Παρέμβαση του Απ. Κακλαμάνη για τη διάκριση Πανεπιστημίων -ΤΕΙ

28/01/2014

Άκουσε το άρθρο

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε, όταν λέτε: «Γεωπόνος Ιδρύματος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης». Πολύ σωστά. Από το 2003 έχουμε μια νομοθεσία που λέει: «Πανεπιστήμια και ΤΕΙ», δεν λέει «ΑΕΙ και ΤΕΙ». Το άλλο, το να λέμε «ή τεχνολόγος γεωπόνος τεχνολογικού Ιδρύματος», δηλαδή τι μπορεί να είναι παρά τεχνολόγος, αφού είναι του τεχνολογικού ιδρύματος;
Τις παραπάνω επισημάνσεις έκανε προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Αθ. Τσαυτάρη, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής  Απ.  Κακλαμάνης , κατά τη συζήτηση στη Βουλή του  νομοσχεδίου «Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών και της υγείας και προστασίας των ζώων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ:  
Έχουμε πάρει ένα σωρό κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση -και μιλάω και ως πρώην Υπουργός Παιδείας. Τα Προγράμματα Επιλογής Σπουδών έχουν και σε Πανεπιστήμια και σε Τεχνολογικά Ιδρύματα απορροφήσει πολλά λεφτά από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εάν, κύριε Υπουργέ, τους αποφοίτους των προγραμμάτων σπουδών επιλογής, είτε είναι από Πανεπιστήμια είτε είναι από Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τους διορίζουμε εφόσον αναγνωρίζονται ως ισότιμες οι σπουδές τους στο δημόσιο, δεν αντιλαμβάνομαι τι γίνεται στην ελεύθερη αγορά. Όσον αφορά τον ΟΟΣΑ, όταν έρθουν εδώ θα δούμε τι είναι του ΟΟΣΑ και τι εισφέρεται εδώ μέσω του ΟΟΣΑ, όπως πολλές φορές μέσω της τρόικα εισφέρονται πράγματα, τα οποία και από εδώ διάφορες ομάδες συμφερόντων και συντεχνίες θέλουν να περάσουν, στη λογική «είδαμε παπά, να θάψουμε και ζωντανούς», μιας και είναι η χώρα σε κρίση και η Βουλή πρέπει με κατανόηση να ψηφίζει πολλά πράγματα σαν έκτακτα μέτρα. Εκεί μπαίνουν και διάφορα άλλα πράγματα, με τον τρόπο που νομοθετούμε.
Γι’ αυτό με βλέπετε τόσο επίμονο στο θέμα του πώς νομοθετούμε. Όταν κάθε διαρκής επιτροπή μπορεί σε πέντε συνεδριάσεις να συζητήσει, να ανασκολοπίσει ένα νομοσχέδιο, να επισημάνει διατάξεις που δεν πρέπει να περάσουν, να τις επισημάνει. Ο τρόπος που νομοθετού, εμένα μου δημιουργεί ενοχές πράγματι, όταν ξέρω ότι πάρα πολλά πράγματα που ψηφίζονται έχουν διατάξεις που υπό άλλες συνθήκες διαλόγου και  συζήτησης ενδεχομένως δεν θα τις ψήφιζα.
Εδώ, λοιπόν, σας λέει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, κύριε Υπουργέ -απευθύνεται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων- ότι οφείλετε να επανεξετάσετε τη διεύρυνση του εξειδικευμένου προσωπικού στις επιχειρήσεις γεωργικών εφοδίων κλπ και να περιληφθούν οι απόφοιτοι. Γιατί, λοιπόν, γίνεται αυτή η διάκριση; Αυτό αντιβαίνει στις αρχές του ανταγωνισμού που έχουν καθιερωθεί εδώ νομοθετικά, όπως και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιμένει μονίμως και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, στο οποίο προσφεύγουν, τους δικαιώνει.
Σας παρακαλώ, λοιπόν, εκεί που κάνατε τη σωστή βελτίωση, στο άρθρο 41 παράγραφος 1, περίπτωση β, εναρμονιζόμενος και εσείς και η Βουλή με αυτό που και το Κοινοτικό Δίκαιο έχει καθιερώσει, σύμφωνα με τα επιχειρήματα που είπα πριν, να τεθεί «ή προγραμμάτων σπουδών επιλογής, αναγνωριζομένων πτυχίων δηλαδή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής, εφόσον έχουν ισοτιμία».
  Να πω μια φράση μόνο, κύριε Πρόεδρε. Δεν καταλαβαίνω. Εσείς είστε Ακαδημαϊκός. Η ταυτολογία, όπως ξέρετε, προκαλεί σύγχυση. Δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε, όταν λέτε: «Γεωπόνος Ιδρύματος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης». Πολύ σωστά. Από το 2003 έχουμε μια νομοθεσία που λέει: «Πανεπιστήμια και ΤΕΙ», δεν λέει «ΑΕΙ και ΤΕΙ». Το άλλο, το να λέμε «ή τεχνολόγος γεωπόνος τεχνολογικού Ιδρύματος», δηλαδή τι μπορεί να είναι παρά τεχνολόγος, αφού είναι του τεχνολογικού ιδρύματος; Ξέρω ότι είναι δύσκολο και ιδιαίτερα στις υπηρεσίες, όπως είπε και ο κ. Χαρακόπουλος, πώς να το περάσεις. 
Αυτό ισχύει και από το 2003 δεν υπάρχει θέμα.
Έχουμε, λοιπόν, γεωπόνους των τμημάτων, πτυχιούχους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και έχουμε και πτυχιούχους τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Σας παρακαλώ αυτές τις βελτιώσεις για τα προγράμματα σπουδών επιλογής και αυτήν τη βελτίωση όσον αφορά την ορολογία να τις κάνετε.
  Αναμένω με σεβασμό στις διαδικασίες μία απάντηση από τον κύριο Υπουργό για όσα ανέφερα –να μην τα επαναλαμβάνω- για την κατάργηση της διάκρισης για τους πτυχιούχους προγραμμάτων σπουδών επιλογής. Όπως είπα, στο δημόσιο μεν διορίζονται κατά νόμο, αλλά δεν μπορούν να ασκήσουν ελεύθερο επάγγελμα.
Και επίσης, θέλω να πω κάτι σχετικά με την τροπολογία –την οποία διάβασα και πάλι με προσοχή-  για τα δάνεια. Στη δεύτερη σειρά της πρώτης παραγράφου, το «έχει εφαρμογή» είναι «έχουν εφαρμογή», δηλαδή οι υποθήκες ή οι προσημειώσεις, όχι το κτηματολογικό γραφείο. Άρα, «έχουν» και όχι «έχει».
Επίσης, για να είναι σύμφωνα με το τέλος της παραγράφου 1 αυτά που αναφέρετε για να προσδιορίσετε τι μένει από το δάνειο και επί ποίων -δηλαδή αν είναι περισσότερα τα ακίνητα που έχουν υποθηκευτεί ή προσημειωθεί, σε ποια θα περιοριστεί- πρέπει εκεί που αναφέρετε «περιορίζεται σε ποσοστό 120%», να πείτε, «περιορίζεται σε ποσοστό μέχρι των 120%». Το πού θα φτάσει αυτό το «μέχρι», αν θα φτάσει στην οροφή του 120 ή παρακάτω, θα εξαρτηθεί από το πώς καλύπτεται αυτό που υπολείπεται ως χρέος στη διαδικασία περιορισμού της υποθήκης προσημειώσεως σε ορισμένου ή ορισμένα από τα ακίνητα.
 Και τέλος, προσέξτε παρακαλώ κάτι που είναι πολύ πιο σημαντικό απ’ όλα αυτά: Η τελευταία παράγραφος λέει ότι «Σε περίπτωση που εκμίσθωση για οποιοδήποτε λόγο δεν υλοποιηθεί ή», όχι σωρευτικά, αλλά διαζευκτικά, «για οποιοδήποτε λόγο δεν καταστεί δυνατή η εξόφληση της οφειλής από τα μισθώματα, ο εκκαθαριστής κινεί τη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί του βεβαρυμμένου αγροτικού ακινήτου για το μη εξοφληθέν ποσό».
Όμως, έχετε ήδη λεπτομερώς καθορίσει στην παράγραφο 2 με ποιες διαδικασίες, εφάπαξ ή με δόσεις, σε ορισμένο διάστημα που μπορεί αυτό με μια νέα ρύθμιση να φτάσει μέχρι τα δέκα έτη. Αυτό νομοτεχνικά –και τα νομοτεχνικά έχουν επίπτωση επί της ουσίας- παρ’ όλα όσα κακώς αναφέρονται από αρκετούς συναδέλφους, ήδη ορίζεται στην τελευταία αυτή παράγραφο ότι εάν είναι ληξιπρόθεσμο ή όταν καταστεί ληξιπρόθεσμο και απαιτητό δεν μπορεί να προχωρήσει, διότι γίνονται αυτές οι ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει, λοιπόν, πρόβλημα κινδύνου αναγκαστικής εκτέλεσης από την παράγραφο 2.
Όμως, με την παράγραφο 6 λέτε: «Σε περίπτωση που η εκμίσθωση για οποιοδήποτε λόγο δεν υλοποιηθεί, ο εκκαθαριστής κινεί διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης». Μα, για οποιοδήποτε λόγο μπορεί να μην υπάρξει εκμίσθωση, αλλά ο αγρότης να συνεχίζει τις δόσεις που έχουν καθοριστεί στην παράγραφο 2. Γι’ αυτό, λοιπόν, νομίζω ότι θα πρέπει να διαγράψετε τις τρεις λέξεις: «από τα μισθώματα» και να γράψετε «κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2». Δηλαδή, η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης θα κινείται εάν ισχύουν όλα όσα ορίζονται στην παράγραφο 2 για την εφάπαξ ή με δόσεις καταβολή, μέσα σε δύο, πέντε ή μέχρι και δέκα χρόνια ή που μπορεί η δόση να προκύπτει και από το μίσθωμα. Ακόμα και αν τώρα δεν είστε σε θέση να δεχτείτε αυτήν τη νομική άποψή μου, κοιτάξτε αυτές τις παρατηρήσεις μου όταν θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο στο σύνολο. Απόψε, όμως, μπορείτε να μου πείτε έστω και μονολεκτικά γιατί συμφωνείτε…
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Έχω εξηγήσει πολλά πράγματα και εις ό,τι αφορά τη ρύθμιση και γιατί καθυστέρησε και γιατί έγινε με τον τρόπο που έγινε και γιατί έτσι έπρεπε να γίνει.
Καταρχάς, μου κάνει εντύπωση που λέτε ότι χαρίζουμε αυτά στις τράπεζες. Δεν έχει να κάνει τίποτα με τις τράπεζες. Αυτό που κάνουμε είναι μόνο με τον εκκαθαριστή που ανήκει στο ελληνικό δημόσιο. Πώς χαρίζουμε τα χωράφια στις τράπεζες με αυτήν τη ρύθμιση, όταν τους βοηθούμε να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα; Δεν μπορούμε να τα χαρίσουμε τα δάνεια, σας το είπα και την άλλη φορά. Αν ένα δάνειο χαριστεί θεωρείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση κεκαλυμμένη επιδότηση. Μπορούμε, όμως, με αυτό που κάναμε και γι’ αυτό περιμέναμε αυτήν την εξήγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δριβελέγκας): Τα είπατε αυτά, κύριε Υπουργέ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Τα είπαμε, αλλά τα έχουν επαναλάβει άλλες είκοσι φορές, παρά το ότι τα έχουμε πει.
Γι’ αυτό το λόγο γίνεται. Δεν μπορεί να γίνει πέραν των φυσικών προσώπων και πέραν μόνο όλων αυτών των επιπρόσθετων που μπήκαν. Απλά, περικόπτουμε τις έξτρα υπερφορολογήσεις, τους ανατοκισμούς, όλα αυτά τα χρήματα.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Τα κατανοήσαμε αυτά.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Κύριε Πρόεδρε, εγώ σας άκουσα με προσοχή.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Πάντα θα υπάρχει η αντιπολίτευση που θα λέει τα δικά της.
 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΑΥΤΑΡΗΣ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων):  Κύριε Πρόεδρε, γνωρίζετε το σεβασμό που σας έχω. Θέλω να σας εξηγήσω ότι μελετούμε το συγκεκριμένο θέμα και σας λέω την απάντησή μου. Ο καθορισμός των συγκεκριμένων τίτλων σπουδών γίνεται με βάση τα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως έχουν καθοριστεί σε συγκεκριμένα Προεδρικά Διατάγματα. Εμείς κάναμε αυτές τις ρυθμίσεις, κάνουμε πρόοδο στο καθένα εξ αυτών κατά κατηγορία και μάλιστα πρόσφατα, το καλοκαίρι του 2013, περάσαμε κάποια πράγματα και με βάση την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την έκθεσή της και έγιναν σοβαρές αλλαγές στη δυνατότητα άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων στο χώρο της γεωργίας. Καθώς αναμορφώνουμε όλα τα διατάγματα, θα μπουν και αυτές οι κατηγορίες κατά περίπτωση, ανάλογα με τα προγράμματα τους.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κύριε Υπουργέ, καταλάβατε τι σας λέγω; Θα έρχονται αλλοδαποί και με την ισοτιμία θα τους δίδουμε την άδεια εμπορίας, αν ξέρουν την ελληνική γλώσσα και δεν θα δίνουμε σε αυτούς. Δείτε το τέλος πάντων. Δείτε και τις παρατηρήσεις μου για την τροπολογία.

Φωτό: Αρχείο eurokinissi

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ