Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Φυσικοί (ΕΕΦ): Ο χρόνος δεν επαρκούσε για τις απαντήσεις στα θέματα της Φυσικής των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό
Δημοσίευση: 12/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση των θεμάτων της Φυσικής στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ, ανακοίνωσε η Επιτροπή Παιδείας της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών.

Παράλληλα η ΕΕΦ υποστηρίζει ότι :

  • Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική.
  •  Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΕΦ

Τα  θέματα είναι σαφέστατα διατυπωμένα, καλύπτουν μεγάλο φάσμα της ύλης και ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου. Χαρακτηρίζονται, ωστόσο,  ως τα απαιτητικότερα των τελευταίων τριών ετών.

Επιπλέον, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό.

Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται.

Η δυσκολία των θεμάτων δεν πρέπει να έγκειται στο πλήθος αριθμητικών πράξεων αλλά στην εμβάθυνση και ανάλυση των φυσικών διεργασιών. Να επιλέγονται θέματα που αναδεικνύουν την ομορφιά της Φυσικής!

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕΦ
ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ    ΜΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΛΑΡΓΥΡΟΣ ΑΡΗΣ    ΜΙΧΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ    ΠΑΝΑΓΟΣ ΛΟΥΚΑΣ
ΚΑΡΔΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ    ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΚΛΕΙΔΕΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ    ΣΑΡΡΗΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ    ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ    ΧΑΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Σχόλια (26)

 
ΛΚ
12 Ιουν 2019 14:59

Καλά στο Β3 πόσο δύσκολο ήταν να σχεδιάσουν τη ράβδο σε κάποιο οριζόντιο επίπεδο σχεδιασμένο προοπτικά ή να αναφέρουν τη λέξη κάτοψη?

Αυτό ήθελε η επιτροπή να εξετάσει?

 
Αριστείδης
12 Ιουν 2019 16:21

Χαντακώθηκαν τα παιδιά! Ντροπή τους!

 
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
12 Ιουν 2019 16:50

Είστε σοβαροί; Το θέμα Β3 λέει σαφώς για άξονα κάθετο στο επίπεδο. Που βλέπετε την παραπλάνηση; Δηλαδή υπάρχει σοβαρός υποψήφιος που θέλει διευκρίνηση για το τι σημαίνει κάθετος άξονα στο επίπεδο; ΣΟΒΑΡΕΥΤΕΙΤΕ και σταματήστε να γκρινιάζετε χωρίς σοβαρά επιχειρήματα. Ήμαρτον!!!!

 
Νίκος Ι.
12 Ιουν 2019 18:38

Το αποτυχημένο κλείσιμο, μιας αποτυχημένης, από όλες τις απόψεις, περιόδου στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι θεματοδότες, άραγε, έχουν σχέση με την εφηβική ψυχολογία;
Άκου οκτώ σελίδες θέματα! Τα είδαν οι μαθητές μας και κόλλησαν μόνο και μόνο φυλλομετρώντας τα!
Πάλι καλά που δεν τα έδωσαν σε φυλλάδιο...
Έφηβοι είναι, που διαγωνίζονται για μια θέση στα ΑΕΙ. Δεν είναι μηχανές επίλυσης εξισώσεων, σε διαγώνισμα τύποις Φυσικής και κατ΄ουσίαν Μαθηματικών.
Ας ελπίσουμε ότι όλα θα αλλάξουν από του χρόνου.

 
Βασίλης
12 Ιουν 2019 19:20

Πολύ σωστά η ΕΕΦ επισημαίνει το λάθος στο θέμα Β3 στην Φυσική. Ήταν πράγματι παραπλανητικό και θα πρέπει να ακυρωθεί με τις μονάδες να δίνονται στα υπόλοιπα ερωτήματα όπως έχει ξαναγίνει. Το σχολικό βιβλίο έχει παρόμοιο θέμα σε τρισδιάστατη μορφή που αν αντικαθιστούσε την εικόνα του θέματος θα ήταν ορθή.
Παρακαλώ να ακυρωθεί με πρόταση της ΕΕΦ στο υπουργείο για να υπάρχει ισοτιμία και όχι αδικίες.

 
Γιάννης πίνει Γιάννης γκρινιαζει ...
12 Ιουν 2019 22:14

Γιατί ξαφνικά αυτή η "γκρινια" από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών ; Μια χαρά ήταν τα θέματα για τους διαβασμενους μαθητες. Απλά ήταν απαιτητικά σε πράξεις, όπως άλλωστε ήταν και τα θέματα φετος στα Μαθηματικά. Ας μη φτάσουμε στο άλλο άκρο να έχουμε πανευκολα θέματα όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια με το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (Πληροφορική). Εκεί δεν υπάρχει ξεκάθαρη αδικία για τα παιδιά από θετική κατεύθυνση που συναγωνίζονται με τα παιδιά από την οικονομική κατεύθυνση για κοινές σχολές και στα δύο πεδια ; Δεν βλέπω ανακοινώσεις... Για κοιτάξτε τα θέματα πληροφορικής που έπεσαν στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ, έτη φωτός σε επίπεδο δυσκολίας σε θέση με αυτά των ΓΕΛ !

 
45γιάννη = 1
12 Ιουν 2019 23:09

τα ποσοστά επιτυχίας των μαθημάτων και οι ανάγκες για παραπαιδεία εξηγούν ποιος αδικει και γιατί

 
Βασίλης
12 Ιουν 2019 23:24

Το σχήμα στο Β3 ή θα έπρεπε να είναι τρισδιάστατο ή δεν θα έπρεπε να υπάρχει καθόλου. Μην ξεχνάτε ότι ο μαθητής γύριζε σελίδα για να τελειώσει την ανάγνωση της άσκησης και έβλεπε το σχήμα χωρίς την αρχή της εκφώνησης που ήταν στην προηγούμενη σελίδα και αναφερόταν η λέξη "Οριζόντιο", Εξάλλου αν ήταν επαρκής σε κατανόηση η εκφώνηση προς τι το σχήμα?!!! Ελάχιστοι μαθητές ΑΡΙΣΤΑ διαβασμένοι το διαπραγματεύτηκαν σωστά.

 
@Γιάννης πίνει Γιάννης γκρινιαζει ..
12 Ιουν 2019 23:39

Φέτος τα θέματα στην ΑΕΠΠ ήταν όντως εύκολα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές αλλά γενικά τα τελευταία χρόνια είναι μέτριας δυσκολίας. Μην συγκρίνουμε όμως ανόμια πράγματα. Άλλο Φυσική και άλλο ΑΕΠΠ. Στον προγραμματισμό χρειάζεσαι αλγοριθμική σκέψη ενω στην Φυσική μετά απο ένα σημείο είναι μαθηματικές πράξεις. Επίσης η Φυσική έχει συντελεστή 0,7 σε σχέση με την ΑΕΠΠ που δεν έχει. Οπότε το ΑΕΠΠ δεν επηρεάζει τόσο πολύ τις βαθμολογίες σε σχέση με το ΑΟΘ που έχει τον ίδιο συντελεστή με την Φυσική στην θετική

 
Και κλάμα τα φροντιστήρια...
13 Ιουν 2019 00:31

"Β3. Λεπτή ισοπαχής ομογενής ράβδος μήκους L και μάζας Μ μπορεί να
περιστρέφεται πάνω σε οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές γύρω από
κατακόρυφο άξονα που περνά από το άκρο της Ο και είναι κάθετος στο
επίπεδο. "
Γιατί διαμαρτύρονται κάποιοι; Πόσο ποιο σαφής να γίνει η διατύπωση; Τι τρισδιάστα σχήματα και ανοησίες λέτε; Το λέει ξεκάθαρα σε άπταιστα Ελληνικά οτι η ράβδος περιστρέφεται σε οριζόντιο επίπεδο γύρω απο ΚΑΘΕΤΟ άξονα στο επίπεδο που διέρχεται απο το ένα άκρο της. Αν κάποιοι μαθητές "παπαγαλίζουν" και απαντούν μηχανικά (ένεκα φροντιστηρίων) διαβάζοντας άλλα και καταλαβαίνοντας άλλα...τι να πω απλά δεν αξίζει να μπουν στο Πανεπιστήμιο, τέλος.

 
Διαχείριση Χρόνου Εξετάσεων
13 Ιουν 2019 01:33

Δεν είναι δυνατόν να λύνονται όλα τα θέματα άνετα μέσα σε 2 ώρες.

Όλοι οι μαθητές, ακόμα και στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, μαθαίνουν να κάνουν διαχείριση χρόνου στα διαγωνίσματα.

Έλεος. Θα μπουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο και δε θα έχουν μάθει πώς να διαβάζουν αποδοτικά αν ακολουθούν λανθασμένες συμβουλές.

 
XRISTOS
13 Ιουν 2019 01:37

ΑΓΑΠΗΤΕ ΓΙΑΝΝΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ.
ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΒΟΛΕΥΕΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΔΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ-ΧΗΜΙΚΟ-ΤΕΦΑ..) ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ 'ΟΜΕΡΤΑ'.
ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ....

 
Α.Λ.
13 Ιουν 2019 01:40

θα έπρεπε να δοθεί τρισδιάστατη απεικόνιση για το Β3 θέμα σχετικά με την κατακόρυφο σε σχέση πάντα με τη μεταλλική ράβδο που κινείται σε οριζόντιο επίπεδο, ώστε να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τους δίνεται κάτοψη σχηματική παράσταση -η οποία λέξη κάτοψη να αναφέρεται κιόλας και να μην παρα πλανηθούν από την πίεση του χρόνου οι μαθητές - οι οποίοι αν μη τι άλλο έχασαν πολύτιμο χρόνο για την επίλυση του θέματος,το οποίο θα έλυναν σαφώς σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να έχει ως αποτέλεσμα να μην επαρκέσει ο χρόνος για την επίλυση άλλων θεμάτων. Επομένως για το δίκιο τόσων μαθητών οι οποίοι θα έλυναν το θέμα και θα προλάβαιναν να λύσουν και επόμενο θέμα ........ Πάντως η ΕΕΦ σαφώς έχει δίκιο και θα πρέπει να γίννουν οι οι πρέπουσες ενέργειες.....

 
@Α.Λ.
13 Ιουν 2019 08:28

Δηλαδή θες να μας πείσεις πως δεν ήταν κατανοητή η ΣΑΦΕΣΤΑΤΗ εκφώνηση του ερωτήματος Β3 και οτι αν έμπαινε η λεξούλα "κατοψη" (που το 50% των μαθητών αποκλείεται να ξέρουν τι σημαίνει) θα το έλυναν; Λυπάμαι αν κάποια παιδιά δεν έλυσαν το συγκεκριμένο θέμα αλλά το να ξεκινήσει μια ολόκληρη "εκστρατεία απο σχόλια στα ΜΜΕ" με σκοπό την ακύρωση ενός ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΟΥ θέματος, είναι απλά τραγικό.

 
Κοινές σχολές
13 Ιουν 2019 08:42

δεν πρέπει να υπάρχουν κοινές σχολές, όσο υπάρχουν μαθήματα με 30% άριστα.
Π.χ. οι πληροφορικές σχολές και τμήματα πρέπει να είναι μόνο στο σχετικό πεδίο (αφού δεν είναι θετικές σχολές σύμφωνα με το Υπουργείο).
Βεβαίως, το Βιολογικό θα πρέπει να απενταχθεί από το πεδίο της θετικής με Μαθηματικά, αντίστοιχα το χημικό από το πεδίο της θετικής χωρίς Μαθηματικά.

 
Γ λυκειου
13 Ιουν 2019 10:53

Προφανώς όλοι εσείς που προβάλλετε τα θέματα ως κατανοητά δεν βρισκόσασταν εκείνη την ώρα μεσα στις ασχολίες αίθουσες έπειτα από αναμονή 75 λεπτών προκειμένου να μας φέρουν τα πολυπόθητα θεματα ... ήμουν άψογα διαβασμένη και είχα λύσει μεγάλο όγκο ασκήσεων και διαγωνίσματών όλο τον χρόνο τα θέματα Α ας πούμε ότι ήθελαν περισσότερη κριτική σκέψη και ευελιξία, τα θέματα Β1 και Β2 αν και απαιτούσαν ιδιαίτερη σκέψη Όχι απλή γράφη τύπων όπως τα προηγούμενα χρόνια ένας Καλά διαβασμένος μαθητής μπορούσε να τα λύσει ... το θεμα Β3 το κρίνω μια ξεχωριστεί ιστορία ΘΜΚΕ, ΑΔΣ και τύπους κυκλικής με λανθασμένο σχήμα... Λογικά όσοι λέτε ότι ήταν εύκολο δεν έχετε συμπεριλάβει τον παράγοντα άγχος και χρόνο για τα προηγούμενα ερωτήματα ένας μέσος μαθητής που δεν είναι μηχανή να βλέπει και να γράφει κατευθείαν Αλλά χρειάζεται να σκεφτεί χρειαζόταν 1 ωρά ήδη είχε βγει εκτός πλαισίου και βλέποντας το Β3 όπου η εκφώνηση αφαιρούσε το σχήμα και το αντίστροφο η περισσότερη από εμάς βρεθήκαμε σε τεράστιο δίλλημα... Ποιο από τα δύο είναι πιο ισχυρό, εκφώνηση ή σχήμα; το θεμα Γ οφείλω να πω πως ήταν αρκετα ευκολο και δεν απαιτούσε ιδιαίτερες γνώσεις ... φτάνουμε στο θέμα Δ μια ξεχωριστή ιστορία για δυνατούς και γρήγορους λύτες... Καμία άλλη χρονιά δεν είχε υπάρξει ερώτημα Δ5 και ιδιαίτερα δύσκολο το οποίο θα κάνει τον άριστο να ξεχωρίσει... το ερώτημα Δ2 εκτός πλαισίων φυσικής σε καμία άλλη άσκηση δεν είχα αντιμετωπίσει τέτοιο πλήθος σχέσεων και πράξεων και μη δίνοντας μαθηματικά φέτος Αλλά βιολογια ως τέταρτο μάθημα σαστισα και πανικοβληθήκα ...
Εντέλει τα θενατα δεν απευθυνοντουσαν σε γ λυκειου που όπως πολλοί δεν ξέρετε γιατί προφανώς ούτε παιδιά θα έχετε Αλλά ούτε θα γνωρίζετε το σύστημα διδάσκεται φυσική 3 ώρες (45 λεπτά ορθοτερα) στο σχολείο... τα θενατα πραγματικά αποτελούσαν από ένα σημείο και μετά διαγωνισμό φυσικής και χρόνου και κατά την άποψή μου είναι εντελώς άδικο και αβάσιμο να κριθεί ολόκληρο το μέλλον μας από τα θέματα που βγάζει μια επιτροπη μην έχοντας βρεθεί ποτέ σε σχολική αίθουσα και μην έχοντας βιώσιμη τον κρύο ιδρώτα στα θρανία κατά την εξετάσή ... Αυτό του θα πρέπει να γίνει είναι σίγουρα το ερώτημα Β3 ή να χάσει μερικές μονάδες ή οποίες θα μοιραστούν σε άλλα θέματα ή να ακυρωθεί πλήρως... όταν βάζουν θενατα τέτοιας δυσκολίας θα πρέπει αναλαγες να είναι και η εκφώνηση απορούν την άριστη επίλυση Αλλά στην άριστη εκφώνηση πάντα... πιστεύω ότι αντικατοπτρίζω την άποψή των περισσότερων υποψηφίων και ευχαριστούμε την Ένωση Ελλήνων φυσικών η οποία ευελπιστούμε άμεσα να λάβει δράση

 
Βιοπληροφορική
13 Ιουν 2019 10:55

Αν κατάλαβα καλά σύμφωνα με ορισμένους σχολιαστές αδικείται κάποιος υποψήφιος αν μπει σε σχολή Πληροφορικής από την ΟΠ Θετικών Σπουδών χωρίς να δώσει το μάθημα της Πληροφορικής/ΑΕΠΠ το οποίο π.χ. το 2018 είχε ποσοστό υποψηφίων με βαθμό από 18 και πάνω ίσο με 9,87% και κάτω από τη βάση 50,46% και δίνοντας το μάθημα της Χημείας με ποσοστό (το 2018) 23,1 % με βαθμό από 18 και πάνω και 26,25% κάτω από τη βάση, σε σχέση με τον υποψήφιο που πέρασε στην ίδια σχολή Πληροφορικής από την ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής; Αν αυτοί οι υποψήφιοι θεωρούν ότι αδικούνται, ας έρθουν στην ΟΠ Οικονομίας και Πληροφορικής, είναι καλοδεχούμενοι - όσο η Πληροφορική δεν μπαίνει εξεταζόμενο μάθημα στην ΟΠ Θετικών Σπουδών όπως επιβάλλει το επιστημονικό πνεύμα της εποχής.

 
ΝΙΚΟΣ ΑΜ.
13 Ιουν 2019 11:28

Ειμαι καθηγητης Φυσικης 20 χρονια. Μερικοι εδω λενε οτι τιο Β3 ηταν καλα διατυπωμενο και αλλα σχολια περι επαρκειας μαθητων .... Ας ερθουν στη θεση ενος 18 χρονου ανθρωπου που πηγαινει να δωσει εξετασεις και μετα ας μιλανε ...τους παρακαλω πολυ...για μενα ηταν σαφως απαραδεκτο .Μαθητες μου πολυ καλα προετοιμασμενοι χτυπαγαν το κεφαλι τους οταν καταλαβαν τι συμβαινει...μην υποβιβαζουμε τους νεους ανθρωπους γιατι πολλοι απο αυτους ειναι καλυτεροι απο εμας ...εμεις απλα παιζουμε τα παιχνιδια μας στις ζωες τους ....Μια λεξη μια επεξηγηση θα ηταν αρκετη τιποτε αλλο ...κανω 20 χρονια αυτη τη δουλεια και ειναι απο τις λιγες φορες που στεναχωριεμαι τοσο

 
Αρχίσαμε....
13 Ιουν 2019 12:02

Όλα τα θέματα, όπως και το Β3, ήταν σαφέστατα διατυπωμένα, δεν υπάρχει χώρος για διαφορετικές ερμηνείες. Το σχήμα θα μπορούσε και να μην υπάρχει καθόλου. Τις απόψεις του στυλ "..στο Α ήθελε και πράξεις" , "το Β ήτανε σαν Γ", "το Δ ήθελε πράξεις" μόνο σαν αστεία μπορώ να τις εκλάβω. Είναι Φυσική προσανατολισμού και πρέπει ο υποψήφιος να καταλαβαίνει στοιχειωδώς ελληνικά, και φυσικά θέλει πράξεις! Και οι πράξεις ακόμα και σε πιο ήπια μορφή μπαίνουν και σε ερωτήσεις κατανόησης θεωρίας. Δεν είναι ούτε οικιακή οικονομία ούτε θρησκευτικά!

 
Γ λυκειου
13 Ιουν 2019 12:38

Ναι σαφέστατη διατύπωση κάθετος άξονας οριζόντια Ράβδος και σχήμα που παρουσιάζει κάθετη ράβδο δεν λέω υπάρχει μια σαφήνεια... μην γίνεστε παρανοϊκοί δηλαδή για να περάσω σε μια σχολή που στην συγκεκριμένη εποχή βιώνει την μεγάλη κρίση της όπως έχει γίνει το πανεπιστημιακό σύστημα θα πρέπει να έχω ψάξει όλους τους διαγωνισμούς φυσικής για να δω αν έχει πέσει παρόμοια εκφώνηση θα πρέπει να διαβάσω 4 τουλάχιστον βοηθήματα φυσική πράγμα που έχω κάνει και φυσικά αυτά δεν αρκούν γιατί εγώ μέσα στις 3 ώρες θα πρέπει να γίνω πονηρή και να πω ουπσ Κατσε μηοως θέλουν να μας μπερδέψουν με.το σχήμα... αυτή είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι η χώρα μας δεν θα προχωρήσει ποτέ πάντα θα οπισθοδρομει και θα σπρώχνει χικιαδ2ς υποψήφιες στην αγορά μια θέσης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού

 
Στέλιος Καραγιάννης,Δρ.Παν.Ιωαννίνων και Παν.Γρανάδας,ΣΕΕ
13 Ιουν 2019 12:45

Δυο αγαπητοί φίλοι είναι μέλη αυτής της επιτροπής που υποστηρίζει τα ανωτέρω..εξαίρετοι φυσικοί επιστήμονες,εξαίρετοι συνάδελφοι,ο Παναγιώτης και ο Αντώνης ο συγχωριανός μου.Και στη Φυσική λοιπόν ταλαιπωρήθηκαν τα παιδιά μας όπως γράφει και ο συνάδελφος Νίκος ΑΜ."...Μια λέξη μια επεξήγηση θα ήταν αρκετή τίποτε άλλο ...κάνω 20 χρονιά αυτή τη δουλειά και είναι από τις λίγες φορές που στεναχωριέμαι τόσο..γράφει".Νίκο μη στενοχωριέσαι.Το πρόβλημα θα το λύσουν αυτά τα ευφυή παιδιά πέντε χρόνια αργότερα στο εξωτερικό,όπου θα βρουν δουλειά και δεν θα θέλουν να επιστρέψουν σε μια χώρα, που απαιτεί τόσα πολλά τα τελευταία χρόνια για δώσει λίγα ψίχουλα στην αγορά εργασίας, που"ταλαιπωρεί τα υπέροχα ελληνόπουλα και ανεμίζει τους αμέτρητους γραικύλους",Νίκος Καρούζος..

 
@Αρχίσαμε...
13 Ιουν 2019 13:49

Αγαπητέ συμφωνώ μαζί σου 100% ! Ολα τα θέματα ήταν εντός ύλης, όλα τα θέματα ήταν σαφέστατα διατυπωμένα (αν κάποιος γνωρίζει την Ελληνική γλώσσα) και όλα τα θέματα απαιτούσαν μαθηματικές πράξεις ίσως σε μεγαλύτερο βαθμό απο άλλες χρονιές αλλά αυτό δεν αποτελεί σοβαρό επιχείρημα ακύρωσης των θεμάτων...ήμαρτον! Ειλικρινά απορώ γιατί συνεχίζεται η συζήτηση.
Ενα τελευταίο μήνυμα προς τους φροντιστές που "εμφανίζονται" ως αγχωμένοι μαθητές και γκρινιάζουν για τη δυσκολία των θεμάτων, σταματήστε να μαθαίνετε στα παιδιά να λύνουν ασκήσεις σαν ρομποτάκια (εάν εχει αυτό ... τότε κάνε αυτό, αν δεις στο σχήμα αυτό... τότε θα κάνεις αυτό).

 
Multiple choice
13 Ιουν 2019 13:57

Οταν απο το Γυμνάσιο μαθαίνεις στα Μαθηματικά, Φυσική, ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ αλλά να απαντάς στα διαγωνίσματα κυκλώνοντας την σωστή απάντηση (πολλαπλή επιλογή) πολλές φορές χωρις καν να δικαιολογείς την απάντησή σου....τότε τι περιμένεις να συμβεί στις Πανελλαδικές; Ενας μαθητής του '80 επιπέδου 16-17 (πραγματικού βαθμού για την εποχή του) θα είχε προλάβει άνετα να κάνει τις πράξεις.

 
βιοπληροφορικαριος
13 Ιουν 2019 14:00

λογω ευκολιας του μαθηματος της πληροφορικης θα επρεπε να μην αποτελει κριτηριο για τις πανελλαδικες

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
13 Ιουν 2019 14:52

Οι αλγεβρικές (όχι "μαθηματικές") πράξεις αποτελούν αλγοριθμική διαδικασία.

 
Ένα απλό ποστ
13 Ιουν 2019 23:09

Καλησπέρα και από εμένα, θέλω να πω ότι δε βρίσκω κάπου παρερμηνεία στο υποερώτημα Β3... Αναφέρει ξεκάθαρα ότι η ράβδος βρίσκεται ακίνητη στο ΟΑ σημείο και υπό τη δύναμη F (της οποίας το διάνυσμα είναι διακριτό) πηγαίνει στη θέση ΟΔ. Προσωπικά δεν εντοπίζω την ασαφή διατύπωση που λέτε, όμως καταλαβαίνω ότι 1) οι μαθητές βρίσκονται πάνω από το ρολόι τους και έχουν παρατηρήσει ότι έχουν σπαταλήσει αρκετό χρόνο στο θέμα Α,Β1,Β2 που υπό φυσιολογικές περιπτώσεις (λ.χ στα περσινά θέματα που έγραψαν στα φροντιστήρια είχαν +10 λεπτά τουλάχιστον),καθώς τα περσινά ήταν ευκολότερα, δίχως να γνωρίζουν ότι τους περιμένει ένα απλό θέμα Γ. Αυτό σημαίνει ότι ''ξεπετούν'' τις εκφωνήσεις, για να προλάβουν τον χαμένο χρόνο. Ναι, υπό αυτές τις συνθήκες είναι αρκετά πιθανό κάποιος να μη δει τη(ν) (κατεύθυνση) (της) δύναμη(ς) F, να κάνει στο μυαλό του το Α-->Δ, γυρνώντας σελίδα κλπ. 2) οι μαθητές έχουν απωλέσει την απαιτούμενη ψυχραιμία που χρειάζεται σε τέτοιες καταστάσεις, εξαιτίας της διαπρύσιας επιθυμίας τους να περάσουν εκεί που επιθυμούν και σε συνδυασμό με το 1) τρέχουν να λύσουν τα θέματα. Αν,δε, βρουν λάθος αποτέλεσμα, εκεί είναι που το άγχος φτάνει στα ύψη... Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε τις συνέπειες αυτού του άγχους, τόσο στο Β3 όσο και στα παρακάτω θέματα και κυρίως στο Δ.

Τώρα, για κάποιους άλλους που λένε ''ας είχαν μία κάτοψη'' ας είχαν το ένα και το άλλο. Ναι βρε παιδιά, αλλά δε γίνεται στο κάτω κάτω να μας λένε ''κάντε Θ.Μ.Κ.Ε για την τάδε άσκηση''... Νομίζω ότι μετά από κάποιο σημείο ας αξιοποιήσουν οι μαθητές την κριτική τους ικανότητα, αν αδυνατούν να κατανοήσουν το θέμα... Ας το δοκιμάσουν και στις δύο περιπτώσεις(οριζόντια-κάθετη ράβδος), αφού ολοκληρώσουν τα υπόλοιπα 2 θέματα κλπ. Σίγουρα έχουν λάβει τις ανάλογες οδηγίες από τους καθηγητές και τους γονείς, αν αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε ένα θέμα, να το αφήνουν για το τέλος...

Να τονίσω για άλλη μια φορά πως η παγιωμένη αυτή δόμηση της εκπαιδευτικές διαδικασίας προωθεί, κατά την άποψή μου, την επισκεψιμότητα σε ξένα πανεπιστήμια... Βλέπουμε, ειδικά στα Μαθηματικά και στη Φυσική[των οποίων οι ασκήσεις είναι άπειρες, σε αντιδιαστολή με τα Αρχαία Ελληνικά που βάζουν 40(;) μονάδες γνωστό).] δυσκολότερα θέματα κάθε έτος που περνάει, με περισσότερα άτομο, που κάποια από αυτά έχουν στόχο τις σπουδές στο εσωτερικό, να μην περνούν επιτυχώς τις εξετάσεις και να αναγκάζονται να βιώσουν την ξενιτιά...
Από αυτό απορρέουν μύρια που δε θέλω να αναλύσω τώρα, μην ξεφύγουμε κιόλας...

Εν ολίγοις, Β3 κατανοητό για κάποιον που δεν έγραψε εξετάσεις εκείνη τη μέρα και απλά είδε από περιέργεια τα θέματα...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ