Μετρώντας ως το έξι ν+2 και πανεπιστημιακά πτυχία στο ΠΑΔΑ

Προβληματική νομοθετική διάταξη θα επηρεάσει πλήθος φοιτητών στα περισσότερα ανώτατα ιδρύματα της χώρας

13/10/2018

Άκουσε το άρθρο

Καθηγητής Γιώργος Γιαννακόπουλος
Πρόεδρος του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Στην πραγματικότητα το θέμα στο οποίο θα αναφερθώ  ξεπερνά τα όρια του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς σχετίζεται με νομοθετική διάταξη που θα επηρεάσει πλήθος φοιτητών στα περισσότερα  ανώτατα ιδρύματα της χώρας.

Στόχος του παρόντος σημειώματος είναι να επισημάνει το πρόβλημα, ελπίζοντας ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας θα δώσουν μια έγκαιρη και καθαρή λύση.

Ο νόμος  4521 ορίζει: “Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.”.

Είναι προφανές ότι ο νομοθέτης θέτει ένα χρονικό όριο έξι ακαδημαϊκών ετών, πέρα από το οποίο οι φοιτητές δεν μπορούν να συνεχίσουν για να λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Είναι νομίζω προφανές ότι, κατά την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους, όσοι φοιτητές εισήχθησαν το 2012-13 δεν θα έχουν υπερβεί τα έξι χρόνια σπουδών. Θα έχουν συμπληρώσει ακριβώς έξι (12 εξάμηνα).

Ωστόσο, η άποψη αυτή δεν είναι η μόνη, ούτε αναγκαστικά η σωστή

. Η Δ.Ε. του ΠΑΔΑ θεωρεί, ότι οι φοιτητές που θα εγγραφούν στο 13ο εξάμηνο των σπουδών τους έχουν υπερβεί το όριο που θέτει ο νόμος.

Έτσι, στην πράξη μεταθέτει το όριο για τη δυνατότητα λήψης πανεπιστημιακού πτυχίου στο ακαδημαϊκό έτος 2013-14.

Η γνώμη μου, όπως και αρκετών άλλων συναδέλφων, είναι ότι με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται το ν+2, καθώς δικαίωμα για πανεπιστημιακό πτυχίο θα έχουν  όσοι θα εγγραφούν στο 11ο εξάμηνο, όσοι δηλαδή θα έχουν συμπληρώσει μόνο 10 εξάμηνα σπουδών.

Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό καθώς σχετίζεται με τα δικαιώματα των φοιτητών και θα πρέπει να λάβει αδιαμφισβήτητη λύση χωρίς καθυστέρηση.

Ποιος όμως αποφασίζει τι ακριβώς ορίζει ο νόμος;

Ποιος τον ερμηνεύει με εγκυρότητα (αναλαμβάνοντας και την ευθύνη γι’ αυτό);

Νομίζω ότι τα τμήματα, στα οποία και απευθύνονται, όπως είναι φυσικό, οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από ανακοινώσεις των διοικητικών υπηρεσιών του ιδρύματος, ούτε καν πίσω από αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής.

Καθώς η διάταξη αυτή επαναλαμβάνεται στους νόμους που αφορούν και άλλες συναφείς περιπτώσεις (συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.), καλό είναι το αρμόδιο υπουργείο να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

Να διευκρινίσει δηλαδή τι ακριβώς ορίζει η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία  χαρακτηρίζεται ως απολύτως προφανής για όλους εκείνους που υποστηρίζουν… αμφότερες τις αντικρουόμενες απόψεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ