. Δεδομένου ότι προετοιμασία για τις εξετάσεις Σεπτεμβρίου γίνεται το καλοκαίρι εκτός Σχολείου, μοιάζει κωμικό. Το να αποτύχει ο μαθητής και τον Σεπτέμβριο, μοιάζει νομοτελειακό αν δεν έχει εξωτερική βοήθεια. Αν επιτύχει από την άλλη, τότε δεν υπάρχει ένα παράδοξο; Ο εκπαιδευτικός που του έκανε μάθημα 8 μήνες στο Σχολείο να αποτυγχάνει και ο εκπαιδευτικός που τον βοήθησε το καλοκαίρι εκτός Σχολείου να πετυχαίνει!Είναι επιβεβλημένο οι μαθητές που παρουσιάζουν έλλειμμα στα μαθήματα κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους, να έχουν βοήθεια από το ίδιο το σύστημα, μέσα στο Σχολείο άμεσα. Το ίδιο απόγευμα της ημέρας που διαπιστώνεται το έλλειμμα. Αλλιώς ο μαθητής είναι καταδικασμένος. Οι θεσμοί της πρόσθετης διδ. στήριξης και της ενισχυτικής πρέπει να ξεκινούν μαζί με την κανονική διδακτική διαδικασία και να είναι συμπληρωματικές σε αυτήν.Όταν βάζουμε εξετάσεις στους μαθητές στο τέλος της χρονιάς, τότε πρέπει να έχουμε φροντίσει τι θα κάνουμε με αυτούς που δεν θα τις περάσουν. Και σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτό, να υποχρεώνουμε ένα παιδί να ξαναπαρακολουθήσει μια χρονιά από την αρχή όταν αποτύχει. Είναι πολύ σκληρό, ένα νέο παιδί να καταδικάζεται ουσιαστικά σε τιμωρία να ξανακούσει και να ξανακάνει τα ίδια, με τους κατά 1 χρόνο μικρότερους συμμαθητές του, χωρίς μάλιστα προοπτική. Είναι προφανές ότι το σύστημα αυτό, με όλες τις παραλλαγές του τα τελευταία 50(;) χρόνια δεν λειτουργεί. Εξετάσεις, εξετάσεις και πάλι εξετάσεις. Χρειαζόμαστε ένα σύστημα που θα αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή και θα προάγει τις δεξιότητες που αυτός έχει. Η πολιτεία πρέπει να πάρει γενναίες αποφάσεις σε νέες κατευθύνσεις. Το μήλο που τρώμε έχει σκουλήκια. Καιρός να δούμε και άλλα φρούτα, ακόμα και με ρίσκο να έχουν και εκείνα σκουλήκια. Πρέπει όμως να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό και μάλιστα σύντομα.

 
Ράνια
12 Ιουλ 2014 09:12

. Eυτυχώς,επικράτησε η σύνεση,και οι υπεύθυνοι τόλμησαν την επιβεβλημένη από τη λογική και την ηθική υποχώρηση, απόδειξη ότι οι καλές προθέσεις υπάρχουν.Όμως,το ότι οι εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων είναι πανελλαδικές ισχύει,και μάλιστα γίνονται με χειρότερες συνθήκες από τις πανελλαδικές για τα ΑΕΙ,γιατί οι μαθητές εξετάζονται σε πολλά μαθήματα,σε δυο μαθήματα την ημέρα(με τι μυαλό να γράψεις Έκθεση ή Αγγλικά μετά από 2 ώρες εξέτασης στη Φυσική),σε τεράστια κατά γενική παραδοχή ύλη,χωρίς συνθήκες ισότητας(κοινά θέματα, κλειστά γραπτά κ.λ.π)και-ειδικά στη Λογοτεχνία -σε άγνωστο στην ουσία θέμα και με ερωτήσεις επί παντός επιστητού.Επιμένω, η σύνδεση των εξετάσεων του Λυκείου με την εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι πρόωρη,δημιουργεί αδικίες και γίνεται αιτία για <<παρατράγουδα>>κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

 
Τακης
12 Ιουλ 2014 13:33

Πριν προβούμε σε κρίσεις, ας δούμε ποιους μαθητές αφορά αυτή η προσθήκη. Δίνω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μαθητή που δεν προαγόταν ενώ τώρα προάγεται:Αρχαία 9Γλώσσα 10Λογοτεχνία 10'Αλγεβρα 8Γεωμετρία 11Φυσική 16Χημεία 18Βιολογία 18Μην φανταστείτε κανείς ότι τα παραδείγματα τέτοιων μαθητών είναι πολλά και ποικίλα.

 
Τσουκάρας Κωνσταντίνος, εκπαιδευτικός
12 Ιουλ 2014 17:26

Μπορεί κάποιος από το Υ.ΠΑΙ.Θ. να μας απαντήσει υπεύθυνα στην εξής απλή ερώτηση:Πόσες φορές θα εκδώσουμε αποτελέσματα για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ Λυκείου αυτό το καλοκαίρι;

 
Γιάννης
12 Ιουλ 2014 19:59

Αν κατάλαβα καλά : σε περίπτωση που έχεις σε ένα μάθημα ενός κλάδου βαθμό 7,9 δεν προάγεσαι παρά μόνο αν όλοι οι κλάδοι ( οι τρεις αναφερόμενοι) να δίνουν μέσο όρο 12,5 , ενώ αν έχεις σε όλα τα μαθήματα και των τριων κλάδων βαθμό 10 προάγεσαι με μέσο όρο 10 ;

 
Γιώργος
13 Ιουλ 2014 11:48

Προς κ. υπουργό: Ε- Π - Ε - Ι - Γ - Ο - ΝΗ τελευταία προσθήκη σας στην τροπολογία για την προαγωγή από την Α΄ Λυκείου, ελάχιστα άλλαξε τη λίστα των παραπεμπομένων μαθητών. Με μια γρήγορη ματιά, είδα ότι στο δικό μας το σχολείο δεν κερδίζει κανείς τίποτε και φαντάζομαι ότι το ίδιο θα συμβαίνει και στα περισσότερα σχολεία.... Φταίει εκείνο το "ρημάδι" το 12,5 ! Χάθηκε βρε αδερφέ ένα 10 ή ένα 9.5; Όλα αυτά όμως έχουν και ένα καλό. Μπορούμε να μπούμε στο βιβλίο Γκίνες ως χώρα που εξέδωσε για τρίτη φορά (μέχρι στιγμής) αποτέλεσματα στην Α΄ Λυκείου. Αναμένουμε λοιπόν (μαζί με τους ταλαίπωρους προγραμματιστές του Νέστορα και του MySchool) την επόμενη ευνοϊκή τροπολογία σας. Ο Διατελών ( εν αναμονή μόνιμος υπήκοος )Υ.Γ. Θα μπορούσατε να μας πείτε τι ποσοστό ακριβώς θέλετε να κόψετε, μήπως και εμείς "οι πτωχοί τω πνεύματι" έχουμε καμμιά ιδέα ώστε να μην κουράζονται οι φωστήρες, τους οποίους συμβουλεύεστε για να συντάξετε τα νομοσχέδια και τις τροπολογίες σας;

 
Γιώργος
13 Ιουλ 2014 12:20

Να θυμίσω στους συντάκτες της τροπολογίας ότι το μάθημα Ελληνική Γλώσσα έχει ΤΡΕΙΣ (3) κλάδους ...

 
Ράνια
13 Ιουλ 2014 19:56

Ή ταν αναγκαία η τροπολογία, έστω κι αν χρειάζεται να ξαναβγούν αποτελέσματα.Φυσικά και πρέπει να προαχθεί κάποιος που έχει μεν 8 ΜΟ Αλγεβρα ή Γεωμετρία(σημειωτέον ότι με την τράπεζα θεμάτων οι απαιτήσεις είναι αυξημένες),αλλά 18 ή 19 στους κλάδους των Ελληνικών και μεγάλο ΓΜΟ..Σημαίνει ότι είναι καθαρά θεωρητικό μυαλό,και δεν έχει νόημα να τον αναγκάσεις να πάει φροντιστήριο στη Β΄Λυκείου,για να μάθει Μαθηματικά,αφού δεν τα έμαθε τόσα χρόνια.Το ίδιο ισχύει για κάποιον που έχει 19 Μαθηματικά, αλλά υστερεί στα Αρχαία.Προφανώς το υπουργείο θέλησε να αποφύγει τέτοιες αδικίες.

 
ασεπιτης
15 Ιουλ 2014 01:16

Προς ΡΑΝΙΑ:Να αποσυνδεθεί το Λύκειο από την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια λες, ωραία για πες μας λοιπόν πως θα γίνεται η εισαγωγή;Αλλά ξέρω εσύ είσαι της άποψης ΟΛΟΙ κουτσοί στραβοί να πάρουν το χαρτάκι του Λυκείου και μετά ΟΛΟΙ στα Πανεπιστήμια άλλωστε τι μας νοιάζει τι γίνεται σε 2-3 χρονάκια εμείς την άρνησή μας θέλουμε να διατυπώνουμε και από προτάσεις ένα μεγάλο Τ-Ι-Π-Ο-Τ-Α!

 
Ράνια
15 Ιουλ 2014 14:06

@ ασεπίτη.Πιστή στην άποψή μου,ότι μια φιλόξενη ποιοτική ιστοσελίδα μπορεί να γίνει μέσο επαναφοράς της άμεσης δημοκρατίας ,δε θέλω να εκφυλίσω τη συζήτηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα ,μετατρέποντάς την σε προσωπική αντιπαράθεση, Δε σου επιτρέπω όμως να <<μαντεύεις>>την άποψή μου και αυθαίρετα να την ταυτίζεις με την άρνηση και την αναξιοκρατία.Είμαι από τους ανθρώπους που λόγω εμπειρίας και-επίτρεψέ μου-προσωπικής αξίας δικαιούμαι να έχω άποψη για το θέμα.Μέσα από τα σχόλιά μου θα έπρεπε να είχες καταλάβει ότι δεν είμαι άνθρωπος της στείρας άρνησης,αλλά υπέρμαχος του λογικά και ηθικά ορθού.Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ ανέκαθεν υπήρχαν πανελλαδικές αδιάβλητες εξετάσεις.Όσο για το χαρτί του Λυκείου, γιατί να το παίρνουν όλο?/Εμείς εξετάζουμε και βαθμολογούμε τους μαθητές μας, άρα παραδεχόμαστε ότι από ανικανότητα ή ευθυνοφοβία δεν κάνουμε σωστά την δουλειά μας.Ιδού λοιπόν <<πεδίον δόξης λαμπρόν>>για σας τους νεότερους,να αλλάξετε την κατάσταση.Μήπως όμως <<βολεύεστε>>με τον ευκολότερο τρόπο,να κάνει δηλαδή τον <<μπαμπούλα>> κάποιος άλλος(υπουργείο,ΙΕΠ κ.λ.π.)?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ