Απάντηση στην Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) σχετικά με τα θέματα χημείας

17/06/2019

Άκουσε το άρθρο

Νικήτας Νιάρχος
Χημικός Πρότυπο Γ/ιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά

Λίγο - πολύ όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν μελετήσει (και έχουν λύσει) τα θέματα χημείας των Πανελλαδικών εξετάσεων 2019 (ελπίζω και παλαιότερων ετών, θα μας χρειαστεί).  Τα φετινά θέματα έχουν προκαλέσει την αντίδραση διαφόρων συναδέλφων αλλά και της ΕΕΧ η οποία τα χαρακτήρισε τα δυσκολότερα της δεκαετίας (εδώ γελάμε!!!).

Για τους μαθητές μου κυρίως αλλά και για τους παλαιούς μαθητές μου που σήμερα είναι συνάδελφοι και δευτερευόντως για την ένωση και κάθε ενδιαφερόμενο θα ήθελα να τονίσω τα παρακάτω αναφερόμενος σε κάθε θέμα πολύ συνοπτικά:

ΘΕΜΑ Α: Για την απάντηση του δεν απαιτούνται πάνω από 10 λεπτά από έναν μέτρια διαβασμένο μαθητή όπως κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία.

ΘΕΜΑ Β: 

Β1: Η ασπιρίνη, δηλαδή το ασθενές οξύ ΗΑ. Ζητείται ο ιοντισμός του και η επίδραση στην ισορροπία ιοντισμού της συγκέντρωσης Η3Ο+1 (με τις αλλαγές στο pH). Που δεν έχει διδαχθεί; Παντού φυσικά!

Β2: Πολυαναμενόμενο  και πολυχρησιμοποιημένο θέμα!!!

Β3: Ίσως το δύσκολο θέμα θεωρίας που πολλοί μαθητές δεν έχουν ξαναδεί. Το θέμα μπορεί να απαντηθεί με την «εις άτοπον» απαγωγή αν κάποιος δεν μπορεί να «διαβάσει» το διάγραμμα. Το ερώτημα είναι 6 στα 100 μόρια.

Β4: Απλή εφαρμογή της kc και του ορισμού της χημικής ισορροπίας (η αντίδραση δεν σταματά αλλά πρόκειται για δυναμική ισορροπία κλπ).

ΘΕΜΑ Γ:  Γ1: Αν ένας μαθητής αντί για την φερομόνη θεωρούσε ότι έχει το βουτένιο 2 θα είχε κάποιο πρόβλημα; Φυσικά όχι αφού οι αντιδράσεις που ζητούνται είναι οι ίδιες κάθε χρόνο.

Γ2: Όσον αφορά στο Γ2 το ίδιο θέμα είχε ζητηθεί το 2014. Η διαφορά βρίσκεται στο ότι φέτος ζητήθηκε και η             % w/w του γιαουρτιού.

Γ3: Απλή στοιχειομετρία!

ΘΕΜΑ Δ: 

Δ1: Εύρεση συντελεστών σε αντιδράσεις οξειδοαναγωγής (θεωρία).

Δ2: Απλή στοιχειομετρία!

Δ3: Άσκηση στη χημική ισορροπία σχετικά απλή!

Δ4: Εφαρμογή της αρχής Le Chatelier, εύκολη!

Δ5: Αναμενόμενο θέμα που έχει ζητηθεί κατ’ επανάληψη (2010, Δ4).

Με τα παραπάνω θέλω, απευθυνόμενος στους μαθητές μου και στους καλοπροαίρετους συναδέλφους, να αποδείξω ότι τα θέματα δεν ήταν τα δυσκολότερα της δεκαετίας και μπορούσαν να απαντηθούν με τη δέουσα ψυχραιμία που αποτελεί ζητούμενο αυτών των εξετάσεων.

Κλείνοντας και όσον αφορά στην ένωση: έχετε προσπαθήσει να απαντήσετε τα θέματα που κάθε χρόνο «βάζετε» στην Γ Λυκείου στον ΠΜΔΧ; Ελπίζω τα κίνητρα σας να μην είναι ταπεινά!!! (που λέει κι ο ποιητής).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ