Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

"Χειρόφρενο" στα σχολικά λεωφορεία χωρίς ζώνες ασφαλείας-συστήματα συγκράτησης

Δημοσίευση: 28/01/2009

Ρεπορτάζ:esos.gr

Χειρόφρενο θα δέσουν από από δω και πέρα όλα τα σχολικά λεωφορεία  που δεν είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας-συστήματα συγκράτησης σε κάθε θέση μεταφερόμενου επιβάτη συμπεριλαμβανομένων του συνοδηγού και του οδηγού, σύμφωνα με εγκύκλιο που υπέγραψε ο νέος υπουργός Μεταφορών Ευριπιδης Στυλιανίδης.

Τα καθίσματα και οι τοποθετούμενες σε αυτά ζώνες ασφαλείας-συστήματα συγκράτησης πρέπει να συμμορφώνονται με τις ακόλουθες απαιτήσεις:

Σε οχήματα παραγόμενα σε μικρές σειρές όπως ορίζονται στη με αριθμό 32353/1475/4.7.2002 κ.υ.α., της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις των προαναφερόμενων π.δ. όσον αφορά την αγκύρωση των ζωνών, και αγκύρωση και αντοχή των καθισμάτων ο κατασκευαστής μπορεί αντί των προβλεπομένων να υποβάλει έκθεση Εργαστηρίου Πολυτεχνικού Ιδρύματος μετά από έλεγχο με την μέθοδο της υπολογιστικής προσομοίωσης (μοντελοποίηση στοιχείου σε ηλεκτρονικό υπολογιστή) καθώς δε και έκθεση του ιδίου εργαστηρίου για τον αριθμό των σημείων στήριξης των ζωνών ασφαλείας ανά θέση και την κατανομή τους στις διάφορες θέσεις.

Οι εκθέσεις υπογράφονται από ειδικό εμπειρογνώμονα και τον υπεύθυνο Δ/ντή του εργαστηρίου. Έξι μήνες μετά την ισχύ της παρούσας δεν χορηγείται έγκριση τύπου αν δεν πληρούνται οι απαιτήσεις αυτής της παραγράφου.

Επίσης μετά την 31.12.2009 επιτρέπεται η πρώτη ταξινόμηση μεταχειρισμένων και η μεταβίβαση κυκλοφορούντων

λεωφορείων μεταφοράς νηπίων, μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ως σχολικά λεωφορεία ανεξάρτητα των μεταφερομένων νηπίων ή μαθητών μόνο εφόσον:

Ι. Είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας-συστήματα συγκράτησης σε κάθε θέση μεταφερόμενου επιβάτη συμπεριλαμβανομένων του συνοδηγού και του οδηγού και καθίσματα εκ κατασκευής που πληρούν τις οδηγίες 96/37, 96/38 και 2000/3 της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή μεταγενέστερες αυτών και αποδεικνύεται από έγγραφο:

α) του εργοστασίου κατασκευής του αμαξώματος ή

β) αρμόδιας αρχής της προηγούμενης χώρας ταξινόμησης ή

γ) της αντιπροσωπείας του εργοστασίου κατασκευής του αμαξώματος στη χώρα μας ή στη χώρα προηγούμενης κυκλοφορίας ή κατασκευής του ή

δ) Πιστοποίηση σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΙΙ. Έχουν τοποθετηθεί ζώνες ασφαλείας σε σε κάθε θέση μεταφερόμενου επιβάτη συμπεριλαμβανομένων του συνοδηγού και του οδηγού. Τα καθίσματα και οι τοποθετούμενες σε αυτά ζώνες ασφαλείας θα είναι αναλόγων απαιτήσεων των πδ 502/83, πδ 503/83 και πδ 530/83 όπως ισχύουν. Αυτό αποδεικνύεται από:

α) Την εφαρμογή της προβλεπόμενης από το εδάφιο ΙΙ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου διάταξης για τα οχήματα παραγόμενα σε μικρές σειρές, υποβαλλομένων των απαιτουμένων αιτήσεων και δικαιολογητικών από τον ενδιαφερόμενο. Εναλλακτικά μπορεί να υποβληθεί βεβαίωση από φορέα ή υπηρεσία που θα καθοριστεί, ότι τα καθίσματα και οι ζώνες που τοποθετήθηκαν σε αυτά είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές - απαιτήσεις που θα ανακοινωθούν από το ΥΜΕ όχι αργότερα από την 31.12.2005 ή

β) Πιστοποίηση σύμφωνα με τις οδηγίες 96/37, 96/38 και 2000/3 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ