Κ. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ: Τα ΙΕΚ άνοιξαν κανονικά

04/09/2013

Ενημερώθηκε: 20/01/2014, 14:19

Άκουσε το άρθρο
Το υπουργείο Παιδείας ζήτησε έναν πίνακα για κάθε μέρα και σύμφωνα με την αναφορά που μου έδωσαν, τη Δευτέρα 2 Σεπτέμβρη, πρώτη μέρα λειτουργίας των Ι.Ε.Κ., 67 δημόσια Ι.Ε.Κ. άνοιξαν κανονικά με διευθυντές, 12 δημόσια Ι.Ε.Κ. άνοιξαν με τους Υποδιευθυντές, 3 Ι.Ε.Κ. άνοιξαν με τους μόνιμους υπαλλήλους γιατί δεν υπήρχε διευθυντής ή υποδιευθυντής και 2 Ι.Ε.Κ., στα οποία δεν υπήρχε δυνατότητα να έχουμε διευθυντή η υποδιευθυντή με τις προκηρύξεις που έγιναν.
Τα παραπάνω είπε ο υφυπουργός Παιδείας  Κ. Γκιουλέκας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την επεξεργασία του Σχεδίου Νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», και υπογράμμισε: «Εξετάζονται οι αιτήσεις που έκαναν ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν θέση διευθυντού για να λειτουργήσουν όλα απρόσκοπτα και για να μπορέσουν κατά το νέο σχολικό έτος τα Ι.Ε.Κ, αλλά και τα Σ.Ε.Κ, αλλά και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, καθώς και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να είναι έτοιμα και να λειτουργήσουν χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα».
Γενικότερα για το Σχέδιο Νόμου ο κ. Γκιουλέκας είπε τα εξής:
ΓΥΜΝΑΣΙΑΚ ΙΕΚ, ΣΕΚ
-Κάτι που δεν υπήρχε ως τώρα, και από το γενικευμένο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, ξεχωρίζουμε και δημιουργούμε ένα τρίτο άξονα στην παιδεία, που είναι τα μετά γυμνασιακά ΙΕΚ τα ΣΕΚ οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, ακριβώς για να μπορεί κανείς να επιλέξει. Είτε το Γενικό Λύκειο είτε το Επαγγελματικό Λύκειο, είτε την τρίτη κατεύθυνση, όπου εκεί η επιλογή γίνεται με μια πολύ συγκεκριμένη στόχευση. Γιατί σας είπα ότι δεν αγγίξαμε την ουσία, το λέω γιατί άκουσα πολλούς να λένε ότι διώχνουμε τα παιδιά στα ΙΕΚ, στο ΣΕΚ. Δεν κατάλαβα τι αντίληψη, γιατί είναι τραγικό να δώσουμε άλλη μια δυνατότητα στα παιδιά.
-Επιλογές δίνουμε στο παιδί, στο γονιό, το να του δώσουμε μια ακόμα επιλογή το μεταφράζουμε ως διωγμό του μαθητή προς μια κατεύθυνση, που έτσι όπως το τοποθέτησαν εδώ, συγκεκριμένα είναι σαν να αφορίζουν οι ίδιοι εκ των προτέρων τη μη τυπική εκπαίδευση. Λυπάμαι έχουμε άλλη φιλοσοφία, πιστεύουμε ότι πρέπει να δυναμώσουμε και τη μη τυπική εκπαίδευση, δηλαδή την κατάρτιση για να μπορέσουμε πραγματικά, μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας να δώσουμε κάτι καλύτερο στην νεολαία μας.
-Σας είπα δεν αμφιβάλω για τις καλές προθέσεις του καθενός μας αλλά, επιτρέψτε μου να πω ότι, όταν κάποιος αφορίζει ένα ολόκληρο σύστημα το σύστημα της μη τυπικής εκπαίδευσης της κατάρτισης δηλαδή, ουσιαστικά καταλαβαίνετε και τι μήνυμα στέλνει στον ελληνικό λαό. Θέλω να πιστεύω ότι αυτά τουλάχιστον, θα μπορούσαμε ειλικρινά να τα προσεγγίσουμε με ένα διαφορετικό τρόπο. Τι κάνουμε λοιπόν εμείς; Ερχόμαστε και λέμε στο ΣΕΚ, ότι μπορεί κάποιος να επιλέξει μαζί με μαθήματα γενικής παιδείας, να επιλέξει να μπορεί να ξέρει γλώσσα, μαθηματικά, ενώ στις ΕΠΑΣ θυμίζω δεν υπήρχε κανένα μάθημα γενικής παιδείας.
-Κάποιος πήγε να μάθει μόνο μια τέχνη, εδώ μεταφέρουμε τις ΕΠΑΣ στο ΕΠΑΛ, δημιουργούμε ένα τρίτο άξονα, τον τρίτο βραχίονα της παιδείας, στο στάδιο μετά την υποχρεωτική 9ετή εκπαίδευση και εκεί δίνουμε την δυνατότητα, σε κάποιους να πάρουν βασικές γνώσεις παιδείας. Και από εκεί και πέρα να μπορεί να αποκτήσει δεξιότητες, σε μια αρχική φάση μέσα από το ΣΕΚ. Μετά του δίνουμε το επόμενο βήμα, εάν θέλει να ακολουθήσει τη μη τυπική εκπαίδευση μέσα από τα ΙΕΚ. Και μάλιστα, εδώ ενδυναμώνονται είδατε ότι μπήκε η τάξη μαθητείας, προαιρετικά βέβαια αλλά, δίνεις και άλλες επιλογές.
ΠΕΜΠΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΙΕΚ
-Με το πέμπτο εξάμηνο της μαθητείας στα ΙΕΚ, δίνουμε μια άλλη επιλογή. Κυρίες και κύριος συνάδελφοι, εμείς δεν ισχυριζόμαστε ότι κάναμε την επανάσταση στην παιδεία και λύσαμε όλα τα προβλήματα, προσπαθούμε με πολύ μετρημένες εκφράσεις να πούμε ότι, ναι κάνουμε κάποιες τομές μέσα σε συνθήκες πάρα πολύ δύσκολες. Κάτω από τις οποίες υφιστάμεθα όλοι, και το λέω αυτό γιατί κάθε μεταρρύθμιση, χρειάζεται χρηματοδότηση. Όσο πιο γενναία είναι μια μεταρρύθμιση τόσο περισσότερο πρέπει να μπορεί κάποιος να τη χρηματ-οδοτήσει.
Σίγουρα αυτή τη στιγμή, η πατρίδα μας βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη περίοδο κι έτσι, αυτή η προσπάθεια που γίνεται- γίνεται με τα μέσα που διαθέτουμε πολύ αποτελεσματικά και ουσιαστικά. Γιατί είναι μια προσπάθεια που αν και γίνεται λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία, αυτό δεν πρέπει να μεταφράζεται σαν κάτι κακό, δείτε και από την άλλη τη σπουδή που έχουμε να μην χάνουμε άλλο χρόνο. Όλοι δεν διαπιστώνουμε εδώ μέσα ότι, υπάρχουν πολλές παθογένειες στην παιδεία, ότι πρέπει να διορθώσουμε κάποια πράγματα.
-Και όταν έρχεται το Υπουργείο Παιδείας, η κάθε Κυβέρνηση να φέρει μια μεταρρύθμιση μα γιατί τη φέρατε τώρα; Έπρεπε να την φέρνατε νωρίτερα, να μην την εφαρμόσετε τώρα, αναστείλατε την εφαρμογή.
-Επιτέλους, ας αποφασίσουμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τι θέλουμε. Θέλουμε να κάνουμε μια τομή κάτω από τις δύσκολες ομολογουμένως συνθήκες από τις οποίες διερχόμαστε; Ας την κάνουμε και ας διορθώσουμε, ενδεχομένως, κάποια κακώς κείμενα και  μέσα από τη συζήτηση, θα τα δείτε και στην πράξη. Σας λέω για τα ΣΕΚ και θα είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντί σας και απέναντι σε εκείνους που δίνουμε λόγο όλοι μας, τον ελληνικό λαό.
ΤΑ ΣΕΚ
-Τα ΣΕΚ είναι μια νέα επιλογή, δεν είπε κανείς ότι θα τρέξουν αυτή τη στιγμή με 200 χλμ.. Θα τα βάλουμε να λειτουργήσουν, έχουν προβλεφθεί τα πάντα, πώς θα γίνει η χρηματοδότησή τους. Σας απήντησε ο Υπουργός και εγώ ότι προβλέπεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά μην ξεχνάτε ότι όλα αυτά χρηματοδοτούνται και από άλλες πηγές. Από εκεί και πέρα, θα δούμε στην πορεία, αν έχουμε κάτι να διορθώσουμε, θα το διορθώσουμε. Τι θα ήταν καλύτερο, να αναστείλουμε την εφαρμογή αυτής της τομής την οποία προσπαθούμε να κάνουμε προκειμένου να διαπιστώνουμε με ασκήσεις επί χάρτου, αν κάπου κάνουμε λάθος ή σωστό; Εγώ σας λέω, ότι και 6 μήνες να διαρκέσει ακόμη ο διάλογος, που διαρκεί 5 χρόνια, δεν θα τελειώσουμε. Πάλι κάτι θα υπάρχει, βεβαίως στην πράξη να το διορθώσουμε.
-Κανείς δεν ήρθε δογματικά να πει, ότι εμείς έχουμε την απόλυτη και αυθεντική άποψη και γνωρίζουμε την αλήθεια. Όχι, όλοι συμπληρώνουμε κάτι, αλλά ας το προσεγγίσουμε με αυτή την έννοια.
-Επαναλαμβάνω λοιπόν, ότι στη μη τυπική εκπαίδευση, δίνουμε αυτή την κατεύθυνση, δίνουμε και την κατεύθυνση μετά στα μεταλυκειακά Ι.Ε.Κ., αν πούμε τα μεταγυμνασιακά Ι.Ε.Κ., τα Σ.Ε.Κ. δηλαδή, για να μπορέσει κάποιος να έχει μία ακόμη επιλογή που δεν είχε ως τώρα.  Από εκεί και πέρα, πραγματικά αναβαθμίζουμε την τεχνική εκπαίδευση και την κατάρτιση στον τόπο μας. Πώς το αναβαθμίζουμε; Πρώτον, φέρνοντας αυτές τις τομές για τις οποίες μίλησα μόλις πριν. Δεύτερον, δίνοντας τη δυνατότητα για πρώτη φορά στην πατρίδα μας, όποιος επιθυμεί εντελώς δωρεάν, να μπορέσει να κάνει και αυτές τις επιλογές. Γι’ αυτό μίλησα προηγουμένως για μια απαξιωτική στάση ορισμένων συναδέλφων για την κατάρτιση, κάτι που εκ προοιμίου δεν μπορεί κανείς να το πάρει ως προσέγγιση που βοηθά την παιδεία, διότι είναι μια τρίτη επιλογή. Δεν είπε κανείς ότι είναι υποχρεωμένος να κάνει τη μία ή την άλλη επιλογή ο μαθητής, επιλέγει ό,τι θέλει. Ας του δώσουμε όμως περισσότερες επιλογές, επιλογές τις οποίες τις στηρίζουμε και εδώ είναι και η πολιτική βούληση του Υπουργείου Παιδείας, του Υπουργού και όλων ημών και βεβαίως, της Κυβέρνησης, να το στηρίξει με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους. Αυτό είναι κάτι κατ’ αρχήν, θετικό. Θα θέλαμε να ακούσουμε και άλλες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
ΚΔΒΜ-ΚΟΛΛΕΓΙΑ
-Για τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης ή για τα Κολέγια, θα μιλήσουμε και στο Τμήμα, αλλά θα ήθελα να μείνω λίγο σε ορισμένα, τα οποία ακούστηκαν από την πλευρά κάποιων συναδέλφων, γιατί είτε υπάρχει μια διαφορετική ιδεολογική προσέγγιση και πολιτική άποψη, όπου εκεί πραγματικά δεν μπορεί κανείς να πει γιατί δεν προσεγγίζουν οι δύο απόψεις. Μιλώ για την άποψη του Κ.Κ.Ε., που έχει μια τελείως διαφορετική προσέγγιση σε κάποια θέματα, απ’ ό,τι έχουμε εμείς. Εμείς στηρίζουμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία, γιατί αυτό είναι η βασική επιλογή αυτής της Κυβέρνησης. Τελεία και παύλα, δεν το διαπραγματευόμαστε, από εκεί και πέρα, όμως, εμείς από τη δική μας πλευρά, θέλουμε να αφήσουμε παράλληλα με έναν απόλυτο έλεγχο του συστήματος, κάποια ιδιωτική πρωτοβουλία. Πάντως, η επιλογή μας είναι η στήριξη της δημόσιας δωρεάν παιδείας και εκεί ακριβώς αναφέρομαι, στη δημόσια δωρεάν παιδεία. Δεν μίλησα καθόλου για ιδιωτικές δομές. Το λέω αυτό γιατί υπάρχει μια διαφορετική ενδεχομένως ιδεολογική και πολιτική προσέγγιση, όπως και με κάποια άλλα κόμματα, τα οποία είπαν ότι δεν μπορεί θέματα που αφορούν στην κατάρτιση να τα αφήνουμε σε ιδιώτες.
Εμείς στηρίζουμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία, αλλά από εκεί και πέρα σας είπα, δεν έχουμε ιδεοληψίες. Από την πλευρά  μας πιστεύουμε ότι αυτά είναι ιδεοληψίες, βεβαίως, θέλουμε να υπάρξει παράλληλα και κάτω από έλεγχο η ιδιωτική πρωτοβουλία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ
Διαβάζω : «Το νομοσχέδιό σας διώχνει τους μαθητές από τη γενική παιδεία και τους οδηγεί στη μη τυπική κατάρτιση». Αυτό ακούστηκε από συνάδελφοι του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.. Είμαι δημοσιογράφος και δικηγόρος, αυτές είναι οι επαγγελματικές μου ιδιότητες. Θέλω να τεκμηριώνω ό,τι λέω, πήρα το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το διάβασα. Δεν καταλαβαίνω τι διαφορετική άποψη έχετε εσείς από εμάς στις κατευθύνσεις.
Σας διαβάζω : «Γυμνάσιο και Λύκειο : βασικοί άξονες της πρότασής μας, είναι η θεσμοθέτηση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η θέσπιση του Ενιαίου Λυκείου Θεωρίας και Πράξης και η δημιουργία κύκλου αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν μεταλυκειακής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης».
Δημόσια μεταλυκειακή τεχνική εκπαίδευση : Υπάρχει αυτή τη στιγμή στην πατρίδα μας και με το νομοσχέδιο ενδυναμώνεται ακόμη περισσότερο η δημόσια και δωρεάν τεχνική και τεχνολογική εκπαίδευση μεταλυκειακά; Βεβαίως, με τις δομές τις οποίες υπάρχουν. Υπάρχει και μάλιστα ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Επιπροσθέτως, τι κάνουμε; Δημιουργούμε εκεί έναν ακόμη κλάδο μετά την 9χρονη μη τυπική εκπαίδευση με το ΣΕΚ. Άρα, θέλω να πω, ότι και εσείς μιλάτε για δημόσια δωρεάν παιδεία και εμείς τη στηρίζουμε. Εσείς δίνετε κάποιες κατευθύνσεις εδώ, αν όμως διαβάσει κανείς τις τοποθετήσεις σας, όπως αυτή που διάβασα προηγουμένως, ότι δηλαδή, διώχνουμε τα παιδιά στην κατάρτιση, θα έλεγε ότι εσείς εξοβελίζετε εντελώς από το σύστημα της παιδείας οτιδήποτε δεν έχει σχέση με τη γενική παιδεία και όλα τα υπόλοιπα τα ρίχνετε «στο πυρ το εξώτερον».
Δεν είναι έτσι, στο πρόγραμμά σας δεν λέει κάτι τέτοιο. Δεν με ενδιαφέρει να αναλύσω το πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., απλώς το πήρα αυτό ως παράδειγμα για να πω ότι οι προσεγγίσεις, είτε γίνονται από τη δική σας ή δική μας κατεύθυνση, κάπου μπορούν να συγκλίνουν. Τουλάχιστον ως προς τις προθέσεις, σας είπα δεν αμφισβητώ ότι ο καθένας έχει πολύ καλές, για να μπορέσει να δώσει στην ελληνική νεολαία ό,τι καλύτερο έχει.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Διαβάζω κάτι άλλο που αφορά τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Χθες στην τοποθέτησή του ο Εισηγητής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων ανέφερε ορισμένα θέματα για την τεχνολογική εκπαίδευση. Σας διαβάζω όμως και αυτά που είπε ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, ο οποίος μιλώντας στο Α’ Θερινό Τμήμα την προηγούμενη εβδομάδα για το νομοσχέδιο : «Αντικατάσταση και Συμπλήρωση Διατάξεων για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης». Λέει : «Δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι θέλετε και μιλάτε για τεχνολογική ανάπτυξη, τη στιγμή που διαλύετε την τεχνική εκπαίδευση και πάτε τον κόσμο στα Ι.Ε.Κ.». Τα Ι.Ε.Κ. κατά τον εκπρόσωπο των ΑΝ.ΕΛ., είναι κάτι τελείως υποβαθμισμένο, κάτι το οποίο ουσιαστικά δεν πρέπει να υπάρχει ως δομή, την οποία δεν πρέπει να συζητούμε και εμείς θέλουμε τον κόσμο εκεί.
ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΣΙΜΟ ΣΤΑ ΙΕΚ
Επιτρέψτε μου να πω, ότι δεν βλέπω το λόγο για τον οποίο υπάρχουν τέτοιες απόψεις. Μπορώ να ακούσω κριτική και δέχομαι εκ προοιμίου ότι πάρα πολλά πράγματα μέσα από τη συζήτηση ήδη διορθώθηκαν, αλλά μιλήσατε για αθέμιτο ανταγωνισμό στα Ι.Ε.Κ. και μάλιστα κάποιοι είπαν ότι σπρώχνουμε τον κόσμο στην ιδιωτική παιδεία, όταν για πρώτη φορά δίνουμε τη δυνατότητα της δωρεάν κατάρτισης σε όποιον θέλει. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό, ξέρετε το σύστημα που ίσχυε με τα δίδακτρα τα τελευταία δύο χρόνια κ.λπ.. Σήμερα  καταργείται όλο αυτό το σύστημα και μπαίνουμε σε ένα άλλο που αναβαθμίζει πραγματικά την κατάρτιση και την τεχνολογική εκπαίδευση.
 

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ