Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η ΠΟΣΔΕΠ για τη δυνατότητα εξέλιξης των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ των Πανεπιστημίων

Δημοσίευση: 08/01/2019
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Alt Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Title Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η ΠΟΣΔΕΠ έχει πάγια θέση ότι η εκλογή για την ένταξη σε μια βαθμίδα ΔΕΠ θα πρέπει να είναι ανοιχτή διαδικασία, να γίνεται με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και κυρίως να γίνεται αξιοκρατικά. Έχει επίσης κάνει και συγκεκριμένη πρόταση για τον τρόπο συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων. Επιπλέον, η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι οι εξελίξεις των μελών ΔΕΠ πρέπει να γίνονται με κλειστές διαδικασίες.

Αυτή την περίοδο, η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει μια πολυνομία (και) στο θέμα αυτό, ειδικότερα με τις πολλαπλές και δαιδαλώδεις ρυθμίσεις για την ένταξη του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ στις αντίστοιχες βαθμίδες των μελών ΔΕΠ. Εμμέσως, έχει επαναφέρει, επιλεκτικά για τις περιπτώσεις των συγχωνεύσεων, και τη βαθμίδα του Λέκτορα προκειμένου να εντάξει το χαμηλόβαθμο διδακτικό προσωπικό των ΤΕΙ, ακόμη και όσους δεν έχουν διδακτορικό!!

Με αυτά τα δεδομένα, η Κυβέρνηση υποβαθμίζει ανεπίτρεπτα τόσο τη βαθμίδα των Λεκτόρων των Πανεπιστημίων, για την οποία η ΠΟΣΔΕΠ έχει συγκεκριμένες προτάσεις2 και με την αφορμή της κατάθεσης του νέου σχεδίου νόμου3 τις επαναφέρει. Αδικεί, επίσης, και την κατηγορία των ΕΕΠ και ΕΔΙΠ των Πανεπιστημίων που έχουν διδακτορικά διπλώματα καθώς πολλοί από αυτούς έχουν σημαντικά ακαδημαϊκά προσόντα και πολύ καλά βιογραφικά (σε πολλές περιπτώσεις σαφώς καλύτερα από αυτά των καθηγητών εφαρμογών των ΤΕΙ). Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ενδείξεις ότι η Κυβέρνηση σκοπεύει να φέρει ρυθμίσεις και γι’ αυτές τις κατηγορίες για απλή ένταξη τους στις βαθμίδες του ΔΕΠ, κάτι που θα είναι επίσης λάθος.

Με αυτά τα δεδομένα, η πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ για το θέμα αυτό είναι η εξής:

  • Να θεσμοθετηθεί ξανά η βαθμίδα του Λέκτορα ως εισαγωγική βαθμίδα των μελών ΔΕΠ, πρόταση που αποτελεί πάγια θέση της ΠΟΣΔΕΠ.
  • Να δοθεί η δυνατότητα ένταξης των μονίμων Λεκτόρων στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή μετά από κρίση βασισμένη στα προσόντα που απαιτούνται, καθώς και η δυνατότητα μονιμοποίησης στους υπηρετούντες Λέκτορες για λόγους ίσης μεταχείρισης με τους εντασσόμενους στην βαθμίδα από τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τις διατυπωθείσες προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ2.
  • Να δοθεί η δυνατότητα εκλογής στή βαθμίδα του Λέκτορα στα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ που έχουν τα προσόντα, μετά από αίτηση τους και με δεδομένο ότι δεν απαιτείται νέο κονδύλιο για τη θέση, μέσα από μια διαδικασία ουσιαστικής ακαδημαϊκής κρίσης (και όχι ένταξης) από εκλεκτορικά σώματα που θα συγκροτούνται με τις ίδιες διαδικασίες που συγκροτούνται για εκλογή μέλους ΔΕΠ, μετά από έγκριση και δυνατότητα τροποποίησης των γνωστικών αντικειμένων από τη Γενική Συνέλευση του τμήματος. Με τη διαδικασία αυτή αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα ιδιαίτερα δυναμικό και δημιουργικό στοιχείο των πανεπιστημίων με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, το οποίο ήδη χρησιμοποιείται ευρέως για να καλύπτει τις ελλείψεις σε θέσεις ΔΕΠ, ενώ παράλληλα αισθάνεται αδικημένο με τις ρυθμίσεις ένταξης διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ στα πανεπιστήμια.
  • Να προκηρυχθούν θέσεις μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημίων.

Ο Πρόεδρος Στάθης Ευσταθόπουλος Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.         

Ο Γραμματέας Χαράλαμπος Φείδας Καθηγητής Α.Π.Θ

Ετικέτες: 
ΠΟΣΔΕΠ

Σχόλια (67)

 
εδιπ
09 Ιαν 2019 08:40

Πολύ σημαντική αυτή η ανακοίνωση. Υπουργέ ακούς;;;;;

 
Δρ. ΕΔΙΠ
09 Ιαν 2019 09:56

Συγχαρητήρια για την ΠΟΣΔΕΠ για την αλλαγή της στάσης της. Ευχόμαστε να υποστηρίξουν μια άμεση κατάθεση σχετικής ρύθμισης ως τροπολογία στο εν λόγω νομοσχέδιο.

 
ΕΔΙΠ
09 Ιαν 2019 10:35

Ωρίμασαν οι συνθήκες για την επαναφορά της βαθμίδας του λέκτορα. Ας οριστεί ένα ακαδημαϊκά ορθό και αποδεκτό πλαίσιο για να προχωρήσει.

 
Δρ. ΕΔΙΠ Ιωάννινα
09 Ιαν 2019 12:29

Εγώ θεωρώ εξαιρετική εξέλιξη τη συγκεκριμένη ανακοίνωση. Είναι λογική η πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ και πρέπει να μας βρει συμμάχους.
Περιμένουμε τον Υπουργό...

 
ΕΔΙΠ για εξέλιξη
09 Ιαν 2019 12:29

Μπραβο στην ΠΟΣΔΕΠ!
Αναμένουμε όλοι οι ΕΔΙΠ που έχουμε υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα να κατατεθεί άμεσα διάταξη στο ν/σ που συζητείται που θα μας δίνει την δυνατότητα εξέλιξης στη θέση του Λέκτορα.
Υπουργέ κατέθεσε σήμερα την τροπολογία! Είναι καθολικό αίτημα των μελών ΔΕΠ ΕΔΙΠ και ΕΕΠ στα ΑΕΙ!

 
Δρ ΕΔΙΠ Μετάταξης
09 Ιαν 2019 13:18

Μόνο θετικά σχόλια έχω να προσθέσω σε σχέση με την ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ. Είναι στη σωστή κατεύθυνση. Είπαμε συχνά πως υπάρχουν πολλές κατηγορίες εργαζομένων στη βαθμίδα των ΕΔΙΠ, οι οποίοι ασκούν διαφορετικό έργο εντέλει. Σαφώς ούτε επιθυμούν ούτε θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως να "βαπτιστούν" Λέκτορες. Όσοι όμως έχουν ικανό διδακτικό και ερευνητικό έργο, δεν μπορούν να παραμένουν άλλο καθηλωμένοι ούτε να προσπερνώνται από ανθρώπους με υποδεέστερα προσόντα. Συνηγορούμε στο κείμενο της ΠΟΣΔΕΠ και ευελπιστούμε για άμεση επίλυση του προβλήματος..

 
Όχι δεν είναι
09 Ιαν 2019 13:26

Δεν είναι καθολικό αίτημα των μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ. Επειδή το λέει η ΠΟΣΔΕΠ σημαίνει ότι συμφωνούν όλοι;

Τι σημαίνει "υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα"; Γιατί δεν πήρατε κάποια από τις 1000 θέσεις που προκηρύχθηκαν στα ΑΕΙ;

Με λίγα λόγια θέλετε να γίνετε ΔΕΠ μέσω επετηρίδας.

 
ΕΔΙΠ
09 Ιαν 2019 13:50

Το αίτημα των μελών ΕΔΙΠ είναι πλέον αίτημα και των μελών ΔΕΠ. Εκφραστηκε απο το κυριαρχο οργανο των μελων ΔΕΠ. Το Υπουργείο πρέπει να αντιδράσει άμεσα χωρίς δισταγμους

 
ΕΕΠ
09 Ιαν 2019 13:55

Επιτέλους ας καταθέσουν μία τροπολογία που να δίνει μία δίκαιη λύση στο θέμα αυτό. Σήμερα η ΠΟΣΔΕΠ κάνει μία αλλαγή στάσης σε σχέση με το θέμα της λεκτοροποίησης, αλλά είχε προηγηθεί και η τελευταία σύνοδος Πρυτάνεων. Εκεί δεν μπόρεσε να εκδοθεί ομόφωνο ψήφισμα, όμως και εκεί Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις ζήτησαν να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης σε μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ που έχουν προσόντα να ενταχθούν σε βαθμίδα ΔΕΠ, και σε σχέση πάντα με το τι ισχύει με τους καθηγητές εφαρμογών στα ΤΕΙ. Είναι πλέον κάτι παραπάνω από έτοιμη η πανεπιστημιακή κοινότητα να δεχτεί μία τέτοια τροπολογία που θα δίνει κίνητρα σε ένα αξιόλογο δυναμικό των πανεπιστημίων για περαιτέρω εξέλιξη και πρόοδο. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά το Υπουργείο να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να φέρει προς ψήφιση την τροπολογία που τόσο περιμένουμε.

 
δρ. ΕΔΙΠ
09 Ιαν 2019 13:57

Συγχαρητηρια για την πρόταση...εξαιρετική....διορθώνει στρεβλώσεις και δημιουργεί προοπτικές...πρέπει το συντομότερο να υιοθετηθεί από το υπουργειο ...

 
Δρ ΕΔΙΠ με αυξημένα προσόντα
09 Ιαν 2019 16:02

Να αποκατασταθεί άμεσα η αδικία πολλών ετών για τους ΕΔΙΠ. Οι ΕΔΙΠ που έχουμε τα προσόντα για μέλη ΔΕΠ να μας δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης στη θέση του Λέκτορα και να κατατεθεί σήμερα σχετική διάταξη στο ν/σ που συζητείται στη Βουλή. Αναμένουμε την πρωτοβουλία του Υπουργού Παιδείας!

 
ΕΔΙΠ που γέρασε
09 Ιαν 2019 16:03

Δεν μπορώ να φανταστώ πως οποιοδήποτε ΕΔΙΠ με προσόντα χαίρεται με αυτήν την απόφαση της ΠΟΣΔΕΠ. Οι περισσότεροι ΕΔΙΠ θα πρέπει να είμαστε στην ηλικία των 40-50 χρόνων που σημαίνει ότι αν είμασταν δραστήριοι στην έρευνα και τη διδασκαλία όλα αυτά τα χρόνια, τα προσόντα μας θα πρέπει να είναι πολύ περισσότερα από αυτά της βαθμίδας του επίκουρου. Το να πανηγυρίζουμε για την πρόταση επαναφοράς μιας βαθμίδας κατώτερης των προσόντων μας, στην οποία η ίδια η ΠΟΣΔΕΠ λέει ότι υποβαθμίζεται με την εισαγωγή σε αυτήν συναδέλφων χωρίς Διδακτορικό, είναι, αν μη τι άλλο, υπερβολή. Η πρόβλεψη, δε, για δυνατότητα "έγκρισης και τροποποίησης του γνωστικού αντικειμένου από τη Γ.Σ." είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Ανοιχτές διαδικασίες, προκήρυξη θέσεων ΔΕΠ μόνο μέσω πολυετούς προγραμματισμού γνωστικών αντικειμένων και εξωτερικός έλεγχος για καταφανείς αδικίες στη "διαδικασία ουσιαστικής ακαδημαϊκής κρίσης" είναι η λύση, αλλά αυτή δεν τη θέλουν ούτε η ΠΟΣΔΕΠ, ούτε το ΕΔΙΠ.

 
Όχι επαναφορά της βαθμίδας του Λέκτορα
09 Ιαν 2019 16:09

Στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού οι καθηγητικές βαθμίδες (εκλεγμένο προσωπικό) στα Πανεπιστήμια είναι τρεις: πχ. (Professor – Associate Prof. – Assistant Prof.) ή (Professor – Reader – Lecturer).

Είναι άστοχο το αίτημα της ΠΟΣΔΕΠ και δε βοηθά στην ακαδημαϊκή (ερευνητική/διδακτική) εξέλιξη του προσωπικού των ΑΕΙ.

 
εδιπ
09 Ιαν 2019 16:58

Μπράβο στην ΠΟΣΔΕΠ για την σωστή τοποθέτησή της. Το κάθε τμήμα μπορεί να κρίνει ποιος από τους υπηρετούντες ΕΕΠ/ΕΔΙΠ έχει τα προσόντα για να εξελιχθεί σε λέκτορα. Περιμένουμε άμεσες ενέργειες από τον υπουργό.

 
ΕΕΠ
09 Ιαν 2019 18:57

Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική...έχει ωριμάσει πλέον η ιδέα για την όσο το δυνατόν καλύτερη και προσφορότερη αξιοποίηση του συγκεκριμένου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού των πανεπιστημίων της χώρας μας. Εύχομαι άμεσα το υπουρφίο να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, μα βάση της πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ

 
ΕΔΙΠ Ph.D
09 Ιαν 2019 19:16

ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΣΔΕΠ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΓΡΗΓΟΡΑ!

 
Έλενα
09 Ιαν 2019 21:40

και από λέκτορες να γίνετε και πρωτοβάθμιοι καθηγητές. Αυτό που δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω ότι ενώ δεχθήκατε να διοριστείτε σε θέση που δυστυχώς δεν έχει εξέλιξη τώρα θέλετε να εξελιχθείτε. Και αυτή η ιστορία με προσόντα υψηλότερα από πρωτοβάθμιο καθηγητή πρέπει να σταματήσει. Ναι με ισχύει σε πολλές περιπτώσεις αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι παλιοί καθηγητές δεν είχαν τη σημερινή πίεση για δημοσιεύσεις (publish to survive) αλλά ούτε και τα πολλά ερευνητικά προγράμματα που υπάρχουν σήμερα. Στο τέλος η εισαγωγική βαθμίδα θα είναι ΕΔΙΠ.

 
Καθηγητής ΑΕΙ προβληματισμένος
09 Ιαν 2019 22:28

Ομολογώ ότι ως μέλος επιτροπών που συντάσσουν εισηγητική έκθεση για την κατάληψη νέας θέση μέλους ΔΕΠ, προβληματίζομαι ειλικρινά για το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη υπηρετούντα μέλη ΕΔΙΠ με αυξημένα προσόντα, με λαμπρές μεταδιδακτορικές σπουδές, με προσφορά το διδακτικό έργο προ- και μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Με δημοσιεύσεις σε κορυφαία επιστημονικά περιοδικά. Με προσφορά κλινικο-εργαστηριακού έργου σε Ιατρικές Σχολές. Μ σημαντικότατη συνεισφορά στην τελική θετική απόφαση απονομής ερευνητικών προγραμμάτων. Γιατί, αυτοί οι επιστήμονες, να μην μπορούν να γίνουν κατόπιν αυστηρών κριτηρίων εκλογής μέσω των κατάλληλων εκλεκτορικών σωμάτων, νέοι Λέκτορες στα ΑΕΙ μας???

 
εδιπ
09 Ιαν 2019 22:43

@Γονιοςμαθητη
Αγαπητέ γονιέ δεν σε ενοχλεί η κλειστή εξέλιξη των ΔΕΠ αλλά μόνο των ΕΔΙΠ. Προφανώς είσαι πικραμένος από κάτι....

 
@ελενα
09 Ιαν 2019 22:46

Το ίδιο το κράτος αναβάθμισε τα καθήκοντα των ΕΔΙΠ με μια σειρά από νόμους. Πλέον έχουν το δικαίωμα της αυτοδύναμης ανάθεσης σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο,επίβλεψη πτυχιακών/διπλωματικών, ανάληψη ερευνητικών έργων ως ΕΥ κλπ. Δεν είναι άδικο να αναβαθμίζεις τα καθήκοντα χωρίς να δίνεις δυνατότητα εξέλιξης; Καλό είναι να ψάχνετε λίγο πριν γράφετε ανακρίβειες και αοριστολογίες.

 
Απορών
09 Ιαν 2019 23:00

@ Γονιός μαθητή και @ Έλενα: είναι λογικός ο προβληματισμός σας αλλά θεωρώ ότι βασίζεται σε όχι και τόσο καλή γνώση της κατάστασης... Πιο συγκεκριμένα:
@ Έλενα: παλαιότερα τα μέλη ΕΕΔΙΠ (κλάδος στον οποίον οι διδακτορούχοι ήταν κατά πολύ λιγοτεροί σε σχέση με τον κλάδο ΕΔΙΠ) στην 7ετία μπορούσαν να προκηρύξουν τη θέση τους και μάλιστα χωρίς να υπάρχει καμμιά ανάγκη. Αυτό στην πορεία καταργήθηκε προφανώς για να γίνεται ad hoc και να παρουσιάζεται ως παροχή ενώ η λογική είναι πολύ συγκεκριμένη και πόσο μάλλον σήμερα με την τεράστια υποστελέχωση. Αυτό που γινόταν πάντα με νόμο χωρίς να υπήρχε η ανάγκη εκ μέρους των ΑΕΙ δεν γίνεται σήμερα όταν οι ανάγκες είναι τεράστιες!
@ Γονιός μαθητή: αγαπητέ γονέα... αντιλαμβάνομαι τη λογική να μη θέλετε να στείλετε το παιδί σας σε "τέτοια ΑΕΙ" αλλά η εναλλακτική που προτείνετε είναι ένα ΑΕΙ πρκτικά χωρίς καθόλου μέλη ΔΕΠ και μόνο μέλη ΕΔΙΠ και ΕΕΠ. Αυτό θέλετε; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι για να έφτασε η ΠΟΣΔΕΠ στο σημείο να ζητάει αυτό που ζητάει υπάρχει τεράστιο πρόβλημα πλεόν στα ΑΕΙ; Τα περισσότερα μέλη ΔΕΠ έγιναν μέλη ΔΕΠ με το νόμο πλαίσιο του 1982 και συνταξιδοτούνται μαζικά... Ακόμα και όλα τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ με διδακτορικό αν γίνουν μέλη ΔΕΠ, ακόμα και η αναλογία αποχωρήσεων/προσλήψεων να γίνει 1:1 από 1:5 που είναι τώρα, η πληγή που έχει ανοίξει θα άρει καμμιά δεκαετία να κλείσει...
Το γεγονός ότι το αίτημα πλέον εκφράζεται από τη ΠΟΣΔΕΠ, δηλαδή το συνδικαλιστικό φορέα που από τη φύση του πάντα ήταν αντιμέτωπος, θα πρέπει να σας κάνει να ξανασκεφτείτε τις θέσεις σας... Καλώς η κακώς δεν υπάρχει άλλη λύση και ακόμα και αυτό να γίνει πάλι δεν είναι συνολική λύση... Πάλι θα υπάρχει τεράστια υποστελέχωση αλλά τουλάχιστον θα ανακουφιστούν κάπως τα μέλη ΔΕΠ...

 
PE19
10 Ιαν 2019 00:08

Εκπλήσσομαι και που βλέπω αυτή την ανακοίνωση ειδικά από ΔΕΠ.
Ποιος ο λόγος τα ΔΕΠ να ξεκινούν από τη βαθμίδα του Λέκτορα και με τους υφιστάμενους μισθούς. Ας ξεχάσουμε προς το παρόν τους ΕΕΠ ΕΔΙΠ και πάμε στους Λέκτορες. Έστω λοιπόν ότι προκηρύσσεται θέση σε κάποιο Παν/μιο, (όπως γίνονταν στο παρελθόν) στη βαθμίδα Λέκτορα – Επίκουρου (τελικά σε Λέκτορα) ποιος σοβαρός επιστήμονας από το εξωτερικό θα έρθει στην Ελλάδα σε βαθμίδα μη μόνιμη, ενώ για να έχει μονιμότητα θα πρέπει να περάσει 2 κρίσεις, 1 ανοικτή από Λέκτορα σε επίκουρο και 1 κλειστή για μονιμοποίηση !!! με μισθό (έστω ότι έχει 6 χρόνια Pos-doc) 1861€ μεικτά (~1200 καθαρά) ενώ αν είναι στο εξωτερικό θα παίρνει τουλάχιστον τα τριπλάσια !!!!!! Δεν είναι λοιπόν ελκυστική προοπτική για κάποιον επιστήμονα με προοπτικές. Γιατί λοιπόν να προτείνεται κάτι τέτοιο ?
Πάμε στους ΕΕΠ Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά, για να είναι κάποιος ΕΕΠ σε Παν/μιο σημαίνει ότι το γνωστικό του αντικείμενο ξεφεύγει από τα αντικείμενα που θεραπεύει το τμήμα που ανήκει (Πχ Ξενόγλωσσοι και Γυμναστές σε Πολυτεχνικές σχολές). Γιατί λοιπόν να μετατραπεί σε ΔΕΠ ? Αν ενταχθούν κανονικά σε βαθμίδα θα πρέπει να έχουν και εξέλιξη (αλλιώς γιατί να γίνουν). Φανταστείτε Τμήμα αρχιτεκτόνων με 20 ΔΕΠ εκ των οποίων 1 Αγγλικών και 1 Γαλλικών και 1 γυμναστή (τραβηγμένο αλλά όχι απίθανο). Λοιπά σχόλια περιττά.
Τέλος στην πολύπαθη ομάδα των ΕΔΙΠ που έχει και την περισσότερη ανομοιομορφία. Εδώ υπάρχουν επιστήμονες που πραγματικά μπορούν να προσφέρουν και αξίζουν θέση ΔΕΠ. Δεν τους απαγορεύει όμως κανένας, με το υπάρχον νομικό καθεστώς, να πείσουν το τμήμα που βρίσκονται να προκηρύξει θέση στο γνωστικό τους αντικείμενο και να εκλεγούν με ανοικτές διαδικασίες σε θέση Επίκουρου ή ακόμα και Καθηγητή. Το να δοθεί η δυνατότητα για αλισβερίσι με κλειστές διαδικασίες έστω και αν υπάρχουν εκλεκτορικά αυτό σημαίνει καταστρατήγηση κάθε έννοιας ισοπολιτείας. Σε μεγάλα Παν/μια και τμήματα υπάρχουν 20 και 30 ΕΔΙΠ που οι περισσότεροι έχουν όλα τα τυπικά προσόντα για Λέκτορα και Επίκουρο για φανταστείτε σε τμήμα 50 μελών ΔΕΠ 20 αιτήσεις ΕΔΙΠ για θέσεις Λεκτόρων, ποιος θα γίνει και ποιος όχι ακόμα και αν γίνουν όλοι πότε θα ξαναπάρει θέση το τμήμα.
Τώρα θα με πείτε συνωμοσιολόγο αλλά όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι νέοι και καλοί επιστήμονες από το Εξωτερικό δεν θα έρχονται στην Ελλάδα μήπως η ανακοίνωση εκεί ακριβώς σκοπεύει ? ? ?

 
@ PE19
10 Ιαν 2019 08:26

"Δεν τους απαγορεύει όμως κανένας, με το υπάρχον νομικό καθεστώς, να πείσουν το τμήμα που βρίσκονται να προκηρύξει θέση στο γνωστικό τους αντικείμενο"
Όλα τα τμήματα με τις μαζικές συνταξιοδοτήσεις έχουν τεράστια κενά. Για ποιο λόγο λοιπόν να προκηρύξει ένα γνωστικό αντικείμενο που καλύπτεται έστω και από ΕΔΙΠ και να μην προκηρύξει ένα αντικείμενο που δεν καλύπτεται από κανέναν. Λίγη σοβαρότητα θα ήταν απαραίτητη όταν μιλάμε για τέτοια θέματα και η εμπάθεια εναντίον των ΕΔΙΠ περνάει σε δεύτερη μοίρα όταν μιλάμε για τη λειτουργία ιστορικών τμημάτων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση τα επόμενα χρόνια.

 
@ΠΕ19
10 Ιαν 2019 08:55

Δεν έχετε καλή εικόνα της κατάστασης στην 3βάθμια... Αν όσα μέλη ΕΔΙΠ περάσουν από κρίση και γίνουν μέλη ΔΕΠ αυτό δεν θα επηρεάσει καθόλου τις νέες θέσεις που θα προκηρυχθούν... Δεν καταλαβαίνετε ότι εδώ και χρόνια 5 μέλη ΔΕΠ αποχωρούν για κάθε 1 νέα θέση (μνημονιακή υποχρέωση) και από το νέο έτος υπάρχει η υπόσχεση για κάθε 1 αποχώρηση να γίνεται μια πρόσληψη. Και όλα τα μέλη ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, ΙΔΑΧ, διοικητικοί κτλ. να γίνουν μέλη ΔΕΠ, και 1 προς 1 να γίνει η αναλογία προσλήψεων ΠΑΛΙ υποστελεχωμένα θα είναι τα ΑΕΙ για τα επόμενα 10 χρόνια!
Η εξίσωση που υπάρχει στο μυαλό πολλών ότι αν κάποια ΕΔΙΠ γίνουν μέλη ΔΕΠ θα μειωθεί ο αριθμός των μελλοντικών προσλήψεων μέλων ΔΕΠ είναι απλά λάθος. Αν ίσχυε η συνάρτηση των κενών θέσεων με τις νέες θέσεις θα είχαμε κατακόρυφη αύξηση των νέων θέσεων, αυτές ωστόσο παραμένουν σταθερές...

 
@ΠΕ19
10 Ιαν 2019 09:02

Ο ρυθμός προκήρυξης θέσεων ΔΕΠ τα τελευταία χρόνια είναι 1 θέση/τμήμα/έτος. Αυτός αναμένεται να είναι και στα επόμενα χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση). Την ίδια στιγμή οι αποχωρήσεις στα μεγάλα τμήματα είναι 3-4 ανά έτος και θα είναι μαζικές έως το 2023 καθώς μια ολόκληρη γενιά πλησιάζει το όριο συνταξιοδότησης. Εσείς αγαπητέ μας λέτε αυτή τη 1 θέση που έχει το τμήμα να την δώσει σε έναν ΕΔΙΠ και όχι για να καλύψει το αντικείμενο κάποιου που φεύγει με συνταξιοδότηση. Κρίνουν όλοι το "επιχείρημά" σας και δε χρειάζεται να πω τίποτα παραπέρα. Όσον αφορά τους ΕΕΠ (επειδή έχετε πλήρη άγνοια) έχουν κι αυτοί γνωστικά αντικείμενα και δε διδάσκουν μόνο αγγλικά και γαλλικά. Είναι οι περισσότεροι διδάκτορες και έχουν συγκεκριμένες ερευνητικές περιοχές που ασχολούνται. Επομένως ο τίτλος της θέσης δεν θα είναι "αγγλικά" όπως ειρωνεύεστε.

 
ΕΔΙΠ
10 Ιαν 2019 09:51

Θεωρώ ότι το άνοιγμα της διαδικασίας αξιολόγησης των ΕΔΙΠ και μετεξέλιξης όσων έχουν τα νόμιμα προσόντα είναι θετικό βήμα καθώς θα προσφερει άμεσα τη δυνατότητα να στελεχωθούν οι σχολές με ακαδημαϊκό προσωπικό υψηλών προσόντων το οποίο είναι σε μεγάλη έλλειψη. Απλά να αναφέρω ότι αν οι θέσεις για μετεξέλιξη των ΕΔΙΠ δωθούν μαζικά σε ανοικτή διαδικασία, θα είναι αναπόφευκτο το φαινόμενο πολλοί καθηγητές που ήδη υπηρετούν σε ΑΕΙ της επαρχίας να υποβάλλουν για διεκδίκηση των θέσεων αυτών, προκειμένου να μετακινηθούν σε ιδρύματα που τους εξυπηρετούν (Αθήνας, Θεσσαλονίκης και άλλων κεντρικών πόλεων), στερώντας τη θέση αυτή από ικανούς νέους επιστήμονες που εργάζονται στα ιδρύματα αυτά επι σειρά ετών.
Με την εσωτερική αξιολόγηση και εξέλιξη του επιστημονικού έργου των διδακτόρων ΕΔΙΠ, μισθολογικά δεν θα υπάρξει επιβάρυνση ενώ επιπρόσθετα θα ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα αυτών των επιστημόνων που προσφέρουν επι σειρά ετών στα ιδρύματα τους, να έχουν δυνατότητα μετεξέλιξης αλλά και να αποκτήσουν ένα κίνητρο για έντονη επιστημονική δραστηριοποίηση.

 
bill
10 Ιαν 2019 11:51

μια ερώτηση μόνο:
στο εξωτερικό υπάρχουν ΕΔΙΠ; μιλάμε για διδακτικό έργο + ερευνητικό+τυπικά προσόντα, αλλά όχι ΔΕΠ.
οπότε στο εξωτερικό το ΕΔΙΠ πως λέγεται;

 
EEΠ με διδακτορικό
10 Ιαν 2019 12:37

@PE19
H Επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά στην άγνοια και ημιμάθια σας. Αν κάνατε τον κόπο να διαβάζατε από αξιόπιστες πηγές θα γνωρίζατε ότι υπάρχουν πολλά μέλη ΕΕΠ στα ΣΕΦΑΑ και θεραπεύουν συγκεκριμένα γνωστικά αντικειμενα που πολλές φορές δεν υπάρχουν μέλη ΔΕΠ για αυτόν το σκοπό. Έτσι όλες οι ΣΕΦΑΑ καλύπτουν αυτές τις θέσεις με ΕΕΠ με διδικτορικά και φυσικά δεν προκηρύσσουν νέεες θέσεις σε αυτά τα αντικείμενα. Αλλά είπαμε καλύτερα να σκάσει και η κατσίκα του γείτονα....

 
@ΕΕΠ
10 Ιαν 2019 14:11

Έχω την εντύπωση οτι, παρόλο που σωστά επισημαίνετε τον πολύ σημαντικό ρόλο των μελών ΕΕΠ σε τμήματα φυσικής αγωγής ή τμήματα ξένων φιλολογιών, μια ένταξη των ΕΕΠ σε θέσεις λεκτόρων θα είναι προβληματική, όταν αυτοί υπηρετούν σε τμήματα αλλου γνωστικού αντικειμένου όπου εκεί διδάσκουν απλώς τις ξένες γλώσσες ή την γυμναστική. Για παράδειγμα, θα είναι περίεργο και προβληματικό σε ένα τμήμα φυσικής, να έχει έναν λέκτορα και δυνάμει επίκουρο καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο την διδακτική της αγγλικής γλώσσας. Αυτό σημαίνει και πρακτικές δυσχέρειες του τύπου ότι θα είναι αδύνατον τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος (με αντικείμενα στη φυσική) να κρίνουν έναν φιλόλογο ή γλωσσολόγο. Η ένταξη των μελών ΕΔΙΠ έχει περισσότερο νόημα καθώς θεραπεύουν υποχρεωτικά τα γνωστικά αντικείμενα των οικείων επιστημών και τμημάτων κι όχι μόνο τις ξένες γλώσσες και τη γυμναστική.

 
Δρ. ΕΔΙΠ Αθήνα
10 Ιαν 2019 14:16

Το να γίνουν κάτοχοι Μάστερ (βλ. ΤΕΙ) Λέκτορες και κάτοχοι διδακτορικών με πολύχρονη διεθνή έρευνα (βλ. ένα σημαντικό ποσοστό ΕΔΙΠ) Λέκτορες, παραμένει μια παράλογη θέσπιση. Οι διδάκτορες ΕΔΙΠ, ειδικά εκείνοι του ν, 4386/16 που εισήλθαν στο Πανεπιστήμιο με προσόντα επίκουρου καθηγητή, θα έπρεπε κατόπιν διαδικασιών όπως αυτές που περιγράφει το δελτίο της ΠΟΣΔΕΠ, να δύνανται να διεκδικήσουν άμεσα θέσεις Επίκουρου και όχι Λέκτορα. Είναι λογικό, ακαδημαικά έντιμο, και δεν δημιουργεί μια νέα ισχυρή ανισότητα. Η παροχή θέσης λέκτορα ΔΕΝ αποτελεί θετική εξέλιξη παρά στην ουσία στασιμότητα, αν όχι οπισθοδρόμηση, για το έργο που αυτοί οι ΕΔΙΠ παρέχουν και για τις επιστημονικές ικανότητες τους..

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean