Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ο υφ. Παιδείας για τη Χρυσή Αυγή στα σχολεία και τα μαθήματα Πολιτικής Παιδείας και Ιστορίας

Δημοσίευση: 01/11/2013
Κεδίκογλου βουλη
Alt Text: 
Κεδίκογλου βουλη
Title Text: 
Κεδίκογλου βουλη
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Προσπαθούμε  τα φαινόμενα   τα οποία πηγάζουν από τη Χρυσή Αυγή, όπως είναι η ξενοφοβία, ο ρατσισμός, η βία, να τα καταπολεμούμε μέσα στα σχολεία είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ερώτησης της Μ. Ρεπούση, σχετικά με τη διείσδυση της Χρυσής Αυγής στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το υπουργείο Παιδείας εισήγαγε    το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας     στην Α΄   και   Β’ Τάξη Λυκείου, με στόχο  τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση του πολίτη, ώστε να αποκτήσει ένα δημοκρατικό ήθος και να μπορεί να αξιολογεί ανεπηρέαστα, ελεύθερα, με ευθυκρισία και πολιτική παρρησία πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις και κόμματα που εμπλέκονται στην πολιτική και κοινωνική ζωή.
ΠΟIΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στην επισήμανση της Βουλευτού Μαρίας Ρεπούση , (κατά τη συζήτηση στη Βουλή ερώτηση της για σχετικά με τη διείσδυση της Χρυσής Αυγής στο χώρο της εκπαίδευσης)., ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας θα πρέπει να το διδάσκουν   ειδικοί επιστήμονες που  υπάρχουν στα σχολεία, ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου δήλωσε: «Καταρχήν, όσον αφορά το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και το ποιοι το διδάσκουν: Νομίζω ότι το διδάσκουν οι σωστές ειδικότητες. Και το ότι είναι διαφορετικές ειδικότητες, δεν γίνεται για λόγους συμπλήρωσης του ωραρίου, αλλά επειδή νομίζουμε ότι είναι οι κατάλληλοι. Για παράδειγμα, οι κοινωνιολόγοι, μαζί με τους οικονομολόγους κλπ., αυτές οι ειδικότητες, δηλαδή, που θα το διδάσκουν, είναι οι πιο κατάλληλες».
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σε δεύτερη επισήμανση της κ. Ρεπούση για το    περιεχόμενο του μαθήματος  της Πολιτικής Παιδείας  ο κ. Κεδίκογλου απάντησε: «Όσον αφορά το περιεχόμενο αυτό καθ’ αυτό του μαθήματος, είναι ένα θέμα που θα το κοιτάξει –και νομίζω ότι το κοιτά- το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Είναι το πιο κατάλληλο για να μας πει τι χρειάζεται. Και είμαι σίγουρος ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αποκτήσει το περιεχόμενο που όλοι επιθυμούμε».
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Όσον αφορά τώρα το μάθημα της Ιστορίας ο υφυπουργός Παιδείας τόνισε:
-Πράγματι είναι γεγονός ότι πολλές φορές, αν και υπάρχει στο πρόγραμμα το μάθημα περί Ολοκαυτώματος, ναζισμού και γενικότερα για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επειδή είναι στα τελευταία κεφάλαια και χρονολογικά όταν φτάνουν τα παιδιά να τα διδάσκονται, κάποιοι δεν προλαβαίνουν να τα διδαχθούν, έχουμε, όπως ξέρετε, κάνει κάποιες δράσεις.
-Το βασικό είναι ότι αν υπάρχει σωστός προγραμματισμός, προλαβαίνει να διδαχθεί το μάθημα. Εμείς στην αρχή της κάθε χρονιάς στέλνουμε σε όλες τις σχολικές μονάδες σχετικές οδηγίες ώστε να γίνει σωστή κατανομή και να προλάβουν να διδαχθούν όλα τα κεφάλαια.
-Σε αυτό το θέμα, όμως, σας θυμίζω κάτι πολύ σημαντικό, τη θέσπιση της «τράπεζας θεμάτων» με το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση για το νέο Λύκειο που ψηφίσαμε πρόσφατα, όπου έγινε ακριβώς και γι’ αυτούς τους σκοπούς, να «υποχρεωθεί», δηλαδή, ο εκπαιδευτικός να κάνει όλα τα κεφάλαια και να μην έχουμε περιπτώσεις όπου κάποιοι μαθητές διδάσκονται όλη την ύλη της Ιστορίας ή των άλλων μαθημάτων και κάποια παιδιά όχι. Έτσι, λοιπόν, θα δώσουμε και σε αυτό το θέμα μια λύση.
-Δεύτερον, σας θυμίζω ότι η Ιστορία δεν διδάσκεται πια μόνο μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια, γιατί έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει η διαθεματική προσέγγιση της διδασκόμενης ιστορικής ύλης, οι επισκέψεις σε μουσεία, σε αρχαιολογικούς χώρους, σε τόπους ιστορικής μνήμης, η συνεργατική διδασκαλία, οι σχολικές θεατρικές παραστάσεις, οι επισκέψεις στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Έχουμε τη βοήθεια των σύγχρονων τεχνολογιών και τις ιστοσελίδες με σημαντικό οπτικοακουστικό υλικό. Αυτές είναι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια. 
-Πέραν, όμως, από το μάθημα της ιστορίας έχουμε τα μαθήματα των βιωματικών δράσεων, όπως ξέρετε, και των ερευνητικών εργασιών όπου παρέχεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν πιο ειδικά, συστηματικά και οργανωμένα με ζητήματα ιστορίας.
-Πάντως, σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, διαχέονται οι δημοκρατικές ιδέες και μόνο εάν ξεφυλλίσουμε βιβλία όπως τα αρχαία, τα νέα κ.λπ. θα βρούμε πλούσιο σχετικό υλικό δημοκρατικής αγωγής και υγιούς πολιτικού προσανατολισμού.
-Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του διδάσκοντα που πρέπει να εμβαθύνει σε κάποια ιστορικά ζητήματα. Η υπόθεση της παιδεία μας, όπως ξέρετε, δεν είναι μόνο θέμα των σχολείων, αλλά και της οικογένειας, των πολιτιστικών φορέων, τη πολιτικής ηγεσίας, των κομμάτων.

Φωτό:Αρχείο eurokinissi

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ