Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ήθελες θετική κατεύθυνση; Καλά να πάθεις!

Δημοσίευση: 17/06/2019
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τσισμανίδης Βασίλειος
Φυσικός

Για μια ακόμη χρονιά γινόμαστε μάρτυρες μιας κατάφωρης αδικίας που πραγματοποιείται εις βάρος των μαθητών που επέλεξαν την κατεύθυνση θετικών σπουδών έναντι της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών ή οικονομίας και πληροφορικής.

Το «πρόβλημα» δημιουργείται λόγω της μεγάλης διαφοράς στα επίπεδα δυσκολίας των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων στα μαθήματα ομάδων προσανατολισμού θετικών σπουδών σε σχέση με τις άλλες ομάδες προσανατολισμού.

Στα Μαθηματικά (που έχουν και το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας) τα θέματα τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζονται από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας ως δύσκολα. Στη δε Φυσική (δεύτερο μάθημα με συντελεστή βαρύτητας) τα θέματα των τελευταίων ετών χαρακτηρίζονται από μέτρια έως απαιτητικά. Στον αντίποδα, οι μαθητές της ομάδας ανθρωπιστικών σπουδών και των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έρχονται αντιμέτωποι με πιο φυσιολογικά θέματα, επιτυγχάνοντας καλύτερες στο σύνολό τους επιδόσεις. Οι δύσπιστοι μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες στα στατιστικά της βαθμολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις (κατανεμημένα ανά ομάδα προσανατολισμού) στα εκπαιδευτικά site καθώς και στο επίσημο site του Υπουργείου Παιδείας.

Ειδικά για την τρέχουσα σχολική χρονιά (Πανελλήνιες 2019), το παραπάνω πρόβλημα φαίνεται να είναι ακόμα πιο έντονο με την ψαλίδα στα επίπεδα δυσκολίας ανάμεσα στις ανωτέρω ομάδες προσανατολισμού να διευρύνεται περισσότερο.

Για τον αναγνώστη που σκέφτεται: «μικρό το κακό, το πολύ-πολύ να πέσουν οι βάσεις», να θυμίσουμε ότι υπάρχουν σχολές, όπως της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Αστυνομίας και Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (γνωστή ως ΤΕΦΑΑ) που επιτρέπουν την πρόσβαση από όλες τις ομάδες προσανατολισμού.

Η διαφοροποίηση, λοιπόν, στα επίπεδα δυσκολίας των θεμάτων επιτρέπει ένα σημαντικό προβάδισμα στους υποψήφιους που προέρχονται από τις κατευθύνσεις ανθρωπιστικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής, αφήνοντας ταυτόχρονα στους υποψηφίους θετικών σπουδών μια μεγάλη πίκρα όταν βλέπουν τους κόπους τους να πηγαίνουν χαμένοι χωρίς οι ίδιοι να είναι οι υπαίτιοι.

Η παραπάνω οφθαλμοφανής αδικία που παραβιάζει την λογική του θεσμού των Πανελληνίων Εξετάσεων περί «ίσων ευκαιριών» πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Η λύση είναι απλή και εύκολα εφαρμόσιμη: στις σχολές κοινής πρόσβασης θα πρέπει να γίνει ποσόστωση των θέσεων αναλογικά με το ποσοστό των υποψηφίων κάθε κατεύθυνσης, έτσι ώστε κανένας μαθητής, από όποια κατεύθυνση και αν προέρχεται, να μην αισθάνεται αδικημένος. Για να γίνει η παραπάνω πρόταση κατανοητή, παραθέτουμε ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι για το σχολικό έτος 2018-2019 οι υποψήφιοι θετικών σπουδών είναι 42.000, ανθρωπιστικών σπουδών 33.000 και οικονομίας και πληροφορικής 25.000 (σύνολο 100.000) και ότι το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού  του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης επιθυμεί για το έτος 2019-2020 να δεχθεί 160 φοιτητές. Οι 160 θέσεις θα πρέπει να μοιραστούν σε ποσοστό 42% σε υποψηφίους θετικών σπουδών (67 φοιτητές), σε ποσοστό 33% σε υποψήφιους ανθρωπιστικών σπουδών (53 φοιτητές), σε ποσοστό 25% σε υποψήφιους οικονομίας και πληροφορικής (40 φοιτητές). Έτσι κανένας υποψήφιος δεν θα αισθάνεται ότι αδικείται και ότι «παλεύει» για έναν μάταιο σκοπό.

Κλείνοντας, πρέπει να τονίσουμε ότι η ελληνική οικογένεια έχει ήδη αντιμετωπίσει πολλά δεινά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζει να επενδύει πάνω στην μόρφωση των παιδιών, ελπίζοντας για ένα καλύτερο μέλλον. Η νέα γενιά στοιχειώνεται από τα υψηλά επίπεδα ανεργίας, το κόστος σπουδών, το ενδεχόμενο αναζήτησης εργασίας εκτός Ελλάδας. Το τελευταίο μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε σε αυτά τα παιδιά είναι αυτό της άνισης, μεροληπτικής μεταχείρισης.

Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να σκύψει άμεσα και με προσοχή πάνω στο πρόβλημα και να το ρυθμίσει δίνοντας και πάλι στη νέα γενιά την ελπίδα για ισονομία και δικαιοσύνη.

 

Σχόλια (46)

 
Κασίδης
17 Ιουν 2019 19:54

το 2015 δεν ελεγε ο κουρακης καμια παραλληλη πορτα και οχι διπλες σχολές?
εγινε? ή απλα οι πληροφορικες σχολες εντάχθηκαν στη θετική αλλα οχι το σχετικο μαθημα?
βιολογικό χωρις βιολογια? όλα εντος πληρώνονται

 
XRISTOS
17 Ιουν 2019 20:30

ΚΥΡΙΕ ΤΣΙΣΜΑΝΙΔΗ ΤΑ ΛΕΤΕ ΚΑΛΑ.
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟΣ. ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ ΙΔΙΟ.
ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΙΔΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΟΣΤΑΡΕΤΕ (ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΟΥ ΞΕΦΥΓΕ) ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ ΕΙΣΑΓΟΤΑΝ ΣΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΣΤΗΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑ Κ.Λ.Π. ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
ΡΙΞΤΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 13 (ΑΥΤΟΙ ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ) ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. ΒΛΕΠΕΤΕ Η ΦΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΤΟΠΙΣΑΤΕ......
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ: ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΣΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΤΕ..

 
XRISTOS
17 Ιουν 2019 20:31

ΚΥΡΙΕ ΤΣΙΣΜΑΝΙΔΗ ΤΑ ΛΕΤΕ ΚΑΛΑ.
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟΣ. ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ ΙΔΙΟ.
ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΙΔΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΟΣΤΑΡΕΤΕ (ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΟΥ ΞΕΦΥΓΕ) ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ ΕΙΣΑΓΟΤΑΝ ΣΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΣΤΗΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑ Κ.Λ.Π. ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
ΡΙΞΤΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 13 (ΑΥΤΟΙ ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ) ΣΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. ΒΛΕΠΕΤΕ Η ΦΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΤΟΠΙΣΑΤΕ......
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ: ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΣΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΤΕ..

 
ET
17 Ιουν 2019 21:01

κ. Τσισμανίδη,
Η πρότασή σας είναι ορθότατη και έχει περάσει από τη σκέψη πολλών ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση στην κατάφωρη αδικία που έχει προκληθεί. Το πρόβλημα επιτείνεται από τη δυνατότητα πρόσβασης στο πεδίο των θετικών επιστημών και από τους μαθητές των ανθρωπιστικών με την επιπρόσθετη εξέταση της Βιολογίας Γενικής Παιδείας. Πώς να παρηγορήσει κανείς αυτά τα παιδιά; Ανάμεσα στον αποκλεισμό τους από τη σχολή επιθυμίας τους και την απογοήτευση που βίωσαν αυτό το διάστημα από το γενικότερο σύστημα θεωρώ το δεύτερο ως το πιο επικίνδυνο.

 
Βιοπληροφορική
18 Ιουν 2019 00:33

Δεν τα λέτε καλά. Τα φετινά στατιστικά δεν τα έχουμε δει ακόμα. Τα περσινά (2018), για παράδειγμα, δείχνουν ότι το μάθημα της ΑΕΠΠ είναι το πιο δύσκολο μετά τα Μαθηματικά, σε σχετική σύγκριση με τα μαθήματα προσανατολισμού της ΟΠ Θετικών Σπουδών:

Ποσοστά υποψηφίων με βαθμό κάτω από το 10:
Μαθηματικά: 69,63%
ΑΕΠΠ: 50,46
Φυσική: 39,78
Βιολογία: 31,43
Χημεία: 26,25

Ποσοστά υποψηφίων με βαθμό από 18 και πάνω:
Χημεία: 23,1%
Φυσική: 16,60%
Βιολογία: 15,38%
ΑΕΠΠ: 9,87 %
Μαθηματικά: 2,79%

Το 2018 η ΑΕΠΠ είχε μικρότερο ποσοστό αριστούχων από όλα τα μαθήματα προσανατολισμού της Θετικής εκτός των Μαθηματικών και το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση από όλα τα μαθήματα προσανατολισμού της Θετικής εκτός των Μαθηματικών.

Πέρυσι (όπως και τα προηγούμενα χρόνια), όμως, δεν σας ένοιαξε αν αδικήθηκαν οι υποψήφιοι της ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Αν αδικούνται για κάτι οι υποψήφιοι/ες της ΟΠ Θετικών Σπουδών καιρό τώρα είναι που δεν τους δίνεται η δυνατότητα να εξεταστούν πανελλαδικά στο μάθημα της Πληροφορικής, μια επιστήμη η οποία σήμερα είναι θεμελιώδους σημασίας για κάθε άλλη Θετική Επιστήμη, όσο είναι και τα Μαθηματικά - κάθε επιστήμονας των Θετικών Επιστημών του σήμερα το γνωρίζει καλά αυτό.

 
Maria Th.
18 Ιουν 2019 01:07

Εύστοχος, κ. Τσισμανιδη κ, επιπλέον, ο τίτλος του άρθρου σας έφερε το γέλιο στα χείλη της κόρης μου μετά από τον ψυχικό φόρτο της Φυσικής κ της Χημείας...κ ενόψει Βιολογίας!

 
Πελοπίδας
18 Ιουν 2019 07:13

Εάν θεωρητικά και υποθετικά συμφωνήσει κανείς στην ανάγκη ποσόστωσης για τις κοινές, στα πεδία, σχολές, αυτή δεν πρέπει να προσδιορίζεται από τον αριθμό των υποψηφίων ανά πεδίο, αλλά να προσδιορίζεται ισόποσα στα κοινά πεδία, ήτοι 33,3%. Ο τρόπος υπολογισμού που προτείνατε δεν άρει την όποια (υποθετικά) αδικία, αλλά την αντικαθιστά με μια άλλη. Ας μην αφήνουμε την ειδικότητα μας ή την επιστήμη μας να περιορίζει το εύρος της σκέψης μας. Μια ολιστική προοπτική προς το συμφέρον όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις είναι το ζητούμενο.

 
nik
18 Ιουν 2019 07:28

Μια λύση στα θέματα διαφορετικής δυσκολίας για τα διάφορα πεδία είναι η χρήση συντελεστών στάθμισης για κάθε πεδίο που θα λαμβάνουν υπόψιν τον μέσο όρο σε κάθε μάθημα.

Π.χ. μέσος όρος Μαθηματικών 14 και Οικονομίας 15, πολλαπλασιάζουμε τον βαθμό των μαθηματικών με 15/14 και μετά υπολογίζουμε τα μόρια του μαθητή.

Εδώ βέβαια καταργούμε τους συντελεστές βαρύτητας ( άραγε για ποιον λόγο ; ) και δεν διαμαρτύρεται κανείς.

 
nik
18 Ιουν 2019 07:43

Απορώ πως και κανένας γονέας δεν έχει προσφύγει στα δικαστήρια, που σίγουρα θα δικαιωθεί.

 
χαχαχα
18 Ιουν 2019 09:38

επαναφορά στις δέσμες (κομμένες οι βλακείες : με ένα μαθηματάκι από όλες τις κατευθύνσεις σε όλες τις σχολές, πλην ολίγων σχολών όπως παιδαγωγικών- δάσκαλοι=τουρλουμπούκι, όσο κι αν θέλουν να το παίζουν υπερεπιστήμονες), ύλη όλου του λυκείου ευρεία, εξετάσεις σεπτέμβριο. καμμία κράτηση βαθμού. για τα μαθήματα δεσμών λόγο να έχουν και οι σχολές (βασικός κορμός + ένα επιλογής ανά σχολή ίσως , να το δουν λίγο) , καθαρά θέματα, έκθεση όπως παλιά (ίσως και ένα κείμενο με λίγες ερωτήσεις για κατανόηση κειμένου) και ένα μικρό τεστ δεξιοτήτων στο εργαστήριο πληροφορικής.

 
Διονύσης
18 Ιουν 2019 09:50

Δεν μπορω να καταλαβω το προβλημα. Αν καποιος νομιζει οτι αδικειται γιατι ειναι πιο δυσκολο να μπει στις Πανεπιστημιακες σχολες πηροφορικης απο τη Θετικη κατευθυνση γιατι δεν παει απο τη 4η που ειναι ευκολη για αυτον , οπως λεει ο αρθρογραφος. Προφανως γιατι θελει και τις Πολυτεχνικες σχολες ( αρχιτεκτονων, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ μηχανικων και ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ( που υπαρχουν ΜΟΝΟ στη Θετικη κατευθυνση κι ΟΧΙ στο 4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ) και τις σχολες Μαθηματικων , φυσικης , χημικου κλπ. Δηλαδη ολα για το 2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ. Ας σταματήσουμε τη κλαψα και ας σκεφτει κανεις τις αποφασεις-επιλογες του.
Οταν οι σχολες Πληροφορικης εκτος ΕΚΠΑ δεν ηταν στη Θετικη κατευθυνση δεν ειδα αντιστοιχα σχολια

 
Σπουδές Οικονομίας ή Πληροφορικής
18 Ιουν 2019 10:04

Καταρχάς, με ποια ακαδημαϊκή λογική δημιουργήθηκε αυτή η αυθαίρετη ένωση (Οικονομικά) + (Πληροφορική); Μήπως επειδή είναι η σύγχρονη τάση σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών να συνδυάζονται τα δύο αντικείμενα;

Με το σύστημα των Δεσμών (μέχρι το 1999) για την εισαγωγή στα τμήματα Πληροφορικής (πχ. ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Παν. Κρήτης, Παν. Ιωαννίνων) οι μαθητές εξετάζονταν σε Μαθηματικά και Φυσική (Α' Δέσμης).

Το ίδιο καθεστώς συνεχίστηκε και με το σύστημα των Κατευθύνσεων (Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση, μαθήματα Βαρύτητας Μαθηματικά και Φυσική), το οποίο μάλιστα ήταν και ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ σε αυτό το σημείο διότι τα Μαθηματικά ήταν μάθημα βαρύτητας και για τις Επιστήμες της Ζωής (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νοσηλευτική)

@ Βιοπληροφορική

Τα στατιστικά δε λένε όλη την αλήθεια:

1) Άλλη η ποιότητα των μαθητών Λυκείου που έχουν προετοιμαστεί στο πεδίο <Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες> και άλλη η ποιότητα των μαθητών Λυκείου που επιλέγουν μόνο σχολές στο πεδίο <Οικονομίας και Πληροφορικής>.

2) Το ΟΠ <Οικονομίας και Πληροφορικής> εξελίσσεται σε μια "νέα" Δ' Δέσμη, η δέσμη του "λαού" --- με λίγους αριστούχους και ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ αδύναμων τελειόφοιτων Λυκείου --- άρα λογικά εμφανίζει ΤΕΡΑΣΤΙΑ ποσοστά αποτυχίας.

3) Με αντιπαραβολή αποτελεσμάτων στο *ΚΟΙΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΑ* βαρύτητας

Μαθηματικά ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ | Ο.Π.
(αποτελέσματα ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ 2018)

α) ΟΠ Οικονομίας και Πληροφορικής:

Βαθμός: 15-16
289 (1.28%)

Βαθμός: 16-17
224 (0.99%)

Βαθμός: 17-18
152 (0.67%)

Βαθμός: 18-19
92 (0.41%)

Βαθμός: 19-20
Μόνο 39 (0.17%)

β) ΟΠ Θετικών Σπουδών:

Βαθμός: 15-16
1,115 (4.88%)

Βαθμός: 16-17
1,093 (4.78%)

...φαίνεται η ποιοτική διαφορά μεταξύ των αποφοίτων των δύο ομάδων.

Άρα οι αριστούχοι στη Χημεία και τη Φυσική απλώς δείχνουν ότι είναι πιο "εύκολο" μάθημα σε σχέση με τα Μαθηματικά για τους μαθητές του ΟΠ Θετικών Επιστημών.

 
Πληροφορική
18 Ιουν 2019 10:36

Το πεδίο Οικονομίας έχεις μόνο 23 τμήματα Πληροφορικής και όχι όλα
επιπρόσθετα πολλά τμήματα που η πληροφορική αποτελεί κριτήριο εισαγωγής/σπουδών δεν είναι καν σε αυτό το πεδίο ενταγμένα (ούτε κοινά).
επομένως η οποιαδήποτε συζήτηση είναι ανούσια ή σκόπιμη...
Η πληροφορική πρέπει να ενταχθεί στη Θετική κατεύθυνση

 
Καλοδήμος Δ. - Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθιώτιδας
18 Ιουν 2019 10:50

Τεράστια αδικία, εδώ και χρόνια είναι τα κοινά τμήματα σε 2 ή περισσότερα Επιστημονικά Πεδία (ΕΠ) . Συγκρίνονται ανόμοια πράγματα. Παραβιάζεται η θεμελιώδης αρχή των Μαθηματικών που λέει ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Για κάθε τμήμα πρέπει να εισάγονται υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί στα ίδια ακριβώς μαθήματα και τα μόρια να έχουν υπολογιστεί με τον ίδιο τρόπο. Το 2019 έχουμε 92 κοινά τμήματα στο 2ο ΕΠ&3οΕΠ, 90 στο 2ο ΕΠ&4οΕΠ, 39 σε ΟΛΑ τα ΕΠ κλπ. Πιστεύω αν κάποιος το προσβάλει στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα δικαιωθεί.

 
Βιοπληροφορική
18 Ιουν 2019 12:24

@Σπουδές Οικονομίας ή Πληροφορικής

Καταρχάς, μήπως ξεχνάτε ότι η Πληροφορική είναι η ίδια μία από τις Θετικές Επιστήμες; Έπειτα, θέλετε να πείτε ότι είναι περισσότερα τα μεταπτυχιακά των Οικονομικών από τα μεταπτυχιακά των Θετικών για τα οποία η Πληροφορική είναι θεμελιώδους σημασίας; Τι θεωρείτε Πληροφορική, το excel; Να σας ενημερώσω ότι η Πληροφορική είναι θεμελιωδώς ο Προγραμματισμός και η μελέτη των ιδιοτήτων του και για να απαριθμήσω μερικά πρωτοκλασάτα μεταπτυχιακά των Θετικών Επιστημών που θεμελιώνονται σ' αυτόν: Βιοπληροφορική, Νευροπληροφορική, Γεωπληροφορική, Υπολογιστική Βιολογία, Υπολογιστική Νευροεπιστήμη, Υπολογιστική Φυσική, Υπολογιστική Χημεία, Υπολογιστικά Μαθηματικά, Υπολογιστική Αστροφυσική, Υπολογιστική Μηχανική, Υπολογιστική Ρευστοδυναμική, Υπολογιστική Γεωφυσική κλπ - ή μήπως νομίζετε ότι το επίθετο "υπολογιστικός" αφορά χρήση υπολογιστή τσέπης; Εσείς, μπορείτε να απαριθμήσετε μεταπτυχιακά των Οικονομικών που να θεμελιώνονται στον Προγραμματισμό;

Όσον αφορά τα στατιστικά, μην ματαιοπονείτε γιατί δεν θα βρείτε πουθενά στατιστικά που να επιβεβαιώνουν ότι ο Προγραμματισμός είναι εύκολο μάθημα, γιατί δεν είναι, και αυτό είναι κοινός τόπος. Το προφανές - τα ποσοστά των υποψηφίων που δίνουν ένα μάθημα - δεν καταρρίπτεται με αυθαίρετες αναγωγές: από που κι ως που η καλύτερη επίδοση στα Μαθηματικά (και μάλιστα της παραδοσιακής Ανάλυσης) συνεπάγεται την καλύτερη επίδοση στον Προγραμματισμό; Ποια επιστημονική μελέτη έχει αποδείξει κάτι τέτοιο;

Αλλά η έγνοια σας ποια είναι στ' αλήθεια; Μήπως η Πληροφορική είναι εύκολο μάθημα και δεν κάνει για την ΟΠ Θετικών Σπουδών (όπου είναι η φυσική της θέση ως Θετικής Επιστήμης και γιατί αυτό επιβάλλει το επιστημονικό πνεύμα της εποχής μας); Να σας ενημερώσω ότι η δυσκολία μιας εξέτασης στην Πληροφορική δεν είναι κορεσμένη.

 
@ Βιοπληροφορική
18 Ιουν 2019 12:53

Για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ή τις Πολυτεχνικές Σχολές (τομέας: Επιστήμες) η εξέταση πρέπει να απαιτεί τα δύο θεμελιώδη μαθήματα βαρύτητας:

α) Μαθηματικά και β) Φυσική,
ακριβώς όπως γινόταν επί τόσα χρόνια,
με το σύστημα των Δεσμών και των Κατευθύνσεων.

Τα υπόλοιπα (Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική, Οικονομικά κτλ.) μπορούν να μπουν σαν Επιλογής.

Δηλαδή, τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι (5):

α) Έκθεση

β) Μαθηματικά + Φυσική (Υποχρεωτικά)

γ) 1 ή 2 Μαθήματα Επιλογής ανάλογα με Σχολή (πχ. τμ. Χημικών Μηχανικών λογικά θα ζητούν Χημεία και Πληροφορική, τμ. Βιολογίας λογικά θα ζητούν Βιολογία κ.ο.κ., τμ. Πληροφορικής ένα νέο, ανανεωμένο μάθημα Πληροφορικής)

Το <ΟΠ Πληροφορικής και Οικονομικών> είναι απλώς μια νέα "εύκολη" δέσμη διότι ως μαθήματα βαρύτητας έχει α) τα Μαθηματικά και β) την ΑΟΘ.

Η ΑΕΠΠ δυστυχώς παραμένει ένα "τρίτο" προβληματικό μάθημα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν προετοιμάζει τους μαθητές για τις απαιτήσεις των σπουδών, ούτε καν των μαθημάτων Προγραμματισμού.

Δεν διδάσκονται τίποτε για Βάσεις Δεδομένων, η παρουσίαση των Αλγορίθμων είναι σχηματική και μοιάζει να απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού, δεν υπάρχει αυστηρός ορισμός σε θέματα των Διακριτών Μαθηματικών.

Στο επόμενο επίπεδο, της Γ'βθμιας εκπαίδευσης, υπάρχει τεράστια πίεση στα πανεπιστήμια, τόσο σε προπτυχιακά όσο και σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, να προωθούνται τα μαθήματα και οι κατευθύνσεις που προτιμά η αγορά: για να σας απαντήσω ευθέως, για κάποιους η Πληροφορική εξαντλείται σε ένα πακέτο SAP ή Νavision και τις πωλήσεις ενώ τα σχετικά με Υπολογιστική Αστροφυσική ή Ρευστομηχανική ή Βιοπληροφορική αφορούν ποσοστό λιγότερο του 5% των καθηγητών.

Αδύνατον οι φοιτητές να ενδιαφερθούν για μαθήματα που ΔΕΝ διδάσκονται στα τμήματά τους - όσοι ενδιαφέρονται για περισσότερες πληροφορίες, ας δουν τα προγράμματα σπουδών στα τμήματα της Πληροφορικής στο ΟΠΑ, στο Παν. Μακεδονίας, στο ΠΑΠΕΙ, στη Χαροκόπειο, στα διάφορα ΤΕΙ κτλ.

Γεμίσαμε τμήματα *Διοίκησης και Πληροφορικής*, το οποίο ως πεδίο ούτε το ένα είναι ούτε το άλλο.

 
ΑΟΘ
18 Ιουν 2019 13:01

Δείτε και τα θέματα στο μάθημα βαρύτητας των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας:

https://www.esos.gr/arthra/63090/oi-theseis-tis-enosis-oikonomologon-ekp...

Καμία σχέση με την εξέταση της Φυσικής ή της Χημείας, όπου κάθε δεύτερη ή τρίτη χρονιά γίνεται ολόκληρη συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς για το ποσοστό της αποτυχίας των αποφοίτων Λυκείου.

Είναι σαφές ότι πρέπει να επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς (Μαθηματικά + Φυσική ως μαθήματα βαρύτητας)

αλλά με την εξής θεμελιώδη ΒΕΛΤΙΩΣΗ:

i) Επιλογή ανάλογα με το είδος Σχολής (Χημεία, Γεωπονική, Βιολογία --> Χημεία + Βιολογία)

ii) Ελεύθερη επιλογή ενός πέμπτου μαθήματος από τους υποψηφίους που θέλουν να δοκιμάσουν να μπουν σε διαφορετικού τύπου σχολές (πχ. Χημεία + Οικονομικά, Πληροφορική + Χημεία, Κοινωνιολογία + Πληροφορική)

Χρειάζεται και η συμμετοχή των ΑΕΙ, αλλά μάλλον εκεί οι διοικήσεις και τα μέλη ΔΕΠ θεωρούν προτεραιότητα να σχεδιάζουν τα νέα τμήματα και τα νέα μεταπτυχιακά που θα λειτουργήσουν την επόμενη δεκαετία, ενώ οι πτυχιούχοι φεύγουν για το εξωτερικό...

 
Βιοπληροφορική
18 Ιουν 2019 13:40

@ΑΟΘ

Τώρα που είδες ότι δεν σας παίρνει με την ΑΕΠΠ το ρίξατε στις ΑΟΘ, ε;

 
Γ.Α
18 Ιουν 2019 14:29

Όταν κάποιοι βάλουν το καλό της παιδείας πάνω απο τα προσωπικά τους συμφέροντα, ανάλογα με το κλάδο που εκπροσωπούν, τότε μπορούμε να μιλάμε για άρση αδικιών.

Για μένα, ρωτάς την κάθε σχολή ποια αντικείμενα θέλει να γνωρίζει ή να έχει ένα background όταν έρθει να σπουδάσει ένα παιδί και με βάση αυτά καθορίζεις Πανελλήνιες. Ο αριθμός 4 είναι μάλλον παρωχημένος πλέον. Η μία σχολή μπορεί να ζητάει 3 αντικείμενα ή άλλη 5. Δεν μπορούμε να τσουβαλιάζουμε σχολές και αντικείμενα όταν ένας μαθητής δεν τα χρειάζεται γι αυτό που θέλει να σπουδάσει, μόνο και μόνο για να δίνουμε ώρες σε όλες τις ειδικότητες

 
PE19
18 Ιουν 2019 14:34

Αγαπητέ συνάδελφε έχετε δίκιο σε πολλά αλλά κάπου το χάνετε. Συγκεκριμένα:
Απόλυτα λάθος ειδικά για της επιστήμες της αγωγής να αποκλείονται, επί τοις ουσίας, οι υποψήφιοι θετικών σπουδών, μια ποσόστωση, η οποία καλό θα ήταν να προέρχεται από τα ίδια τα ΑΕΙ, θα έλυνε το πρόβλημα. Πχ 35 θεωρητική 30 θετική 20 οικονομίας και 15 Υγείας θα ήταν μια καλή και δίκαια πρόταση. Ειδικά στα παιδαγωγικά θα εμφανιστεί ξανά το φαινόμενο της δεκαετίας του 80-90 που η σχέση των εισακτέων στα παιδαγωγικά τμήματα με τις θετικές επιστήμες ήταν τουλάχιστον σχέση μίσους. Αποτέλεσμα αυτού να μην είναι και το καλύτερο των δασκάλων η ώρα των μαθηματικών και των Φυσικών.
Για της σχολές πληροφορικής από τη μια έχουμε τα πολυτεχνικά τμήματα ΗΜΜΥ και Μ.Π που οι εισακτέοι είναι αποκλειστικά από θετική κατεύθυνση και από την άλλη τα πανεπιστημιακά που οι εισακτέοι είναι και από την κατεύθυνση της Οικονομίας πληροφορικής. Τμήμα πληροφορικής που οι υποψήφιοι δεν εξετάζονται στην πληροφορική είναι από τα ευτράπελα του συστήματος. Στην περίπτωση αυτή έχουμε αστοχία αλλά όχι αδικία γιατί από τη μια οι υποψήφιοι της οικονομίας έχουν αβαντάζ βαθμού αλλά από την άλλη οι υποψήφιοι της θετικής έχουν αβαντάζ επιλογών μιας και σχεδόν όλα τα τμήματα πληροφορικής των πρώην ΤΕΙ έχουν πάει στην Θετική σαν τμήματα μηχανικών που είναι στην θετική κατεύθυνση.
Απλά τρελό

 
εντος
18 Ιουν 2019 15:06

βιοπληροφορικη ή ναπολεων

 
θετικος
18 Ιουν 2019 19:19

πληροφορικη ουτε οικονομιικα υπαρχουν στη θετικη.γιατι σχολιαζετε σε αρθρο που δεν αφορα τους πληροφορικους

 
@θετικος (χωρίς τόνο)
18 Ιουν 2019 23:49

Πληροφορική υπάρχει στη θετική: 70-80 τμήματα... και άλλα τόσες τεχνολογικών σπουδών

 
εντος
19 Ιουν 2019 00:46

παντως εγω δεν εχω γνωρισει μαθηματικο που θεωρει οτι η σχολη του ειναι σχολη πληροφορικής

 
εντος
19 Ιουν 2019 00:55

κυριε τσιωτακη συνεχως εκφραζεται την απογοητευση σας γιατι το τελειο οπως ισχυριζεστε σχεδιο σας δεν υιοθετειται απο το υπουργειο αληθεια σας εχει περασει απο το μυαλο οτι ειναι η ανεφαρμοστο η μη συμβατο με το οτι ο υποψηφιος θετικων επιστημων πρεπει να εχει μορφωση στα κυρια γνωστικα αντκειμενα της κατευθυνσης

 
Π. Τσιωτάκης
19 Ιουν 2019 11:49

Κύριε εντός ούτε τη λέξη τέλειο χρησιμοποίησα, ούτε απογοήτευση για τη μη υλοποίηση μιας σκέψης μου εξέφρασα. Δεν είναι η πρώτη φορά που παρερμηνεύετε κείμενα.
Η απογοήτευση υπάρχει όντως και έγκειται στο "διάλογο" που δεν έγινε και αν έγινε δεν αξιοποιήθηκε. Αναφέρομαι φυσικά στο πόρισμα Λιάκου. Γιατί γνωρίζουμε επακριβώς τις διαδικασίες που ακολουθούνται εδώ και αρκετά χρόνια στα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Και δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που επικαλείστε στα κείμενά σας κατά καιρούς.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε κάποτε στο μυαλό σας (εσείς όλοι) αν μόρφωση εννοείτε την εγκύκλια γνώση ή όχι και το τί σημαίνει εξεταζόμενο μαθήμα.
Η πρότασή μου είναι σαφής και αναλυτική και απαντά στις ανώνυμες παρατηρήσεις σας με τρόπο που μπορεί να μην σας αρέσει ή μπορεί να είναι και λάθος. Πάντως είναι η επώνυμη, πλήρης και γραμμένη στα ελληνικά πρότασή μου.
Την έβαλα ξανά εδώ, απλά επειδή διάβασα τουλάχιστον 2 σχόλια σχετικά, τα οποία ανέφεραν κάτι που θεώρησα σχετικό με αυτήν.
Δε θα ήθελα στο μέλλον κάποιος να θεωρεί ότι ανακάλυψε τον τροχό όπως με το 5ο προαιρετικό μάθημα. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας....

 
εντος
19 Ιουν 2019 12:10

μονο χημεια μην λεμε τσ ιδια να το κατλαβετε, χημεια χρειαζεται παντου πληροφορικη σε καμια σχολη, και μονο δεσμες ολα ταλλα ειναι πολυπλοκα και δεν τα καταλαβαινω

 
Θετική Κατεύθυνση
19 Ιουν 2019 12:42

Κανονικά, θα έπρεπε τα Μαθηματικά και η Φυσική και η Χημεία και η Πληροφορική να προσφέρονται στην ΟΠ Θετικής.

Παλιά, υπήρχε η δυνατότητα να πάρεις Πληροφορική Γενικής Παιδείας ως μάθημα επιλογής στην Γ' Λυκείου.

Ας το φτιάξουν αυτό το μάθημα, να προσθέσουν και εργαστηριακές ώρες με προγραμματισμό κι ας αφήσουν την γκρίνια οι πληροφορικάριοι. Πληροφορική σαν μάθημα Γενικής Παιδείας έχει εκπαιδευτικό νόημα, για όλα τα παιδιά, όχι να τα βάζουμε να τρέχουν στα φροντιστήρια.

 
Απόφοιτος Λυκείου
19 Ιουν 2019 13:17

Πόσοι μαθηματικοί ή φυσικοί ή χημικοί δεν κάνουν μεταπτυχιακό στην Πληροφορική με επιτυχία;

Έχετε γνωρίσει πολλούς Πληροφορικούς που να κάνουν μεταπτυχιακό σε κάτι από τα παραπάνω ("καθαρά" Μαθηματικά ή Φυσική);

Άρα λογικό να εξετάζονται τα παιδιά στα πιο γενικά μαθήματα που να τους δίνουν ισχυρές βάσεις, και μετά ας κάνουν μεταπτυχιακά σε ό,τι θέλουν (Οικονομικά ή Πληροφορική ή Βιολογία)

Με το παλιό σύστημα (Δέσμες), τόσοι απόφοιτοι μπήκαν σε σχολές Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (παν. Πατρών, παν. Αθήνας, παν. Κρήτης) και μια χαρά επιστήμονες και επαγγελματίες βγήκαν.

Φτάνει πια ο συντεχνιακός πόλεμος των καθηγητών (φροντιστηρίων) εις βάρος των παιδιών του Λυκείου .

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean