Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Απάντηση στην Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) σχετικά με τα θέματα χημείας

Δημοσίευση: 17/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικήτας Νιάρχος
Χημικός Πρότυπο Γ/ιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά

Λίγο - πολύ όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν μελετήσει (και έχουν λύσει) τα θέματα χημείας των Πανελλαδικών εξετάσεων 2019 (ελπίζω και παλαιότερων ετών, θα μας χρειαστεί).  Τα φετινά θέματα έχουν προκαλέσει την αντίδραση διαφόρων συναδέλφων αλλά και της ΕΕΧ η οποία τα χαρακτήρισε τα δυσκολότερα της δεκαετίας (εδώ γελάμε!!!).

Για τους μαθητές μου κυρίως αλλά και για τους παλαιούς μαθητές μου που σήμερα είναι συνάδελφοι και δευτερευόντως για την ένωση και κάθε ενδιαφερόμενο θα ήθελα να τονίσω τα παρακάτω αναφερόμενος σε κάθε θέμα πολύ συνοπτικά:

ΘΕΜΑ Α: Για την απάντηση του δεν απαιτούνται πάνω από 10 λεπτά από έναν μέτρια διαβασμένο μαθητή όπως κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία.

ΘΕΜΑ Β: 

Β1: Η ασπιρίνη, δηλαδή το ασθενές οξύ ΗΑ. Ζητείται ο ιοντισμός του και η επίδραση στην ισορροπία ιοντισμού της συγκέντρωσης Η3Ο+1 (με τις αλλαγές στο pH). Που δεν έχει διδαχθεί; Παντού φυσικά!

Β2: Πολυαναμενόμενο  και πολυχρησιμοποιημένο θέμα!!!

Β3: Ίσως το δύσκολο θέμα θεωρίας που πολλοί μαθητές δεν έχουν ξαναδεί. Το θέμα μπορεί να απαντηθεί με την «εις άτοπον» απαγωγή αν κάποιος δεν μπορεί να «διαβάσει» το διάγραμμα. Το ερώτημα είναι 6 στα 100 μόρια.

Β4: Απλή εφαρμογή της kc και του ορισμού της χημικής ισορροπίας (η αντίδραση δεν σταματά αλλά πρόκειται για δυναμική ισορροπία κλπ).

ΘΕΜΑ Γ:  Γ1: Αν ένας μαθητής αντί για την φερομόνη θεωρούσε ότι έχει το βουτένιο 2 θα είχε κάποιο πρόβλημα; Φυσικά όχι αφού οι αντιδράσεις που ζητούνται είναι οι ίδιες κάθε χρόνο.

Γ2: Όσον αφορά στο Γ2 το ίδιο θέμα είχε ζητηθεί το 2014. Η διαφορά βρίσκεται στο ότι φέτος ζητήθηκε και η             % w/w του γιαουρτιού.

Γ3: Απλή στοιχειομετρία!

ΘΕΜΑ Δ: 

Δ1: Εύρεση συντελεστών σε αντιδράσεις οξειδοαναγωγής (θεωρία).

Δ2: Απλή στοιχειομετρία!

Δ3: Άσκηση στη χημική ισορροπία σχετικά απλή!

Δ4: Εφαρμογή της αρχής Le Chatelier, εύκολη!

Δ5: Αναμενόμενο θέμα που έχει ζητηθεί κατ’ επανάληψη (2010, Δ4).

Με τα παραπάνω θέλω, απευθυνόμενος στους μαθητές μου και στους καλοπροαίρετους συναδέλφους, να αποδείξω ότι τα θέματα δεν ήταν τα δυσκολότερα της δεκαετίας και μπορούσαν να απαντηθούν με τη δέουσα ψυχραιμία που αποτελεί ζητούμενο αυτών των εξετάσεων.

Κλείνοντας και όσον αφορά στην ένωση: έχετε προσπαθήσει να απαντήσετε τα θέματα που κάθε χρόνο «βάζετε» στην Γ Λυκείου στον ΠΜΔΧ; Ελπίζω τα κίνητρα σας να μην είναι ταπεινά!!! (που λέει κι ο ποιητής).

Σχόλια (39)

 
Σπυρος
17 Ιουν 2019 20:04

η χημεια ειναι το πλεον δυσκολο αντικειμενο στη θετικη δεσμη. για αυτο και πρεπει να αναβαθμιστουν οι ωρες του μαθιματος.
ο εκπαιδευτικος δεν εκφραζει την εκπεδευτικη κοινοτητα

 
Σπύρος Πάγκαλος
17 Ιουν 2019 20:05

Δικαιολογώ τις απόψεις του συναδέλφου. Στο Γυμνάσιο διδάσκει και προφανώς δεν αντιλαμβάνεται ότι τα θέματα δεν καλούνται να τα λύσουν χημικοί αλλά μαθητές.
Το χτύπημα του διαγωνίσματος ήταν σε ψυχολογικό επίπεδο αρχικά. Η θέα του ΧΤ της ασπιρίνης, οι αναφορές σε κάποια ισότοπα (πότε τα διδάχθηκε ο μαθητής;) οι οξείδώσεις σε δύο ομάδες σε μια χημική ένωση, η οξειδοαναγωγή με εμφάνιση του σε δύο προϊόντα αυτού του στοιχείου που ανάχθηκε αποτελούν άγνωστη ύλη που στο 3ωρο πρόγραμμα του σχολείου είναι αδύνατο να διδαχτεί ο μαθητής.
Έτσι εξουθενωμένος ο μαθητής από αυτό τον βομβαρδισμό φτάνει εξουθενωμένος στο δ' θέμα που συμφωνώ ότι είναι σχετικά εύκολο αλλά πολύ φοβάμαι ότι πολλοί δεν θα το πρόλαβαν. Αν ο καθηγητής θέλει 2-2.30 ώρες να λύσει τα θέματα ο άπειρος μαθητής θα προλάβει;
'Ομως περισσότερο στο διαγώνισμα με ενόχλησαν τα επιστημονικά του λάθη.
Ιόντα με ατομικές ακτίνες, ενώσεις που τα αντιδραστήρια θίγουν και άλλες ομάδες,αλλά κυρίως ρυθμιστικά με αναλογία 1/100, με ισχυρά διαλύματα όπου το νερό δεν αγνοείται και όπου δεν υπάρχουν συγκεντρώσεις αλλα ενεργότητες, η αγνόηση της συμβολής των οξωνίων του νερού σε διάλυμα pH=7 κλπ, κλπ
Σπύρος Πάγκαλος, Χημικός 2ου ΓΕΛ Πειραιά

 
Βαγγέλης
17 Ιουν 2019 20:06

Αυτο το άρθρο μοιάζει σαν διαφήμιση!!
Καμμία επαφή με τις .. κανονικές συνθήκες!

 
Κωνσταντίνος
17 Ιουν 2019 20:23

Έπρεπε να δώσετε και το τηλέφωνό σας . Τέτοιοι καθηγητές σπανίζουν .

Λίγη συστολή δεν έκανε ποτέ κακό σε κανέναν .

 
Σπύρος Πάγκαλος
17 Ιουν 2019 20:26

Δεν κατανοώ την παρέμβαση από καθηγητή Γυμνασίου, ο οποίος φυσικά βλέποντας τα θέματα σαν χημικός τα βρήκε εύκολα, αλλά δεν σκέφτηκε ότι τα θέματα κλήθηκαν να τα λύσουν μαθητές.
Μαθητές που έπαθαν μπλακ άουτ βλέποντας την δομή της ασπιρίνης, ενώσεις με δύο ομάδες να οξειδώνονται, ισότοπα (πότε τα διδάχτηκαν;) κλπ κλπ
Μαθητές που χάθηκαν στο β θέμα και δεν πρόλαβαν το πιο εύκολο δ ΄θέμα.
Διαγώνισμα με πολύ γράψιμο αν θέλει 2 ώρες ο καθηγητής πόσες θέλει ο μαθητής;
Πέρα από αυτά ενοχλούμε από τα επιστημονικά λάθη που είχε. Ιόντα με ατομικές ακτίνες, ρυθμιστικά με αναλογία 1/100. Πυκνότατα διαλύματα που πρέπει ο μαθητής να τα αντιμετωπίσει ως αραιά για να κάνει τις προεγγίσεις κλπ κλπ
Σπύρος Πάγκαλος, 2ο ΓΕΛ Πειραιά

 
Αλέξανδρος
17 Ιουν 2019 20:26

Πολύ καλά θέματα πάντως, έξυπνα και επιτέλους δε βασίζονται στη παπαγαλία. Το μόνο αρνητικό ίσως το γεγονός ότι ήταν πολλά για 3 ώρες.

 
George Athlios
17 Ιουν 2019 21:14

Ειναι προφανές οτι οι συνάδελφοι σας πρέπει μάλλον να σκίσουν τα πτυχια τους.
Ελπίζω να απαντήσει κάποιος από τους γονείς των μαθητών σας για τα τόσο δεδομένα και εύκολα θέματα που θα έπρεπε να είχαν απαντήσει περίπου όλοι αριστα, με βάση την απλοικότητα της προσέγγισης σας.

 
Αντώνιος Σιούμης
17 Ιουν 2019 21:20

Απόφοιτος εδώ. Σε απάντηση στα σχόλια σας. Κι εμείς ξέρουμε στοιχειώδη χημεία και μπορούμε να κρίνουμε νομίζω και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και την επιστημονική ορθότητα. Να σας ενημερώσω λοιπόν πως κι εγώ συμμετείχα σε διαγωνισμούς από την α λυκείου και ασχολούμαι και τωρα-σε αρκετά μεγάλο για την ιδιότητα μου βαθμό(φοιτητής ΣΣΑΣ ιατρικής) -με τη ο μάθημα της χημείας. Σας ρωτάω λοιπόν. Και απαντήστε μου ως χημικός στα παρακάτω: μέσα στα κύτταρα το περιεχόμενο είναι 70% νερό. Η ασπιρίνη έχει και εστερομαδα. Όξινο πεχα στο στομαχι. Που είναι η υδρόλυση του εστέρα? Θέμα β2 ατομική ακτίνα σε ιόν? Θεμα β4 α θα βρείτε ίδιο θέμα στα θέματα του περσινου ΠΜΔΧ. Θέμα β4β οριακά εντός ή εκτός ύλης ανάλογα με το αν το παιδί έδινε πρώτη η δεύτερη φορά. Θα έπρεπε να δινόταν ο ορισμός του ισοτόπου. Εδώ έπαιρναν αφορμή από τα 150 χρονια για τον περιοδικό πίνακα. Θέλετε να πάμε και στο Γ? Γ3:"τα προϊόντα απαιτούν για την οξείδωση τους..." Φαντάζομαι διδάσκετε πάνω από πέντε χρόνια και κάνατε στη β κατεύθυνση την οξείδωση του NaCl σε Cl2. Που είναι αυτό στο θεμα? Αποκορύφωμα στο δ θέμα το ερώτημα δ5. 10Μ HNO3. Παρακαλώ διαψευστε τον παρακάτω ισχυρισμό αν κάνω λαθος. HNO3 +H2O-->NO3- +H3O+ άρα [H3O+]=10M και αρα πεχα=-1. Που είναι η ύλη? Τα καταργούμε όλα? Πυκνό διάλυμα? Ρίξτε μια ματιά αν δε το έχετε ήδη κανει-που θα επρεπε- σε χημικούς διαγωνισμούς και ξανασκεφτειτε το. Και κάτι ακόμα κύριε καθηγητά. Αν δεν ήταν αυτά τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας (εγώ θα πω και βάλε) τότε ποια? Με κάθε σεβασμό Σιούμης Αντώνιος.

 
Γισδάκης Μιχάλης
17 Ιουν 2019 21:22

Συνάδελφε, δεν θα πάρω θέση στο αν τα θέματα ήταν ή όχι δυσκολότερα από άλλη χρονιά (αν και έχω προσωπική άποψη). Θεωρώ όμως ότι ως καθηγητής σε δημόσιο σχολείο που είσαι θα έπρεπε στο άρθρο σου (πέρα από την υπεράσπιση των θεμάτων) να αναφέρεις και την άποψη σου για ορισμένα πολύ σημαντικά θέματα όπως
α) Μπορεί καποιος να απαντήσει τέτοια θέματα έχωντας μελετήσει μόνο το σχολικό εχγειρίδιο (που είναι και το μόνο επίσημο);
β) Μπορεί ένας καθηγητής δημόσιου σχολείου να προετοιμάσει τους μαθητές του ώστε μέσα σε ένα χρόνο να φτάσουν να απαντούν τέτοια θέματα; (προσοχή μαθητές που δεν τους έχουν προπονήσει τα φροντιστήρια-ιδιαίτερα);
γ) Είναι θέματα που απευθύνονται σε μαθητές με κρίση ή σε μαθητές που έχουν την δυνατότητα (οικονομική) να προπονηθούν επάνω στο πως θα αποκτήσουν την κρίση.
Το γεγονός ότι κατά τη γνώμη σου δεν ήταν δυσκολότερα από άλλες χρονιές δεν μετριάζει την επίδραση των παραπάνω ερωτήματών.
Τα αναφέρω όλα αυτα γαιτί είναι ο βασικός λόγος που το δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί και που οι μαθητές "αρχίζουν να στρίβουν το τσιγάρο 5 λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι", καλό θα είναι αναξάρτητα από την γνώμη μας για την δυσκολία των θεμάτων να αναφερόμαστε και στα παραπάνω.
Γισδάκης Μιχάλης
3ο Γυμνάσιο Υμηττού
Χημικός

 
ΧΗΜΙΚΟΣ
17 Ιουν 2019 21:41

Κύριε Νιάρχο, επειδή κανένας δεν είναι Πάπας.
Υπάρχει στο σχολικό βιβλίο οξείδωση υδρόξυ - αλδεϋδης;
Υπάρχει στο σχολικό βιβλίο, άσκηση, που να περιγράφει, που απορροφάται ένα φάρμακο με όξινες ιδιότητες καλύτερα,σε όργανο του οργανισμού με pH<7 ή σε σε όργανο με pH>7;
Ατομική ακτίνα ιόντος κύριε Νιάρχο; Αυτά μαθαίνετε εσείς στους μαθητές σας;
Που υπάρχει στην ύλη του Λυκείου!!!!!!, μεταφορά ισοτόπου σε χημική αντίδραση;
Ασκήσεις στην ιοντική ισορροπία με πυκνά διαλύματα, 10 Μ και 5 Μ,θα έπρεπε να γνωρίζεται ως Χημικός, ότι έχουμε διαφοροποιήσεις στην συμπεριφορά των ηλεκτρολυτών, σε τόσο πυκνά διαλύματα.
ΥΓ1. Υπάρχει ένωση ατροβαστίνη ή ατοροβαστατίνη;
ΥΓ2. Ένα συγνώμη από τα παιδιά απο τους κυρίους που έβαλαν τα φετινά θέματα, θα ήταν το λιγότερο, γιατί ήδη έχει μαθευτεί, ότι υπήρχε λύτης που έλυσε λάθος!!!!!!!!!!!!!!!!!ερώτημα.

 
Μητέρα και Χημικός
17 Ιουν 2019 22:55

"Τα λόγια είναι εύκολα μα δύσκολη είναι η πράξη."
Μπες στη θέση των αχγωμένων μαθητών,όπου μόνο στην τρίτη λυκείου διδάσκονται τόσο πολύ χημεία, φυσική,βιολογία μαθηματικά και μετά απάντησε στα τόσο "εύκολα" θέματα.
Η επιτροπή έστειλε τις πρώτες απαντήσεις στα βαθμολογικά λάθος.
Πολύ εύκολα συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.Έχεις εμπειρία χρόνων,σπούδασες και χημικός.
Τα παιδιά γιατί πρέπει να είναι : ΦΥΣΙΚΟΙ, ΧΗΜΙΚΟΙ, ΒΙΟΛΟΓΟΙ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ από την Γ λυκείου;

 
Απορία
17 Ιουν 2019 22:57

Πώς γίνεται κύριε καθηγητά στους 100 χημικούς οι 99 να λένε ότι ήταν πολλά και δύσκολα και σεις να μας λέτε το αντίθετο;
Στα δημόσια σχολεία και στα φροντιστήρια δεν έχουν κάνει σωστή εκτίμηση και κάνατε μόνο εσείς ;
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση αλλά εμένα μου μοιάζει η παρέμβασή σας κάτι σαν διαφήμιση και τίποτα άλλο...
Γονέας υποψηφίου (της Ιατρικής)

 
Μητέρα και Χημικός
17 Ιουν 2019 23:12

Αν τα παιδιά εξετάζονται στην ψυχραιμία τότε να καλέσουμε και ειδικούς στα σχολεία να τους την διδάξουν.
Μάλλον τελικά η ψυχραιμία είναι αυτό που φταίει και όχι ότι τα θέματα ήταν πάρα πολλά!!
Μήπως ξέχασες ότι μιλάμε για παιδιά;
Πιστεύω πως η επιτροπές ανταγωνίζονται μεταξύ τους ποια θα βρεί να βάλει θέματα ή που δεν θα μπορούν να απαντήσουν οι μαθητές ή που δεν θα προλάβουν να γράψουν. Ας αυξήσουν το χρόνο αν θέλουν να βάζουν τόσα πολλά!

 
Χημικός
18 Ιουν 2019 00:06

Έχετε λογικά σφάλματα. Όταν κάποιος θέλει να αποδείξει ότι τα θέματα δεν είναι τα δυσκολότερα της δεκαετίας πρέπει να παραθέσει θέματα κάποιας άλλης χρονιάς που να ήταν κατά τη γνώμη του δυσκολότερα, για να τα συγκρίνουμε ένα προς ένα. Τα πολλά θαυμαστικά και οι χαρακτηρισμοί "απλή", "εύκολη" κλπ δεν είναι επιχειρήματα.
Τα στατιστικά από τα βαθμολογικά μάλλον θα σας διαψεύσουν.

 
Νίκος
18 Ιουν 2019 02:04

Φτάνει! Φτάνει!

Τα παιδιά μας να σώσουμε από τη λαίλαπα: σχολείο τριαλαλά τριαλαλό για 11 χρόνια και στο τέλος ένας διαγωνισμός αναζήτησης ταλέντων!
Φτάνει κυρίες και κύριοι. Φτάνει.
Τα παιδιά μας τα σκέφτεστε καθόλου;

 
Χημικός με 28 χρόνια εμπειρία
18 Ιουν 2019 08:28

Κύριε Νιάρχο αν έχετε χρόνο θα ήθελα από σας:
1) Να μου πείτε από τότε που παρακολουθείτε τα θέματα των Πανελλαδικών (δε ξέρω πόσα χρόνια εμπειρίας έχετε) μία συγκεκριμένη χρονιά π.χ. 2012-2013 ή 1993-1994 κλπ. που τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα φετινά
Μετά θα μπω κι εγώ στον κόπο να συγκρίνω τα θέματα (σκεφτόμενος πάντα ως μαθητής και όχι ως καθηγητής) με αυτή τη χρονιά που θα μου αναφέρετε. Πάντα με επιχειρήματα κι όχι με χαρακτηρισμούς "απλή" "εύκολη" κλπ
2) Όταν θα βγούν τα αποτελέσματα να μας ανακοινώσετε τα στατιστικά του σχολείου σας να δούμε αν θα επαληθεύουν το εύκολα θέματα
3) Εγώ με 28 χρόνια εμπειρία έκανα περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά να λύσω τα θέματα Πείτε μας και το δικό σας χρόνο και αν συμφωνείτε ότι οι μαθητές θέλουν περίπου 3πλάσιο χρόνο από αυτόν των καθηγητών
Περιμένω πάντα με διάθεση για κουβέντα και χωρίς άλλο κίνητρο
ΥΓ: Όταν μου απαντήσετε θα απαντήσω κι εγώ φυσικά επώνυμα γιατί έτσι είναι το σωστό γράφοντας και το σχολείο στο οποίο διδάσκω

 
ΔΕΠ
18 Ιουν 2019 10:20

Καλημέρα.

Είμαι γονιός 2 παιδιών που εξετάζονται φέτος και η αλήθεια είναι ότι έχω να ασχοληθώ με τη Χημεία από τότε που έδωσα εγώ εξετάσεις. Προφανώς είμαι εντελώς ακατάλληλος να γνωμοδοτήσω για τη δυσκολία των θεμάτων. Ωστόσο, θα ήθελα να ψέξω 2 επιχειρήματα που πολλές φορές διατυπώνονται άκριτα:

(1) Παρότι η δυσκολία των θεμάτων δεν αλλάζει το διαγωνιστικό χαρακτήρα των εξετάσεων (δηλαδή όσοι είναι να μπούνε θα μπούνε) δημιουργεί αδικίες. Η απεικόνιση της κλίμακας βαθμολογίας 0-20 σε μια μικρότερη π.χ. 0-18,5 με εξαιρέσεις λιγότερες του 1%, μειώνει κατά πολύ τη διακριτότητα της βαθμολογίας. Κι επιπλέον, εάν δεν είναι κοινή για όλα τα μαθήματα ευνοεί όσους έχουν επικεντρώσει τη προσοχή τους αποσπασματικά σε κάποιο μάθημα. Οι αδικίες θα είναι ιδιαίτερα εμφανείς στα Τμήματα που είναι κοινά για υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων.

(2) Η υπερβολή στη δυσκολία και την έκταση των θεμάτων δημιουργεί κακή ψυχολογία κυρίως στους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, καθώς απαξιώνει τη προσπάθεια που κατέβαλλαν τα τελευταία 3 τουλάχιστον χρόνια. Ας σκεφτούμε επίσης, πώς οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι θα πείσουν αυτά τα παιδιά ότι η προσπάθεια οδηγεί στην ανταμοιβή, όταν τα τελευταία έχουν βιώσει τη μεγάλη αντίθεση.

Καλά αποτελέσματα σε όλες και όλους.

 
fery
18 Ιουν 2019 10:34

Νομίζω φέτος όπως και κάθε χρονιά οι γονείς των υποψηφίων δίνουν τα ρέστα τους. Τα δυσκολότερα θέματα της 10 ετίας και σαχλαμάρες. Ποιος λέει ότι δεν ήταν της 15 ετίας. Για να μην μπω σε αναλύσεις γύρω από την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Οι προσδοκίες μας ως γονείς συντρίβονται από τις πανελλήνιες, μαζί και η αυτοπεποίθηση των παιδιών μας, γιατί πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια διαδικασία κατάταξης και καταξίωσης στο κοινωνικό και εργασιακό πλαίσιο(ο άλλος υπογράφει ως γονέας υποψηφίου Ιατρικής!!!). Δεν μας έχει μάθει τίποτα η οικονομική κρίση. Ακόμα η γειτόνισσα καμαρώνει για τη Νομική και την Ιατρική και περιφέρει την επιτυχία του παιδιού της σαν επίτευγμα προσωπικό. Έχοντας εν μέρει δίκιο, αφού έχει ξοδέψει στην παραπαιδεία, όσα περίπου θέλει στο πρώτο έτος του LSE. Για να μη γράφω σεντόνια ξεκολλήστε με τα θέματα και τα αποτελέσματα, αν το παιδί δεν γίνει γιατρός θα γίνει φαρμακοποιός ή νοσοκόμος. Το σημαντικό είναι να μη γίνει ένα κορμί καταδικασμένο σε ένα μονόδρομο με μόνη αξία τον ανταγωνισμό και την επιτυχία.
Αν τα θέματα είναι δύσκολα θα πέσουν οι βάσεις, αν είναι εύκολα θα κρίνεται η διαφορά στο καθαρό γραπτό. Όσο για το αν τα θέματα καλύπτονται από το σχολικό εγχειρίδιο και το δημόσιο σχολείο, θα παρακαλούσα τους εκπαιδευτικούς να είναι πιο σοβαροί και να μη γράφουν ουτοπίες γιατί και εκείνοι (όχι μόνο) έχουν συμβάλει στην απαξίωση του σχολείου.

Κριτική σκέψη

 
@Νικήτα
18 Ιουν 2019 12:55

Νικήτα, έχω βρεθεί στη θέση σου, μπράβο για το θάρρος της γνώμης σου, δεν ήταν εύκολο και παρότι φαίνεται "όλοι" να είναι απέναντι, παρότι οι περισσότεροι δε θα συμφωνήσουν ποτέ μαζί σου, σε βάθος χρόνου να ξέρεις ότι δε θα έχεις μετανιώσει για το κείμενο που δημοσίευσες....

 
Αλέξανδρος
18 Ιουν 2019 14:41

Αντώνη Σιούμη, φυσικά και γίνεται και δευτερεύουσα αντίδραση υδρόλυσης της εστερομάδας (αν κάνεις την ογκομέτρηση μετά από αρκετή ώρα βλέπεις αποχρωματισμό). Το θέμα όμως δε σου έδινε περιθώρια να ασχοληθείς με την υδρόλυση, ήταν ξεκάθαρο

 
Χημικός παρά τρίχα
18 Ιουν 2019 15:11

Ως μαθητής ήμουν εξαιρετικός στη Χημεία, παρά τρίχα Χημικός, που δεν έκατσε όμως, καθώς πήγα καλύτερα και έγινα Μηχανικός. Το ενδιαφέρον είναι οτι δεν θυμάμαι τίποτα απολύτως από αυτά που κάποτε θεωρούσα σημαντικά και απαραίτητα. Το άλλο ενδιαφέρον είναι οτι όλα αυτά δεν έχουν σημασία, στην ιατρική θα πετύχουν οι καλύτεροι, άσχετα με το επίπεδο των θεμάτων. Μόνο πολιτικοκοινωνικούς λόγους εξυπηρετουν τα εύκολα θέματα, δίνουν την προσωρινή αίσθηση του "έγραψα καλά" μέχρι βέβαια το επακόλουθο δημοσίευμα με τίλο "Έμειναν έξω τα παιδιά μας με 19,9"

 
Παναγιωτης
18 Ιουν 2019 16:38

Μήπως τελικά σε όλα τα μαθήματα, θα έπρεπε (ανά 3 χρόνια)0να γράφουν και οι καθηγητές της Γ λυκείου που το διδάσκουν?.. Ίσως να βγάζαμε αρκετά συμπεράσματα για αρκετά πράγματα..

 
Χημικός Μηχανικός
18 Ιουν 2019 16:54

Λίγος σεβασμός προς τους μαθητές δεν βλάπτει. Απαράδεκτο κείμενο.

 
Λίγος σεβασμός
18 Ιουν 2019 20:42

Τα θέματα κύριε Νιάρχο ήταν δύσκολα
Μόνο εσείς τα είδατε εύκολα
Λίγος σεβασμός στους υποψηφίους αυτές τις ώρες δε βλάπτει
Εχω 2 μαθητές που έγραψαν 99 και 100
Δε βγήκα όμως να πω ότι τα θέματα ήταν εύκολα!!

 
Στατιστικά
19 Ιουν 2019 06:30

Τα θέματα της Χημείας ήταν δύσκολα αν ήταν για όλους. Δεν δικαιολογείται η επίδοση πάνω από 17,50 να ξεπερνά το 30% των διαγωνιζομενων κάθε χρονο ενώ στα Μαθηματικά το 4% των θετικών σπουδών. Δεν χρειάζεται να δικαιολογουμε τυχόν αποτυχία στη Χημεια ας υπάρχει και τρόπος να ξεχωριζουν οι καλύτεροι.

 
Πλατάρος Γιάννης
19 Ιουν 2019 11:44

Όπως έχω γράψει και εδώ και πάνω από μια φορά, τα θέματα, σε όλα τα διαγωνιζόμενα μαθήματα, πρέπει να είναι εκ των προτέρων τέτοια ώστε, εκ των υστέρων να έχουμε στατιστική κατανομή όπου:
1) Η μέση τιμή να είναι 10 (με άριστα το 20)
2) το 50% να είναι κάτω από 10 και το υπόλοιπο από 10 και πάνω.
3) Σε 6 τυπικές αποκλίσεις να είναι το 99,7% των παρατηρήσεων.
Δηλ. για την κανονική κατανομή Γκάους, της «καμπάνας»
Επίσης τα θέματα θα πρέπει να είναι :
Σαφή και κατανοητά όπως είναι η επωδός, ουσιαστικά επιστημονικά έγκυρα και να εξετάζουν την ύλη την διδαχθείσα και όχι κάτι άλλο, να είναι απολύτως κλιμακωτά, κλιμακούμενης δυσκολίας και να καλύπτουν όσο πιο μεγάλο μέρος της ύλης είναι δυνατόν.
Αν προσέξεις κάποιος τις παραπάνω ΠΑΓΙΕΣ ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ επιστημονικές αρχές (δεν είναι καθόλου δική μου επινοήσεως) θα παρατηρήσει ότι:
Δεν έχει νόημα καμία απολύτως φιλολογία για «εύκολα ή δύσκολα»
Είναι θέματα διαγωνισμού και όχι εξετάσεων όπως αντεπιστημονικά λένε όλοι και επιμένουν να το ισχυρίζονται. Δεν είναι ίδιες οι έννοιες και έχουν ουσία διάφορη.
Τώρα κάνω το δικό μου σχόλιο:
Αποτελεί ύβρη και μέγιστη ντροπή η φιλολογία του διαλόγου που αναπτύσσεται τα τελευταία 45 χρόνια που θυμάμαι καλά τον εαυτό μου για όλα τα διαγωνιζόμενα επιστημονικά αντικείμενα στην Ελλάδα των Πανελληνίων, Πανελλαδικών, Γενικών και όπως λέγονται κάθε φορά. Πραγματικά ντρέπομαι ενώ τα κριτήρια είναι απολύτως επιστημονικά, η όποια κριτική δεν περιορίζεται επί των κριτηρίων. Ντρέπομαι πιο πολύ, που ενώ η κατανομή όταν βγουν τα αποτελέσματα μόνο Γκαουσιανή δεν είναι, ουδείς κάνει κριτική επ΄αυτής με βάσει τα κριτήρια τα πάγια τα κοινώς αποδεκτά τα επιστημονικά. Φαίνεται ότι ο υποφαινόμενος είναι ένας γραφικός που υποστηρίζει «περίεργα πράγματα» ενώ το σύνολο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας, αυτά υιοθετεί απολύτως , αυτά εκφράζει, αυτά παραδέχεται, αυτά διδάσκει. Πραγματικά σηκώνω τα χέρια ψηλά. Έχοντας ασχοληθεί φοιτητόθεν ενεργώς με κάθε είδους «κοινά» και γνωρίζοντας αρκετά καλά την κουλτούρα μας, δυσκολεύομαι να αποδεχθώ το προφανές συμπέρασμα, ότι στην Πατρίδα μας όλοι κοροϊδευόμαστε «εαυτοίς και αλλλήλοις» ανερυθρίαστα, ομιλούμε αποκλειστικά και μόνον για το εκάστοτε προσωπικό μας συμφέρον και ας αντιφάσκουμε κραυγαλέα , είμαστε οπαδοί του «συναμφοτέρου» (= του «και έτσι και γιουβέτσι και κοκορέτσι και στουπέτσι») που περιέγραψε ο Ζουράρις που κι αυτός συνεπής στην αντιφατικότητά του όπως φάνηκε από την θητεία του στα κοινά, αδυνατεί να δει το γελοίο, το μεταγελοίο και το σοβαρό.
το βλέπω πολλά χρόνια αυτό το φαινόμενο και στο διαδίκτυο.
Πρέπει να το αποδεχθούμε όλοι ότι δεν αλλάζει και να συνεχίσουμε να υποτιμούμε την νοημοσύνη των συνομιλητών μας όπως αρχαιόθεν κάνουμε ως γνήσιοι Έλληνες...

 
Πηνελόπη
19 Ιουν 2019 11:57

Είμαστε 18 χρόνων Όχι επιστήμονες. Επειδή η Επιτροπή θέλει να επιδείξει τις γνώσεις της θα την πληρώνουν οι μαθητές; την επόμενη φορά που θα κρίνετε τα θέματα έχετε στο νου σας ότι ο μαθητής βρίσκεται σε μια τάξη με άλλους 20 μαθητές σε συνθήκες πίεσης και άγχους. Προσωπικά αν έλυνα τα θέματα στο γραφείο μου στο σπίτι μου, όπως κάνετε όλοι οι καθηγητές, ένα 17 θα το έγραφα Γιατί έκανα καλο διάβασμα όλη τη χρονια. Τώρα όμως έγραψα 10. Ξέρετε γιατί; Γιατί όταν το Β θέμα είναι πιο δύσκολο από το Δ δεν υπάρχει ψυχολογία και αντοχή να προχωρήσεις στα επόμενα θέματα. Έχασα την ψυχραιμία μου και Ενώ ήξερα όλο το Γ και το Δ θέμα μπορώ να σας πω ότι δεν αντιμετωπίζονται ψύχραιμα αφού έχεις αντικρύσει το Β. Δείξτε λίγο σεβασμό στους μαθητές που όλη την χρόνια ακούνε ότι η χημεία είναι το "ευκολο" μαθημα και άνετα γράφεις 20 και Με αυτά τα θέματα πρώτα από όλα νιώθουν οι ίδιοι πως είναι χαζοί και δεν μπορούν να γράψουν Ενώ "η χημεια είναι το εύκολο μαθημα".

 
Σχολείο 12 ΧΡΟΝΙΑ όχι 12 μήνες
19 Ιουν 2019 13:09

Ασχοληθείτε λίγο με τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ στα σχολεία (12 χρόνια + 2 προσχολική αγωγή) και μετά ας συζητήσουμε πώς θα έχουμε καλύτερες ή χειρότερες επιδόσεις στα θέματα των εξετάσεων των τελειόφοιτων Λυκείου.

Αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια είναι ότι το Υπουργείο και οι Καθηγητές και οι Οικογένειες -και φυσικά οι ίδιοι οι μαθητές- δηλαδή μια ολόκληρη κοινωνία, βλέπει κάθε χρόνο στα στατιστικά αποτελέσματα της Γ' Λυκείου τα ΤΡΑΓΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ της ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ της για την Παιδεία.

Αλλάξτε το σχολείο, φτιάξτε τα βιβλία και τις αίθουσες διδασκαλίας και αξιολογήστε το εκπαιδευτικό έργο και θα δείτε πώς "ως δια μαγείας"
οι τελικές εξετάσεις θα γίνουν καλύτερες για ΟΛΟΥΣ.

Κι αν δεν μπεις στην 1η επιλογή σου, δε θα νιώθεις άσχημα, επειδή και η 2η και η 3η και η 4η και η 5η θα είναι εξίσου καλές για σπουδές.

Κι αν δεν τα καταφέρεις, θα υπάρχει κοινωνική μέριμνα για να δούμε τι σε έχει μπλοκάρει και δεν μπορείς να γράψεις ούτε 8 στην Έκθεση, δηλαδή ούτε τη Γλώσσα σου δεν έμαθες να χειρίζεσαι 12 χρόνια στο Ελληνικό Σχολείο...

Αλήθεια, πόσοι ψυχολόγοι υπάρχουν στα δημόσια σχολεία; Γίνεται έλεγχος για δυσλεξία ή άλλους παράγοντες που ίσως επιβραδύνουν τη μάθηση των παιδιών στο Δημοτικό; Τα παιδιά του Γυμνασίου έχουν όλα όσα χρειάζονται για να εξελίξουν τις δυνατότητές τους ή περιμένουμε δωρεές από ιδιώτες ή το φιλότιμο των εκπαιδευτικών/γονιών;

Μήπως φτάνουν στο Λύκειο μαθητές λειτουργικά -και ουσιαστικά- ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ και πλέον κανείς δεν ενδιαφέρεται να τους βοηθήσει; Αλλά όλοι κάθε καλοκαίρι απορούν γιατί μαθητές που δεν έχουν καταλάβει τους νόμους του Νεύτωνα και τις ιδιότητες δυνάμεων δεν μπορούν να λύσουν τις ασκήσεις Ταλαντώσεων και Μηχανικής ή δυσκολεύονται στην παραγώγιση και τα ολοκληρώματα της Γ' Λυκείου.

Αυτός είναι ο ορισμός του φαρισαϊσμού σε μια κοινωνία.

 
Καμπάνες Χάους
19 Ιουν 2019 15:11

Θα έπρεπε η κανονική κατανομή των αποφοίτων Λυκείου να έχει ΔΙΑΜΕΣΟ περίπου στο 12-14, με ένα 5% στις ανώτερες τιμές (18 έως 20) και ένα 10% στις κατώτερες τιμές (0 έως 10).

Δεν είναι δυνατόν 50% να γράφει κάτω βάση στην Έκθεση και τα Μαθηματικά και την Ιστορία και τη Πληροφορική ή τη Χημεία! Τι έκαναν τρία ολόκληρα χρόνια στο Λύκειο, κοιτούσαν τις αράχνες στο ταβάνι και δεν μπορούν ούτε ένα ολόκληρο θέμα (το πιο εύκολο) να γράψουν;...

Αλίμονο εάν γεμίσουμε τα παιδιά με 8/20 και 9/20 στα Απολυτήρια, εξετάζοντας λεπτομέρειες της ύλης που ούτε 80% των αποφοίτων από τα αντίστοιχα τμήματα πανεπιστημίου δε θυμούνται να γράψουν μόλις πάρουν το πτυχίο τους!

 
Δον Κιχώτης
19 Ιουν 2019 19:55

Για να αυξηθεί η τιμή της διαμέσου χρειάζεται κι ένα φίλτρο στην είσοδο του Λυκείου.
Άλλες προηγμένες χώρες το έχουν βάλει νωρίτερα...
Εμείς προτιμούμε να κοιτάνε τις αράχνες στο ταβάνι, όχι μόνο γιατί αυτό κοστίζει πολύ λιγότερο από τη γενναία αναβάθμιση των ΕΠΑΛ αλλά και γιατί δεν υπάρχουν οι αναγκαίες και ικανές πολιτικές συνθήκες για να πείσουμε την ελληνική κοινωνία για την ορθότητα ενός τέτοιου μέτρου. Εθνική πολιτική χρειάζεται για την Παιδεία. Βλέπει κανείς να υπάρχει πρόθεση για κάτι τέτοιο;
Θα συνεχίσουμε λοιπόν τιμώντας την Παράδοση. Ο επόμενος υπουργός Παιδείας θα θα γκρεμίσει ό,τι μπορεί από το αυθαίρετο για να χτίσει το δικό του.
Με την ψήφο μας βεβαίως!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean