Κ. Μητσοτάκης: Πρώτα θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τους διευθυντές σχολείων και μετά τους εκπαιδευτικούς

“Θα κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και υπουργείου Παιδείας”

14/05/2019

Ενημερώθηκε: 15/05/2019, 10:36

Άκουσε το άρθρο

“Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους”.

Τα παραπάνω είπε ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης, σε ραδιοφωνική συνέντευξη στον ΣΚΑΙ και σημείωσε: “Ο ρόλος ενός διευθυντή σχολείου, ο οποίος πρέπει να επιλέγεται με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, είναι απολύτως καθοριστικός στο πώς λειτουργεί μια σχολική μονάδα. Και εκεί ο διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει περιθώρια μεγαλύτερης αυτονομίας στο πως θα λειτουργήσει το σχολείο του”.

Σχετικά με τα Πανεπιστήμια ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι “Κομβικό στοιχείο του προγράμματός μας για την Παιδεία είναι να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα Πανεπιστήμια να έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, να αξιολογούνται τελικά για το έργο τους. Ένα μέρος της χρηματοδότησης να συνδέεται και με την αξιολόγηση”.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μια που είπατε αυτό κύριε Πρόεδρε, διοικήσεις νοσοκομείων, διοίκηση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.  Έχετε κατά νου κάποια στιγμή αν έρθετε στην εξουσία να πείτε ότι αυτονομούνται πλήρως τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δηλαδή κόβεται ο ομφάλιος λώρος με το Υπουργείο Παιδείας ή αντιστοίχως με το Υπουργείο Υγείας σε ότι αφορά στις νοσοκομειακές μονάδες;

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Να μην συγχέουμε τα δύο. Τα Πανεπιστήμια έχουν συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι, αλλά διορίζει ο Υπουργός σήμερα όμως.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Όχι, κατευθύνει ο Υπουργός. Κομβικό στοιχείο του προγράμματός μας για την Παιδεία είναι να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ Πανεπιστημίων και Υπουργείου Παιδείας, ώστε τα Πανεπιστήμια να έχουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, να αξιολογούνται τελικά για το έργο τους. Ένα μέρος της χρηματοδότησης να συνδέεται και με την αξιολόγηση.

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Να μην αποφασίζει το Υπουργείο πόσοι εισάγονται σε μια σχολή;

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Βεβαίως. Πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο τα Πανεπιστήμια.  Δεν γίνεται το Πανεπιστήμιο να μας λέει ότι εγώ μπορώ να δεχθώ μέχρι 200 και να βρίσκεται με 500. Είναι άδικο, καταρχάς για τους ίδιους τους φοιτητές. Άρα, τα ίδια τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για τον αριθμό των εισακτέων και βέβαια τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για τα ζητήματα της εσωτερικής τους λειτουργίας. Αν δείτε σήμερα πόσες άδειες απαιτούνται από ένα Πανεπιστήμιο για να κάνει πράγματα τα οποία είναι παντελώς αυτονόητα θα καταλάβετε τι είναι αυτό το οποίο εννοώ. Όπως απαιτούνται σήμερα 12 άδειες από ένα σχολείο για να πάει μια εκπαιδευτική εκδρομή. Τον ίδιο βαθμό αυτοτέλειας θέλω και για τα σχολεία. Ο ρόλος ενός διευθυντή σχολείου, ο οποίος πρέπει να επιλέγεται με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, είναι απολύτως καθοριστικός στο πώς λειτουργεί μια σχολική μονάδα. Και εκεί ο διευθυντής του σχολείου πρέπει να έχει περιθώρια μεγαλύτερης αυτονομίας στο πως θα λειτουργήσει το σχολείο του.

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Όπως ξέρετε για να κάνει ένα σχολείο εκδρομή, ας πούμε, πρέπει να περάσει από 300 άδειες.

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Αυτό που σας έλεγα, ναι. Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα. Να επιλέξουμε, λοιπόν, σωστά τους διευθυντές των σχολείων και να τους δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία. Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ