Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Σ. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ: Είχα ενδοιασμούς για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων από φέτος

Δημοσίευση: 19/05/2014
Κεδίκογλου βουλή
Alt Text: 
Κεδίκογλου βουλή
Title Text: 
Κεδίκογλου βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Εγώ προσωπικά είχα κάποιους ενδοιασμούς για την εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων από φέτος, με την έννοια του αν είμαστε έτοιμοι, ώστε να εφαρμοστεί σωστά για να μην αδικηθεί ούτε ένα παιδί. Διότι και ένα παιδί αν αδικηθεί, θα είναι λάθος».
Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Γ. Γκιόκα και πρόσθεσε: « Από τη στιγμή, όμως, που το ΙΕΠ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μας έδωσε τα εχέγγυα ότι μπορούμε να είμαστε έτοιμοι από φέτος, βάλαμε μπροστά, ώστε να γίνουν αυτές οι εξετάσεις».
 Ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε επίσης ότι:
Α.Για το σκοπό αυτό, το ΙΕΠ έχει ήδη προχωρήσει στη σύσταση κεντρικής επιστημονικής επιτροπής της τράπεζας θεμάτων, η οποία έχει εκπονήσει τις προδιαγραφές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επιλογή των θεμάτων που εντάσσονται στην τράπεζα θεμάτων, καθώς και για την υποβολή θεμάτων από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Β.Σύντομα, θα γίνει η επιλογή επιστημονικών επιτροπών αξιολόγησης των θεμάτων για κάθε εξεταζόμενο μάθημα της Α’ λυκείου του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Το ΙΕΠ έχοντας υπόψη του την κρισιμότητα αυτού του εγχειρήματος, ανέλαβε τη δημιουργία του περιεχομένου της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», το οποίο έχει αναλάβει τη διαμόρφωση του σχετικού λογισμικού και της υπολογιστικής υποδομής.
Γ.Επιπλέον, έχουμε δημοσιοποιήσει εδώ και ένα μήνα περίπου με έγγραφο του Υπουργείου τα χαρακτηριστικά των θεμάτων που θα προέλθουν από την τράπεζα θεμάτων για τις εξετάσεις των μαθητών, από το οποίο γίνεται φανερό ότι δεν εισάγονται νέες απαιτήσεις για τους μαθητές, αλλά η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις.   
Δ.Επειδή, λοιπόν, βλέπω ότι υπάρχει μια τάση δαιμονοποίησης της τράπεζας θεμάτων, θέλω να πω ότι είναι κάτι το οποίο εφαρμόζεται από τη δεκαετία του 1960 σε πάρα πολλές άλλες χώρες και το οποίο είχε συζητηθεί εκτενώς. Είναι πρόταση που είχαν διατυπώσει στο παρελθόν σημαντικοί φορείς της εκπαίδευσης.
Ε.Ακόμη, το θέμα της τράπεζας θεμάτων συζητήθηκε εκτενώς στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της αλλαγής του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνεται στο πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που παραδόθηκε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το Νοέμβρη του 2009.
Ζ.Το Υπουργείο, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα με την ύλη, εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ιδιαίτερα όσον αφορά τα μαθήματα της Α’ λυκείου η ύλη έχει ήδη μειωθεί με τον απαραίτητο εξορθολογισμό της. Επιπλέον, όπου υπήρξαν κενά προϊούσης της σχολικής χρονιάς για τη διδασκαλία των μαθημάτων, έχουν δοθεί οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς, ώστε να διασφαλιστεί η κάλυψη της προβλεπόμενης ύλης, όπως για παράδειγμα με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος εβδομαδιαίως ή να με το να ληφθεί μέριμνα, ώστε να μη χαθεί καμιά διδακτική ώρα.
Η. Εμείς λέμε ότι η τράπεζα θεμάτων, καθώς αποτελεί εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και διασφάλισης της ισότητας ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι προς όφελος των μαθητών, ιδιαίτερα αυτών που ξεκινούν από δυσμενή κοινωνική αφετηρία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρατε. Είναι, λοιπόν, προς όφελος αυτών των παιδιών, γιατί δημιουργεί ίσες ευκαιρίες, όπως προείπα, για όλους.
Θ.Η τράπεζα θεμάτων είναι ένας τρόπος για να μην υπάρχουν πολλές κατηγορίες μαθητών. Τι κάνουμε; Ουσιαστικά κάνουμε τις εξετάσεις πιο αντικειμενικές, ώστε οι εκπαιδευτικοί να εξαντλούν όλη τη διδακτέα ύλη για να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες στα παιδιά. Δηλαδή, ο καθηγητής που έχει την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων, αντλεί τα μισά θέματα από την τράπεζα θεμάτων και τα άλλα μισά τα ορίζει ο ίδιος. Αυτό κάνουμε. Και το κάνουμε όπως σας είπα, γιατί κάνουμε τις εξετάσεις πιο αντικειμενικές.
Ι.Αναγκάζουμε τους καθηγητές να έχουν βγάλει όλη την ύλη, ώστε να μην υπάρχουν τα λεγόμενα «καλά σχολεία» στα οποία ενδεχομένως να πηγαίνουν τα παιδιά των πλουσίων οικογενειών που θα έχουν τελειώσει όλη την ύλη και σχολεία τα οποία έχουν κενά, γιατί δεν υπάρχει -αν θέλετε- η ανάγκη να τελειώσουν την ύλη, όπως γίνεται με την τράπεζα θεμάτων. Πρέπει όλα τα σχολεία να έχουν τελειώσει την ύλη, ώστε να δίνουν όλοι οι μαθητές εξετάσεις με ίσες ευκαιρίες.
Κ.Δεν απαιτεί καν την ύπαρξη κοινού προγράμματος εξετάσεων για όλα τα λύκεια της χώρας, γιατί δεν είναι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, όπως είπατε. Διότι πολύ απλά, όπως σας είπα, ο κάθε καθηγητής του σχολείου βάζει τα δικά του θέματα. Άλλα θέματα από την τράπεζα των θεμάτων θα βάλει στο σχολείο άλφα, άλλα στο σχολείο βήτα, άλλα στο σχολείο γάμα και διαφορετικές ημέρες. Και αυτά τα θέματα εξετάζονται και βαθμολογούνται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Δεν είναι όπως στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Λ.Όχι μόνο δεν πρόκειται να καταργήσουμε το νόμο, αλλά εντατικοποιούμε την προσπάθεια για να μπορέσουμε αυτός ο νόμος να εφαρμοστεί καλύτερα.

Φωτό:   eurokinissi

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean