Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ζητάμε αιτιολόγηση των ιδιαιτεροτήτων κάθε σχολείου στα Δωδεκάνησα

Δημοσίευση: 22/04/2013
«Αυτό  που ζητάμε από τον Περιφερειακό Διευθυντή Νοτίου Αιγαίου, με τον οποίο έχουμε εξαιρετική συνεργασία, είναι η πρότασή του να είναι αιτιολογημένη όχι απλά ως προς το συνολικό αριθμό των οργανικών θέσεων κάθε σχολείου, αλλά επί των ιδιαιτεροτήτων κάθε σχολείου».
Τα παραπάνω είπε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου , απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Δωδεκανήσου Β. Υψηλάντη  , σχετικά με την υποβάθμιση της οργανικότητας σε δημοτικά σχολεία των νησιών της Δωδεκανήσου, ενώ υπογράμμισε τα εξής:
Α.Η αιτιολόγηση που ζητήσαμε από τους περιφερειακούς διευθυντές δεν έχει μόνο αντικείμενο την διαπιστωθείσα, σε ορισμένες περιπτώσεις, αναντιστοιχία  μεταξύ των στοιχείων που είχαν καταχωρήσει οι ίδιοι οι διευθυντές σχολείων και των προτάσεων που έρχονταν από τις περιφερειακές διευθύνσεις. Διότι καταλαβαίνετε κι εσείς ότι αυτές οι προτάσεις, σε ένα οποιοδήποτε σύστημα, θα πρέπει να είναι ταυτόσημες. Ο διευθυντής και ο περιφερειακός διευθυντής θα πρέπει να συνεργάζονται, έτσι ώστε αυτό το οποίο αποτυπώνουν ως πραγματικότητα να είναι η ίδια και για τον έναν και για τον άλλον.
Β.Η αιτιολόγηση που ζητήσαμε είναι ακριβώς για να διαπιστωθούν οι ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου.
Γ.Αυτό θα μας δώσει μια αξιόπιστη εικόνα, έτσι ώστε μετά να μπορούμε να φθάσουμε σε μία απόφαση, η οποία, όταν δημιουργεί θετικές διακρίσεις ή όταν δημιουργεί κατανομές, οι κατανομές αυτές να πατούν στην πραγματικότητα, να πατούν στην αντικειμενική ανάγκη που έχουν τα σχολεία.
Δ.Παραδείγματος χάριν, κανένας δεν θα αμφισβητήσει το γεγονός ότι σε σχολείο των Λειψών υπάρχουν δεκατρείς μαθητές και δεκαεπτά καθηγητές. Γιατί; Διότι είναι καθηγητές ειδικοτήτων. Και αυτοί οι δεκατρείς μαθητές θα πρέπει να πάρουν τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ -ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ:
Κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, το με αριθμό 44506/Δ4, 2 Απριλίου 2013 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας περί μεταβολών στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014 προβλέπει ως επί το πλείστον μείωση της οργανικότητας στα περισσότερα σχολεία του Νομού Δωδεκανήσου.
Οι προταθείσες αλλαγές έχουν προκαλέσει ανησυχία και αναστάτωση σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου από την πρωτεύουσα, τη Ρόδο, μέχρι το Καστελόριζο και το Αγαθονήσι.
Ένα από τα κυριότερα και βασικά χαρακτηριστικά του Νομού Δωδεκανήσου είναι η πολυνησία. Η πολυνησία, το απομακρυσμένο από τον ηπειρωτικό κορμό, το μεγάλο κόστος επιβίωσης δημιουργούν ιδιαίτερες ανάγκες σε όλους τους τομείς και φυσικά και στο ζωτικό χώρο της εκπαίδευσης.
Οι προτεινόμενες αλλαγές ανατρέπουν βίαια, θα έλεγα, το υπάρχον καθεστώς και στερούν από τους μαθητές τη δυνατότητα ίσων ευκαιριών στην παιδεία. Το εκπαιδευτικό ισοδύναμο στην ακριτική Δωδεκάνησο δεν εκφράζεται αξιόπιστα με την αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών, αλλά πρωτίστως με την αναλογία νησιών-σχολείων, αλλά και συνάμα με τη διαμορφωθείσα, ατελή αλλά ανεκτή ήδη ισχύουσα οργανικότητα.
Οι μαθητές του νησιωτικού μας συμπλέγματος αντιμετωπίζουν τη δυσκολία μετακίνησης, κάτι που ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς ακόμη και στη Ρόδο, όπως για παράδειγμα το σχολείο στην Έμπωνα που εξυπηρετεί πέντε, έξι χωριά του ορεινού όγκου στη Ρόδο, αλλά και βεβαίως των περιοχών του νησιού της Ρόδου, των συνοικιών που επιτελούν ένα συγκεκριμένο προορισμένο έργο με μεγάλες δυσκολίες, κύριε Υπουργέ, πιστέψτε με. Γι’ αυτό άλλωστε κάθε Σεπτέμβριο με το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζουμε όλοι μαζί από κοινού και βιώνουμε τα μεγάλα προβλήματα της ήδη υφιστάμενης οργανικότητας στις περιοχές μας.
Συνεπώς, αυτή η αντιστοιχία των είκοσι πέντε μαθητών προς ένα δάσκαλο, -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου, το γνωστό server- στην περίπτωση της Δωδεκανήσου δεν μπορεί και δεν πρέπει να ισχύσει.
Καταργώντας οργανικές θέσεις και υποβιβάζοντας τα σχολεία, δυστυχώς η ποιότητα στα νησιά μας θα υποβαθμιστεί εντελώς.
Εκτός όλων αυτών, σε πολλά νησιά, αν υποβιβαστούν οργανικά τα σχολεία, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης σημαντικών διδακτικών αντικειμένων, όπως η πληροφορική, τα αγγλικά, η μουσική, η φυσική αγωγή, τα εικαστικά, η διδασκαλία των οποίων είναι δεδομένη για τους υπόλοιπους μαθητές άλλων περιοχών, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα παρακολούθησης αυτών των μαθημάτων σε ιδιωτικά φροντιστήρια. 
Από τις διατυπωθείσες μέχρι σήμερα απόψεις μόνο η διαβεβαίωσή σας, κύριε Υπουργέ, ότι θα λάβετε υπόψη την πρόταση των περιφερειακών προϊσταμένων εκπαίδευσης, όπως έχουν ήδη αποσταλεί στο Υπουργείο,  είναι -κατά την προσωπική μου άποψη- ικανοποιητική και αίρει κάθε αδικία. Πιστεύω ότι αυτό περιμέναμε, να διαβεβαιώσετε σήμερα και στην Ολομέλεια της Βουλής, ότι θα λάβετε υπόψη αυτήν την πρόταση οργανικότητας τουλάχιστον για τα ακριτικά  νησιά της Δωδεκανήσου.
Καταθέτω και για τα Πρακτικά της Βουλής το σχετικό πίνακα, όπως έχει διαβιβαστεί και από το Υπουργείο από πλευράς περιφερειών για την οργανικότητα αυτή.  
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Βασίλειος-Νικόλαος Υψηλάντης καταθέτει για τα Πρακτικά τον προαναφερθέντα πίνακα, ο οποίος βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής.)
Νομίζω, κύριε Υπουργέ, ότι με αυτή τη διαβεβαίωση αίρεται κάθε αμφισβήτηση η οποία υπάρχει σήμερα και κάθε δικαιολογημένη ανησυχία από άκρο εις άκρο της Δωδεκανήσου. Θα ήθελα να σας πω ότι ο αγώνας αυτός τον οποίο δίδουνε οι ακρίτες  στα Δωδεκάνησα είναι ένας αγώνας όχι μόνο για την οικονομική επιβίωση αλλά και για την πνευματική καλυτέρευση, η οποία θα έρθει μόνο με καλούς εκπαιδευτικούς στο σωστό τους αριθμό και την ώρα που πρέπει.
Ευχαριστώ πολύ. 
   ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής):  Κι εμείς ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε. Υποστηρίζω κι εγώ την πρότασή σας.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ: Και η Αντιπολίτευση την στηρίζει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής):  Χαίρομαι που είμαστε εμείς οι τρεις παρόντες που συνεργαστήκαμε. Ευχαριστώ, εσάς, κύριε Υψηλάντη και κύριε Υπουργέ, και τους συναδέλφους μου απέναντι για τη συνεργασία μας τους δέκα μήνες που ήμουν Πρόεδρος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
 Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Βουλευτές, θα αρχίσω με την έκφραση των συγχαρητηρίων μου για την ανάληψη της Προεδρίας από πλευρά σας, αν και είναι η δεύτερη μέρα. Με την πεποίθηση της πολύ καλής συνεργασίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ξέρω ότι το έργο σας θα είναι και καλό και παραγωγικό και αξιοκρατικό και δίκαιο.
Κύριε Βουλευτά, είχα την ευκαιρία χθες να τοποθετηθώ για το ίδιο ζήτημα. Σας ευχαριστώ που μου δίνετε επίσης τη δυνατότητα να εμβαθύνω σε ορισμένα στοιχεία, επειδή αναφερθήκατε σε μία πρόταση της περιφερειακής διεύθυνσης.
Θα ήθελα προοιμιακά να ξεκαθαρίσω το εξής: Όχι μόνο στηρίζουμε την πολυνησιωτικότητα, όχι μόνο το Υπουργείο λαμβάνει υπόψη του -όπως έκανε και στην αρχή της σχολικής χρονιάς- τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιών, αλλά στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν και πολλές φορές υπερβαίνοντας και αυτό το πλαίσιο, δίνουμε την δυνατότητα να κατοχυρωθεί η οργανικότητα σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, χωριών των νησιών της Δωδεκανήσου, των Κυκλάδων, του νοτίου Αιγαίου, γιατί γνωρίζουμε ότι το δικαίωμα στη μόρφωση, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, είναι ένα καθολικό δικαίωμα και στηρίζεται επίσης και στη Συνταγματική επιταγή για την προστασία της πολυνησιωτικότητας.
Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα όμως; Έχει σημασία να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Τέσσερις φορές φέτος ζήτησα από όλους τους διευθυντές των σχολείων με έγγραφο του Υπουργείου να επαληθεύσουν και να καταχωρήσουν στο ηλεκτρονικό σύστημα τα κενά που είχαν, όπως επίσης και την αναλογία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνει για πρώτη φορά μία αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών και να ληφθεί υπόψη, επίσης, ο ιδιαίτερος χαρακτήρας ορισμένων  περιοχών.
Θέλω να σας αναφέρω ορισμένα στοιχεία.
Μιλήσατε για το Αγαθονήσι. Στο Αγαθονήσι, στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, υπάρχουν τρεις δάσκαλοι για τέσσερα παιδιά, ενώ το γυμνάσιο διαθέτει επτά εκπαιδευτικούς για εφτά μαθητές.
Αυτό είναι υποχρέωσή μας και θα το αναπτύξουμε έτσι ώστε την επόμενη χρονιά να κατοχυρωθεί ακόμη περισσότερο η δυνατότητα των παιδιών αυτών να μορφώνονται στον τόπο τους.
Από την άλλη πλευρά παρατηρήθηκαν δυσαρμονίες. Μπορώ να σας δώσω κι άλλα στοιχεία. Μπορώ να σας πω ότι, επίσης, υπήρξαν νηπιαγωγεία τα οποία κρατήθηκαν στα νησιά αυτά με πολύ μικρό αριθμό μαθητών, ακριβώς γιατί οι μαθητές δεν μπορούσαν να μετακινούνται από απομακρυσμένες περιοχές προς κεντρικότερες περιοχές.
Αυτό το οποίο κάναμε είναι να διαπιστώσουμε, σε μία πρώτη φάση, εάν και κατά πόσο υπήρχε αντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών και να δούμε ποια ήταν αυτά τα κενά, τα οποία την επόμενη χρονιά θα έπρεπε -κατά προτεραιότητα σε ορισμένες περιοχές- να πληρωθούν.
Είδαμε, όμως, από τα στοιχεία τα οποία λάβαμε, ότι υπήρχαν αναντιστοιχίες. Δεν υπήρχε αντιστοίχηση -δεν υπήρχε αιτιολογημένη αντιστοίχηση- μεταξύ των αναγκών και του αριθμού των μαθητών.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξης του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)
 Ένα λεπτό την ανοχή σας, κύριε Πρόεδρε. Θα είμαι πολύ σύντομος.
Αυτό, λοιπόν, το οποίο κάναμε με το έγγραφο στο οποίο αναφερθήκατε, ήταν να ζητήσουμε όχι τη μείωση της οργανικότητας -γιατί δεν ζητήθηκε τίποτα τέτοιο με το έγγραφο αυτό- αλλά οι περιφερειακοί διευθυντές και οι διευθυντές να αιτιολογήσουν τις προτάσεις που έχουν κάνει.
Πράγματι, χθες είχα τη δυνατότητα -και θα επανέλθω στη δευτερολογία μου- να μιλήσω με όλους τους περιφερειακούς διευθυντές και με τον Περιφερειακό Διευθυντή Νοτίου Αιγαίου. Βεβαίως ανέφερα -και μπορώ να επιβεβαιώσω αυτό το οποίο είπατε, το οποίο φαίνεται και από το έγγραφο της 15ης Απριλίου του 2013, που απέστειλα σε όλους τους περιφερειακούς διευθυντές- ότι οι προτάσεις τους πρέπει να είναι αιτιολογημένες. Τι σημαίνει αυτό; Αιτιολογημένες είτε ως προς τη νέα αποτύπωση της κατάστασης, είτε ως προς τη θετική διάκριση που θα πρέπει να γίνει σε ορισμένες περιοχές, έτσι ώστε να μπορούμε να αποστείλουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζεται στις απομακρυσμένες περιοχές.
Ευχαριστώ και θα επανέλθω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ευχαριστώ πολύ.
Κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Πράγματι, οι σκέψεις οι οποίες διατυπώνονται εδώ είναι προς τη θετική κατεύθυνση θα έλεγα. Πλην, όμως, θέλω να επισημάνω ακόμα ορισμένα πράγματα.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, το κόστος για να επιβιώσουν τα νησιά μας είναι μεγάλο. Και το κόστος, όμως, των νησιωτών να ζουν σε αυτά τα νησιά, είναι και γι’ αυτούς τεράστιο. Γι’ αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να υπάρχει με κανέναν τρόπο έκπτωση σε τίποτα. Αυτό, άλλωστε, κατοχυρώνει και το Σύνταγμα, αυτό ψηφίσαμε προχθές στη Βουλή και με ειδικό άρθρο, σε ειδικό σχέδιο νόμου, σχετικά με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Θέλω να πω, όμως, το εξής: Δεν είναι μόνο τα μικρά νησιά -διότι αυτό το διάστημα ακούσαμε διάφορες εκδοχές πάνω στο πρόβλημα- δεν είναι μόνο το Αγαθονήσι. Μπορώ κι εγώ να σας θέσω ορισμένα θέματα, ορισμένες περιπτωσιολογίες. Για παράδειγμα, το Δημοτικό Σχολείο Κάσσου, που είναι εξαθέσιο, με εξήντα τέσσερις μαθητές, υποβιβάζεται σε τετραθέσιο κατά την αναλογία του ένας δάσκαλος προς είκοσι πέντε μαθητές. Το ίδιο συμβαίνει και με τα διθέσια και εξαθέσια σχολεία της Σύμης, το ίδιο με των Λειψών, το ίδιο με το εξαθέσιο σχολείο της Αστυπάλαιας με εξήντα τρεις μαθητές που υποβιβάζεται κατά την εκτίμηση αυτή, κατά το μπούσουλα αυτό τον οποίο, ας πούμε, θέλουμε να βάλουμε για τον εξορθολογισμό. Και είναι αυτό το οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε σε αυτές τις περιοχές. Αυτή η αντιστοιχία δεν μπορεί να επιβιώσει. Διότι είναι ήδη τα πράγματα πιεσμένα και αυτό το κλάσμα δεν θα βγει ποτέ. Δεν βγαίνει ποτέ.
Συνεπώς, θέλω να το ακούσω ξεκάθαρα, κύριε Υπουργέ, από εσάς ότι είναι για όλα αυτά τα ακριτικά νησιά της Δωδεκανήσου. Διότι και η Ρόδος έχει πρόβλημα –επαναλαμβάνω- και η Κως έχει πρόβλημα και η Κάλυμνος έχει τεράστιο πρόβλημα. Δεν είναι μόνο το Αγαθονήσι, δεν είναι μόνο οι Λειψοί, δεν είναι μόνο η Λέρος κ.ο.κ..
Είναι και τα μεγαλύτερα νησιά της Δωδεκανήσου με τις ιδιομορφίες και τις ιδιορρυθμίες τις οποίες έχουν. Και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
Το ότι υπάρχει περιθώριο απόκτησης πλούτου προκειμένου να βοηθηθεί και η εθνική μας οικονομία λόγω του τουρισμού, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε λύσει το πρόβλημά μας σε άλλους τομείς. Κι εάν δεν ενισχύσουμε αυτούς τους τομείς, δεν θα πετύχουμε και την οικονομική ανάπτυξη.
Άρα, θα ήθελα από εσάς, κύριε Υπουργέ, άλλη μια φορά -και το ζητώ ξεκάθαρα- να τηρήσετε τη δέσμευση αυτή την οποία έχετε δηλώσει ξεκάθαρα εδώ, ότι θα ακούσετε τους περιφερειακούς διευθυντές, τις αιτιολογημένες προτάσεις τους. Πιστεύω, όμως, ότι για τα νησιά δεν χρειάζεται περισσότερη αιτιολόγηση. Δηλαδή, δεν θα πρέπει να μπούμε στον κάματο να πούμε, «Α, για τους Λειψούς ή για τη Ρόδο ή για την Τήλο πρέπει να ακούσουμε μία ειδική αιτιολογία του προβλήματος από τον περιφερειακό διευθυντή». Είναι πράγματα αυταπόδεικτα και αυτονόητα.
Κάποιος συνάδελφος εδώ συναντήθηκε με τον κύριο Υπουργό και εξεδόθη μία ανακοίνωση, η οποία έλεγε ότι δεν θα υπάρξει καμμία αλλαγή όσον αφορά τα μικρά νησιά, τα ολοήμερα σχολεία των μικρών νησιών, την οργανικότητα των ολοημέρων  σχολείων των μικρών νησιών. Αυτό τι σημαίνει για εμάς; Σημαίνει ότι το μικρό νησί, αφαιρουμένου έστω κι ενός δασκάλου που κάνει το ολοήμερο, μπαίνει στην κατηγορία της υποβάθμισης της οργανικότητάς του.
Ακούστηκε και εχθές η απάντησή σας. Θέτω και στο Προεδρείο -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- το εξής: Θα πρέπει κάποιες επίκαιρες ερωτήσεις, οι οποίες τίθενται, και όπως αναφέρει και ο Κανονισμός, να εξετάζονται από κοινού και να έχει ο κάθε Βουλευτής το χρόνο να μιλήσει πάνω στο θέμα και στο πρόβλημα το οποίο τίθεται.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ετέθη και από τον κ. Χαικάλη.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ: Διότι έβαλα σήμερα στην ταλαιπωρία τον κύριο Υπουργό να έλθει για να γίνουν αυτές οι διευκρινίσεις, τις οποίες ο κύριος Κρεμαστινός εχθές έθεσε για όλο το Αιγαίο.
Εμείς τις θέτουμε για τα Δωδεκάνησα, διότι εδώ μπορεί να εκπροσωπούμε το Έθνος ολόκληρο, αλλά η αγωνία μας, ο πόνος μας και οι ανησυχίες μας είναι γι’ αυτούς τους πολίτες, που καθημερινά είμαστε σε συναναστροφή μαζί τους και  γνωρίζουμε τα προβλήματά τους.
Και στο σημείο αυτό, ευχαριστώ και τη συνάδελφο κα Ιατρίδη και τον κ. Γάκη, που είναι εδώ παρόντες για να ακούσουν με αγωνία αυτά τα οποία θα μας πείτε.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ: Εκφράζουμε την αγωνία και τη συμπαράστασή μας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού): Κύριε Βουλευτά, αναφερθήκατε στο κλάσμα και στη διαίρεση να είναι είκοσι πέντε μαθητές. Θα ήθελα να επαναλάβω κάτι για να είναι απόλυτα σαφής η θέση μου.
Η αιτιολόγηση που ζητήσαμε από τους περιφερειακούς διευθυντές δεν έχει μόνο αντικείμενο την διαπιστωθείσα, σε ορισμένες περιπτώσεις, αναντιστοιχία  μεταξύ των στοιχείων που είχαν καταχωρήσει οι ίδιοι οι διευθυντές σχολείων και των προτάσεων που έρχονταν από τις περιφερειακές διευθύνσεις. Διότι καταλαβαίνετε κι εσείς ότι αυτές οι προτάσεις, σε ένα οποιοδήποτε σύστημα, θα πρέπει να είναι ταυτόσημες. Ο διευθυντής και ο περιφερειακός διευθυντής θα πρέπει να συνεργάζονται, έτσι ώστε αυτό το οποίο αποτυπώνουν ως πραγματικότητα να είναι η ίδια και για τον έναν και για τον άλλον.
Η αιτιολόγηση που ζητήσαμε είναι ακριβώς για να διαπιστωθούν οι ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου.
Αναφερθήκατε προηγουμένως στη μείωση ή στην αύξηση της οργανικότητας –στη μείωση αναφερθήκατε- διότι σε ορισμένες περιπτώσεις είτε σε απομακρυσμένα σχολεία, είτε σε κεντρικότερα σχολεία ο αριθμός «είκοσι πέντε» δημιουργεί ανησυχίες για την αύξηση ή τη μείωση των θέσεων.
Θα σας πω ένα παράδειγμα πάρα πολύ απλό, το οποίο προέρχεται –δεν θέλω να το κατονομάσω- από συγκεκριμένο σχολείο της περιοχής σας. Εάν ένα σχολείο είναι έτσι δομημένο όπου η αίθουσα χωράει δεκαπέντε μαθητές, πώς θα  φτιάξουμε τμήμα των είκοσι πέντε;
Αυτό, λοιπόν, που ζητάμε από τον Περιφερειακό Διευθυντή Νοτίου Αιγαίου, με τον οποίο έχουμε εξαιρετική συνεργασία, είναι η πρότασή του να είναι αιτιολογημένη όχι απλά ως προς το συνολικό αριθμό των οργανικών θέσεων κάθε σχολείου, αλλά επί των ιδιαιτεροτήτων κάθε σχολείου.
Αυτό θα μας δώσει μια αξιόπιστη εικόνα, έτσι ώστε μετά να μπορούμε να φθάσουμε σε μία απόφαση, η οποία, όταν δημιουργεί θετικές διακρίσεις ή όταν δημιουργεί κατανομές, οι κατανομές αυτές να πατούν στην πραγματικότητα, να πατούν στην αντικειμενική ανάγκη που έχουν τα σχολεία.
Παραδείγματος χάριν, κανένας δεν θα αμφισβητήσει το γεγονός ότι σε σχολείο των Λειψών υπάρχουν δεκατρείς μαθητές και δεκαεπτά καθηγητές. Γιατί; Διότι είναι καθηγητές ειδικοτήτων. Και αυτοί οι δεκατρείς μαθητές θα πρέπει να πάρουν τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.
Είπατε και κάτι άλλο, για το οποίο –αν θέλετε- έχω ιδιαίτερη ευαισθησία. Είπατε ότι σε ορισμένες περιοχές δεν υπάρχει από τα δημόσια σχολεία η δυνατότητα για πρόσβαση των μαθητών στη μόρφωση και ορισμένοι από αυτούς καταφεύγουν -ακόμη και όταν δεν μπορούν- στα φροντιστήρια ή σε αυτό που ονομάζουμε «σύστημα της παραπαιδείας».
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, με το εξής: Ακριβώς για αυτόν το λόγο στο Πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, που, όπως ξέρετε, έχει αρχίσει και λειτουργεί και έχει ορίζοντα τριετίας, έχουμε πει ότι ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα –και το ξέρετε αυτό, διότι έχω απαντήσει και έχω στείλει ήδη στους περιφερειακούς διευθυντές- ακόμη κι ένα σχολείο, ένα γυμνάσιο μπορεί να συστήσει Κέντρο Ενισχυτικής Διδασκαλίας, έτσι ώστε να σταλούν από τον ενιαίο πίνακα εκπαιδευτικοί και να μπορούν να λειτουργήσουν το πρόγραμμα. Να υπάρχει, δηλαδή, ενισχυτική διδασκαλία ακόμη και σε ένα σχολείο και όχι σε όμιλο σχολείων, όπως η Υπουργική Απόφαση προβλέπει.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι όχι μόνο στηρίζουμε αυτήν την προσπάθεια, αλλά έχουμε την πεποίθηση ότι αυτή η πολιτική υποστήριξης των εκπαιδευτικών θεσμών στην περιοχή των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, στα νησιά μας, είναι μία πολιτική εθνικού συμφέροντος.
Ευχαριστώ πολύ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.